Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2023, 22:06   #821
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Even terug wat toegeven aan mijn nerdheid dat nog zwakjes aanwezig is (of onderdrukt wordt). Ik speel nu Warhammer 3: Total War en wacht op de Chaos Dwarf update.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 april 2023 om 22:07.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 21:17   #822
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De PS5 maar gekocht. Hij is overal vlot verkrijgbaar. Met Hogwarts Legacy, dat uitstel voor de PS4 en Xbox One is toch geen goed teken.
Oud 25 april 2023, 22:27   #823
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De PS5 maar gekocht. Hij is overal vlot verkrijgbaar. Met Hogwarts Legacy, dat uitstel voor de PS4 en Xbox One is toch geen goed teken.
Heb er eens naar gekeken en als het uiteindelijk werkt lijkt het mij wel een knappe game Hogwarts Legacy

Hogwarts STEAM

Ik weet wel dat er naar het schijnt problemen zijn met de game.

Geen idee of het hetzelfde probleem is als met de Windows Flight Sim want daar hadden ook veel mensen problemen mee bij het installeren. (IPv6 uitzetten???)

( Ik ben niet in het bezit van een PS4 of PS5)

Op huidig ogenblik nog altijd Dead Space Remake game aan het spelen daar ik er altijd al een groot fan van geweest ben van de DS games.

Al 195 nodes in bezit...

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 april 2023 om 22:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2023, 17:18   #824
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Heb er eens naar gekeken en als het uiteindelijk werkt lijkt het mij wel een knappe game Hogwarts Legacy

Hogwarts STEAM

Ik weet wel dat er naar het schijnt problemen zijn met de game.

Geen idee of het hetzelfde probleem is als met de Windows Flight Sim want daar hadden ook veel mensen problemen mee bij het installeren. (IPv6 uitzetten???)

( Ik ben niet in het bezit van een PS4 of PS5)

Op huidig ogenblik nog altijd Dead Space Remake game aan het spelen daar ik er altijd al een groot fan van geweest ben van de DS games.

Al 195 nodes in bezit...
Steam is voor pc en daar is het probleem dat die pc vanalles kan zijn qua hardware. Het zal wel van het toestel afhangen.

Op ps5 en XboxX werkt het goed. Op ps4 en Xbox One is het afwachten, ze hebben de release al een maand moeten uitstellen.

Ben er juist aan begonnen. Het ziet er alvast prachtig uit. Gameplay kan ik nog niks over zeggen, het begint met een lange intro…

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 april 2023 om 17:18.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2023, 17:45   #825
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steam is voor pc en daar is het probleem dat die pc vanalles kan zijn qua hardware. Het zal wel van het toestel afhangen.

Op ps5 en XboxX werkt het goed. Op ps4 en Xbox One is het afwachten, ze hebben de release al een maand moeten uitstellen.

Ben er juist aan begonnen. Het ziet er alvast prachtig uit. Gameplay kan ik nog niks over zeggen, het begint met een lange intro…
Geen microtransactions blijkbaar. Anders direct afgeschreven voor mij.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2023, 19:17   #826
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

STEAM is inderdaad voor PC, het werkt anders best goed.

Ik heb de game Hogwarts nog niet getest maar het lijkt mij wel een knappe game.

p.s.

Intussen 210 nodes Dead Space Remake via STEAM op PC
Oud 26 april 2023, 19:55   #827
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Geen microtransactions blijkbaar. Anders direct afgeschreven voor mij.
Neen, dat heb je meestal bij die ‘gratis’ spellen. Hogwarts kost ongeveer 60€. Expansies zijn uiteraard wel mogelijk betalend.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 april 2023 om 19:57.
Oud 26 april 2023, 19:58   #828
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb je meestal bij die ‘gratis’ spellen.
EA: *hold my beer*

Zelf heb ik enkel nog Minecraft gespeeld de laatste maanden.
Oud 26 april 2023, 21:02   #829
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
EA: *hold my beer*

Zelf heb ik enkel nog Minecraft gespeeld de laatste maanden.
Ik heb nog een MineCraft voor Nintendo switch in zijn mapje zitten.

Het blijft een te gek spelletje.

p.s.

Ik had bij STEAM nog een kleine cent staan en ik heb daar de Dead Space Deluxe met gekocht.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 april 2023 om 21:06.
Oud 28 april 2023, 17:12   #830
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hogwarts is echt enorm groot. Ik denk dat ik de weekend mij gewoon wat bezighoud mt verkennen.
Oud 6 mei 2023, 21:31   #831
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hogwarts Legacy nog altijd. Al bij al is het een vrij klassiek rpg. Wel enorme wereld. Ook buiten Hogwarts is er vanalles te verkennen.
Oud 7 mei 2023, 08:06   #832
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hogwarts Legacy nog altijd. Al bij al is het een vrij klassiek rpg. Wel enorme wereld. Ook buiten Hogwarts is er vanalles te verkennen.
Lijkt mij een knappe game te zijn.

Bij het bekijken van de trailer stel ik wel vast dat de figuurtjes qua uitzicht niet te vergelijken zijn met die uit de films.

p.s.

Op huidig ogenblik verzamel ik aardig wat nodes (142 al) in Dead Space Remake.

Als je het eerste uitspeelde (moeilijk) kan u de game+ (STORY) nemen en daar kan je goed uit leren waar alles zit of staat en als u dat tot een goed einde brengt krijg je +10 nodes. (er zitten nog trukjes in om bepaalde dingen te verzamelen)

Ik ben altijd een DS fan geweest, de vorige spellen heb ik ver allemaal.

Ook Rise of the TOMB Raider is- en blijft een fantastische game en dat kan je echt lang spelen als u wil.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 mei 2023 om 08:15.
Oud 7 mei 2023, 08:22   #833
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb je meestal bij die ‘gratis’ spellen. Hogwarts kost ongeveer 60€. Expansies zijn uiteraard wel mogelijk betalend.
Bij de remake van Resident Evil 4 voor PS5 heeft nen eerst de reviews afgewacht. En dan na een tijd toch microtransactions toegevoegd. Want men weet heel goed dat veel mensen dat soort zaken spelbederf vinden. En die game is zeker niet gratis.

Game fun wordt opgeofferd op het hebzucht altaar. Er zijn daar meer tekenen van. Zo wordt je steeds meer verplicht online te zijn zelfs als je gewoon op je couch wil spelen. In feite koop je geen games meer. Je huurt ze enkel totdat de support opgeheven wordt.

Men probeert ook meer en meer van gamen een soort van gokverslaving te maken.

Ik zoek nog steeds een leuke off line (co op) multiplayer game zoals die wel bestonden voor PS 2 bv. Neem Ratchet en Clank. Het leuke daarvan vroeger was juist de multiplayer. Nu afgeschaft, terwijl die game juist erg zou kunnen profiteren van een hogere schermresolutie. Racing games zelfde evolutie. Men kan het precies niet verkroppen dat meerdere mensen plezier hebben terwijl er maar één keer het spel verkocht werd. Ze willen dat iedereen betaalt. Afhankelijkheid creëren. Een game killen wanneer ze willen om aankoop van een nieuwe te stimuleren.

En dan zie ik mensen die een degout krijgen van deze evolutie. Dan maar terug board games of Indi games waar de makers wel nog respect hebben voor hun publiek zelfs als de resolutie op niets trekt. Spelplezier hangt voor mensen ook samen met de ruimere context waarin men speelt. Geen fun aan het besef uitgezogen te worden.l zelfs ten koste van spelplezier, nochtans het criterium bij uitstek van 'gamen'.

Je kan dat ook merken op metacritic bv (voor zolang men nog laat bestaan dat het publiek mee oordeelt). De professionele critici zijn in handen van de grote game producenten en hemelen games op voorbij gaand aan aspecten die het publiek wel belangrijk vindt. Dat uit zich dan in een verschil in scores tussen die critici en publiek. Neem bv. GT7.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 mei 2023 om 08:45.
Oud 7 mei 2023, 08:39   #834
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welke game ik nu speel ?
Forum op de computer.
(Ik zit AAN de computer en niet er ACHTER)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2023, 08:40   #835
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Welke game ik nu speel ?
Forum op de computer.
(Ik zit AAN de computer en niet er ACHTER)
Nochtans. Aan de achterkant zitten allerlei kabeltjes om mee te prutsen. Plezant hoor.
Oud 7 mei 2023, 08:41   #836
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bij de remake van Resident Evil 4 voor PS5 heeft nen eerst de reviews afgewacht. En dan na een tijd toch microtransactions toegevoegd. Want men weet heel goed dat veel mensen dat soort zaken spelbederf vinden. En die game is zeker niet gratis.

Game fun wordt opgeofferd op het hebzucht altaar. Er zijn daar meer tekenen van. Zo wordt je steeds meer verplicht online te zijn zelfs als je gewoon op je couch wil spelen. In feite koop je geen games meer. Je huurt ze enkel totdat de support opgeheven wordt.

Men probeert ook meer en meer van gamen een soort van gokverslaving te maken.

Ik zoek nog steeds een leuke off line (co op) multiplayer game zoals die wel bestonden voor PS 2 bv. Neem Ratchet en Clank. Het leuke daarvan vroeger was juist de multiplayer. Nu afgeschaft. Racing games zelfde evolutie. Men kan het precies niet verkroppen dat meerdere mensen plezier hebben terwijl er maar één keer het spel verkocht werd. Ze willen dat iedereen betaalt. Afhankelijkheid creëren. Een game killen wanneer ze willen om aankoop van een nieuwe te stimuleren.

En dan zie ik mensen die een degout krijgen van deze evolutie. Dan maar terug board games of Indi games waar de makers wel nog respect hebben voor hun publiek zelfs als de resolutie op niets trekt. Spelplezier hangt voor mensen ook samen met de context waarin het speelt.

Je kan dat ook merken op metacritic bv (voor zolang men nog laat bestaan dat het publiek mee oordeelt). De professionele critici zijn in handen van de grote game producenten en hemelen games op voorbij gaand aan aspecten die het publiek wel belangrijk vindt. Dat uit zich dan in een verschil in scores tussen die critici en publiek. Neem bv. GT7.
Resident Evil
Oud 7 mei 2023, 08:47   #837
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nee. Dit.

https://www.playstation.com/nl-be/ga...evil-4-remake/

Laatst gewijzigd door Bach : 7 mei 2023 om 08:48.
Oud 7 mei 2023, 17:18   #838
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Mijn grafiekkaart is waarschijnlijk niet sterk genoeg voor Hogwarts, anders zou ik het ook gekocht hebben.

Ondertussen wachten we op de officiele release van Baldur's Gate 3 in Augustus dit jaar. (Ik heb al wat met de early access gespeeld. Het zal waarschijnlijk wel te moeilijk zijn voor mij om uit te spelen)
En verder wachten op de "the genesis order" van NLT media later dit jaar. De opvolger van "Treasure of Nadia". NSFW adult game. (Meer een click & point avonturen novelle dan een echt game )

In afwachting bezig met de 13de (? ongeveer) playthrough van "Being a D I K". seizoen 1 & 2. Ook een adult visual novel. Toch nog een paar nieuwe scenes tegengekomen na al die tijd. Hopelijk geraken seizoen 3 & 4 nog tijdens mijn leven af.
Oud 7 mei 2023, 21:04   #839
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Mijn grafiekkaart is waarschijnlijk niet sterk genoeg voor Hogwarts, anders zou ik het ook gekocht hebben.

Ondertussen wachten we op de officiele release van Baldur's Gate 3 in Augustus dit jaar. (Ik heb al wat met de early access gespeeld. Het zal waarschijnlijk wel te moeilijk zijn voor mij om uit te spelen)
En verder wachten op de "the genesis order" van NLT media later dit jaar. De opvolger van "Treasure of Nadia". NSFW adult game. (Meer een click & point avonturen novelle dan een echt game )

In afwachting bezig met de 13de (? ongeveer) playthrough van "Being a D I K". seizoen 1 & 2. Ook een adult visual novel. Toch nog een paar nieuwe scenes tegengekomen na al die tijd. Hopelijk geraken seizoen 3 & 4 nog tijdens mijn leven af.
Je kan het nu ook op Xbox One en PS4 spelen. Die consoles gaan tweedehands voor zo’n 100€.

En Baldur’s Gate 3 is van Larian en dat zijn niet de gemakkelijkste rpg’s.
Zeker niet als ze Elden Ring naar de kroon willen steken.

Edit: en ik heb bij Hogwarts nu leren vliegen op de broomstick. Ziet er ook in de lucht fantastisch uit.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 mei 2023 om 21:09.
Oud 8 mei 2023, 08:04   #840
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HogWarts...

Talen:
Interface Spraak Ondertiteling
Nederlands Niet ondersteund
Engels
Frans
Italiaans
Duits
Alle 14 ondersteunde talen weergeven

Bovenstaande kwam van STEAM site

In het Engels dan maar? (toch nog even wachten met de 'aankoop')

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2023 om 08:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be