![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wie in bed ligt met voka heeft weinig interesse in de mensen hoor.
![]() |
![]() |
#842 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N-VA zit niet achter een schutskring. Het cordon betekent toch net iets meer dan puur in de oppositie terecht komen. N-Va zit niet te leuteren over de pocket van Mohammed, wat de essentie is van de schutskring. VB is racistisch, of kan op zijn minst racisme verweten worden. Zelf zullen ze het natuurlijk ontkennen. Buiten uw zielig op de man spelen heb je in feite geen enkel argument weerlegt. De actie van de andere partijen om VB achter een cordon te plaatsen, daar heeft het VB zelf niets mee te maken volgens u ? Waarom doen ze het dan denkt u? Als er geen racistisch discours had geweest van het VB, dan had dit toch een heel pak moeilijker geweest. En nogmaals ik ben er geen voorstander van, ik zou er zelf ook niet naar handelen, omdat ik mezelf benadeel als ik niet mag samenwerken met iemand die op bepaalde gebieden dezelfde mening heeft als ik. Derhalve ben ik geen hypocriet. Tussen haakjes, ik heb gevraagd of u dom was of dat u enkel zo deed. U hebt voor het eerste gekozen niet ik. U weigert gewoon uit onwil of domheid mijn standpunt te begrijpen. En u weet duidelijk ook niet 100% wat die schutskring inhoudt wat meer betekent dan het niet in coalitie gaan met het VB. Alle werklozen zijn luierikken, dat is een standpunt van u en ook een enormiteit. Heb ik tegen uw patent gezondigd misschien ? Ik probeer enkel mijn visie te verduidelijken met een voorbeeld. Andere voorbeelden zijn, als ik inbreek moet ik niet komen zeuren dat de politie achter mij aanzit en als ze me pakken me in de bak stoppen. Of nog, wie iets mispeutert moet zelf maar op de blaren zitten. Vandaar mijn stelling dat het VB zelf de schuld heeft aan het feit dat ze achter een cordon zitten. Al heb ik ze er niet geplaatst en al ben ik er geen voorstander van. Ik bevestig alleen dat het cordon werkt. Heel het cordon is in c hypocriet, het heeft zelfs niet 100% een electoraal belang, want het verbiedt elke samenwerking met het VB. Een voorstander van het cordon is een tegenstander van democratie. Dat maakt heel uw signatuur en heel uw persoon eigenlijk een gigantisch grote hypocriet. Maar dat beseft u niet. Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 mei 2012 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af hoeveel federale verkiezingen dat de N-VA nog opzij gezet moet worden voor het bij sommige mensen gaat doordringen dat ze in een cordon zitten.
En neen, het aan de Belgische leiband lopen in "de Vlaamse regering" verandert daar niets aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat doet ze dan in de Vlaamse regering ? Begrijpt u het misschien niet helemaal ? Moet ik aan u ook uitleggen wat het cordon inhoudt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, alleen diegene die de Vlaamse stem krijgen. Of was het je werkelijk nog niet opgevallen dat de Vlaamse stem in Belgie gewoon opzij gezet wordt?
Citaat:
Stop daar anders eens met aan de Belgische leiband te lopen, je gaat zien hoe lang je daar nog mag meespelen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Braaf uw gebedje opzeggen voor het slapen gaan. Slaap zacht, wetende dat u de enige echte ware Vlaming bent. Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 mei 2012 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou ze te makkelijk in de armen van het VB drijven. Het is een besmuikt cordon, een cordon de facto. Of ben je al vergeten hoe "Beke-nooit-zonder-N-Va in-een-regering" samen met stekkerman-De-Croo, die de vorige regering liet vallen, zodra De Wever eventjes de rol lostte, asap samen met de SP-a in de identieke regering stapten als die welke ze hadden gedumpt? Citaat:
Citaat:
Ook racisten hebben recht op vertegenwoordiging. En als ze in de meerderheid zijn, zelfs recht op uitvoering van hun ideeën. Demokratie weet je wel? Citaat:
Dat is logica voor dummies. Als je dat niet inziet, zeg het me, dan doe ik geen moeite meer om te reageren. Citaat:
Denk je echt dat het racisme smoesje eeuwig blijft meegaan? De vervaldatum is al heel lang voorbij hoor. Citaat:
En ik zou het trouwens nooit zeggen. Dat zou pas een persoonlijke aanval zijn. Citaat:
Mensen die argumentatief op hun tandvlees zitten, bezondigen zich daar wel meer aan. Citaat:
Het is waardeloos omdat het een heel doorzichtige drogredenering is. Enkel diegenen die het cordon sluiten zijn er verantwoordelijk voor. Als je dat anders uitlegt, dan maak je een ridicuul raisonnement. Citaat:
Citaat:
Je valt toch niet over een zeldzame uitzondering op de regel? Citaat:
Citaat:
Er is dus geen hypokrisie mee gemoeid. Behalve bij diegene die beweren ertegen te zijn, terwijl ze er dapper aan meewerken. Behalve bij diegenen die beweren dat de enige partij die part noch deel had aan het cordon er de oorzaak van is. Daar snuif ik een fikse portie hypokrisie. Citaat:
Je vindt me dom, so what. Maak me slimmer als je kunt. Probeer eens een objectieve en correcte redenering neer te zetten, zonder baarlijke blubber uit te kramen. Dat zal misschien interessanter zijn dan uw persoonlijke aanvalletjes die uw gebrek aan argumenten proberen te verhullen. Genie van de Karpaten...
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had ik deze bondige feitelijkheid eerder gelezen, ik had me een pak moeite bespaard.
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#851 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Realpolitik, heet dat zeker, of zoiets? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "niet zonder de N-VA" was één grote propaganda-leugen waar de hele N-VA top ingetrapt is zoals kleine kleuters die niets van Belgische politiek kennen. En zich dan nu gedragen alsof men niet ziet dat de keizer geen kleren draagt is een klein beetje te belachelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
|
![]() Citaat:
Bewijs: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=851
![]() |
![]() |
#854 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de tijd dat Belgie het in de broek deed van het Vb - omdat deze de Vlaamse stem kregen, was ik uiteraard een Vb'er. Nu, nu Belgie het in de broek doet van de N-VA - omdat deze de Vlaamse stem krijgen, nu ben ik N-VA'er. En als morgen de N-VA zich blijft gedragen zoals ze bezig zijn zodat de Vlaamse stem terug naar ergens anders gaat, dan ga ik mee, zo simpel liggen de zaken. En als de Vlaamse stem terug gaat naar het VB, dan zal ik weer VB'er zijn, maar evengoed ergens anders. En heel de ontkenningsstrategie van de N-VA a la: "we zitten niet in een federaal cordon want kijk eens hoe braaf we aan de Belgische leiband mogen meelopen in "de Vlaamse regering" is pathetisch. En al wat Superstaaf doet is styuck op zijn "we zitten niet in een cordon" leugen wijzen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 mei 2012 om 19:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#856 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het volgende? Dat we een echte federale staat zijn? Als de Belgische rating zakt, dan zakt de Vlaamse rating mee. waarom? omdat de Vlaamse regering een farce is, een poppenkast met Belgische poppenspelers.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 mei 2012 om 19:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
|
![]() Akkoord over de beperkte bevoegdheden. Maar meer bevoegdheden zal die niet krijgen door belgicistische hielen te likken.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 31 mei 2012 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grappig in feite, ik heb u nog steeds niet dom genoemd maar dat doe je continue zelf, wie ben ik om het tegen te spreken. Al denk ik eerder dat je het erom doet. Daarom dat verdere uitleg ook volstrekt zinloos is in feite. Volgens uw redenering als een misdadiger met verstek veroordeeld wordt dan heeft die misdadiger daar niks mee te maken. Uw logica is totaal van de pot gerukt. VB zit achter het cordon vanwege haar racistische discours. Niks moeilijks aan om te begrijpen. En waarom u het cordon ondersteunt is al helemaal onduidelijk. "Ook racisten hebben recht op vertegenwoordiging. En als ze in de meerderheid zijn, zelfs recht op uitvoering van hun ideeën. Demokratie weet je wel?" Zouden woorden van mij kunnen zijn. Net daarom dat ik tegen het cordon ben. Maar ik vind het dus wel hun eigen schuld door het zo scherp te stellen. Gezien uw neerbuigende debatteer stijl ga ik uw geklaag over persoonlijke aanvallen negeren, druk maar op het driehoekje by all means. Blubber toestanden en dergelijke zijn ook persoonlijke aanvallen. De moderatoren zijn echt niet achterlijk. Voor de rest, politiek is een smerig spelletje. Daar zien we elke dag voorbeelden van. Dat maakt nog niet dat N-VA achter een cordon zit. U geeft zelf aan dat het cordon zelf verbiedt tot enige vorm van samenwerking met het VB. Maar begint dan telkens over de verkiezingen. Dat is maar een deel van het verhaal. Het cordon zorgt ervoor dat als ik een standpunt inneem dat hetzelfde is als het VB, ik de stemmen van het VB niet zou mogen gebruiken. Dat vind ik dus fundamenteel ondemocratisch. Maar daar mag u gerust een andere mening over hebben. Het is ook mogelijk dat een samenwerking met N-VA onmogelijk is, omdat er bruggen zijn opgeblazen tussen de voorzitters van de verschillende partijen. open vld en cd&v hebben ook lang niets met elkaar te maken willen hebben. Zulke zaken zijn meestal nogal persoonlijk en tijdelijk van aard, net als de politici in kwestie. Andere mensen, andere geplogendheden. Wachten op andere voorzitters. En neen, er zijn geen uitzonderingen, ook en vooral niet voor u. Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 mei 2012 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het VB-racisme is jullie (drog)reden om een cordon op te richten. Daar heeft het VB part noch deel aan. Net zoals de N-Va achter een besmuikt cordon zit voor haar Vlaamsnationalisme. Dat was de beslissing van De Croo, Gennez, Beke en Besien. Snap je de analogie? Of hang jij als N-Va'er de these aan als zou De Wever zichzelf buitenspel gezet hebben? Dat zou ik pas hilarisch vinden. Citaat:
Citaat:
Jij bent er misschien tegen, je partijleiders niet. Evengoed omdat het resultaat hen nu electoraal geen windeieren legt, gezien het massale overstappen van al de 'racistische VB-ers' Hun ideologie deugt niet maar hun stem brengt geld in 't laatje nietwaar? Pecunia non olet. Vraag aan uw leider maar wat het betekent. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijke aanvallen aan mijn adres laat ik graag staan als illustratie van de argumentatieve armoede van zij die ze gebruiken. Citaat:
Als ik zeg: je bent een debiel, dan is dat een persoonlijke aanval. Als ik zeg dat een van je argumenten debiel is, dan heb ik jou nog niet tot een zwakzinnige verklaard. Als je dat toch zo aanvoelt, dan komt het omdat je je argument in de grond ook maar flauw begint te vinden, en je er jezelf teveel mee identificeert. Een optie is toe te geven dat je onmatig grote onzin verkocht, en je distanciëren van je debiele praat en dan zal je jezelf ook niet langer aangevallen voelen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 31 mei 2012 om 20:29. |
||
![]() |
![]() |