Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2011, 20:21   #841
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach Bekijk bericht
Het eerste kind dat geboren wordt en waarbij de ouders me kunnen zeggen dat het nen homo is of een lesbo wil ik zien, komaan het is en blijft een ziekte, punt.
En het zien van visioenen en 'duivels' (zoals u al heeft aangegeven) in u hebben is volgens u geen ziekte:

mensen we hebben een hypocriet in de zaal.

Trouwens ik moet de eerste ouders nog zien die kunnen zeggen dat hun pasgeboren kind 100% hetero is. Me dunkt dat die tot puberteit vrij aseksueel zijn.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 20:23   #842
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisnach Bekijk bericht
Heeft er al iemand, dezen, joker zijnen IP, jeez. Neen, "Aangetrokken" zeg je, wel een gekende aandoening, denk ik. Elke persoon, die niet weet dat je zo dicht mogelijk rond je eigen leeftijd moet blijven is gewoon ziek.
Hij heeft gelijk, het is geen pedofilie, het heeft een andere naam.

Net zoals u niet echt bezeten bent, dat heeft ook een andere naam.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 22:17   #843
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw repliek slaat weer nergens op. Nogmaals,
altijd leuk dit te lezen...

Citaat:
door de aard van de relatie (man - man, vrouw - vrouw) is een homoseksuele relatie in zich onvruchtbaar. Uit die relatie kunnen geen kinderen geboren worden, tenzij men beroep doen niet alleen op een element buiten de relatie, nl. een vrouwelijk dan wel mannelijk element, maar ook op een element dat vreemd is aan die relatie. Juist omdat de relatie niet overeenkomt met de natuurlijke orde der dingen.

door de aard van de relatie (man - vrouw) is een heteroseksuele relatie in zich vruchtbaar. Uit die relatie kunnen kinderen geboren worden, tenzij een van de partners onvruchtbaar is of een verminderde vruchtbaarheid heeft die verhinderend werkt. De onvruchtbaarheid zit niet in de aard van de relatie (man - vrouw), maar wel bij een defect bij een van de partners. Als er echter een defect is dat onherstelbaar is, kan er ook een beroep worden gedaan op een element buiten die relatie maar die evenwel niet vreemd is aan de aard van de relatie (een resp. vrouwelijk dan wel mannelijk element in plaats van het defecte mannelijke of vrouwelijk element). De aard van de relatie staat immers in het natuurlijk verband.
Mijn beste Jan,

Uw repliek is_ gewoontegetrouw_ een samenraapsel van allerhande zienswijzen die er geheel niet toe doen en zelfs ronduit op (foutieve) premissen gestoeld zijn.

De situatie is immers geheel dezelfde : In beide gevallen gaat het over twee partners in een (duurzaam veronderstelde) gezinssituatie waar het onmogelijk blijkt kinderen te krijgen maar dat wel wensen en een adoptie overwegen.
De reden waarom zij van 'nature' uit geen kinderen kunnen krijgen doet er niet toe
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 23:09   #844
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
altijd leuk dit te lezen...


Mijn beste Jan,

Uw repliek is_ gewoontegetrouw_ een samenraapsel van allerhande zienswijzen die er geheel niet toe doen en zelfs ronduit op (foutieve) premissen gestoeld zijn.

De situatie is immers geheel dezelfde : In beide gevallen gaat het over twee partners in een (duurzaam veronderstelde) gezinssituatie waar het onmogelijk blijkt kinderen te krijgen maar dat wel wensen en een adoptie overwegen.
De reden waarom zij van 'nature' uit geen kinderen kunnen krijgen doet er niet toe
Gewoontegetrouw weet u eens te meer geen weg met de opwerpingen en fietst u dus er een beetje omheen zonder ook maar enigszins de kern van de zaak aan te raken.

En neen, de situatie is helemaal verschillend. In het ene geval kunnen beide partners vruchtbaar zijn, maar door de aard van hun relatie niet tot kinderen komen. Juist dat komt niet voor bij heteroseksuele koppels.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 01:04   #845
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gewoontegetrouw weet u eens te meer geen weg met de opwerpingen en fietst u dus er een beetje omheen zonder ook maar enigszins de kern van de zaak aan te raken.
Blijkbaar verschillen we in wat de kern van de zaak is ... blijkt

De kern van de zaak is, mijn inziens, nog steeds of we mensen met een kinderwens het toestaan zich voor adoptie kandidaat te stellen

Citaat:
En neen, de situatie is helemaal verschillend. In het ene geval kunnen beide partners vruchtbaar zijn, maar door de aard van hun relatie niet tot kinderen komen. Juist dat komt niet voor bij heteroseksuele koppels.
jaja dat zei je al
En in diezelfde reeks horen thuis : beide partners (of één ervan) zijn niet vruchtbaar versus homoseksuelen
Het waarom doet er hier immers niet toe.... dát is de kern van de zaak
Dat jij dat waarom wilt verheffen tot een drogreden om mensen te discrimineren was me al langer bekend.
Termen zoals de 'natuurlijke ordening van dingen of gang van zaken' zijn evenzeer drogredenen.
De natuurlijke gang van dingen of zaken is dat mensen ( evenals dieren ) blijkbaar op elkaar kruipen en daar kinderen uit kunnen voortkomen.
Dat heeft niks te zien met een relatie gezinsvorming of wat dan ook.
Dat heeft ook niks te zien met het opbrengen van kinderen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 21:06   #846
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Blijkbaar verschillen we in wat de kern van de zaak is ... blijkt

De kern van de zaak is, mijn inziens, nog steeds of we mensen met een kinderwens het toestaan zich voor adoptie kandidaat te stellen


jaja dat zei je al
En in diezelfde reeks horen thuis : beide partners (of één ervan) zijn niet vruchtbaar versus homoseksuelen
Het waarom doet er hier immers niet toe.... dát is de kern van de zaak
Dat jij dat waarom wilt verheffen tot een drogreden om mensen te discrimineren was me al langer bekend.
Termen zoals de 'natuurlijke ordening van dingen of gang van zaken' zijn evenzeer drogredenen.
De natuurlijke gang van dingen of zaken is dat mensen ( evenals dieren ) blijkbaar op elkaar kruipen en daar kinderen uit kunnen voortkomen.
Dat heeft niks te zien met een relatie gezinsvorming of wat dan ook.
Dat heeft ook niks te zien met het opbrengen van kinderen.
Inderdaad, dat zei ik al en ik zal het ook blijven herhalen, juist omdat het de kern vna de zaak uitmaakt. Uw reeksje klopt niet: in een homoseksuele relatie kunnen er nooit kinderen komen. De relatie is op zich onvruchtbaar, steriel, zelfs al zijn beide partners vruchtbaar. Het probleem ligt dus niet bij de partners (of een van hen), maar aan de aard van de relatie.

En jawel, dat man en vrouw intiem zijn en dat daaruit nageslacht kan komen, is met elkaar verbonden. Als u dat ontkent, ontkent u nu eenmaal een biologische gegevenheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be