![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 45,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,37% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#842 | |
Minister
|
![]() Citaat:
school, niet omdat hij super intelligent is of was -hij is gewoon intelligent-, maar omdat hij een enig kind is, geen materiele zorgen kende en zowel een vader als een moeder had die zich toespitsten op zijn slagen.) Het werd dus niet in dank door iedereen afgenomen. Ik zei hem dus gewoon: 'hoge bomen vangen veel wind.' En ik veranderde hem van school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de moderatie was Cdude verbannen wegens persoonlijke aanvallen, niet antisemitisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vond zijn 'verwarring' tussen Joden, joden en Israëli nochtans vaak pijnlijk.
![]() |
![]() |
#845 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#846 |
Parlementslid
|
![]() Zoals? Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met 'verwarring tussen joden en Israëli'. Bedoel je misschien dat hij soms vaag was, en dat er dus een antisemitische toon de bovenhand haalde? Of...?
![]() |
#847 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik verdenk hem overigens niet van antisemitisme maar van slordig taalgebruik. Ik vind zijn uitsluiting (en die van alle anderen hier) overigens onterecht, onnozel en bijzonder kinderachtig. Het lijkt hier soms veeleer een speelplaats van de kleuterklas waar je wat in de hoek moet gaan staan als één of andere idioot met lange tenen bij de juf is wezen zeuren. Een aantal mensen speelt het ook systematisch zo waarbij ze trachten hun tegenstanders uit hun tent te lokken en ze dan te laten betrappen op een onvertogen woord of een te snel getypte uithaal. Alsof ze gelijk halen door tegenstanders te laten schorsen... Het verarmt dit forum en haalt voor een belangrijk deel het niveau omlaag.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 juni 2010 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Common sense is not so common - Voltaire Laatst gewijzigd door The Common Sense : 30 juni 2010 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Minister
|
![]() Citaat:
geval van Px Christi, Broederlijk Delen, Oxfam solidariteit etc etc. Een Joodse staat kan gewoon niet voor die mensen. Het zit er bij hun ingebakken. Trouwens, als je wat dieper graaft kom je vaak terecht bij mensen die kinderen of kleinkinderen zijn van mensen die eerder Duits gezind waren tijdens de tweede wereldoorlog en een en ander nog altijd niet verkropt hebben. In Vlaanderen dan, in elk geval. Laatst gewijzigd door Francientje : 30 juni 2010 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
... Neen, Francientje. Voor mij mag een Israëlische staat zeker bestaan, maar even goed een Palestijnse onafhankelijke staat. Zoals al laaaang geleden voorgesteld werd door de VN-veiligheidsraad (?). Maar is dat dan nog wel anti-zionisme? Ik zeg van wel, jij zal misschien zeggen van niet.
![]() |
![]() |
#851 |
Minister
|
![]() Ik denk dat Israel niets heeft tegen een vreedzame Palestijnse staat aan zijn grenzen.
Maar de Palestijnen willen niet alleen dat. Over welke resolutie of welk voorstel van VN veiligheidsraad heb je het precies? Ik heb er een in gedachten die indertijd door de Joden werd geaccepteerd en door de Palestijnen en de Arabieren werd verworpen. Die verkozen dus oorlog om het geschil te beslechten. Wie voor wapens kiest om een geschil te beslechten moet zich volgens mij bij het oordeel van de wapens neerleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#853 |
Minister
|
![]() Ik geloof niet in samenzweringen. Maar ja, als je familie fout zat in de oorlog en er daarna voor moest boeten ls het toch practisch snel een zondebok te
laten opdraven, niet. Je ziet trouwens hetzelfde gebeuren in Ierland (dat pro-Duits was omwille van genoeg-van-de-Britten) tijdens de tweede wereldoorlog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#856 |
Parlementslid
|
![]() Linkje ofzo?
![]() |
#857 |
Minister-President
|
![]() 42 mensen die zich scharen tégen humanitaire hulp. goed bezig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Parlementslid
|
![]() Mmmmmmm, geen idee, maar lijkt mij geen onwaarschijnlijkheid.
![]() |
#860 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, officieel waren ze neutraal en dat waren ze ook in de praktijk. Dat is één van de redenen waarom ze zoveel koopvaardijschepen verloren, zowel door de geallieerden als door de nazi's.
![]() |