![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebeurt dagelijks, jammer genoeg ... maar dat laatste stukje 'verantwoording' is over het topje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Draai het misschien eens om... als er niks veranderd was dan zaten we hier niet te leuteren over al dan niet discriminatie op grond van sekse .... ja toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een moslima met een hoofddoek schudde mij de hand.
Ik heb tegen haar een klacht ingediend wegens belediging want blijkbaar beschouwde zij mij niet als man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
tov wie of wat dan ? Normalerwijs is het net het omgekeerde... je houdt rekening met 'tgeen je weet... een vorm van attentie Als wij beiden naar een japans restaurant met een gezelschap gaan zit ge zowat met hetzelfde probleem... wat doe je ? Eens goed boeren of niet ? Boeren kan misschien niet aldus dat gezelschap of de omringende gasten, wie weet misschien ook niet aldus de al te westerse uitbuiter van dat restaurant.... maar wie weet doe je de pas overgekomen kok er wel een groot plezier mee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw heel die discussie over het al dan niet geven van een hand zou dan een verandering van de andere kant betekenen, aldus jou Laatst gewijzigd door praha : 25 november 2010 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens hoe komt het, dat het steeds gaat over moslimmannen die weigeren een hand te geven aan een vrouw, en nooit over moslimvrouwen die dat eveneens zouden moeten mijden ? Zelfde verhaaltje normalerwijs inzake discriminatie dan.... als je het nuchter bekijkt. Maar ja, daar ontbreekt de onderliggende minderwaardigheidsmotivatie dan om die kaart haalbaar te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen zijn veel flexibeler en liberaler dan mannen, en veel minder fanatiek. Van moslima's heb ik vaak de idee dat zij die mannen eigenlijk niet zo serieus nemen. Ze spelen het spelletje mee om die mannen hun zin te geven maar zelf zijn ze veel opener. Qua opleiding en carriere doen jonge vrouwen met een Marokkaanse/islamitische achtergrond het ook veel beter dan jonge mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen vragen hun broek uit te doen is niet gelijk aan het afleggen van je hoofddoek, tenzij voor u dat een damesonderbroek is en wij dus allemaal verkeerd kijken! Een klant die aangeeft niet te willen dat iemand met hoofddoek werkt stelt een redelijk verzoek, iemand die vraagt dat vrouwen tijdens het werk hun onderbroek uitdoen heeft het verkeerde nummer gedraaid, dan moet je een sekslijn hebben! ![]() U bent ermee aan het rammelen, das nu echt wel duidelijk. De werkgever eist trouwens helemaal niet dat vrouwen zonder hoofddoek werken, maar wel de bereidheid ze af te zetten indien de klant dit vraagt. Dat werk is perfect geschikt voor vrouwen die aan het functieprofiel voldoen, en u praat even goed dat dit werk geweigerd wordt en je daarom jezelf maar laat onderhouden door de staat wat ook in strijd is met de koran, die passages gaan niet over enkel rente maar over de relatie arbeid en inkomsten. U maakt van een hoofddoek een arbeidshandicap! In de zevende eeuw betekende die relatie tussen inkomsten en arbeid " mee strijden anders geen oorlogsbuit" denk ik; wat natuurlijk strategisch een goede zet was om als goddelijk gebod te prensenteren, maar die mening is wat ik daarover denk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door alice : 25 november 2010 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het beledigend dat mijn hand geweigerd wordt omdat ik als een mogelijk onreine vrouw wordt gezien, met dat soort opvattingen over vrouwen moet je kortem etten maken. Die man mag dat gerust vinden maar er niet naar handelen omdat dit voor vrouwen beledigend is. Vind u dat raar? Tja.. u bent misschien geen vrouw. En dan dat te moeten horen van snotneuzen in jurkjes..waanzin! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kan je nu antwoorden i.p.v. rond te draaien? Hoe zit dat nu op mijn werk waar velen een kus geven ter begroeting. Er zijn mannen die een vrouw kussen; maar weigeren een man op die wijze te begroeten. Ook discriminatie? en dus strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weiger sex te hebben met mannen, wel met (bepaalde) vrouwen...waar zijn die handboeien.. Man man wat een hypocrisie...de dag dat uw dochter geen werk krijgt omdat de allochtone collega's dat ongepast vinden wil ik uw smoel eens zien.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik mijn eerste werkdag op mijn huidig werk had, kreeg ik van alle vrouwen een zoen. Ik vind dat onwennig. Vrouwen geef ik eerst een hand, tenzij ik ze ken - of ze een vriendin zijn van X waar ik al over vertellen heb en het een sociale gelegenheid is. Op mijn vorig werk gaven sommige mannen elkaar een kus - maar nota bene de homoseksueel van de bende deed daar niet aan mee. Bon, dat gaat dus allemaal over "onofficiële" gebeurtenissen (werkvloer, sociaal leven). Bij officiële gebeurtenissen (een serieus werkgesprek op niveau, de ministerraad) horen officiële gebaren. En daar dient de handdruk (vroeger ook nog polsdruk) voor. Niemand verwacht dat een Merkel plots gezoend wordt door Sjeik X. Dat is ook tegen de etiquette. Net zoals het tegen de etiquette is om haar hand dan te weigeren. Ten laatste: "Si fueris Romae, ..."
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja ik geeft toe, bij de ene was het al wat erotischer als bij de andere, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |