![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De filmtitels in de TV gids lijken soms op maat van CUFI gesneden.
Vanavond op Canvas, een film met als titel "Denial". Morgen op één dan een film over een bekende wetenschapper met als titel "The Theory of Everything".
|
|
|
#822 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door CUFI : 14 januari 2022 om 19:13. |
|
|
|
|
|
|
#823 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
The theory of everything over S. Hawking The globe over de ontkenning van de maanlandingen (?) |
|
|
|
|
|
|
#824 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#825 | |
|
|
Citaat:
Maar CUFI is duidelijk in denial...
|
|
|
|
#826 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Denial isn’t a river in Egypt...
“Ik geloof dat alles in zijn eigen categorie geschapen is.” VS “Ik weet dat alles uit een oercel kwam want bacterie muteren in een petrischaal en alle DNA vertaalt op dezelfde manier.” Ja het is dan zoals die vervalste embryo's en foetussen die lang als bewijs diende he, achterhaalde simpele bagger om ons van de ware creatie te leiden. Met appels peren bewijzen. Denial isn’t a river Iiiigipt. |
|
|
|
|
|
#827 | |
|
|
Even flauwe woordspeling als van die evil lucionists...
Citaat:
Religie is alleen op verhaaltjes gebaseerd, het legt niets uit en is compleet onsamenhangend. Volgens mij is religie eerder een antwoord op een gevoel. Het is dan ook nutteloos om met logica te proberen mensen te overtuigen om in creationisme te geloven, want religie, en dus ook creationisme zijn niet logisch. Enkel als je de feiten negeert, bewijs doelbewust overboord kiepert, kun je aan dat geloofssysteem vasthouden.
|
|
|
|
#828 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De genetische codes bewijzen geen verwantschap tussen mens en vis. Het DNA van de mens onderscheidt zich net door de chromosoom 2 fusie. Dat spreekt de normale gang van evolutie dus tegen.
Dus? Appelen bij peren. Gelijk willen hebben != gelijk hebben. |
|
|
|
|
|
#829 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar, en daar ging het mij om, we konden ook niets anders verwachten. Het zou toch heel merkwaardig zijn mocht onze lieve forumvriend CUFI hier ineens vragen kunnen beantwoorden waar creationisten al tientallen jaren wanhopig omheen surfen. Er zijn geen antwoorden, er zit geen logica in hun verhalen. Ze moeten massa's feiten en logische verbanden negeren om ook maar een vage schijn van consistentie te bewaren. En zelfs dat lukt niet. De posts van CUFI hierboven bewijzen het, alweer. Misschien is mijn probleem wel met dit soort forumdiscussies op zich. Neem het oorspronkelijk onderwerp van deze draad: "Nasa geeft het zelf toe ... WE NEVER WENT TO THE MOON." Het bleek vlug dat dit BS was. NASA geeft niets toe, en de "argumenten" in de geposte video waren zo flut als maar kan. En toch, denk je dat Gun dat ooit zal toegeven? Nooit. Hier zwijgt hij nu, maar na een tijdje komt hij wel terug met een nieuw "onweerlegbaar bewijs" dat de maanlandingen fake waren. Rinse, repeat ...
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 15 januari 2022 om 10:02. |
|
|
|
|
|
|
#830 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus omdat dna hetzelfde codeert is alles terug te leiden naar 1 oercel? Google eens een verwantschap onderzoek uit in het dna en wijs me dan eens aan waar we in de code verwantschappen met vissen zien? Niet naar de principes hoe dna zich codeert, maar volgens de principes waar ze verwantschap traceren in de allelen. Mag ik nog eens chromosoom 2 fusie aanhalen. Tis gemakkelijk je aan 1 lid op te trekken en de ander af te trekken, maar maak het eens concreet zonder mij of Patrick daar tussen te duwen. Laatst gewijzigd door CUFI : 15 januari 2022 om 10:16. |
|
|
|
|
|
|
#831 | |
|
|
Citaat:
Dat zie ik ook als het bijv. over radicale ideeën bij moslims gaat. "Een minderheid" beweert een coalitie van islamlovers en linkse leugenaars. Het tegenbewijs, enquêtes bij moslims waaruit extreme ideeën ruime steun blijken te genieten, is al 100 keer gegeven. En iedere keer doen ze dan weer alsof hun neus bloedt, om hun liedje wat later te herhalen. Ik heb er geen probleem mee dat iemand ergens iets gelooft, maar als die daar per se een discussie wil over openen, moet die dat ook kunnen onderbouwen, en dat kan CUFI niet, en andere creationisten natuurlijk ook niet. Dat filmpje van die creationisten met hun reuzeark was ook bijzonder grappig. Miljoenen dollars gooiden ze ertegenaan. Ze waren er zeker van dat iedereen nu ging geloven in hun almachtige god, hun 'pretpark' ging vollopen met bezoekers. Toen dat niet zo bleek te zijn, was het allemaal de schuld van een handjevol atheïsten. Toch vreemd hoe een 'almachtige' god kan gedwarsboomd worden als er een paar atheïsten in de zaal zijn. Ook grappig dat ze met moderne middelen honderden manjaren nodig hadden om dat ding te bouwen. Stel je maar eens voor hoe dat in de periode van Noach zou gegaan zijn. Niet dus. Maar ook dat zeer praktisch aspect zal genegeerd worden door CUFI. "Teveel typwerk" of "je snapt dat alleen als je voldoende theologisch inzicht hebt", of andere dooddoeners om te verbergen dat men geen verklaring heeft voor het onmogelijke. Ik vraag mij ook af in welke mate Gun dit topic lanceerde als een doelbewuste voorzet voor CUFI.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 januari 2022 om 10:38. |
|
|
|
|
|
|
#832 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Nu ik er aan denk, dat zou een leuke discussie tussen Gun en CUFI kunnen zijn. ![]()
|
|
|
|
#833 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik toonde reeds recent wetenschappelijk bewijs dat de evolutieleer tegenspreekt. Dat we genetisch ouder zijn dan de aangeleerde migratie uit Afrika. Ik toonde voetafdrukken in Griekenland die ouder gedateerd zijn dan de migratie uit Afrika. Lang genoeg de aandacht daarvan afleiden maakt het niet onzichtbaar. Continenten die totaal geen contact met elkaar hadden delen teveel gelijkaardigheden in hun mythes. Ik zie daarin veel meer aanwijzingen dan een e coli die muteert op een petrischaal, en dan? ![]() Iets heeft gans de planeet geterrascapet en de biologie ervan geïnfecteerd. Iets... |
|
|
|
|
|
|
#834 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Dat is het probleem, je aanvaardt en verwerpt bewijs volgens dat het in je kraam past. Dat minieme verschillen in code toch tot grote uiterlijke verschillen leiden, verwonderen mij niet. Als je al geprogrammeerd hebt, weet je hoe snel een computerprogramma anders reageert door het toevoegen van een simpele NOT, of het veranderen van een AND in een OR. Citaat:
Citaat:
Enig bewijs hiervoor? Je spreekt van een infectie van een bestaande biologie, een beetje erboven heet het genetisch geëngineerd. Dat zijn 2 andere zaken. Bovendien valt dat niet te rijmen met je creationisme, en die zondvloed, die jij ernstig neemt. En ten slotte, vanwaar komt die bestaande biologie dan... Je kraamt wartaal uit, maar verwacht wel een concreet antwoord hierop.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 januari 2022 om 12:42. |
||||
|
|
|
|
|
#835 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar die evolutie plaatsnam, wanneer en hoe moeten we maar rijmen op e coli die al duizendtal jaren en coli bleven? Het “bewijs” voldoet niet aan de criteria van wetenschap, het is pseudowetenschap. Dis graag concreet zonder die wartaal, wetenschappelijk en peer reviewed onderbouwt |
|
|
|
|
|
|
#836 | |
|
|
Neen, want ik heb u zelf gequote.
Citaat:
Ik merk ook dat de meesten de moeite niet meer doen om nog met u te discussiëren. Ik begrijp dat maar al te goed. Als u met een tegenstrijdigheid in uw theorieën geconfronteerd wordt, dan weigert u die te erkennen, laat staan er een zinnig antwoord op te verzinnen. U onderbouwt niets, het enige wat u doet is constant nieuwe losse flodders afschieten, die nergens toe leiden. U verwerpt of aanvaardt wetenschap volgens dat u het uitkomt, en ook de meest overtuigende argumenten wijst u met flutredenen ("veronderstellingen") van de hand. Ik ga er dus ook mee stoppen. Er is met u geen zinnig debat mogelijk. Ik wil graag met mensen die discussiëren die met zinnige argumenten afkomen, en die dezelfde normen hanteren voor hun eigen argumenten als voor die van de opponent.
|
|
|
|
#837 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf ge dat poogt te bewijzen, volgt er veel prietpraat dat resulteert in pseudowetenschap. De enkelvoudige cellen tonen helemaal geen gelijkenis in de genetische codering met complexe cellen, als ge dat niet inziet is een zinnig debat inderdaad overbodig. Kunt ge dat niet concreet maken , dan zijn we dus inderdaad uitgepraat. |
|
|
|
|
|
|
#838 |
|
|
We zijn uitgepraat om dezelfde reden dat de anderen hier ook niet reageren, omdat jij constant met prietpraat afkomt, en jij niets kunt of wilt bewijzen.
|
|
|
#839 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://m.youtube.com/watch?v=9i7kAt97XYU |
|
|
|
|
|
|
#840 | |
|
|
Citaat:
Oude mythologieën wereldwijd hebben weinig gemeen, behalve hier en daar een vaag thema of algemeen begrip. Uiteraard, als je je enkel focust op de weinige oppervlakkige overeenkomsten en de massa verschillen totaal negeert... tja dat moet jij weten uiteraard. |
|
|
|
|