![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze worden belaagd langs 2 kanten. 1. de paarse lijken vallen elke dag uit de kast. Zo konden we vandaag nog vernemen dat de kleinste lonen de hoogste belasting betalen in de geïndustrialieerde zone (OESO). En dan vraagt men nog dat ze langer gaan werken ????? 2. LDD komt nu pas echt op gang. Op Actua TV zag ik een inerview met Ivan Sabbe , de nieuwe voorzitter. Een type om u tegen te zeggen, geen apparatchik genre zoon De Gucht, De Wael,.....Na Bouckaert begint LDD stevig personeel te werven. Een heleboel échte blauwen zullen oversteken met hun stem: eenvoudig, rechtuit,duidelijk ...programma. En zoals hier al gezegd, velen zullen nu de kiesdrempel gehaald is, hun stem aan LDD geven en hebben vorige keer nog geaarzeld: LDD was ogenschijnlijk een "verloren" stem. Ik denk dat de VLD écht in problemen zit en als dan nog de "gebakken lucht" toscaan terugkomt is het hek helemaal van de dam. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 augustus 2007 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#822 |
Banneling
|
![]() Ik heb dus geen enkele partijlidkaart. Maar ik vraag me af of er een LDD zou zijn geweest indien JMDD minister was geworden. Dus over principes gesproken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar jammer genoeg geldt ze voor de meeste politiekers. Feit blijft dat LDD een succes werd, daar is een reden voor. Verhofstadt bleef acht jaar eerste minister dat was maar mogelijk omdat hij zijn burgermanifesten verloochende. Dat was voor hem geen enkel probleem. Moest hij 800.000 achter zijn naam hebben en nu aan de onderhandelingstafel zitten, zou hij gelijk welk akkoord verdedigen als hij opnieuw eerste minister kon blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
|
![]() Dat is positief, ik doe dat ook!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Banneling
|
![]() Ja ja, maar om andere redenen.
Laatst gewijzigd door system : 23 augustus 2007 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hiervoor is natuurlijk een revolutionaire ommekeer in de Vlaamse psyche vereist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Montalcino;2968448]Akkoord.
Akkoord. Zeker akkoord. Akkoord. Akkoord. Akkoord. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat men het inwonersaantal als basis nam. Dat komt bij mij over als een algemeen meervoudig stemrecht, maar dan niet individueel bepaald maar territoriaal: gebieden met veel kinderen hebben dan zogezegd meer stemgewicht. Wortelt deze regeling hier niet in? Akkoord. U doet het zo logisch klinken. Waar zit het addertje onder het gras?[/quote Lijkt mij verdacht veel akkoord: 'Boer, let uw ganzen!' |
![]() |
![]() |
![]() |
#832 |
Parlementslid
|
![]() Neen, iedereen is het beu aan het worden- er is slechts één beleidsniveau, en dat is Europa!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen belgicist zoals een wanhopige Vlaams-nationalist met een enorm schoolmeestersvermogen ook opmerkte. Ik trek geen fles champagne af als de Franstaligen weer hun suprematie in de Belgische politiek bewijzen. Ik heb schrik voor een onafhankelijk Vlaanderen wanneer die Vlaamse kruipers ons zullen moeten vertegenwoordigen, niet deze maal in België, maar tegenover de hele wereld. Dan ben ik veel geruster wanneer België zou opsplitsen en Vlaanderen bij Nederland zou gaan. Geef mij die garantie, samen met de garantie dat Wallonië niet verandert in een economische puinhoop en als je dat nog eens kan verpakken in een leuk socio-economisch model dat niet kan bereikt worden in België en dan zet ik met veel plezier een handtekening onder uw Vlaamse petities. Maar net als uw eisen zijn mijn eisen onrealistisch vrees ik. We zullen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat dacht ik ook. Waar zit het addertje onder het gras volgens u? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik ben wel voorstander van uw idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boontjes : 3 oktober 2007 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1° naar de 70% andere Vlamingen te luisteren 2° En naar de 100% Walen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw idee ivm het leren van de drie landstalen vanaf jonge leeftijd kan ik alleen maar toejuichen, al was het alleen maar al voor de educationele waarde. Realistisch echter zal ik al zeer blij zijn als de meerderheid van beide landsgedeelten elkaars taal kunnen verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |