![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen? | |||
Meer |
![]() ![]() ![]() |
23 | 21,10% |
Minder |
![]() ![]() ![]() |
86 | 78,90% |
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is wel een groot verschil hé. Het christendom kent exegese , de tekst van de bijbel is niet letterlijk te nemen . De islam kent dat niet hé, het woord van Allah is letterlijk te nemen. Dus een oproep tot geweld is daadwerkelijk als dusdanig te interpreteren en niet anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat 1 zwakzinnige op 10.000 er misschien de motivering voor zijn eventuele latere gewelddadige acties in zou terug vinden? Dan kan je veel beginnen verbieden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovenstaande boeken zijn moreel verwerpelijk, ja. Maar daarom moet ge ze nog niet verbieden. En judeo-christelijke cultuur, kom zeg. Die achterlijke christelijke cultuur hebben we de laatste decennia eindelijk beetje bij beetje van ons af kunnen gooien, laat ons dat zo houden.
![]() |
![]() |
#824 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon de wet toepassen en de wet is ook van toepassing op de koran . Bij mijn weten is daar geen uitzondering voor gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de wet is de wet, je mag nu eenmaal niet oproepen tot geweld. Het verbaast me eigenlijk dat daar nog niemand een rechtszaak voor heeft aangespannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar is het zo dat door er een religieus sausje over te kappen je ongestraft de goorste verboden oproepen /aanbevelingen mag doen. Consequent de wet toepassen is wat anders .... Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2014 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De uitgever dan maar? Ah neen. Het is toch niet omdat ge een boek uitgeeft, dat ge daarom per definitie achter de inhoud van dat boek staat?
![]() |
![]() |
#828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ter info: Mijn grootvader is ooit nog uit de kerk gevlogen omdat ie met de pastoor over de bijbel wou discussiëren. Dat kan niet langer dan een zeventig jaar geleden zijn. Wat er nou precies allemaal in die koran staat is even onbeduidend als wat er in de bijbel staat, waarvan het OT ook vol staat van even gewelddadige, wraakzuchtige passages als de koran. Het echte probleem is het verschil in levenswandel van beide volksmenners. Gelovigen durven immers al eens hun eigen leven boetseren op dat van hun grote voorbeeld. Maar we glijden af. Wilders wil meer Marokkanen. Ik mag het woord deporteren niet meer gebruiken van SDX, die opeens heel puriteins is geworden wat betreft het woordgebruik van Wilders, en de interpretatie daarvan. Dus laten we de vraag anders formuleren: Hoe gaat Wilders voor minder Marokkanen zorgen als ie zegt dat hij wil aansporen tot vrijwillige terugkeer? Hoe doen we dat? Wat zou Wilders insinueren? (Ik ga er even vanuit dat we van SDX daarover mogen brainstormen). Demper ziet ze al allemaal buitengeschopt worden, en hoewel ik het eigenaardig vind dat SDX daar blijkbaar geen graten in ziet, ga ik er gemakshalve eveneens even van uit dat Demper écht niet weet wat Wilders bedoelde. Dus: hoe zorgen we nou voor die minder Marokkanen? Criminelen met een Nederlands paspoort terug sturen kan ie niet met de huidige internationale wetgeving, of ie moet uit de Unie en de Liga van de Rechten van de Mens stappen. Dat wordt heikel. Marokkanen afstoppen, tja. Als ze ginds hun vrouw of man blijven ophalen, kan ie ze ook al niet tegenhouden. Wilders weer met de broek op de enkels. Blijft dus over: aansporen tot vrijwillige terugkeer. Ruim begrip als je het mij vraagt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze in Nederland boeken mogen verbieden (er staan gevangenisstraffen op op het bezit van Mein Kampf ) waarom hier dan ook niet ? Nederland is toch geen achterlijk land nietwaar? En zowel den Dolf als de Mo zijn er niet meer , daarin zijn ze dus ook gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat laten die Nederlanders allang toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien wil hij wel de koran verbieden en op het bezit ervan gevangenisstraffen zetten , ik weet het niet . Het is aan hem om zich te bewijzen en zijn verkiezingsbeloften gestalte te geven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zijn er ook zaken die strafbaar zijn , doch in de praktijk niet vervolgd worden , zoals bijvoorbeeld de naleving van de stemplicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nou, om je even uit die droom te halen: De Mensenrechten garanderen vrijheid van religie, dus dat gaat lekker niet gebeuren. Zou het dan niet kunnen dat Wilders gewoon wou doen wat Dewinter al decennia lang volhoudt? Eens lekker ongeremd schofterige uitspraken lanceren om zijn marginaal electoraat nog eens over het bolletje te aaien? Zou het ook kunnen dat datzelfde marginaal electoraat te dom is om te beseffen dat hij hen met een kluitje in het riet stuurt om zich te garanderen van hun stemmen? Zou het kunnen dat de Belgische evenknie van zijn partij in hun niet te lessen dorst naar allochtoons bloed, zich vergaloppeert heeft in het openen van een topic als dit, door er van uit te gaan dat er ook maar de geringste kans bestaat dat volksbedriegers als een Dewinter en een Wilders ooit ook maar het geringste schijntje van hun xenofoob programma zullen kunnen uitvoeren? En als het allemaal zo onschuldig is als hier beweerd wordt, waarom zijn dan zoveel van zijn eigen mandatarissen gedegouteerd uit zijn partij gestapt? Mensen die er niet kunnen van beticht worden salonsossen te zijn... Ik denk dat het duidelijk is: zelfs jullie grote roerhangers weten waar de klepel hangt er beseffen heel goed dat er geen zak gaat veranderen. En hun kiesvee... dat zijn de grootste losers van de moderne geschiedenis, die zich bij het minste laten meeslepen en dromen van wat nooit ofte nimmer nooit zal komen. Sukkelaars en doortrapte schurken die misnoegd aan de zijlijn staan te "roeptoeteren" (heerlijk woord SDX), voor eeuwig gebetonneerd achter een cordon van schande. Ze verdienen geen penny meer. I rest my case! Hou het gezellig, van haat en nijd vervulde forumvriendjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
Schepen
|
![]() Look who's talking
![]() |
#839 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid van eredienst, maar...... Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2014 om 18:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB-ers zijn dom, of ze nu burgerlijk ingenieur of advocaat zijn of niet , ze zijn gewoon per definitie dom. ![]() |
|
![]() |
![]() |