![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Manu Ruys mag zoveel schrijven als hij wil, die heeft in het verleden reeds genoeg bewezen geen betrouwbaar journalist te zijn. Jij weet zeer goed dat Pater Leman daarmee wil zeggen dat het Blok onder druk van het proces steeds zijn programma tracht te ontdoen van de racistische trekjes, maar dat pater Leman goed beseft dat die niet gelijk staat dat het blok een andere koers is beginnen varen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Manu Ruys, heeft gans zijn journalistieke loopbaan het Vlaams-nationalisme bestreden in De Standaard. Trouwens herinner ik mij Manu Ruys van het Egmontpact. Samen met Hugo Schiltz heeft hij de ganse nacht gevierd om het goede akkoord dat Hugo Schiltz had afgesloten. Hugo Schiltz was niet weinig verontwaardigd, toen hij in de vroege morgen huiswaarts keerde, en zich DS kocht. In DS brak Manu Ruys het Egmont ten gronde af. Zijn artikel was reeds geschreven voor hij het pact met Schiltz ging vieren. Manu had het recht dit pact af te keuren, maar het was voor niets nodig zich te gedragen als een ordinaire Judas. Pater Leman Het is eerder verwonderlijk dat voor luc broes Pater Leman plots een betrouwbaar man is geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik blijf volharden in het 'polla ta thaumazein' Citaat:
Als Belgicist is dat doodnormaal, ik verdedig er 'my just cause' mee. Vanwege een N-VA'er blijft het verwonderlijk voor ons beiden. Voor mij een blijde verwondering, wat ik me niet dadelijk bij u kan voorstellen. Mijn reactie was dan ook eer gericht aan Knuppel, die me op een of andere manier in de door u uitgedeelde klappen wilde laten delen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Anderzijds, de emotionele oproep van prof. Storme in gedachten, na het arrest, laat vermoeden dat méér dan één twijfelende, zwalpende, misgnoegde of verontwaardigde kiezer wel eens zou durven reageren tégen de wanpraktijk van een politiek censuurproces..... Citaat:
Ik ga niet staan waar de klappen vallen, doch heb eerder neiging om te gaan staan waar het manna uit de hemel valt.8) Citaat:
Het genieten van ons 'second favourite organ' Citaat:
Ik kijk nooit lichtbak, wat massa's tijd vrijmaakt voor wat ik als mijn leuke burgerplicht beschouw: mijn vorst vrijheid en recht verdedigen op dit medium van het derde milennium. De horden der cyber-blokkers en andere vorst-en-vaderland-bestrijders wezen gewaarschouwd. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
We proberen hardnekkig om overal iets positief in te ontwaren......
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als dit geen fascisme is! Vergeet daarbij ook niet de jodenvervolging! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bent U niet op de hoogte dat de walen uw NVA fascistisch noemen? Begrijpt U niet dat U zich op dezelfde hoogte plaatst? Dat U zo uw eigen politieke bewegingsruimte verkleint? Dat U eigenlijk aan nestbevuiling doet? Dat U hierdoor Wallonië een grote dienst bewijst? Dat U bijgevolg de Vlaamse werklozen, gehandikapten, achtergestelden, sociale woningzoekers, zieken, OCMW-gevallen, KMO-starters, politieke partijen en nog veel meer Vlamingen eigenlijk gewoonweg verraad? Begrijpt U dit niet? Carry on than... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat sommige Walen slecht geïnformeerd zijn, dat ge moet gaan ontkennen dat Hitler een fascist was. Hitler was een fascist! De nestbevuilers zijn diegenen die ontkennen dat Hitler een fascist was. Het streven naar meer onafhankelijkheid in Vlaanderen heeft niets, maar dan ook niets met fascisme te maken. Hetgeen ook Jazeker reeds aanhaalde. Walter Baeten, voorzitter van het IJzerbedevaartcomité, heeft Waalse politici als Luc Delfosse eens goed van repliek gediend. Twee sprekende fragmenten van dit antwoord kan je hier lezen: Citaat:
Het vragen naar meer bevoegdheden komt zowel Vlaanderen als Wallonië ten goede. Ook de Walen zijn belanghebbende partij bij een defederalisering van de nodige bevoegdheden. Immers studies hebben aangetoond dat Wallonië maar uit het dal kan klimmen als het een beleid kan voeren dat aangepast is aan zijn specifieke noden. De OESO en andere internationale economische instellingen zeggen trouwens al jaren dat België er zeer slecht aan doet om één en hetzelfde sociaal-economisch beleid te voeren voor Vlaanderen en Wallonië. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
|
![]() Ik geloof niet dat het correct is om in het vet te zeggen : Hitler was een fascist.
Mussolini ja dat was een fascist, maar Hitler ? een beetje simplistisch zou ik zeggen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
|
![]() Wat een nonsens.
Dit is dus de inhoud die linksen geven aan fascisme: De wil andere volkeren te onderwerpen, het negeren van internationale verdragen, strenge regels, een duidelijke staat, ... Dit kan men ook gaan zeggen van communisme, ondanks al die blablabla dat communisme niet echt communisme is, en zulkse verontschuldigende bullshit. Fascisme draait om "een gevoel van superioriteit" in het leiderschap, en selectief onder de bevolking. En mogelijk ook tegen sommige (vaak zwakkere) delen van de eigen bevolking. Racisme is een bijzondere vorm van Fascisme, gericht tegen een ander ras/volk. Met alle gevolgen van dien. Dus Ja, Hitler was een fascist. En zijn 'beef' met de joden was hun vrijmetselarij en ondermijning van de Duitse economie. Dus Ja, eender welk nationalisme kan als fascistisch/racistisch worden beschouwt. Want je kan niet nationalistisch zijn, zonder het eigen volk te verheerlijken. Dat is dan ook het verband tussen de anti-racismewet & Vlaams Nationalisme. Zodra je je Vlaams Nationalistisch zou uitdrukken, komen er slogans in je hoofd als "eigen volk eerst" en dat is verboden want... : "Racistisch". En men heeft die slogan moeten afvoeren. Als Vlaams Nationalisten zouden minstens de N-VA dus begrip kunnen opbrengen voor de positie waarin het Blok zich heeft in gewerkt. In hun radicale drang Vlaanderen wakker te schudden van hun identiteit, en nationalisme bij te brengen, hebben ze uitspraken gedaan en standpunten ingenomen die allemaal een achilleshiel hadden... Men kan ze als racistisch markeren. Toen in 91 het Vlaams Blok te sterk werd, hebben de grote drie SP, CVP, VLD uit angst voor hun machtspositie, deze 4de grote partij dan maar geboycot. Hoe zou je zelf zijn? Uiteraard kan men als reden moeilijk geven, "omdat we onze positie niet in het gedrang willen brengen", dus heeft men de achilles-hiel van hun propaganda aangeklaagt... ze ze ... RACISTISCH, meneer. Maar kom, het merendeel op dit forum was waarschijnlijk nog te jong in 91 om dit allemaal mee te maken.
![]() |
#853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fascisme: 1. Politiek systeem berustende op ultranationalistische, autoritaire en onverdraagzame (inz. Anticommunistische) beginselen, zoals dit van 1922 tot 1943 in Italië bestond en elders nagevolgd werd… Merk op dat de Van Dale hier de typisch marxistisch-leninistische definiëring volgt. De uitleg is met een kilo zout te nemen. Als ultranationalistisch, autoritaire en onverdraagzaam systeem kan men evengoed de SP.A nemen of zelfs de VLD. Daarom werd er een tweede luik aan toegevoegd, nl. de periode in Italië. Dat men zoiets doet bewijst al dat die definitie geen bal waard is. (Voor de wiskundigen!) Ofwel definieert men een verzameling op basis van een eigenschap, ofwel definieert men ze door opsomming. Hier heeft men een mengeling van de twee. Merk op dat de definiëring door opsomming volledig dogmatisch gebeurt, EN waarbij men geen informatie hoeft te verstrekken over de opgesomde elementen. [font=Courier New]Els Witte (VUB) in haar boek Politiek en Democratie, gebruikt ook deze marxistisch-leninistische definitie, die ze als volgt formuleert: “fascisme is een gewelddadig, dictatoriaal instrument van het bourgeoiskapitalisme”. Ze is daar niet erg gelukkig mee en verklaart iets verder dat deze uitleg nogal bij de haren getrokken is, omdat er weinig of geen zekerheid bestaat dat het initiatief ‘effectief door deze burgerlijke groepen genomen is’.[/font] Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 4 augustus 2004 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eerder in dit forum: "Als we naar de Van Dale kijken, dan staat er:Zouden we dan kunnen besluiten dat Leman een fascist is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens de Van Dale zou dit zeker daaraan beantwoorden. Alleen moet de definitie aangevuld worden met: "...zoals dit van 1830 tot heden in Belgïe bestaat en elders nagevolgd wordt... En het beantwoord bijzonder goed de definitie van Els Witte: '...[font=Courier New]“fascisme is een gewelddadig, dictatoriaal instrument van het bourgeoiskapitalisme”.' [/font]
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 4 augustus 2004 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik hier de Blok-circusleeuwen moet geloven
is NIET Hitler een fascist maar is Leman de fascist. Ik heb hier al veel Blok-onzin gehoord, maar dit is nu echt de Blok-circusleeuw op zijn best. En dan is het Blok verwondert dat geen enkele ernstige partij met hen wil samenwerken. |
![]() |
![]() |