Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2006, 20:51   #841
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Indien het wel zo zou zijn dan zou ik de eerste zijn om hiertegen te protesteren. En inderdaad voor er euthanasie werd toegestaan werd er heel wat geleden ........

Ik heet euthanasie menselijkheid omdat we geen andere keuze hebben op het einde dan sterven. Ik heb het leven niet uitgevonden, het is gewoon zo.
1: Niet meer dan nu.2: Euthanasie is ONmenselijk. Het is en blijft moord.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 20:52   #842
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, waar fundamentalistische en ondemocratische groeperingen mensen misbruiken als moordwapens. Heeft niets met links of rechts, auto- of allochtoon te maken, wel met fundamentalisme......
Richt je in deze tot de moslims.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:05   #843
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1597823]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

Absoluut.


Ik hoop dat er ook ethische vaardigheden vereist zijn.

.

Toch nog een klein beetje plichtsgevoel tegenover België.


Naar waar ? De dwangbuis.......


Wat je eigenlijk wilt zeggen. De Vlamingen moeten België besturen want de Walen zijn onbekwame verkwisters.


Jouw volgende woorden bevestigen wat ik hierboven dacht.

Moest iedereen wat minder met zichzelf bezig zijn en meer rekening houden met de samenleving dan zou het toch beter gaan Foreigner, en dat is toch UL.



U sprak over de uit zijn mond riekende Waal die bier kocht en de met vet omringde sigarettenkoopster. Ik neem alleen uw terminologie even over.
Absoluut? Waarom refereer je er dan aan?Zelfs een militair in de laagste rang heeft meer beroepsethiek in zijn pink dan jij in je hele lijf. Jou ethiek is niets meer dan een paar hompjes stammenethos.Er bestaat nog zoiets als gehoorzamheid aan de wetten van dit land, Zowel naar letter als naar geest. Past zeker niet in jou visie op ethiek.De Waalse politici besturen hun land bedonderd. Op het misdadige af. En in veel gevallen zelfs erover.Inderdaad. En dat is precies waar het hier in Wallonie aan schort. En in Vlaanderen is het niet veel beter.VuilW was mijnerzijds een verwijzing naar de door Pelgrim Forever gebruikte term VuilB. De beschrijving van die twee personen was letterlijk en nauwkeurige observatie. Je nam dus indirect de terminologie van Pelgrim Forever over.

Laatst gewijzigd door Foreigner : 26 maart 2006 om 21:15.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:11   #844
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat Nederland fundamentalistisch was. Wel dat er in Nederland enkele kleine of grotere fundamentalistische groeperingen werkzaam zijn die mensen misbruiken.
Wat heeft dit met onderhavige discussie te maken? De Nederlanders kunnen zichzelf wel verdedigen. Daar hebben ze mij niet voor nodig. Edoch, de door jou genoemde fundamentalistische groeperingen die mensen misbruiken vindt je uitsluitend bij moslims.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:33   #845
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeker niet meer dan in Wallonië maar je koos speciaal Nederland uit. We weten waarom. Namelijk omdat jouw universele liefde evenmin tot daar geraakt als tot bij de Vlaamse egoisten.
Spijtig.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:34   #846
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met 12miljard euro per jaar nog in de tijd teruggaan ook. Geef toe, dat moet je kunnen.
Misschien ligt het aan de manier van communiceren.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:37   #847
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die taalkwesties moeten inderdaad eindigen. Vlaanderen moet onafhankelijk worden, de korte pijn en dan is het probleem van de baan. Dan moeten we er geen duizend threads van duizenden berichten elk meer aan besteden. Dan kan je je krant openslaan daar in Walenland en moet je er geen taalverhalen meer in lezen en kan je geest zich totaal onbelemmerd geheel overgeven aan universele liefde.
Universele liefde heeft het voordeel dat de plaats waar je je bevindt minder belangrijk is.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:39   #848
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Universele liefde heeft het voordeel dat de plaats waar je je bevindt minder belangrijk is.
Universele liefde eindigt waar euthanasie begint.

Laatst gewijzigd door Foreigner : 26 maart 2006 om 21:39.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:40   #849
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Nog steeds niet leren lezen? Die 'guts' werden niet in verband gebracht met mensen die mensen ophangen maar met een virtuele organisatie die FLO zou heten.De doodstraf is hier vervangen door een maatregel die euthanasie heet.Dit bedoel ik nu met dat rattengescharrel.Inhoudelijk heb je nog steeds niets te zeggen.
Denkt u niet Foreigner ( u die de wereld rondgereisd hebt ) dat er talrijke minder goede plaatsen zijn om geboren te worden ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:53   #850
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598162]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wederom een hoop gescharrel.Als iemand uit zijn lijden verlost wil worden is daar ook de pil en het glaasje water op het nachtkastje. Uit het artikel in HLN bleek niet dat die 30% vermoorde mensen erom gevraagd hebben. Volgens de visie van de geinterviewde werd hun leven 'bekort'. Het is wel degelijk 'de maatschappij' die dat leven beeindigt. Al heet het dan 'in overleg met de familie'.Het beeindigen van een leven op die wijze beschouw ik als heel wat immoreler dan het uitvoeren van een verdiende doodstraf. Als je al een krant leest, dan weet je dat er al verschillende malen artikelen zijn verschenen over euthanasie op mensen die ondraaglijk geestelijk lijden. Zelfs jij moet beseffen dat het bespreekbaar maken van euthanasie op grond van een dergelijk lijden een voorloper is op het daadwerkelijk uitvoeren van euthanasie. Ook die slachtoffers zijn economisch gezien niets meer waard voor de maatschappij en de kosten van behandeling te hoog. Onmiddellijk komt dan de Kosten/Batentheorie opduiken.Het karikaturale zit niet in mijn opmerking maar in het proces dat tot de uitvoering van de euthanasiewetgeving leidt.
De mate van dat ondraaglijk geestelijk lijden wordt beoordeeld door de patiënt zelf. In dit specifiek lijden heb ik ook twijfels. Wanneer ben je geestelijk niet meer te genezen ? Als mensen in dergelijk geval absoluut zelfdoding wensen dan vind ik dat ze niet het recht hebben de hulp van derden in te roepen. Euthanasie betekent zachte dood, bij psychiatrische patiënten is het lichaam misschien wel nog gezond en dan wordt het inderdaad moeilijk, want je hebt niet te maken met ondraaglijk fysisch lijden dat zichtbaar is.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:54   #851
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Universele liefde eindigt waar euthanasie begint.
UL is empathie en begrip, vooral voor het lijden van anderen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 21:55   #852
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Richt je in deze tot de moslims.
Ik richt mij tot alle fundamentalisten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:02   #853
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598191][quote=labyrinth;1597823]
Citaat:
Absoluut? Waarom refereer je er dan aan?Zelfs een militair in de laagste rang heeft meer beroepsethiek in zijn pink dan jij in je hele lijf.
Dat zal wel, ik zou niet kunnen doden.......
Citaat:
Jou ethiek is niets meer dan een paar hompjes stammenethos.Er bestaat nog zoiets als gehoorzamheid aan de wetten van dit land, Zowel naar letter als naar geest
.
Vergeet je nu niet dat België dit land is......

Citaat:
Past zeker niet in jou visie op ethiek.De Waalse politici besturen hun land bedonderd. Op het misdadige af. En in veel gevallen zelfs erover.Inderdaad. En dat is precies waar het hier in Wallonie aan schort. En in Vlaanderen is het niet veel beter.
Zullen we ze dan samen bekeren tot de universele liefde ?

Citaat:
VuilW was mijnerzijds een verwijzing naar de door Pelgrim Forever gebruikte term VuilB. De beschrijving van die twee personen was letterlijk en nauwkeurige observatie. Je nam dus indirect de terminologie van Pelgrim Forever over
Heb jij nou even geluk voor jouw voorbeeld ....... voor jou een arme oude vrouw, dan Foreigner de wille weldoener, na jou de drinkebroer en net daarachter de kettingrookster met een volslanke blote buik. En dat allemaal op kosten van de hardwerkende Vlaming.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:04   #854
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Denkt u niet Foreigner ( u die de wereld rondgereisd hebt ) dat er talrijke minder goede plaatsen zijn om geboren te worden ?
Wat heeft dit te maken met de erbij horende post?
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:06   #855
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met de erbij horende post?
Dat men niet te gulzig mag zijn. Niet alles verlangen. Dat men nog in staat moet zijn te vergelijken en te relativiseren.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:08   #856
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Euthanasie betekent zachte dood
Dat is het fabeltje dat het humanistisch verbond en de verenigde correcte media ons graag zouden doen geloven. Er zullen steeds wel een paar gevallen zijn die in dat beeld passen. Maar in de praktijk maakt de euthanasiewet het mogelijk dat duizenden nutteloos geworden bejaarden afgemaakt worden "met instemming van de familie". Een groeiende holocaust op lastpakken, als het ware.
Doe jij maar lekker verder alsof dat niet bestaat ("als dat zo zou zijn, zou ik er ook tegen zijn" :rofl), doe gerust alsof we die wet nodig hadden om enkele ongeneeslijk zieken de kans te geven zelf hun levenseind te bepalen. De universele liefde dekt immers ook de liefdesinjectie op moemoe en vava, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Egidius : 26 maart 2006 om 22:12.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:15   #857
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1598271][quote=Foreigner;1598191]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Dat zal wel, ik zou niet kunnen doden.......
.
Vergeet je nu niet dat België dit land is......


Zullen we ze dan samen bekeren tot de universele liefde ?



Heb jij nou even geluk voor jouw voorbeeld ....... voor jou een arme oude vrouw, dan Foreigner de wille weldoener, na jou de drinkebroer en net daarachter de kettingrookster met een volslanke blote buik. En dat allemaal op kosten van de hardwerkende Vlaming.


1us de praktische toepassing van euthanasie laat je aan anderen over?

2at die politici smeerlappen zijn wil niet zeggen dat ik me niet aan de wetgeving moet houden.

3:Mag het ook een gewone rechtsvervolging zijn?

4:a: Posts goed lezen. Posts goed interpreteren. Jij bent overigens echt een griezeltje, he?
4:b: Posts goed lezen. Posts goed interpreteren.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:17   #858
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Egidius;1598278]
Citaat:
Dat is het fabeltje dat het humanistisch verbond en de verenigde correcte media ons graag zouden doen geloven. Er zullen steeds wel een paar gevallen zijn die in dat beeld passen. Maar in de praktijk maakt de euthanasiewet het mogelijk dat duizenden nutteloos geworden bejaarden afgemaakt worden "met instemming van de familie". Een groeiende holocaust op lastpakken, als het ware.
Je moet nu wel een papier ondertekenen bij leven en welzijn.

Citaat:
Doe jij maar lekker verder alsof dat niet bestaat ("als dat zo zou zijn, zou ik er ook tegen zijn" :rofl), doe gerust alsof we die wet nodig hadden om enkele ongeneeslijk zieken de kans te geven zelf hun levenseind te bepalen. De universele liefde dekt immers ook de liefdesinjectie op moemoe en vava, nietwaar?
Voor hun centen zeker ? Sorry, ligt niet in mijn aard, je zal een beter argument moeten vinden.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:23   #859
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1598288]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Je moet nu wel een papier ondertekenen bij leven en welzijn.

Niet waar. Er bestaat een regeling waarbij de familie kan beslissen in geval van wilsonbekwaamheid. In het krantenartikel werd vermeldt dat 30% van ALLE sterfgevallen van bejaarden 'niet natuurlijk' waren.



Voor hun centen zeker ? Sorry, ligt niet in mijn aard, je zal een beter argument moeten vinden.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:24   #860
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598284][quote=labyrinth;1598271][quote=Foreigner;1598191][/b]

Citaat:
1us de praktische toepassing van euthanasie laat je aan anderen over?
Ja, aan geneesheren.
Citaat:
2at die politici smeerlappen zijn wil niet zeggen dat ik me niet aan de wetgeving moet houden.
Iedereen moet zich aan de wetgeving houden, ook en vooral politici.
Het goede voorbeeld hé !


Citaat:
3:Mag het ook een gewone rechtsvervolging zijn?
Indien nodig en verrechtvaardigd, absoluut.
Citaat:
4:a: Posts goed lezen. Posts goed interpreteren. Jij bent overigens echt een griezeltje, he?
4:b: Posts goed lezen. Posts goed interpreteren
Ik doe mijn best, meer moet je van mij niet verwachten.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be