Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2015, 23:14   #8341
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Verschil is dat op de Krim een grote meerderheid Russen woont, terwijl de rest volstrekt gerussificeerde Oekraïeners en Tataren zijn. In West-Polen wonen nog maar weinig Duitsers, net als in Kaliningrad.
En die etnische Russen willen bij Rusland, is dat niet logisch? U als flamingant zou daar begrip voor moeten hebben.
Natuurlijk heb ik daar alle begrip voor, iets wat ik al meer dan eens geschreven heb. Alleen heb ik geen enkel begrip voor scherstvertoningen, bedrog, manipulatie en kiesfraude, die dan verkocht worden als "referendum".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 23:15   #8342
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Rond 30 seconden, ze hebben geen recht om te komen en land in te nemen en dienen daarvoor gestraft te worden.
Schrijf het eens letterlijk neer.
Oud 16 augustus 2015, 23:15   #8343
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
als je er de Russen bijtelt die gedood werden door de СМЕРШ (SMERSH) dan loopt het cijfer wat op ja, maar 30.000.000 burger- en soldatendoden van de hand van Duitsers lijkt me veel. In alle geval gaat het niet steeds om moord.
Bij de doden die Stalin op z'n geweten zou hebben gaat het in de meeste gevallen ook niet om moord, veelal om hongersnood of omkomen door ontbering in de Gulag.
Maar Duitse soldaten hebben wel degelijk veel burgers vermoord, hele dorpen werden uitgemoord, de Duitsers vonden Russen en Oekraïners, net als de Joden, Untermenschen. Je kunt de Duitse bezetting in de Sovjet-Unie echt niet vergelijken met de Duitse bezetting bij ons. Hier werd de bevolking relatief goed behandeld, met uitzondering van de Joden, communisten en verzetslui.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 23:15   #8344
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik spreek niet namens het Westen. Ik spreek namens mezelf. Als vrije burger mag ik gerust een mening hebben over Rusland, ook al zint die u niet. U, die trouwens ook een westerling bent.
hey, ik meng me, mits permissie, even in jullie discussietje hier.
Ik ben ook een westerling, en ik spreek eveneens namens mezelf. Ik ben niet pro het één of ander. Zeker geen Poetin-getrouwe. Maar ik ben me wat gaan verdiepen in de materie en ik vind dat beide partijen enorm propaganda-gericht zin. Als Europeaan zitten wij een beetje in het midden van het spectrum en ik vind dat wij Europeanen een eenzijdig beeld krijgen. Russen ook, daar niet van.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 23:16   #8345
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Schrijf het eens letterlijk neer.
Wat, in het Oekraïns ofzo?
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 23:16   #8346
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus vergelijkingen tussen Oekraïne en Rusland is de gewenste modus operandi van dit topic dan toch, nee?
Je snapt het niet. Waar het omgaat is dat sommige mensen maar al te graag willen insinueren dat Jan de "misdaden" van het westen niet wil erkennen, terwijl daar geen enkele betrouwbare aanwijzing voor is.

Jan zijn kritiek op Rusland afdoen als "Ja maar en het westen dan!!! " getuigt nogal van een zwakzinnige visie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 23:17   #8347
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat, in het Oekraïns ofzo?
Natuurlijk. Dan kan ik het in Google translate plaatsen.
Oud 16 augustus 2015, 23:18   #8348
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de doden die Stalin op z'n geweten zou hebben gaat het in de meeste gevallen ook niet om moord, veelal om hongersnood of omkomen door ontbering in de Gulag.
Maar Duitse soldaten hebben wel degelijk veel burgers vermoord, hele dorpen werden uitgemoord, de Duitsers vonden Russen en Oekraïners, net als de Joden, Untermenschen. Je kunt de Duitse bezetting in de Sovjet-Unie echt niet vergelijken met de Duitse bezetting bij ons. Hier werd de bevolking relatief goed behandeld, met uitzondering van de Joden, communisten en verzetslui.
Zoals al eerder gesteld: onrechtvaardigheid met onrechtvaardigheid vergelden vind ik een bijzonder verwerpelijk beginsel. U schijnbaar niet. Kortom, er gaapt een wereld van verschil in onze visie op menselijk handelen.
Oud 16 augustus 2015, 23:19   #8349
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jan zijn kritiek op Rusland afdoen als "Ja maar en het westen dan!!! " getuigt nogal van een zwakzinnige visie.
Jan die enkel kritiek geeft op Rusland zonder de vergelijking te maken met Oekraine getuigt vooral van een eenzijdige agenda.
Oud 16 augustus 2015, 23:21   #8350
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Als we het over Stalin hebben, 1924-1954, dan zijn vele burgers onder zijn bewind en toedoen omgekomen, zoals je aanhaalt. Er zijn ook veel executies geweest van vermeende spionnen of soviet-afvalligen of hoe je zo ook noemt. De processen van 1937. Enfin, men - historici, schatten dat er 20.000.000 omgekomen zijn, direct of indirect.
En 1940, Katyn, Duizenden Poolse officieren vermoord door soviets...

Maar Duitse soldaten hebben wel degelijk veel burgers vermoord, hele dorpen werden uitgemoord, de Duitsers vonden Russen en Oekraïners, net als de Joden, Untermenschen. Je kunt de Duitse bezetting in de Sovjet-Unie echt niet vergelijken met de Duitse bezetting bij ons.

Dat doe ik ook niet hé.

Hier werd de bevolking relatief goed behandeld, met uitzondering van de Joden, communisten en verzetslui.
Oud 16 augustus 2015, 23:23   #8351
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Dan kan ik het in Google translate plaatsen.
Er zijn ondertitels bij die video, je kan die aanzetten met het icoontje rechts-onderaan.
Oud 16 augustus 2015, 23:23   #8352
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan die enkel kritiek geeft op Rusland zonder de vergelijking te maken met Oekraine getuigt vooral van een eenzijdige agenda.
Oei, in een draad over Rusland word ik schuldig bevonden kritiek te geven op Rusland.

Ongetwijfeld hanteert u dezelfde maatstaf als ik kritiek geef op de VS in een draad over het buitenlands beleid van de VS. Ook dan eenzijdig?
Oud 16 augustus 2015, 23:24   #8353
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ondertitels bij die video, je kan die aanzetten met het icoontje rechts-onderaan.
Dat vraag ik niet. Ik zou graag de originele zinnen hebben.
Oud 16 augustus 2015, 23:25   #8354
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Oei, in een draad over Rusland word ik schuldig bevonden kritiek te geven op Rusland.
Dan is het opeens wel weer een draad "over Rusland"... Je beseft toch hoe belachelijk doorzichtig dit is?
Oud 16 augustus 2015, 23:25   #8355
caveman1917
Burger

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik niet. Ik zou graag de originele zinnen hebben.
Luister er dan naar he.
Oud 16 augustus 2015, 23:27   #8356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat wilt u daaraan verbinden? Mag ik dan ook concluderen dat u een Heelnederlander bent? U weet wel, dezelfde taal...

De Vlaamse en Nederlanderse cultuur zijn echt verschillend, al eeuwen, U kunt gerust van de Krim naar Rusland reizen en je zult erg weinig verschil merken, behalve dat alles op de Krim wat krottiger is, omdat Oekraïne al 25 jaar depressie kent en niet de remonte van Rusland van de laatste 15 jaar.
En ook Kyrgyzstan, waar ik onlangs was, zeker het volledig Russische noorden, verschilt erg weinig van Rusland zelf cultureel gezien. Ga de grens over tussen Rusland en Kazachstan en je merkt geen enkel verschil, behalve misschien iets meer Aziatische gezichten en iets meer moskees. Wat Oekraïne betreft een heel klein verschil, behalve op de Krim en in Donbas. De rest van Oekraïne voelt iets Europeser aan, maar anderzijds merk je direct dat het armer is dan Rusland. Het verschil met Belarus is veel frappanter. Belarus is ordentelijk, net, en welvarend. Daar is de Sovjet-Unie nooit opgehouden te bestaan, en de Belarussen zijn toch wel iets Europeser dan de Russen. Ze drinken ook erg veel, maar het loopt zelden uit de hand, ze zijn rationeler, ordentelijker, Europeser. En Belarus wordt geleid door de communist Lukashenko.
Oud 16 augustus 2015, 23:29   #8357
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerste minister Yatsenyuk over de Tataren in de Krim

"Tataren moeten gestraft worden voor het innemen van Oekraïns land" etc
Met zo'n mentaliteit (zie ook aangehaald citaat van Porochenko) dient men naderhand niet meer met het territoriumbeginsel af te komen. Als men zo duidelijk en openlijk de eigen bewoners haat en het slechtste toewenst wil men eigenlijk een bezetting. De Krim mag dan blij zijn dat ze niet meer bij Oekraïne horen. Hopelijk krijgt de Krim in de Russische federatie meer respect.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 augustus 2015 om 23:31.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 23:33   #8358
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik daar alle begrip voor, iets wat ik al meer dan eens geschreven heb. Alleen heb ik geen enkel begrip voor scherstvertoningen, bedrog, manipulatie en kiesfraude, die dan verkocht worden als "referendum".
Het moest vlug gaan, je hebt gezien wat er in Donbas gebeurd is... Omdat het zo vlug ging, stond het regime schaakmat...
Oud 16 augustus 2015, 23:35   #8359
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister er dan naar he.
U spreekt Oekraïens? Is het trouwens wel Oekraïens wat de man spreekt en geen Russisch?

Bij dergelijke controversiële onderwerpen vertrouw ik niet op ondertitels. Geef mij maar de originele tekst.
Oud 16 augustus 2015, 23:36   #8360
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Met zo'n mentaliteit (zie ook aangehaald citaat van Porochenko) dient men naderhand niet meer met het territoriumbeginsel af te komen. Als men zo duidelijk en openlijk de eigen bewoners haat en het slechtste toewenst wil men eigenlijk een bezetting. De Krim mag dan blij zijn dat ze niet meer bij Oekraïne horen. Hopelijk krijgt de Krim in de Russische federatie meer respect.
@ Jan
@ Johan

http://www.express.be/joker/nl/platd...wet/202742.htm

als er een taalwet kwam in 2012 ten gunste van de russischtaligen, Jan, dan betekent dit dat de russischtaligen er van 1991 tot 2012 minder taalrechten hadden, toch?
Hoe zit het dan met je wetten van 1989?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be