![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Staatssecretaris
|
![]() Zelfs van dit soort mensen kan er volgens mij gezegd worden dat ze de meerderheid vormen in Vlaanderen. Zou het woord "onverschillig" geen betere omschrijving zijn van wat een groot deel van de Vlamingen voelt voor (het voortbestaan van) Belgie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100426_069 http://lvb.net/item/5206 http://www.vvb.org/kort/218/32241 http://www.vlaamsbelang.org/0/3706/ http://www.doorbraak.org/artikel/166...fhankelijkheid Nergens een meerderheid voor Vlaamse onafhankelijkheid. Ik zal je ook wat moeite besparen: "Maar Steve_M, die peilingen zijn niet representatief, het zijn maar peilingen, de vraagstelling is suggestief ..." Dat is zo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
|
![]() Citaat:
heb je recentere cijfers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Over welke van mijn standpunten spreekt u eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
|
![]() Eerste link: 26 april 2010
![]() EDIT: derde link: december 2009 Laatst gewijzigd door Steve_M : 17 mei 2010 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén op de drie Vlamingen is voor onafhankelijkheid.
Welnu, dan komen die de helft te kort..... Nu nog cijfers over hoeveel van die één op drie naar Nederland terugwil. Als we die cijfers hebben kan Ernst zijn koffers pakken en proberen Denemarken in te lijven. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou u met uw voorstel naar de VN moeten trekken: - de Palestijnen moeten maar met z'n allen Hebreeuws leren, en 'de mensen' leren kennen, en het is allemaal koek en ei in het Midden-Oosten. - de Tibetanen moeten maar met z'n allen Chinees leren, en 'de mensen' leren kennen, en het is allemaal peis en vree in het Land van de Lange Muur. - de bewoners van de USA moeten maar met z'n allen Spaans leren, en 'de mensen' leren kennen, en God's Own Country zal z'n naam waar maken (maar dan wel in de taal van Cervantes) ... Er staat al een Nobelprijs voor u klaar. Als u goed luistert, kunt u hem (of is het haar?) al horen trappelen van ongeduld, reikhalzend uitkijkend naar het ogenblik waarop u hem (of is het haar?) in de armen zult sluiten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als men eerst eens begint hiertoe een aanzet te maken, dan zal het bij volgende generatie helemaal niet meer aan de orde zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De oplopssing is er zeker, maar dan moet men eerst eens uit zijn eigen straatje komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 |
Vreemdeling
|
![]() waarom voel voel jij je dan zo tekort gedaan en ga je enkel uit van iemands taal en niet van iemands persoonlijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij gaat hen niet tegenhouden. De eerste van ons tweeën die zijn koffers pakt, ben jij, makker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer hier in Bruxelles jonge Franstalige Belgen een beetje kennis van het Nederlands bij te brengen. Ik heb steeds vaker het gevoel dat ik mijn tijd maar beter op een andere, minder slopende manier kan gaan verspillen. De meeste van die jonge Franstalige Belgen die de pech - of het geluk, u mag zelf kiezen - hebben mij als leraar voor de klas te krijgen zien het Nederlands - en de Nederlandstalige Belgen a.k.a. les flamands - liever vandaag dan morgen uit hun enge straatje verdwijnen, want daar is hoogstens nog wat plaats voor een mondje gebroken Engels. Ik wens u in elk geval veel goede moed en veel succes bij het vinden van een oplossing voor dat probleem. Ik zou u een paar suggesties van de hand kunnen doen, maar ik vind het beter dat u zelf met iets op de proppen komt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
|
![]() Ik denk dat je zal wel iets te hoog inschat. In zijn visie zijn het enkel de Vlamingen die Frans moeten leren en spreken, zelfs in Vlaanderen. Waar hebben we dat eerder gehoord?
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 17 mei 2010 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Europees Commissaris
|
![]() Oost- en West-Duitsland, Tjsechoslowakije, Joegoslavië ... Voorbeelden uit de recente, Europese geschiedenis, die ons laten zien dat staatkundige veranderingen zich snel kunnen voltrekken.
|
![]() |
![]() |