Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 08:12   #821
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

En een menswaardig loon is er nog altijd één dat de basiskosten volledig dekt...

zoniet is het volgens mijn boekje uitbuiting...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 08:23   #822
LastMohican
Banneling

Standaard

Sfax heeft wel een punt. (Meerdere eigenlijk )

Het hangt af van wat je definitie van "basiskosten" is. Zelfs onze grootouders hadden al de spreuk "de tering naar de nering zetten"...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 08:55   #823
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
Als gezonde voeding ipv die goedkope brol, kleding die op iets trekt ipv kleding die na 2 weken scheurt, deftige meubels ipv krakkemikkige afdankertjes van een ander, een propere woning in goede staat, veilig speelgoed voor de kids, dingen zijn die voor jou boven iemand zijn stand mogen liggen, toont dat enkel wat voor een rotverwend egoistisch nest jij bent...
Als jij aangeeft dat iemand uitgebuit wordt, omdat ie niet kan kopen wat hij/zij wil, dan toont dat vooral aan dat je geen flauw benul hebt van prioriteiten. Dat je dan jezelf probeert te vergoelijken door plots het slachtoffer uit te hangen, dan quasi gedoemd is tot landloperij, toont enkel aan hoe zwak je in je schoenen staat.

Maar om een antwoord te geven op je allusies hierboven: ja, daar zitten dingen tussen die gerust boven iemands stand mogen zitten. Als jij kleding die op iets trekt interpreteert als merkkledij, dan mag dat gerust boven jouw stand zitten. Als jij deftige meubels interpreteert als meubels uit dure meubelzaken, en niet uit pakweg de ikea, dan mag dat gerust boven jouw stand zijn. Als jij een propere woning in goede staat interpreteert als een kleine villa, met tuin en met voldoende luxe (zoals je hiervoren ook al enkele keren hebt aangegeven), dan mag dat inderdaad boven je stand zijn.

Jij mag dat gerust rotverwend en egoïstisch noemen, maar mij hebben ze geleerd te werken als je iets wil hebben, en niet meer uit te geven dan je hebt. Ik heb dan ook geen behoefte aan zaken die mijn budget te boven gaan, en ik heb dan ook geen last van schulden.

Citaat:
Moest de staat zelfstandig worden nu eens écht stimuleren, ipv de meesten te ontmoedigen door onnodige administratie en starterskosten, dan zou er hier veel minder armoede zijn, er zouden minder werkkrachten zijn voor de bazen, die ze weer een menswaardig loon zouden moeten uitbetalen...
Tiens, als die uitbuitende baas daar wel in slaagt, dan moet jij dat toch ook kunnen zeker?

Citaat:
30 jaar geleden verdiende een arbeider 30000 Bfr netto, en daarmee kon hij zijn gezin onderhouden, met alles er op en er aan... (afbetaling huis, auto, kleding, goede voeding,... en 1 van de partners kon thuisblijven en het huishouden en de opvoeding van de kids op zich nemen...
nu verdient een arbeider 44000bfr en hij komt niet toe om diezelfde kosten alleen te betalen, de partner is genoodzaakt om mee te gaan werken, gewoon om rond te komen... de lonen hebben de basiskosten niet gevolgd...
Als je maar genoeg extra in die basiskosten gaat steken, dan zullen de lonen dat nooit volgen.
30 jaar terug gingen families ook geen 2 keer op reis, deden ze ook geen citytrips, hadden ze geen behoefte aan allerlei luxe in hun huis en waren ze ook tevreden. Vandaag beschouwen velen zich hier al als arm als ze niet op zomer- en wintervakantie kunnen, als ze geen twee citytrips kunnen doen, als ze geen home-cinema systeem hebben, als ze geen twee wagens hebben en als ze hun eigen zwembad/jacuzzi in de tuin niet hebben.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 08:58   #824
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
En een menswaardig loon is er nog altijd één dat de basiskosten volledig dekt...

zoniet is het volgens mijn boekje uitbuiting...
En wat zijn jouw basiskosten?
Voeding is een basiskost bijvoorbeeld, maar aangezien ik graag goed eet er zelfs niet aan wil denken daar ook maar iets op te besparen, zal ik daar waarschijnlijk meer op uitgeven dan een ander. Tot hoever gaat de basiskost en waar begint de luxe?

Idem voor verwarming; ik heb geen zin om in de winter met een dikke trui of twee rond te lopen, dus ik zit er dan ook niet mee in te stoken tot 21 graden of zelfs een tikje meer. Verwarming is nochtans basis; waar stopt mijn basiskost en waar start mijn luxe?

Laatst gewijzigd door Sfax : 8 augustus 2008 om 08:59.
Oud 8 augustus 2008, 09:57   #825
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Inderdaad, dan heb je nog minder. Wat een doelstelling

Als dat je happy maakt, dan moet je dat vooral denken. Weinigen die onder de indruk zijn hier van je argumenten genre "het zijn uitbuiters en ze moeten dus luisteren want anders zal ik ze wel eens komen vinden".

Er zijn nochtans meer en meer mensen die het beu aan het worden zijn om tegen zo'n lage lonen te blijven werken en dat kun je alleen al merken aan de betogingen van de laatste jaren. Dat er meer en meer werklozen bijkomen is niet moeilijk, als je weet dat iemand met een hoge uitkering al bijna zoveel verdienen als sommige die gaan werken.

Hier maar enkele v.b van mensen die het ook kotsbeu zijn!

Bats Danny is werknemer bij Van Hool (vooraan links op de foto). "We zijn op straat gekomen omdat er iets moet gedaan worden tegen de dalende koopkracht. De prijzen van olie, gas, water en elektriciteit gaan de hoogte in. Ik heb daarnaast een lening lopen om mijn huisje af te betalen. Ik kom nog amper toe met mijn loon. Werkgevers klagen ook dat hun kosten stijgen. Europa moet dringend iets doen aan de stijgende voeding- en energieprijzen. De belastingen moeten verlaagd worden. De bedrijven moeten iets minder belast worden zodat er misschien meer voor ons overschiet. De regering zit momenteel met allerlei andere problemen. Ik geloof niet dat ze direct met oplossingen gaan komen. We zullen zien."

Myriam Janssens uit Beerse werkt voor een PWA-bedrijf (rechts op de foto). "Ik werk parttime en heb het sowieso moeilijk als alleenstaande moeder om rond te komen. Maar de laatste tijd lukt het echt niet meer. Ze pakken maar af en af en af. De maand duurt langer dan mijn loon. Mijn baas geeft het wel toe dat er problemen zijn maar hij kan er niets aan doen, zegt hij. Terwijl de dienstenchequebedrijven voor het moment de bedrijven zijn die het meeste winst maken. Maar ja, bewijs maar eens dat hij het wel kan betalen. We moeten op straat blijven komen tot er iets gebeurt want ik geloof echt niet dat de regering in juli iets gaat doen. Er moet zeker iets gedaan worden aan die hoge lasten op elektriciteit en gas. Ook het bruto/netto verschil moet kleiner zeker voor de dienstencheques. Voor eten kun je een beetje kiezen welke merken je koopt en in welke winkel. Je kan biefstuk of gehakt eten. Maar elektriciteit heb je sowieso nodig."

Van Bavel werkt voor Boost Nutrition (tweede van rechts op de foto). "Ik ben hier voor de verhoging van de koopkracht. Ik kan wel rondkomen maar ik merk wel dat ik minder kan doen met mijn loon dan vroeger. Ik rij bijvoorbeeld veel met de auto en je merkt wel dat het enorm duurder is geworden door de hoge brandstofprijzen. Op één jaar tijd is de dieselprijs gestegen met 35 cent per liter. Ook de prijs van gas en elektriciteit nemen een steeds grotere hap uit mijn budget. De regering doet niets voor het moment. We hebben verleden jaar verkiezingen gehad en er is nog niets van gekomen. Ik denk dat we binnenkort weer naar het stemhokje moeten gaan voor er misschien iets gebeurt."

"We werken voor Amival Turnhout. We zijn hier uit solidariteit met de rest. Alles wordt duurder. We moeten wel iets doen. Als we niet doen krijgen we niets. De werkgevers zeggen dat het bullshit is en dat er helemaal geen probleem is met de koopkracht maar als we de werkgevers laten doen hebben we op den duur niets meer."

"Ik ben hier met mijn maten (in winkelkarretje op de foto). We komen uit de Kempen en werken voor DAF trucks. We zijn hier vandaag om te protesteren tegen de dalende koopkracht. Ik merk dat zeker. De dieselprijs die alsmaar stijgt en het loon dat niet meegaat. Het is niet te doen. We staan hier voor miljoenen mensen. De grote bazen die beweren dan maar dat het hysterie is. Het zijn zij niet die het voelen in hun portemonnee, wel de werknemer en de kleine zelfstandigen. We zitten al een jaar te wachten dat de regering iets zou doen maar er is nog niets van terechtgekomen dus ik geloof niet dat ze in juli met oplossingen gaan komen. Het is allemaal zever. Als we ons niet laten horen dan zal er nooit niets veranderen. Dat ze bijvoorbeeld de accijnzen maar eens verlagen."

http://www.indymedia.be/nl/node/27990

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 augustus 2008 om 09:58.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:21   #826
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Gisterenavond laat terug gekomen van mijn vergaderingen in het buitenland.

Op Zaventem was het een drukte van jewelste met voor 80% duidelijk gezinnen uit de "arbeidersklasse" of "steuntrekkers". Dat zie je nu eenmaal aan het soort volk en hun gedrag en houding. Heel anders dan buiten de "vakantieperiode" waar er veel meer zakenmensen zijn die reizen.

Deze is echt wel goed moet ik zeggen!

Mijnheertje komt in Zaventem aan en komt tot de vaststelling dat 80% van de mensen die hij daar ziet, arbeiders en steuntrekkers zijn, gewoon door hun gedrag en houding te observeren.

En wat voor houding en gedrag vertoonde deze mensen dan, dat je tot dit besluit bent gekomen mijn beste?

Jij bent wel heel objectief moet ik zeggen!

Man o man

Citaat:
Mijn punt nu is dat ze niet moeten komen zagen dat de lonen en uitkeringen hier in Belgie te laag zijn als al die mensen blijkbaar toch nog geld genoeg hebben om met het vliegtuig op vakantie te gaan !
Geweldig gewoon, dus jij komt in de vlieghaven aan en jij ziet dat 80% van de mensen dat daar rondloopt arbeiders zijn en steuntrekkers, om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat de arbeiders en steuntrekkers toch nog veel kunnen reizen en daarom nog goed de kost verdienen.

Ik lig strike hier!

Oud 8 augustus 2008, 11:26   #827
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Er zijn nochtans meer en meer mensen die het beu aan het worden zijn om tegen zo'n lage lonen te blijven werken en dat kun je alleen al merken aan de betogingen van de laatste jaren.
Dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze meer waard worden. Als je niet meer te bieden hebt aan een werkgever, en je loon moet toch omhoog, dan is dat enkel een meerkost. Een meerkost die zich uiteindelijk vertaald ziet in hogere prijzen voor de goederen/diensten die ze aanbieden. Dat lost dus niets op; je blijft gewoon in een opwaartse spiraal.
Als iedereen wil leven zoals de sterren, dan moeten ze er ook maar het werk dat nodig is om dat te doen, achter steken.

Citaat:
Dat er meer en meer werklozen bijkomen is niet moeilijk, als je weet dat iemand met een hoge uitkering al bijna zoveel verdienen als sommige die gaan werken.
De uitkeringen moeten dan ook aangepast worden; naar beneden en/of beperkt in tijd.

Citaat:
Hier maar enkele v.b van mensen die het ook kotsbeu zijn!

Bats Danny is werknemer bij Van Hool (vooraan links op de foto). "We zijn op straat gekomen omdat er iets moet gedaan worden tegen de dalende koopkracht. De prijzen van olie, gas, water en elektriciteit gaan de hoogte in. Ik heb daarnaast een lening lopen om mijn huisje af te betalen. Ik kom nog amper toe met mijn loon. Werkgevers klagen ook dat hun kosten stijgen. Europa moet dringend iets doen aan de stijgende voeding- en energieprijzen. De belastingen moeten verlaagd worden. De bedrijven moeten iets minder belast worden zodat er misschien meer voor ons overschiet. De regering zit momenteel met allerlei andere problemen. Ik geloof niet dat ze direct met oplossingen gaan komen. We zullen zien."
De belastingen laten dalen is inderdaad een manier om de kost voor de werkgever niet naar omhoog te laten gaan, en om de werknemer toch meer over te laten houden.
Gevolg daarvan is wel dat de uitgaven van de staat naar beneden moeten; die uitkeringen zijn daarbij één van de eerste die geviseerd gaan worden. Profiteurs genre "ik verdien genoeg door niets te doen en op de dop te zitten", zullen daarbij ook als eerste geviseerd worden.
Oud 8 augustus 2008, 11:32   #828
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat voor houding en gedrag vertoonde deze mensen dan, dat je tot dit besluit bent gekomen mijn beste?
Vol met tattoos, onverzorgd, luid lallend in het plat dialect, doen alsof de hele luchthaven van hen is, sleurend met 23 rugzakken en prullaria... Wordt het een beetje duidelijk ?

Citaat:
Geweldig gewoon, dus jij komt in de vlieghaven aan en jij ziet dat 80% van de mensen dat daar rondloopt arbeiders zijn en steuntrekkers, om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat de arbeiders en steuntrekkers toch nog veel kunnen reizen en daarom nog goed de kost verdienen.

Ik lig strike hier!
Als de situatie echt zo zou zijn dat ze een dramatisch koopkrachtverlies ervaren en moeilijk rondkomen, lijkt het me totaal aannemelijk te zijn dat het eerste ding waarop bezuinigd zou moeten worden net deze reizen zijn.

Maar nee, makkelijker om te roepen dat ze maar meer geld moeten krijgen.
Oud 8 augustus 2008, 12:08   #829
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Dan moeten ze er maar voor zorgen dat ze meer waard worden. Als je niet meer te bieden hebt aan een werkgever, en je loon moet toch omhoog, dan is dat enkel een meerkost. Een meerkost die zich uiteindelijk vertaald ziet in hogere prijzen voor de goederen/diensten die ze aanbieden. Dat lost dus niets op; je blijft gewoon in een opwaartse spiraal.
Als iedereen wil leven zoals de sterren, dan moeten ze er ook maar het werk dat nodig is om dat te doen, achter steken.
Als je niet meer te bieden hebt aan een werkgever zegt u! Ok, als arbeiders niet meer te bieden hebben waarom schreeuwen zoveel bazen dan in sommigen sectoren voor meer personeel? Toch omdat ze er te kort komen meen ik. Als ze dan toch niet meer waard zijn, dan moeten ze maar zien dat de bazen hun werk zelf kunnen doen. Eens kijken hoeveel kapitaal ze dan nog kunnen opbouwen zonder arbeiders. Wat wij vragen is alleen dat het loon omhoog moet of minder belast wordt, want zoals het nu is kan het niet langer. En niemand vraagt om te leven zoals de sterren, maar wel een degelijk loon voor de geleverde gepresteerde arbeid.

Citaat:

De uitkeringen moeten dan ook aangepast worden; naar beneden en/of beperkt in tijd.
Mee akkoord, maar dan moeten ze wel zien dat er fatsoenlijk loon is naar werken.

Citaat:
De belastingen laten dalen is inderdaad een manier om de kost voor de werkgever niet naar omhoog te laten gaan, en om de werknemer toch meer over te laten houden.
Gevolg daarvan is wel dat de uitgaven van de staat naar beneden moeten; die uitkeringen zijn daarbij één van de eerste die geviseerd gaan worden. Profiteurs genre "ik verdien genoeg door niets te doen en op de dop te zitten", zullen daarbij ook als eerste geviseerd worden.
Volledig mee akkoord, als ze het kunnen realiseren dat ze door de werkloosheidsuitkeringen te beperken in tijd of aan te passen naar beneden toe meer geld kunnen overhouden voor de werknemer, dan moeten ze dat zeker doen. Ze weten goed genoeg dat ze dan de werknemer meer kunnen uitbetalen als ze de werkloosheidsuitkeringen aanpassen naar beneden, maar dat zullen ze niet doen. Het systeem zit zo in elkaar dat ze werklozen nodig hebben. Als de bazen hun werkvolk op de vloer vandaag niet goed meer presteert dan staan er morgen onmiddellijk ander mensen klaar die werkloos zijn, om hun plaats in te nemen. En degene die werkloos worden die kunnen dan weer op hun beurt naar de vakbonden lopen en terna naar de firma VDAB om bijscholingen te volgen want al dat personeel van de vakbonden, VDAB en RVA moeten toch ook zien dat ze hun werk kunnen blijven behouden hé.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 augustus 2008 om 12:13.
Oud 8 augustus 2008, 12:28   #830
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Vol met tattoos, onverzorgd, luid lallend in het plat dialect, doen alsof de hele luchthaven van hen is, sleurend met 23 rugzakken en prullaria... Wordt het een beetje duidelijk ?
Dus 80% van de mensen in de luchthaven te Zaventem gisterenavond of wanneer was het, had tattoos, onverzorgde huid, lalde in het dialect en sleurde met 23 rugzakken?

Nee, het wordt me toch nog niet echt duidelijk om eerlijk te zijn.

Volgens mij ben je serieus alles aan het opblazen omdat je iets tegen de arbeidersklasse hebt en veralgemeen je en ben je totaal niet objectief meer.

Citaat:
Als de situatie echt zo zou zijn dat ze een dramatisch koopkrachtverlies ervaren en moeilijk rondkomen, lijkt het me totaal aannemelijk te zijn dat het eerste ding waarop bezuinigd zou moeten worden net deze reizen zijn.

Tja, maar vergeet niet als de kapitalistjes de lonen niet gaan verhogen of als de belastingen op de lonen niet drastisch gaan verminderen, dat mensen nog minder gaan uitgeven op den duur. Mensen gaan besparen op alles en nog wat en minder uitgaven leidt naar een nog slechtere economie.

Het kan niet van éne kant blijven komen hé!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 augustus 2008 om 12:30.
Oud 8 augustus 2008, 12:28   #831
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je niet meer te bieden hebt aan een werkgever zegt u! Ok, als arbeiders niet meer te bieden hebben waarom schreeuwen zoveel bazen dan in sommigen sectoren voor meer personeel? Toch omdat ze er te kort komen meen ik.
Aha, dus nu is er plots wel werk?
Inderdaad, men komt volk tekort, en dat zijn niet zelden jobs die meer dan behoorlijk betalen, maar het zijn ook jobs waar men voor moet werken en waar men een bepaalde vaardigheid voor nodig heeft. Sommigen hebben dat laatste niet, velen vinden dat werken er teveel aan...

Citaat:
Als ze dan toch niet meer waard zijn, dan moeten ze maar zien dat de bazen hun werk zelf kunnen doen. Eens kijken hoeveel kapitaal ze dan nog kunnen opbouwen zonder arbeiders. Wat wij vragen is alleen dat het loon omhoog moet of minder belast wordt, want zoals het nu is kan het niet langer. En niemand vraagt om te leven zoals de sterren, maar wel een degelijk loon voor de geleverde gepresteerde arbeid.
Dat krijg je...
Dat de staat teveel afroomt, is niet de fout van de werkgevers; eerder de fout van profiteurs die vinden dat het hun goede recht is om op de dop te staan.

Citaat:
Mee akkoord, maar dan moeten ze wel zien dat er fatsoenlijk loon is naar werken.
Dat is er.

Citaat:
Volledig mee akkoord, als ze het kunnen realiseren dat ze door de werkloosheidsuitkeringen te beperken in tijd of aan te passen naar beneden toe meer geld kunnen overhouden voor de werknemer, dan moeten ze dat zeker doen. Ze weten goed genoeg dat ze dan de werknemer meer kunnen uitbetalen als ze de werkloosheidsuitkeringen aanpassen naar beneden, maar dat zullen ze niet doen. Het systeem zit zo in elkaar dat ze werklozen nodig hebben. Als de bazen hun werkvolk op de vloer vandaag niet goed meer presteert dan staan er morgen onmiddellijk ander mensen klaar die werkloos zijn, om hun plaats in te nemen.
Daarom dat zoveel vacatures open blijven staan zeker.
Je zal weinig werkgevers zien ageren tegen een lastenverlaging.

Citaat:
En degene die werkloos worden die kunnen dan weer op hun beurt naar de vakbonden lopen en terna naar de firma VDAB om bijscholingen te volgen want al dat personeel van de vakbonden, VDAB en RVA moeten toch ook zien dat ze hun werk kunnen blijven behouden hé.
Moet dat dan?
Oud 8 augustus 2008, 12:49   #832
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Aha, dus nu is er plots wel werk?
Inderdaad, men komt volk tekort, en dat zijn niet zelden jobs die meer dan behoorlijk betalen, maar het zijn ook jobs waar men voor moet werken en waar men een bepaalde vaardigheid voor nodig heeft. Sommigen hebben dat laatste niet, velen vinden dat werken er teveel aan...
Werk is er zeker, maar wat voor werk!

PWA klusjes, interimekes, half-time jobkes en als er full-time jobkes zijn die nog redelijk betalen, dan vliegen ze er allemaal op als vliegen op een stront en dan heb je 1 kans op 100 dat je de job hebt.

Citaat:
Dat krijg je...
Dat de staat teveel afroomt, is niet de fout van de werkgevers; eerder de fout van profiteurs die vinden dat het hun goede recht is om op de dop te staan.
Tja typisch! Jullie geven de schuld aan de staat en de staat geeft de schuld aan de wergevers, maar ondertussen zitten beide partijen wel in de meest luxueuze en beste restaurants van het land hun pensen te vullen van ons geld.

Citaat:
Daarom dat zoveel vacatures open blijven staan zeker.
Dat er zoveel vacatures blijven openstaan is niet moeilijk als je kijkt wat ze allemaal eisen en dat tegen een armzalig loontje!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 augustus 2008 om 12:50.
Oud 8 augustus 2008, 13:14   #833
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk zullen de echte behoeftigen die profiteurs eindelijk eens uitkotsen, zodat er meer middelen voor hen vrij komen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 8 augustus 2008 om 13:23.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 13:21   #834
Don Quichote
Banneling

Standaard

De meeste mensen werken.
En dat zijn heus niet allemaal supers.
Bovendien gaan er duizenden per jaar met pensioen, die moeten vervangen worden.
Dikwijls ook interessante jobs.

Neenee,

Te loei oem te weirke.
Dat est.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 14:06   #835
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
De meeste mensen werken.
En dat zijn heus niet allemaal supers.
Bovendien gaan er duizenden per jaar met pensioen, die moeten vervangen worden.
Dikwijls ook interessante jobs.

Neenee,

Te loei oem te weirke.
Dat est.
De grote hoop kan ook niet anders meer dan in het systeem meedraaien. Ze hebben een huis om af te betalen en kids. Nu, ze hebben er tenslotte ook zelf voor gekozen natuurlijk. Die bazen die weten ook dat die huizen moeten afbetaald worden en die spelen daar lekker op in. Het is werken voor het loon wat wij jullie bieden ofwel buiten. Dus de meesten mensen kunnen niet anders dan zich maar aanpassen aan de lonen die de bazen maar uitbetalen. Ze zijn afhankelijk van het systeem geworden tot ze in hunne put liggen en dan kunnen ze nog eens 1/3 van hun armzalig préke afgeven aan vaderke staat. Zwoegen en ploeteren om toch maar hun rekeningen te kunnen betalen en dan noemen jullie leven of wat?

Volgens mij weten de meeste mensen niet meer wat leven is, door dat ze juist helemaal opgeslorpt zijn door het werk en de zorgen. Het leven is te kort om nog voor wat pochgeld gaan te werken, want op het laatste van de rit hebben ze meer gezwoegd, gezweet en gekloot dan iets anders voor zo'n armzalige loontjes.

Maar bon, als het dat is wat ze willen dan werken ze maar tot ze er bij neervallen.
Oud 8 augustus 2008, 14:16   #836
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:

Heel de luchthaven van Zaventem liep vol zulke mensen ? Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt, en ik heb op die luchthaven gewerkt...Ik denk dat u maar vanalles uit uw duim zuigt, voor uw nep-argumenten wat kracht te proberen geven. Het enige dat ik daaruit kan opmaken is dat u niet graag tatoos en nonchalante kleding ziet. Tja, ze kunnen allemaal niet in zo een mottig costume-cravat rondparaderen, hé...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 14:18   #837
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hopelijk zullen de echte behoeftigen die profiteurs eindelijk eens uitkotsen, zodat er meer middelen voor hen vrij komen...
U bedoelt, de arbeiders gaan de kapitalisten aanpakken, en hun kapitaal in beslag nemen ?
Oud 8 augustus 2008, 14:18   #838
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U bedoelt, de arbeiders gaan de kapitalisten aanpakken, en hun kapitaal in beslag nemen ?
Oud 8 augustus 2008, 14:27   #839
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Heel de luchthaven van Zaventem liep vol zulke mensen ? Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt, en ik heb op die luchthaven gewerkt...Ik denk dat u maar vanalles uit uw duim zuigt, voor uw nep-argumenten wat kracht te proberen geven. Het enige dat ik daaruit kan opmaken is dat u niet graag tatoos en nonchalante kleding ziet. Tja, ze kunnen allemaal niet in zo een mottig costume-cravat rondparaderen, hé...
Ik heb het ook nog niet meegemaakt. Ik reis *zeer* regelmatig voor de zaak, en ja, ik heb ook 3 jaar op de luchthaven gewerkt in mijn studententijd (eerst Belgavia en dan Sabena).

Wel, gisterenavond rond 22h00 liep het er *vol* barakkenvolk. Ik denk dat er een paar charters tegelijk aangekomen waren. De douane stond natuurlijk volop paraat

Nonchalante kleding is niks mis mee. Onverzorgde kleding daarentegen...

Als je zo'n brullende, platvloerse, dialect spuiende bende ziet, heb je in 99% van de gevallen niet meteen met geschoolde mensen te maken.

Quod erat demonstrandum.
Oud 8 augustus 2008, 14:39   #840
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Werk is er zeker, maar wat voor werk!

PWA klusjes, interimekes, half-time jobkes en als er full-time jobkes zijn die nog redelijk betalen, dan vliegen ze er allemaal op als vliegen op een stront en dan heb je 1 kans op 100 dat je de job hebt.
Typische uitvluchten; de jobs zijn er, je moet er enkel voor willen gaan en daar schort het niet zelden.

Citaat:
Tja typisch! Jullie geven de schuld aan de staat en de staat geeft de schuld aan de wergevers, maar ondertussen zitten beide partijen wel in de meest luxueuze en beste restaurants van het land hun pensen te vullen van ons geld.
Van hun geld...
Maar da's weer te weinig in lijn met wat je hier sowieso al uitkraamt natuurlijk.
Enfin, mij niet gelaten, blijf jij maar ijveren voor meer loon en blijf dat maar eisen van de werkgevers; je zorgt er enkel voor dat de prijzen nog meer gaan stijgen.

Citaat:
Dat er zoveel vacatures blijven openstaan is niet moeilijk als je kijkt wat ze allemaal eisen en dat tegen een armzalig loontje!
Zoals al vaker gezegd: als je meer wil verdienen en een loon van een manager wil krijgen, dan moet je er maar voor zorgen dat je evenveel te bieden hebt als die manager en even goed bent. Easy toch?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be