Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 01:02   #821
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Mja, als je dat zo ziet dan is de belgische politiek helemaal een fiasco,.
Juist, in in Walenland kunnen ze er niet mee lachen - in het buitenland wel: het filmpje gaat de wereld rond.
Vraag: wie wordt er nu populairder op You Tube of Garage TV, of wat dan ook: de lallende Michel Daerden of Leterme? En wie brengt het meest schade aan ons imago in de wereld? (want daar kennen ze Vlaanderen niet, tot spijt van wie het benijdt)?
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 01:07   #822
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Alsof een Amerikaans bedrijf aan Vlaanderen komt vragen wat wij over de Walen denken. Onozel kalf.

*boehoehoe* zoooo triest. Ga nog wat op Vlaamse gemeenten geilen en vergeet geen spijkers te strooien op de Gordel.
Remember: de buitenlandse investeringen liggen momenteel HOGER in Wallonië dan in Vlaanderen, en dat zal nog toenemen! Welke verstandige buitenlander wil er immers in een bekrompen, racistisch Vlaanderen investeren? Mocht ik Chinees of Japanner of wat dan ook zijn: zeker niet!! Vlaanderen delft zijn eigen graf, zeker weten.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 01:14   #823
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Remember: de buitenlandse investeringen liggen momenteel HOGER in Wallonië dan in Vlaanderen, en dat zal nog toenemen! Welke verstandige buitenlander wil er immers in een bekrompen, racistisch Vlaanderen investeren? Mocht ik Chinees of Japanner of wat dan ook zijn: zeker niet!! Vlaanderen delft zijn eigen graf, zeker weten.
Moet er daarom zo veel Vlaams geld bij, om die buitenlanders (terug) te betalen?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 juli 2007 om 01:14.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 01:15   #824
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 01:25   #825
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De buitenlandse investering liggen nog steeds beduidend lager in Wallonië (25%) dan in Vlaanderen (56%).

Het Marshall plan heeft de subsidie pot een beetje meer opengezet. Nog wat meer Waalse bedrijven kwamen in Franse handen. De verklaring voor de relatieve stijging van het Waalse aandeel binnen de buitenlandse investeringen binnen de Belgische economie.

Maar hopelijk is dit een kentering en ben ik te zwartgallig.

Buitenlandse investeerders hebben anders geen morele problemen om hun geld te laten renderen op andere plaatsen in de wereld. Voor jouw fictieve fascistische Vlaanderen zouden ze eventjes naar Wallonië gaan zeker.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 01:31   #826
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
.......... in de wereld? (want daar kennen ze Vlaanderen niet, tot spijt van wie het benijdt)?
Wallonië is nauwelijks bekend "in de wereld".

http://en.wikipedia.org/wiki/Belgium

Citaat:
...... The Belgian economy is heavily service-oriented and shows a dual nature: a dynamic Flemish economy, with Brussels as its main multilingual and multi-ethnic centre, and a Walloon economy that lags behind.[33]
Oud 25 juli 2007, 02:00   #827
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht ik Chinees of Japanner of wat dan ook zijn: zeker niet!! Vlaanderen delft zijn eigen graf, zeker weten.
Kent iemand een meer bekrompen, fascistoïde en intolerant land dan Japan?
Of die verdraagzame Chinezen dan?

*geeuw*
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 02:02   #828
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De investeerder kijkt enkel naar zijn geld, schatje. Het kan een investeerder geen reet schelen of Vlaanderen nu een witte, een zwart-gele of een bruine vlag heeft. De talloze incidenten bij dewelde in Wallonië de vakbond de directie dagen gegijzeld hield in hun kantoor is wel een reden. De mate waarin de vakbond gaat staken als de deurmat voor de ingang versleten is. dat telt mee. en Wallonië scoort daarin erg slecht. Dat Wallonië nu wat wint is geen wonder, schatje, ik ben niet dom. Ze zijn goedkoop en voor vele landen is het nu goedkoop investeren in Europa. Maar morgen lopen die bedrijven weer weg omdat hun direktie weer eens veertig dagen heeft mogen leven op een potje mayonaisse omdat de vakbond het niet eens was dat Waalsche arbeiders hun voeten moeten vegen voor ze het bedrijf binnen komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 02:03   #829
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Kent iemand een meer bekrompen, fascistoïde en intolerant land dan Japan?
Of die verdraagzame Chinezen dan?

*geeuw*
Voor een Chinees is een zwarte doorgaans niet eens een mens.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 juli 2007, 02:08   #830
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Juist, in in Walenland kunnen ze er niet mee lachen - in het buitenland wel: het filmpje gaat de wereld rond.
Vraag: wie wordt er nu populairder op You Tube of Garage TV, of wat dan ook: de lallende Michel Daerden of Leterme? En wie brengt het meest schade aan ons imago in de wereld? (want daar kennen ze Vlaanderen niet, tot spijt van wie het benijdt)?
-Beschamend openbaar dronkenschap of zich pijnlijk vergissen ... beiden zeer vermakelijk maar de eerste is toch wel schadelijker. Maar denk je echt dat de mensen in het buitenland hier van wakker liggen. Wat een pretentie. Morgen is er een nieuwe scoop!

La wallonie profonde en dus afstralend op België:
-Een Engelstalig contract tekenen als minister en nadien verklaren dat je geen Engels kan.
-Een stad waar corruptie even hardnekkig en hypocriet beleefd wordt als doping in het wielrennen.
-Een politicus die vermoord wordt in opdracht van vroegere poulains omdat hun gerommel niet meer aanvaard werd.
-Een regio waar politiek cumul floreert dat het wereldwijd geen gelijke kent
-Een regio waar de politieke stoelendans na/tijdens/voor verkiezingen nog groter is als in Vlaanderen.
-Een regio in het hart van het economisch sterkste gebied in Europa maar hier geen raad mee weet.
-Een regio die niet in zichzelf gelooft. Geen toekomst ziet.
-Een regio die de Vlamingen misprijzt omdat ze Vlaming zijn. Niet meer en niet minder.
-Een regio die na dertig jaar aanzienlijke subsidies (Europa en België) en herstelplannen, elke 5 jaar met een nieuw plan komt. Hierin bewerend dat alles zal veranderen om dan na vijf jaar te constateren dat het weer meer van hetzelfde was.
-Een regio die geen kritiek dult, maar zelf voortdurend de vinger omhoog houdt alsof het morele gezag automatisch komt als francofoon.
-Een regio die van Francorchamps een economische dynamiek verwacht als één van de pijlers voor de heropleving terwijl ze er enkel geld in stoppen en dat al jaren. (luchtkastelen en megalomanie)
-Een regio die het doodnormaal vindt dat Airbus (of EADS) opdrachten en subsidies voor meer dan 70% naar hen (Waalse bedrijven die anders de boeken kunnen sluiten) gaat, waardoor Vlaamse high-tech bedrijven (top of de class zonder deze opdrachten) uit de boot vallen.
-Aan te vullen naar believen ...

Laatst gewijzigd door Ferre : 25 juli 2007 om 02:16.
Oud 25 juli 2007, 02:08   #831
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De lallende Michel Daerden is het mooiste bewijs van het totale verval van belgique. Stuur hem nog honderd keer de wereld rond.

Leterme die druk bezig was met formatienota's wou nog snel even grappig zijn voor de camera. Ze kunnen hem alvast niet verwijten dat hij het land zo zat als een kanon zou besturen.

Maar ik geef je gelijk boontjes. Ik zou graag Daerden als eerste minister hebben. Dan hebben we op 1 jaar tijd onze onafhankelijkheid en dan kan jij eindelijk in je land van de 100.000 dromen en alle mogelijke beloften gaan wonen. Dan kan jij in het Heilige onafhankelijke Wallonië gaan wonen. Zou dat geen zalige droom voor je zijn? Verlost van al die fascisten, die racisten, die egoisten? Gewoon in het ideale land, compleet in wallonië waar je alle dagen enkel Frans kan en mag spreken en waar je geheel in een droom kan verzeilen. Beeld je dat eens in. Doen! Steun me om Vlaanderen onafhankelijk te maken en ik betaal een deel van uwe verhuis en ik ben zeker dat anderen hier gaan meebetalen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 juli 2007 om 02:10.
Oud 25 juli 2007, 02:09   #832
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
-Beschamend openbaar dronkenschap of zich pijnlijk vergissen ... beiden zeer vermakelijk maar de eerste is toch wel schadelijker. Maar denk je echt dat de mensen in het buitenland hier van wakker liggen. Wat een pretentie. Morgen is er een nieuwe scoop!

La wallonie profonde en dus afstralend op België:
-Een Engelstalig contract tekenen als minister en nadien verklaren dat je geen Engels kan.
-Een stad waar corruptie even hardnekkig en hypocriet beleefd wordt als doping in het wielrennen.
-Een politicus die vermoord wordt in opdracht van vroegere poulains omdat hun gerommel niet meer aanvaard werd.
-Een regio waar politiek cumul floreert dat het wereldwijd geen gelijke kent
-Een regio waar de politieke stoelendans na/tijdens/voor verkiezingen nog groter is als in Vlaanderen.
-Een regio in het hart van het economisch sterkste gebied in Europa, maar hier geen raad mee weet.
-Een regio die niet in zichzelf gelooft. Geen toekomst ziet.
-Een regio die de Vlamingen misprijzen omdat ze Vlaming zijn. Niet meer en niet minder.
-Een regio die na dertig jaar aanzienlijke subsidies (Europa en België) en herstelplannen, elke 5 jaar met een nieuw plan komt. Hierin bewerend dat alles zal veranderen om dan na vijf jaar te constateren dat het weer meer van hetzelfde was.
-Een regio die geen kritiek dult, maar zelf voortdurend de vinger omhoog houdt alsof het morele gezag automatisch komt als francofoon.
-Een regio die van Francorchamps een economische dynamiek verwacht als één van de pijlers voor de heropleving terwijl ze er enkel geld in stoppen en dat al jaren. (luchtkastelen en megalomanie)
-Een regio die het doodnormaal vindt dat Airbus (of EADS) opdrachten en subsidies voor meer dan 70% naar hen (Waalse bedrijven die anders de boeken kunnen sluiten) gaat, waardoor Vlaamse high-tech bedrijven (top of de class zonder deze opdrachten) uit de boot vallen.
-Aan te vullen naar believen ...

Ik moet je ooit een pint (als mijn vorige post ons niet even zet).

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 juli 2007, 02:11   #833
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad!

En mocht 'Boontjes' ooit van zin zijn om eens een solo-reisje door Japan te maken zal hij wel gauw merken hoe verdraagzaam dat land wel niet is.

Met 0.8% vreemdelingen -hoofdzakelijk westerlingen- hoef je niet veel "diversiteit" te verwachten. Voor de gemiddelde Japanner is elke niet-Japanner even minderwaardig, Europeaan of neger, dat zult u gauw merken als u plaatsen bezoekt die niet toeristisch gericht zijn.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 02:23   #834
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Ik moet je ooit een pint (als mijn vorige post ons niet even zet).
Ik drink er nu één op jouw gezondheid.
Oud 25 juli 2007, 02:51   #835
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat heet gravitatie.

Iets delen door oneindig is 0. Een ster heeft buiten wat straling geen invloed op onze planeet.
Heu, beweert u nu dat je de afstand aarde-zon als oneindig mag opvatten, als je die formule toepast?
Oud 25 juli 2007, 05:24   #836
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kan jij in het Heilige onafhankelijke Wallonië gaan wonen. Zou dat geen zalige droom voor je zijn? Verlost van al die fascisten, die racisten, die egoisten? Gewoon in het ideale land, compleet in wallonië waar je alle dagen enkel Frans kan en mag spreken en waar je geheel in een droom kan verzeilen.
Kan en mag Frans spreken?
Oud 25 juli 2007, 05:32   #837
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik drink er nu één op jouw gezondheid.
Gezondheid!

Ik heb intussen de 'sterke punten' van Wallonië die jij op een rij zette ingekaderd.

Jongens toch! En toch blijven die mannen volhouden dat Wallonië het zoveel beter doet dan het fascistische Vlaanderen. Wat doen die kerels dan eigenlijk hier nog?
Als de weerlicht naar Wallonië verhuizen zou ik zeggen! Elke Vlaamse fascist die van hier naar ginder verhuist is er hier een minder en daar eentje meer!
Oud 25 juli 2007, 05:41   #838
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke verstandige buitenlander wil er immers in een bekrompen, racistisch Vlaanderen investeren?
Jongens toch ...

Net alsof er buitenlandse investeerders zijn die die Vlaanderen aan racisme linke.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 06:32   #839
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over bekrompenheid gesproken! Vraag aan gelijk welke gekleurde tourist die Antwerpen bezoekt wat hij van de mensen vindt. Van racisme is geen sprake, integendeel. Je klets gewoonweg maar wat uit je nek.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 07:43   #840
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan enkel maar hopen dat Paul Boontjes niet in Vlaanderen woont... Want dat zou pas erg zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be