Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2009, 17:23   #821
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik voel me toch meer verbonden met de Walen dan met de Hollanders. Daar heb ik nu echt geen band mee.
Ah nee, en de taal dan? U hebt zowiezo een band met de Nederlanders! Maar het is wel waar dat Vlaanderen niet met Nederland leeft zoals Franstalig België met Frankrijk!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 17:35   #822
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ah nee, en de taal dan? U hebt zowiezo een band met de Nederlanders! Maar het is wel waar dat Vlaanderen niet met Nederland leeft zoals Franstalig België met Frankrijk!
ik leef ook niet met Nederland, maar toch liever een hereniging met Nederland dan blijven wonen in het kunstmatige land België.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 17:39   #823
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben toch nog steeds van mening dat men een land niet zomaar verlaat zelfs na uw gegronde argumenten zelfs als ik toch overtuigd blijf dat ik op lange termijn naar Frankrijk verhuis. Maar toch dank u voor uw lange antwoord!
By nature, man hates change. Seldom will he quit his old home till it has actually fallen around his ears.

(Thomas Carlyle, 1795-1881, Scottish Philosopher)
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 17:42   #824
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
By nature, man hates change. Seldom will he quit his old home till it has actually fallen around his ears.

(Thomas Carlyle, 1795-1881, Scottish Philosopher)
Niet verkeerd. Wat Carlyle toen zei, is ergens nog steeds van actualiteit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 18:08   #825
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als uw Nederlandse staat -zeg maar gerust hier 'Hollandse staat'- de Friezen niet eeuwenlang cultureel had onderdrukt, dan spraken nu 100% van de Friezen 'Frysk'. Als moedertaal dan.

Maar maak u maar niet teveel illusies: de Friesen zijn aan een inhaalbeweging bezig. U bent er nog niet vanaf.
Er is helemaal geen sprake (geweest) van culturele onderdrukking. Het Fries is een officiele taal en wettelijk beschermd in Nederland. Bovendien is Nederlands geen volksvreemde taal in Friesland in tegenstelling tot het Frans in Vlaanderen. Daarnaast neemt het gebruik van dialect en de taal Fries in sneltreinvaart af; een algemene tendens die men in heel de wereld ziet.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 18:13   #826
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ah nee, en de taal dan? U hebt zowiezo een band met de Nederlanders! Maar het is wel waar dat Vlaanderen niet met Nederland leeft zoals Franstalig België met Frankrijk!
De taal. Van de ene kant wel natuurlijk. Daar hebt u gelijk in. Van de andere kant moet ik niet veel hebben van die Hollandse taal. Die werkt me op mijn zenuwen. Ik moet eigenlijk ook niet veel hebben van het echte Vlaams. Het Brabants, d�*t vind ik een mooie taal. En het Limburgs natuurlijk. En hier vind ik het Maaslands het schoonste klinken.

Laatst gewijzigd door system : 1 maart 2009 om 18:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 19:52   #827
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Gelooft u mij maar, een eventueel Herenigd Nederland zal een grote aantrekkingskracht hebben op mensen. Een paar verstokte nationalisten zal het wellicht willen verlaten, maar er zal een positieve 'vibe' zonder weerga ontstaan.
Vooral het voormalige Holland.

Eindelijk krijgen ze dan faam wat bier en eten betreft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:21   #828
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vooral het voormalige Holland.

Eindelijk krijgen ze dan faam wat bier en eten betreft.
Jullie maken het, wij verkopen het. Het perfecte bondgenootschap.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:36   #829
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ah nee, en de taal dan? U hebt zowiezo een band met de Nederlanders! Maar het is wel waar dat Vlaanderen niet met Nederland leeft zoals Franstalig België met Frankrijk!
Franstalig Belgie is wel opend naar Frankrijk maar als buren niks meer.
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:44   #830
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De taal. Van de ene kant wel natuurlijk. Daar hebt u gelijk in. Van de andere kant moet ik niet veel hebben van die Hollandse taal. Die werkt me op mijn zenuwen. Ik moet eigenlijk ook niet veel hebben van het echte Vlaams. Het Brabants, d�*t vind ik een mooie taal. En het Limburgs natuurlijk. En hier vind ik het Maaslands het schoonste klinken.
Taal, Taal ...
Dit is altijd het probleem !
Is het zo moeilijk te herkennen dat
- Franstaligen en Nederlandstaligen voelen zich nog als broeren (met hun verschillen) en hun fransen en nederlanders buren ... als buren.
- Dat er een "taalsympathie" tussen nederlandstalig Belgen en Nederlanders en tussen franstalig Belgen en Frankrijk bestaat maar dat het niet verder gaat
- Dat wij hetzelfde "bourgondisch gevoel" hebben en dat dit bourgondisch gevoel heeft zeker niks mee te maken met nederlanden maar ook niek mat Frankrijk ... (enkel met een klein deeltje van Frankrijk).
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:50   #831
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Taal, Taal ...
Dit is altijd het probleem !
Is het zo moeilijk te herkennen dat
- Franstaligen en Nederlandstaligen voelen zich nog als broeren (met hun verschillen) en hun fransen en nederlanders buren ... als buren.
- Dat er een "taalsympathie" tussen nederlandstalig Belgen en Nederlanders en tussen franstalig Belgen en Frankrijk bestaat maar dat het niet verder gaat
- Dat wij hetzelfde "bourgondisch gevoel" hebben en dat dit bourgondisch gevoel heeft zeker niks mee te maken met nederlanden maar ook niek mat Frankrijk ... (enkel met een klein deeltje van Frankrijk).
Vlaanderen hoort economisch gezien bij Nederland, Wallonië bij Noord-Frankrijk (in dezelfde sectoren actief). Zo simpel is het.

Bovendien zou België nooit bestaan hebben zonder Frankrijk, en zou Vlaanderen nog steeds bij Nederland horen.

En taal is weldegelijk belangrijk om een samenhangend lang samen te stellen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 22:59   #832
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vlaanderen hoort economisch gezien bij Nederland, Wallonië bij Noord-Frankrijk (in dezelfde sectoren actief). Zo simpel is het.
1. Dan hoort Limburg bij Frankrijk ? ... niet zo simel, hé ...
2. Henegouwen en Franse Ardennen hebben hetzelfde economisch geschiedenis maar zelf als Wallonie financieel niet goed is ... is het wel beter dan Noord Frankrijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bovendien zou België nooit bestaan hebben zonder Frankrijk, en zou Vlaanderen nog steeds bij Nederland horen.
Belgie bestaat eerst en vooral door een belgisch wil (met akkord van Frankrijk).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En taal is weldegelijk belangrijk om een samenhangend lang samen te stellen.
Cultuur is het belangrijkst om een project samen te kunnen ontwikkelen. Taal is enkel een deeltje van dit cultuur. Walen en Vlamingen zijn verschillend maar meer vergelijkbaar dan Walen en Fransen of Vlamingen en Nederlanders
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:09   #833
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
.....Cultuur is het belangrijkst om een project samen te kunnen ontwikkelen. Taal is enkel een deeltje van dit cultuur. Walen en Vlamingen zijn verschillend maar meer vergelijkbaar dan Walen en Fransen of Vlamingen en Nederlanders
Waarmee u bedoelt dat Walen en Vlamingen dezelfde of een erg vergelijkbare cultuur hebben ?

Dank bij voorbaat om dat even te verduidelijken, aub.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:18   #834
T'serclaes
Parlementslid
 
T'serclaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Locatie: bruxelles
Berichten: 1.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Waarmee u bedoelt dat Walen en Vlamingen dezelfde of een erg vergelijkbare cultuur hebben ?

Dank bij voorbaat om dat even te verduidelijken, aub.
1. De enige deeltje van Frankrijk waar ik me +/- thuis voel is ... Bourgogne ...
2. Luister eens naar wat Vlamingen zeggen over Nederlanders en naar wat Walen zeggen over Fransen ... Exact hetzelfde allergie voor dezelfde reden ! En hier is het geen taal probleem maar wel een gedrag probleem ...
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:41   #835
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
1. De enige deeltje van Frankrijk waar ik me +/- thuis voel is ... Bourgogne ...
2. Luister eens naar wat Vlamingen zeggen over Nederlanders en naar wat Walen zeggen over Fransen ... Exact hetzelfde allergie voor dezelfde reden ! En hier is het geen taal probleem maar wel een gedrag probleem ...
Dat maakt mij niet veel wijzer voor wat uw stelling betreft dat Vlamingen en Walen quasi dezelfde of minstens een erg vergelijkbare cultuur hebben. Althans, dat is wat ik uit uw eerdere post meen te moeten begrijpen.

Ik vroeg daaromtrent verduidelijking, omdat dergelijke stelling voor mij totaal nieuw en onuitgegeven is.

Voor wat uw punt 1. betreft : tja, elk individu voelt zich wel ergens thuis, en derhalve op vele andere plaatsen niet thuis. Ik zou uw of welkdanige andere persoonlijke voorkeur niet te fel veralgemenen.

Aangaand uw punt 2. : ook hier zou ik niet veralgemenen. Ik weet wat sommige Vlamingen over Nederlanders zeggen (en vice-versa), maar dat betekent absoluut niet dat alle Vlamingen (of de Vlamingen, dus) in meerderheid daaromtrent dezelfde mening hebben.
Misschien weet u dienaangaand meer dan ik ?

Persoonlijk ken ik geen enkele Waal die een allergie heeft voor Frankrijk, wel integendeel. Maar goed, misschien ken ik nu toevallig slechts de enkele uitzonderingen die uw regel bevestigen ?

Hoe dan ook, wat mij het meest intrigeert in uw stelling is : "Exact hetzelfde allergie voor dezelfde reden ! En hier is het geen taal probleem maar wel een gedrag probleem ..."

Wil mij het genoegen doen van d�*t even uit te leggen, aub.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 1 maart 2009 om 23:44.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 00:00   #836
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
1. De enige deeltje van Frankrijk waar ik me +/- thuis voel is ... Bourgogne ...
2. Luister eens naar wat Vlamingen zeggen over Nederlanders en naar wat Walen zeggen over Fransen ... Exact hetzelfde allergie voor dezelfde reden ! En hier is het geen taal probleem maar wel een gedrag probleem ...
Behalve de fameuze cliché van de "chauvinisme" zie ik helemaal niet wat u bedoelt. De meeste Walen hebben helemaal geen slechte opinie over de Fransen!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 00:05   #837
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat maakt mij niet veel wijzer voor wat uw stelling betreft dat Vlamingen en Walen quasi dezelfde of minstens een erg vergelijkbare cultuur hebben. Althans, dat is wat ik uit uw eerdere post meen te moeten begrijpen.

Ik vroeg daaromtrent verduidelijking, omdat dergelijke stelling voor mij totaal nieuw en onuitgegeven is.

Voor wat uw punt 1. betreft : tja, elk individu voelt zich wel ergens thuis, en derhalve op vele andere plaatsen niet thuis. Ik zou uw of welkdanige andere persoonlijke voorkeur niet te fel veralgemenen.

Aangaand uw punt 2. : ook hier zou ik niet veralgemenen. Ik weet wat sommige Vlamingen over Nederlanders zeggen (en vice-versa), maar dat betekent absoluut niet dat alle Vlamingen (of de Vlamingen, dus) in meerderheid daaromtrent dezelfde mening hebben.
Misschien weet u dienaangaand meer dan ik ?

Persoonlijk ken ik geen enkele Waal die een allergie heeft voor Frankrijk, wel integendeel. Maar goed, misschien ken ik nu toevallig slechts de enkele uitzonderingen die uw regel bevestigen ?

Hoe dan ook, wat mij het meest intrigeert in uw stelling is : "Exact hetzelfde allergie voor dezelfde reden ! En hier is het geen taal probleem maar wel een gedrag probleem ..."

Wil mij het genoegen doen van d�*t even uit te leggen, aub.
De enige kritiek (en nog, als men dit als een kritiek beschouwt) die ik al van Franstalige Belgen tegenover Fransen hoorde, is dat ze "chauvins" zijn maar dan valt men volgens mij in de clichés. En wat bedoelen ze trouwens met "chauvinisme"? Dat Fransen heel veel van hun land houden? Volgens mij hebben de Fransen dan veel redenen om trots op hun land te zijn. Voor de rest heb ik nooit Franstalige Belgen slecht over Frankrijk horen reageren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 00:23   #838
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De enige kritiek (en nog, als men dit als een kritiek beschouwt) die ik al van Franstalige Belgen tegenover Fransen hoorde, is dat ze "chauvins" zijn maar dan valt men volgens mij in de clichés. En wat bedoelen ze trouwens met "chauvinisme"? Dat Fransen heel veel van hun land houden? Volgens mij hebben de Fransen dan veel redenen om trots op hun land te zijn. Voor de rest heb ik nooit Franstalige Belgen slecht over Frankrijk horen reageren.
Dat wij chauvins zijn mag je hier niet al te luid in de straten komen roepen, maar allez, er is wel iets van.

Al moet je dat echt niet overdrijven. Om maar eens iets te zeggen : bijlange niet iedereen rijdt hier met een Renault, Peugeot of Citroën, nietwaar. Integendeel, het staat zelfs goed om je met een Duits automobieldinges te vertonen.

Ik zou het eerder een "samenhorigheidsgevoel" noemen, allez.

Tja, "samenhorigheidsgevoel" is nu net iets wat in België niet al te veel voorkomt, dus dan valt het nogal op als Fransen, Nederlanders, Duitsers, Britten, etc... dat wél in zekere mate vertonen, en dan wordt dat wellicht snel als "chauvinisme" ervaren.

Bon, als het d�*t is wat t'Serclaes bedoelt, is het toch maar magertjes...
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 08:19   #839
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik denk niet dat Vlamingen problemen hebben met het spreken van Frans om hen heen. Het wordt anders wanneer de burgemeesters Franstalig worden (en daarnaar handelen), de commercie Franstalig wordt, het onderwijs uitsluitend Franstalig wordt, en de Vlaming op eigen grondgebied in de 1ste instantie in het Frans, in plaats van zijn moederlandse taal, het Nederlands, wordt aangesproken; zowel persoonlijk als via de instellingen.
Dat klopt en steekt telkens weer de kop op tot in de meest futiele details toe zoals het koppig gebruik van onergonomische Franse toetsenborden die op de Nederlandse taal passen als een tang op een varken om maar iets te noemen.

Anekdote: vlakbij is er een GB-supermarkt. Een goede degelijke winkel waar nooit iets mee aan de hand geweest is. Onlangs werd de keten verkocht aan Carrefour. Op slag hoor je een pak franstalige achtergrondmuziek en komt op de verpakking van hun eigen "wit" produkt het Frans op de eerste plaats. Ik weet natuurlijk wel dat Carrefour Frans is, maar waarom moeten ze dat weeral zo opzichtelijk in Vlaanderen doordrukken? De keten maakte vóór de overname reklame met de slogan "2 miljoen klanten, dat moet je verdienen, elke dag opnieuw" (met opgerolde mouwen). Nu is het "Kunnen kiezen: voordelig, chic of solidair?" Voordelig zijn ze niet, wat ze met solidair bedoelen weet ik niet maar ik weet wel dat niemand tot nog toe met "chic" adverteerde.

Een groep snobs die prestige belangrijker vindt dan prestatie komt zich hier opdringen in een samenleving waarin omgekeerd prestatie belangrijker geacht wordt dan prestige. Hoe zou het komen dat de Nederlandse tak van Fortis het beter deed dan de Belgische en waarom wordt het reddingsplan van Koen Schoors dat een win/win situatie schept voor alle betrokken partijen door de Belgische regering terzijde geschoven om het bedrijf aan Frankrijk te kunnen verkopen?

Is het dan verwonderlijk dat Vlamingen die nog voldoende zelfrespekt overgehouden hebben om trots te zijn op hun Nederlandse zakelijkheid de gordijnen ingejaagd worden?
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.

Laatst gewijzigd door Leo : 2 maart 2009 om 08:21.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 09:31   #840
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
1. Dan hoort Limburg bij Frankrijk ? ... niet zo simel, hé ...
2. Henegouwen en Franse Ardennen hebben hetzelfde economisch geschiedenis maar zelf als Wallonie financieel niet goed is ... is het wel beter dan Noord Frankrijk.
Zo slecht is het echt niet met Limburg gesteld. Als je van Vlaams-Brabant Limburg inrijdt merk je geen verschil. Als je van Limburg Liège binnenrijdt bekruipt gelijk het vervallen gevoel.
Citaat:
Belgie bestaat eerst en vooral door een belgisch wil (met akkord van Frankrijk).
Alle belangrijke legeraanvoerders waren rattachisten. Dat is geen toeval.
Citaat:
Cultuur is het belangrijkst om een project samen te kunnen ontwikkelen. Taal is enkel een deeltje van dit cultuur. Walen en Vlamingen zijn verschillend maar meer vergelijkbaar dan Walen en Fransen of Vlamingen en Nederlanders
Taal is het grootste deel van een cultuur. Een taal impliceert een gezamelijke geschiedenis, of tenminste gezamelijk contact. Een taal staat niet los van een volk, zoals u beweert. Een taal is het bewijs van een volk-zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be