![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spaanse politiek is inderdaad een circus. Reden te meer voor Baskenland en Catalonië om er eindelijk uit te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, zij reageren tegen het Spaans circus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't Laatste Nieuws bericht er ook over: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...arlement.dhtml
Taalstrijd in Spanje. Ter vergelijking: stel u voor dat onderwijs in Vlaanderen in het Frans of Engels moet gebeuren zodra één enkele leerling in de klas daar om vraagt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een advoes voor da Cataluni: Blaf niet, Bijt!
Spanje kan niets ondernemen als Calalonië zich afsplitst. Ik wet dat er nog genoeg Hitlertjes en Franco'tjes rondlopen, maar wat kan Spanje doen als een en ander plaats vindt? Een burgeroorlog opstarten, nu dat geloof ik niet want dan komen de Basken ook in actie. En zo'n gecombineerde oorlog kan geen mens winnen. Als Catalonië geen geld heeft om zich af te splitsen moeten ze het niet doen en hun mond houden totdat de tijd rijp is.
![]() |
#849 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat proberen ze, onder meer met een referendum te eisen. Spanje zal dat uiteraard afkeuren, dus vroeg of laat zal Catalonië harder moeten bijten.
Citaat:
Citaat:
Wie dan verliest in deze "gecombineerde oorlog" is maar de vraag. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bonne chance met de onafhankelijkheid. Dat wordt een nieuwe burgeroorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie niet in waarom dat een probleem zou zijn. Er is in het parlement al een meerderheid voor verregaande autonomie.
We kunnen de zaak ook omdraaien: waarom zou de mening van die Spanjaarden in Catalonië moeten gevolgd worden, en die van de Catalanen in Spanje niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo zie je maar weer dat het Conglomeraat EU geen conglomeraat is en een contrproductieve uitwerking heeft.
Hoe meer de Brusselse kloten roepen dat de EU een moet zijn (Hitleriaanse kretologie anno 1944) des te meer komt het nationalisme boven drijven. WEET U NOG WEL? "Ein volk, ein Führer"
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 12 april 2013 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel relevant. Bovendien is vrijwel iedere Catalaans tweetalig. Tussen een derde en de helft van de Catalanen heeft het Spaans als moedertaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, niet relevant. Het onderwijs moeten aanpassen zodra één leerling dat vraagt is gewoon dictatoriaal. Ze zouden eens het omgekeerde moeten vragen: onderwijs in het Catalaans of Baskisch zodra één leerling dat vraagt...
Wie Spaans onderwijs wil moet zijn kinderen maar naar Spaanse scholen sturen, niet naar Catalaanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tuurlijk maakt dat verschil. Voor veel mensen is het Catalaans wel degelijk de eerste taal, zoals men wel kan verwachten in een land genaamd Catalonië.
We zouden even goed kunnen stellen dat het voor de Spanjaarden dus geen bal uitmaakt dat ze in Catalonië in het Catalaans onderwijs volgen. Als een Catalaan in Madrid dezelfde rechten krijgt, dan kunnen we klappen. Maar blijkbaar zijn de Spaanstaligen een soort herrenvolk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "on est quand même en Belgique, n'est pas?", zeiden franskiljons ook toen ze er van uit gingen dat iedereen in Vlaanderen wel tweetalig is en het dus geen verchil uitmaakt dat er in het Frans moest geleerd en bestuurd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Catalonië is België niet en ook niet Vlaanderen. Ze moeten maar zelf eruit zien te raken, zonder jouw stupide gelijkschakelingen Laatst gewijzigd door eno2 : 12 april 2013 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Catalonië is het Vlaanderen van 150 jaar geleden. De arrogantie van de Spanjaarden is daar even groot als de arrogantie van de franskiljons hier is geweest.
Dus steun ik de Catalanen in de hoop dat zij dezelfde weg als ons op gaan: verregaande autonomie en een eigen regio waar het Catalaans de officiële voertaal is. Met uitzondering dan van Val D'Aran, waar het Occitaans dat moet zijn. |
![]() |
![]() |