Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2010, 00:38   #841
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Jij bent blijkbaar niet van hier anders zou je dat weten.

Té gek
Of hoe smiley zijn eigen normen extrapoleert tot dé norm
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 00:40   #842
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De poetsvrouw van mijn moeder zaliger kwam dit ook ooit tegen.
Ze was aan 't poetsen bij een allochtoon gezin en de zoon kwam binnen.
Die wandelde doodleuk met zijn slijkvoeten over de pas geschuurde vloer. Toen zij aan de zoon vroeg om zijn schoenen aan de mat af te vegen vloog de vrouw des huizes uit met: ' Jij hebt mijn zoon geen bevelen te geven want dat is een man!'

Enkele dagen later werd de poetsvrouw op het matje geroepen bij haar overste want de moslima had klacht neergelegd wegens racisme.
De poestvrouw kreeg een uitbrander met de raad in 't vervolg wat meer rekening te houden met de gewoontes in een moslimgezin.
triestig.

Gebeurt dagelijks, jammer genoeg ... maar dat laatste stukje 'verantwoording' is over het topje
Oud 25 november 2010, 00:42   #843
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed ook ? Is elke verandering volgens jou goed ? Moet het telkens veranderen of is het nooit goed ?
Dát staat er niet....

Draai het misschien eens om... als er niks veranderd was dan zaten we hier niet te leuteren over al dan niet discriminatie op grond van sekse .... ja toch ?
Oud 25 november 2010, 00:43   #844
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Kan je eens reageren op je niet correcte statement?
Kan je me dan eerst eens wijzen wat er precies niet correct is aan die statement ?
Ik ben eens benieuwd ...
Oud 25 november 2010, 00:43   #845
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Een moslima met een hoofddoek schudde mij de hand.
Ik heb tegen haar een klacht ingediend wegens belediging want blijkbaar beschouwde zij mij niet als man.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 00:55   #846
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
de bewering dat het handjes geven iets is dat niet vaak gebeurt is toch wel fout hoor.
Uiteraard.... maar aan dat beeld mag niet getornd worden want er is behoefte aan een universele 'norm' anders gaat het hele verhaaltje al helemaal niet op

Citaat:
ja maar wat dan?
gewoon moslims geen hand meer geven?
en dan zelf de lomperik bevonden worden?
Lomperik ?
tov wie of wat dan ?
Normalerwijs is het net het omgekeerde... je houdt rekening met 'tgeen je weet... een vorm van attentie
Als wij beiden naar een japans restaurant met een gezelschap gaan zit ge zowat met hetzelfde probleem... wat doe je ?
Eens goed boeren of niet ?
Boeren kan misschien niet aldus dat gezelschap of de omringende gasten, wie weet misschien ook niet aldus de al te westerse uitbuiter van dat restaurant.... maar wie weet doe je de pas overgekomen kok er wel een groot plezier mee.
Oud 25 november 2010, 00:56   #847
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar ge moet dat verstaan Nynorsk. Het zijn wij die moeten veranderen, niet de moslims.
Het gaat niet over veranderen.
Btw heel die discussie over het al dan niet geven van een hand zou dan een verandering van de andere kant betekenen, aldus jou

Laatst gewijzigd door praha : 25 november 2010 om 00:56.
Oud 25 november 2010, 00:57   #848
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook dat omzeilen ze!
Weet ik... 'k ken er zelfs die op de beurs spelen.
Zoals elke goede gelovige... hypocriet als de pest als het in hun kraam past.
Oud 25 november 2010, 01:02   #849
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik heb tegen haar een klacht ingediend wegens belediging want blijkbaar beschouwde zij mij niet als man.
voila

Trouwens hoe komt het, dat het steeds gaat over moslimmannen die weigeren een hand te geven aan een vrouw, en nooit over moslimvrouwen die dat eveneens zouden moeten mijden ?
Zelfde verhaaltje normalerwijs inzake discriminatie dan.... als je het nuchter bekijkt.
Maar ja, daar ontbreekt de onderliggende minderwaardigheidsmotivatie dan om die kaart haalbaar te maken.
Oud 25 november 2010, 01:48   #850
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
voila

Trouwens hoe komt het, dat het steeds gaat over moslimmannen die weigeren een hand te geven aan een vrouw, en nooit over moslimvrouwen die dat eveneens zouden moeten mijden ?
Zelfde verhaaltje normalerwijs inzake discriminatie dan.... als je het nuchter bekijkt.
Maar ja, daar ontbreekt de onderliggende minderwaardigheidsmotivatie dan om die kaart haalbaar te maken.
Ik denk dat ik wel weet waar dat aan ligt maar mijn mening is puur gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Vrouwen zijn veel flexibeler en liberaler dan mannen, en veel minder fanatiek. Van moslima's heb ik vaak de idee dat zij die mannen eigenlijk niet zo serieus nemen. Ze spelen het spelletje mee om die mannen hun zin te geven maar zelf zijn ze veel opener.
Qua opleiding en carriere doen jonge vrouwen met een Marokkaanse/islamitische achtergrond het ook veel beter dan jonge mannen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:48   #851
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik een leuke!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 01:50   #852
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik wel weet waar dat aan ligt maar mijn mening is puur gebaseerd op persoonlijke ervaringen.
Vrouwen zijn veel flexibeler en liberaler dan mannen, en veel minder fanatiek. Van moslima's heb ik vaak de idee dat zij die mannen eigenlijk niet zo serieus nemen. Ze spelen het spelletje mee om die mannen hun zin te geven maar zelf zijn ze veel opener.
Qua opleiding en carriere doen jonge vrouwen met een Marokkaanse/islamitische achtergrond het ook veel beter dan jonge mannen.
Dat vond ik ook.
Oud 25 november 2010, 02:01   #853
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja graag

Ik had al zo'n vermoeden... ik neem het dan ook even aan van jou
Maar vergis je niet... volgens de puntjes op de i kan dat wel... er is namelijk arbeid verricht, weliswaar door anderen
Volgens mij , maar ik kan uiteraard verkeerd gaan, gaan de desbetreffende stukjes over het aanrekenen van rente : geld uit geld dus

idd

Zoiets als : stel je voor dat de klanten je vragen je broek af te steken... ben je daartoe bereid ?
Ófwel verbied je zulks ( gegronde redenen : uithangbordje onthaal of zoiets ) ófwel laat ge dat vrij hé... dis vis noch vlees gedoe is helemaal te gek

Da's een gegronde reden natuurlijk.... onafgezien de afgezwakte versie van het verbod blijft het nog wel een feit dat als de werkgever vereist dat dat ding afgaat je dat moet doen.

Neen, foutief voorgesteld.
Het werk was niet beschikbaar voor hoofddoek-sollicitanten.... meer hoeft dat niet te zijn van uitleg.
Sorry hoor maar ik kan je langzamerhand onmogelijk nog ernstig nemen.
Vrouwen vragen hun broek uit te doen is niet gelijk aan het afleggen van je hoofddoek, tenzij voor u dat een damesonderbroek is en wij dus allemaal verkeerd kijken!
Een klant die aangeeft niet te willen dat iemand met hoofddoek werkt stelt een redelijk verzoek, iemand die vraagt dat vrouwen tijdens het werk hun onderbroek uitdoen heeft het verkeerde nummer gedraaid, dan moet je een sekslijn hebben!
U bent ermee aan het rammelen, das nu echt wel duidelijk.
De werkgever eist trouwens helemaal niet dat vrouwen zonder hoofddoek werken, maar wel de bereidheid ze af te zetten indien de klant dit vraagt. Dat werk is perfect geschikt voor vrouwen die aan het functieprofiel voldoen, en u praat even goed dat dit werk geweigerd wordt en je daarom jezelf maar laat onderhouden door de staat wat ook in strijd is met de koran, die passages gaan niet over enkel rente maar over de relatie arbeid en inkomsten. U maakt van een hoofddoek een arbeidshandicap!

In de zevende eeuw betekende die relatie tussen inkomsten en arbeid " mee strijden anders geen oorlogsbuit" denk ik; wat natuurlijk strategisch een goede zet was om als goddelijk gebod te prensenteren, maar die mening is wat ik daarover denk.
Oud 25 november 2010, 02:03   #854
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voila

Wanneer een moslima dit doet is het ook discriminatie,maar daar heb ik persoonlijk als vrouw niet mee te maken gehad.

Laatst gewijzigd door alice : 25 november 2010 om 02:03.
Oud 25 november 2010, 02:07   #855
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
zonder mensen die ongewone dingen doen zaten we nog steeds in de prehistorie.

waarom zou je mensen niet de vrijheid geven om te beslissen of ze iemand willen aanraken of niet?
als er morgen ne japanner voor uw neus staat ga je mss ook eens raar kijken als die een buiging maakt, maar je gaat 'm toch geen hand in z'n buik duwen om 'm te verplichten u een hand te geven?
Foute vergelijking, wanneer die Japanner hier woont verwacht ik dat hij weet dat het gebruikelijk is om een hand te geven, trouwens nog nooit een Japanner ontmoet die daar lastig over deed.

Ik vind het beledigend dat mijn hand geweigerd wordt omdat ik als een mogelijk onreine vrouw wordt gezien, met dat soort opvattingen over vrouwen moet je kortem etten maken. Die man mag dat gerust vinden maar er niet naar handelen omdat dit voor vrouwen beledigend is.

Vind u dat raar? Tja.. u bent misschien geen vrouw. En dan dat te moeten horen van snotneuzen in jurkjes..waanzin!
Oud 25 november 2010, 02:10   #856
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziede wel
De kaart 'begruikelijke gewoonte' wordt onmiddellijk getrokken....
Waarom ?
De wetgeving inzake anti-discriminatie behandelt enkel het onrechtmatig ongelijk behandelen.... niet welke normen dienen gerespecteerd of afgedwongen te worden ...
en dat dan nog naargelang de sekse : 't zou wel compleet krankjorum zijn moest een verplichte ongelijke behandeling erin verwerkt zijn
Wat verzin je nu weer? Ik trek niets in, bij mijn weten is handen geven op bijvoorbeeld een vergadering gebruikelijk maar kussen niet.
Oud 25 november 2010, 06:30   #857
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Doe eens niet onnozel. Is mekaar als man kussen een gebruikelijke wijze van begroeten tussen werknemers? Denk het niet,een hand geven is dit wel.
Bij ons op het werk is dit even gebruikelijk.
En kan je nu antwoorden i.p.v. rond te draaien?

Hoe zit dat nu op mijn werk waar velen een kus geven ter begroeting.
Er zijn mannen die een vrouw kussen; maar weigeren een man op die wijze te begroeten.
Ook discriminatie? en dus strafbaar.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 06:38   #858
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Er zijn mannen die een vrouw kussen; maar weigeren een man op die wijze te begroeten.
Het was al duidelijk dat ge te weinig 'rolmodellen' van echte venten hebt gezien...

Ik weiger sex te hebben met mannen, wel met (bepaalde) vrouwen...waar zijn die handboeien..

Man man wat een hypocrisie...de dag dat uw dochter geen werk krijgt omdat de allochtone collega's dat ongepast vinden wil ik uw smoel eens zien..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 07:58   #859
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Nu is het wel zo dat mannen die elkaar kussen, ook in culturen waar dat meer gebruikelijk is (Brussel/Wallonië), dat enkel ook doen als ze elkaar beter kennen. Het kan om collega's gaan, maar je zult niet Sarkozy Fillon zien wangzoenen bij het binnenkomen van de ministerraad. Er is dus een duidelijke scheiding tussen kussen (wat enkel tussen intimi of op zijn minst bekenden gebeurt) en een hand geven (een universeel aanvaard Westers gebaar tussen gelijk welke sekse).

Toen ik mijn eerste werkdag op mijn huidig werk had, kreeg ik van alle vrouwen een zoen. Ik vind dat onwennig. Vrouwen geef ik eerst een hand, tenzij ik ze ken - of ze een vriendin zijn van X waar ik al over vertellen heb en het een sociale gelegenheid is. Op mijn vorig werk gaven sommige mannen elkaar een kus - maar nota bene de homoseksueel van de bende deed daar niet aan mee.

Bon, dat gaat dus allemaal over "onofficiële" gebeurtenissen (werkvloer, sociaal leven). Bij officiële gebeurtenissen (een serieus werkgesprek op niveau, de ministerraad) horen officiële gebaren. En daar dient de handdruk (vroeger ook nog polsdruk) voor.

Niemand verwacht dat een Merkel plots gezoend wordt door Sjeik X. Dat is ook tegen de etiquette. Net zoals het tegen de etiquette is om haar hand dan te weigeren.

Ten laatste: "Si fueris Romae, ..."
Oud 25 november 2010, 10:42   #860
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is suqar.

Vrouwen aanraken= seksen. Heeft niks te maken met de onreinheid van een individu. Discussiëren met een domfiguur heeft geen zin.
God, hoeveel vrouwen heb ik dit weekend ook al weer aangraakt, ...

ja ik geeft toe, bij de ene was het al wat erotischer als bij de andere, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be