Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2022, 08:05   #841
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik geloof daar niet in, het is lastig je eigen kinderen voldoende scholing te geven. Ze moeten dat in groep doen.

En ja, woke is binnengedrongen in de scholen maar vroeger had je katholieke scholen die een even achterlijke leer hebben. Je kunt kinderen beschermen door ze kritisch te laten nadenken, volgens mij is dat veel efficiënter.
Laat daar nu net het basisprobleem liggen bij hun actuele opvoeders (M/V/X)



't Is den tijd van de nieuwe Spartanen, realiseer ik me zuchtend...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 oktober 2022 om 08:12.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2022, 08:10   #842
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik geloof daar niet in, het is lastig je eigen kinderen voldoende scholing te geven. Ze moeten dat in groep doen.

En ja, woke is binnengedrongen in de scholen maar vroeger had je katholieke scholen die een even achterlijke leer hebben. Je kunt kinderen beschermen door ze kritisch te laten nadenken, volgens mij is dat veel efficiënter.
Als ze tegenwoordig vergeten waar ze vandaan komen, genderdysforie trending is en zelfmoorden stijgen; hebben wij geen onderwijs onder deze generatie beleidmakers nodig neen.
Zie hoe ze Amerika als norm nemen, enfin de democraten, en zie hoe dat op 1 generatie tijd sneuvelde. Waar ze wapens mee naar school namen en opgevoed werden naar scanners waar ze kapot verdeeld werden.
Not good. Weg met die nieuwe normen en terug naar de oude normen.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 18:14   #843
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.222
Standaard

28 oktober 2022 en meer dan 2 jaar nadat dat "virus" in de bekendheid raakte worden en zijn honderden miljoen chinezen in verschillende gebieden en steden wel in een of andere lockdown gegooid of gehouden...

Dit omdat het regime mordicus aan het zero-covids beleid vasthoud,dus zodra een iemand positief bevonden wordt door de controleteams (inmiddels een soort Rode Garde van Xi) gaat de ganse omgeving op slot....Ook in Whan waar het naar verluid ooit begon....


Dit heeft niks meer met ziektebestrijding te maken natuurlijk.....ganse Chinese bevolkingen worden simpelweg bedreigd,"doe zoals wij zeggen of onderga de consequenties"....en als tweede onuitgesproken boodschap :"en bidt dat we het niet nog erger maken"...

Want er was al wat gemor.....enorme aantallen mensen hebben nu al twee jaar eigenlijk geen ordentelijk leven meer.....gewoon "leven"...en de regering Xi laat niet na hen te tonen dat ze daartoe de macht hebben....ongeacht wat het aan de economie begint te kosten.....Het is ook dudielijk dat de Chinese "industrielen en financielen" hierdoor gestaag uitgekleed worden.Zij werden de laatste twintig jaar een soort "onderkoningen".....straks zijn ze op zijn best nog narren met hun half-gebroken firma's en organisaties die aan de Staat zullen toekomen.

En dat virus,ach,als we het in europa met vrij goed gerichte vaccinatiecampagnes naar bepaalde demografieen denken te beheersen,waarom dan niet in China hé??

juist.....dit komt de regering Xi UITERMATE goed gelegen!

Laatst gewijzigd door kelt : 28 oktober 2022 om 18:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 20:25   #844
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is ook dudielijk dat de Chinese "industrielen en financielen" hierdoor gestaag uitgekleed worden.Zij werden de laatste twintig jaar een soort "onderkoningen".....straks zijn ze op zijn best nog narren met hun half-gebroken firma's en organisaties die aan de Staat zullen toekomen.
Kijk, als de Xi daarmee zijn economisch wonder omzeep kan helpen, en ginder China's grote bedreiging van het totaal overnemen van het westen hun industrie mee naar de vaantjes helpt, is dat prima goed meegenomen.

Xi gaat hopelijk met zijn corona totalitair regime China evenveel omzeep helpen als de Vladimir met zijn Oekraine zottigheden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 07:33   #845
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.368
Standaard

-
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 oktober 2022 om 07:36.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 10:53   #846
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 19.368
Standaard

Werknemers ontvluchten fabrieken waarin ze worden opgesloten door het zero-covid-beleid ... Diegenen die geloofde dat Xi wel op dat debiele beleid zou terugkomen eens hij de horde van de herverkiezing had genomen komen bedrogen uit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 oktober 2022 om 10:55.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 11:14   #847
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Werknemers ontvluchten fabrieken waarin ze worden opgesloten door het zero-covid-beleid ... Diegenen die geloofde dat Xi wel op dat debiele beleid zou terugkomen eens hij de horde van de herverkiezing had genomen komen bedrogen uit.
Het eeuwige probleem van autocratische leiders is nooit beslissingen te durven aanpassen aan de realiteit van de dag.
Bang om als zwakte te worden gezien en er zijn blijkbaar meerdere wolven in het pack om dat eventueel te benutten.
Ik zie ook de show rond de verwijdering van Hu Jintao als de achterliggende reden voor die angst.
Nogmaals: eigen aan absolute alleenheersers. (Mao ging hem daarin al voor, Stalin in de USSR... het frustraat Putin vandaag ook.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 12:10   #848
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het eeuwige probleem van autocratische leiders is nooit beslissingen te durven aanpassen aan de realiteit van de dag.
Bang om als zwakte te worden gezien en er zijn blijkbaar meerdere wolven in het pack om dat eventueel te benutten.
Ik zie ook de show rond de verwijdering van Hu Jintao als de achterliggende reden voor die angst.
Nogmaals: eigen aan absolute alleenheersers. (Mao ging hem daarin al voor, Stalin in de USSR... het frustraat Putin vandaag ook.)
De burgerlijke ongehoorzaamheid en openlijke kritiek zoals ze nu aan het groeien is in China heb ik toch nooit meegemaakt. Als Xi op zo een ramkoers blijft zitten kan men het ergste verwachten.
Als men dat Congres ziet is dat toch totaal van een ander tijdperk?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 12:18   #849
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De burgerlijke ongehoorzaamheid en openlijke kritiek zoals ze nu aan het groeien is in China heb ik toch nooit meegemaakt. Als Xi op zo een ramkoers blijft zitten kan men het ergste verwachten.
Als men dat Congres ziet is dat toch totaal van een ander tijdperk?
Maar heel dat congres zit wel met toegenepen billen te luisteren naar wat XI zegt en durft geen mond open te doen. Gezien wat hij met Hu Jintao gedaan heeft op dat congres? De koppen van de anderen gezien terwijl dat gebeurde?
Ik denk dat een lijk meer of minder hem een zorg zal zijn.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 12:33   #850
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Maar heel dat congres zit wel met toegenepen billen te luisteren naar wat XI zegt en durft geen mond open te doen. Gezien wat hij met Hu Jintao gedaan heeft op dat congres? De koppen van de anderen gezien terwijl dat gebeurde?
Ik denk dat een lijk meer of minder hem een zorg zal zijn.
Ja, maar of hij die 1,4 miljard Chinezen kan controleren zoals die handpoppen van zijn congres wordt een andere vraag en dan wordt het veel erger dan een lijk meer of minder.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 02:02   #851
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De burgerlijke ongehoorzaamheid en openlijke kritiek zoals ze nu aan het groeien is in China heb ik toch nooit meegemaakt. Als Xi op zo een ramkoers blijft zitten kan men het ergste verwachten.
Als men dat Congres ziet is dat toch totaal van een ander tijdperk?
Het Foxconn plant incident heeft mij inderdaad erg verbaasd. Dit kan gewoonweg niet in het huidige mainland... dacht ik.
Verkeerd gedacht dus.

Het congress van Xi 2022
1. bevestigt mijn eerdere gedachte omtrent de obstinate houding van practisch alle alleenheersers.
2. dat Xi blijkbaar niet zo sterk in de schoenen staat bij de blue collars dan wat ik in eerste instantie verwachtte.

Dit soort van burgerlijke ongehoorzaamheid had ik nooit verwacht. 't Mainland is Hong Kong 2019 niet. Bij sommige top-legumes binnen de partij kan dat ook helpen om een "aha" moment -en tzt een initiatief- te creëren, indien ze hun kans zien.

Maar: 't zijn mijn zaken niet en ze doen wat ze doen in eigen land, zolang ze maar thuis blijven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 06:28   #852
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.222
Standaard

Ook in Beeing zijn er weer sluitingen bezig wegens een piek in gedetecteerde Covids besmettingen...
UIt andere doprjes vanb een paar miljoen inwoners komen blijkbaar gelijkaardige geluiden,variaties van beperkingen in bewegingsvrijheid tot (alweer) lockdowns...

Meer dan 2 jaar na het "officiele" begin van de Covids crisis is het wel duidelijk.Wet het Chinese plan en uitvoering ook was (nultolerantie) en ondanks de immense organisatie en middelen die al verkwanseld zijn,is er geen uitkomt....

https://www.reuters.com/world/china/...er-2022-11-22/

Er is ook ,blijkbaar,niet gekozen voor een systeem van vaccinatie EN boosters op steeds beter gerichte keuzes van bevolkingsgroepen zoals in Europa,de VS en menig andere natie....

Men kan al lang twijfelen wat de ECHTE reden van de waanzin zou kunnen zijn...

Maar voor vele bedrijven,mogelijk ganse industrietakken in de exportsector is het nu te laat.......

Laatst gewijzigd door kelt : 22 november 2022 om 06:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 07:05   #853
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ook in Beeing zijn er weer sluitingen bezig wegens een piek in gedetecteerde Covids besmettingen...
UIt andere doprjes vanb een paar miljoen inwoners komen blijkbaar gelijkaardige geluiden,variaties van beperkingen in bewegingsvrijheid tot (alweer) lockdowns...

Meer dan 2 jaar na het "officiele" begin van de Covids crisis is het wel duidelijk.Wet het Chinese plan en uitvoering ook was (nultolerantie) en ondanks de immense organisatie en middelen die al verkwanseld zijn,is er geen uitkomt....

https://www.reuters.com/world/china/...er-2022-11-22/

Er is ook ,blijkbaar,niet gekozen voor een systeem van vaccinatie EN boosters op steeds beter gerichte keuzes van bevolkingsgroepen zoals in Europa,de VS en menig andere natie....

Men kan al lang twijfelen wat de ECHTE reden van de waanzin zou kunnen zijn...

Maar voor vele bedrijven,mogelijk ganse industrietakken in de exportsector is het nu te laat.......
Er zijn al wel 3 doden gevallen he. Drie 90 jarigen met in totaal 35 onderliggende aandoeningen. Verschrikkelijk
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2022, 10:29   #854
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn al wel 3 doden gevallen he. Drie 90 jarigen met in totaal 35 onderliggende aandoeningen. Verschrikkelijk
Wij kunnen maar beter ook terug maatregelen opvolgen.. niet omdat het nodig is, maar uit solidariteit met die drie slachtoffers.....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 18:18   #855
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.222
Standaard

De berichten uit de Volksrepubliek zijn niet bepaald bemoedigend voor het gouvernement....

De besmettingspercentages stijgen ondanks een harde "zero-besmettings" politiek met aanhoudende zware gevolgen die "hand-van-god"-gewijs nederdalen op niksvermoedende gemeenschappen...meermaals per jaar

Er zijn steeds meer protesten....

Maar erger is dat er een steeds algemenere ontmoediging en berusting dreigt in te gaan waardoor China,in plaats van de dynamische smisse van de wereld,weer terugzakt als gewoon een enorme verzameling arme mensen....


De Chinese overheid heeft geen werkzame vaccins (want de vaccins waarmee ze ooit pionierden zijn natuurlijk kompleet verouderd ondertussen) maar durft zich blijkbaar ook niet de eenvoudige vraag stellen ;zo,de besmettingen stijgen,is dat eigenlijk wel erg?

Als we een aantal 95-jarigen verliezen met 35 andere onderliggende problemen,hoie erg is dat dan wel?


Een overweging die onze gouvernementen zich stilletjes al lang gemaakt hebben,en blijkbaar halen die doelgerichte vaccinatiecampagnes met geupdate vaccins ook veel uit......

Ze zouden ook een "voorbeeld" kunnen nemen aan de Russische Federatie die zich schijnbaar geen reet meer aantrekt van gans dat Covids gedoe,en,zijnde in een oorlog betrokken met meegaande onhygienische omstandigheden voor aanzienlijke groepen mobiele mensen zien we nog steeds geen zware gevolgen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 november 2022 om 18:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 20:18   #856
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.484
Standaard

De duiding van de "pandemie" door onze MSM VRT is ook behoorlijke vaccinpropaganda. De problemen in China zijn te wijten aan te lage vaccinatiegraad en de slechte chinese vaccins." Vreemd hé, alles is daar ook gebasseerd op positieve testen en tegenhouden van besmettingen. Onze mRNA prikken houden echter ook geen besmettingen tegen. Pure prikjespromotie.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 00:03   #857
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Raar volk die Chinezen.

Komt door die multi control op het dashboard.
1 klik en alles moet gebeuren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 06:50   #858
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
De duiding van de "pandemie" door onze MSM VRT is ook behoorlijke vaccinpropaganda. De problemen in China zijn te wijten aan te lage vaccinatiegraad en de slechte chinese vaccins." Vreemd hé, alles is daar ook gebasseerd op positieve testen en tegenhouden van besmettingen. Onze mRNA prikken houden echter ook geen besmettingen tegen. Pure prikjespromotie.
Wat een leugenaars pers, hier is 97% al minstens 1 keer besmet maar de vaccins hier zouden dan zogezegd wel werken. Wat een klucht, ze doen al lang niet meer alsof ze de waarheid proberen te vertellen, ze liegen open en bloot.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 09:51   #859
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De berichten uit de Volksrepubliek zijn niet bepaald bemoedigend voor het gouvernement....

De besmettingspercentages stijgen ondanks een harde "zero-besmettings" politiek met aanhoudende zware gevolgen die "hand-van-god"-gewijs nederdalen op niksvermoedende gemeenschappen...meermaals per jaar

Er zijn steeds meer protesten....

Maar erger is dat er een steeds algemenere ontmoediging en berusting dreigt in te gaan waardoor China,in plaats van de dynamische smisse van de wereld,weer terugzakt als gewoon een enorme verzameling arme mensen....


De Chinese overheid heeft geen werkzame vaccins (want de vaccins waarmee ze ooit pionierden zijn natuurlijk kompleet verouderd ondertussen) maar durft zich blijkbaar ook niet de eenvoudige vraag stellen ;zo,de besmettingen stijgen,is dat eigenlijk wel erg?

Als we een aantal 95-jarigen verliezen met 35 andere onderliggende problemen,hoie erg is dat dan wel?


Een overweging die onze gouvernementen zich stilletjes al lang gemaakt hebben,en blijkbaar halen die doelgerichte vaccinatiecampagnes met geupdate vaccins ook veel uit......

Ze zouden ook een "voorbeeld" kunnen nemen aan de Russische Federatie die zich schijnbaar geen reet meer aantrekt van gans dat Covids gedoe,en,zijnde in een oorlog betrokken met meegaande onhygienische omstandigheden voor aanzienlijke groepen mobiele mensen zien we nog steeds geen zware gevolgen.....
Ze zijn te ver een bepaalde weg ingeslagen en nu kunnen ze uiteraard niet meer terug zonder immens gezichtsverlies te lijden.

Volharden in de boosheid is nog de enigste optie.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 10:58   #860
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Wij kunnen maar beter ook terug maatregelen opvolgen.. niet omdat het nodig is, maar uit solidariteit met die drie slachtoffers.....
Gans die show ga weer beginnen he?
In China zijn ze nog zotter aan het doen dan de vorige jaren...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be