![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Banneling
|
![]() De minister van justitie is wel baas over de staande magistratuur. Trouwens de scheiding der machten is ook niet weer zo strikt. De begroting voor justitie en derhalve de gerechtelijke macht wordt bepaald door de andere machten. De uitvoerende macht creeert ook wetgeving (KBs, MBs).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij werkt dat in een getrapt systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jambon en zijn partij zouden kunnen profiteren van het antwoord op die vraag. Dat was niet de bedoeling en mag een geen geval gebeuren.
![]() |
![]() |
#845 |
Minister-President
|
![]() Jij bent niet de enigste die dat oprakelt in deze draad maar wel de eerste, dus reageer ik hier nu maar.
Volgens Rik van Cauwelaaert is dat een heel andere situatie (ontslag Toback) Rik van Cauwelaert in de Afspraak gisteren 01/09/2020 minuut 8 https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...pot_WP00167633
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook voorstander van een Comité-R. Dat is indertijd ter sprake gekomen, maar werd door de Rechterlijke macht afgeblokt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ja, die man is altijd & overal mee "bezig". amaai ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkt nu alweer dat het parket van Charleroi van dag één wist dat er videobeelden van dit incident waren:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aren~af0abbda/ En dames en heren journalisten van de populaire pers: noem het parket van Charleroi eens bij naam aub. Vorige en deze week werd Jambon 24/7 door her slijk gehaald maar voor het parket van Charleroi zijn jullie wel heel lief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toegegeven, Jambon heeft het hun wel gemakkelijk gemaakt, wat bijlange nog geen excuus is om met een kanon op de mug "Jambon" te schieten, en de olifant ongemoeid te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat u en uw linkse trawanten nog nooit met geen woord gerept hebben over de zeer bedenkelijke rol van het parket van Charleroi spreekt ook boekdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heet Evocatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hamvraag was trouwens of Jambon deze communicatiefouten moedwillig heeft gemaakt omdat hij iets te verbergen had ? Aan U om het te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de uitzending niet volledig gehoord, maar vb. advocaat Rieder heeft daar niets van gezegd.
Hij heeft wel gezegd dat het wettelijk voorzien is dat als de procureur of de onderzoeksrechter tijdens hun geheim onderzoek iets tegenkomen waarvan zij vinden dat de politieoversten kennis moeten krijgen, vb. om iemand dan te schorsen, zij (procureur en onderzoeksrechter) dat moeten doen. Persoonlijk vind ik dan nog dat die flikken amper iets te verwijten is. Ze moeten met gevaar voor kwetsuren maar binnendringen in die cel, die bebloede man die mogelijks aids heeft, vastpakken en hem in bedwang houden. Een dekentje over zijn hoofd om te trachten te beletten dat hij zou bijten enz. De 100 werd onmiddellijk verwittigd, en kwam redelijk snel ter plaatse. De dokter werd opgeroepen, en liet lang op zich wachten. En heel die tijd moesten die flikken maar zien dat die gast zich niet verder kwetste, en ook die agenten niet kwetste. Wie van de forummers zou in de schoenen van die flikken willen staan?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u daar een ernstige link van geven, of moet ik daarvoor betalen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom nu wel? Omdat haar geduld op was? Dat lijkt mij alvast helemaal geen abnormale of vergezochte verklaring. Om daar een complot tegen N-VA achter te zoeken, lijkt mij wel een vergezochte verklaring. Als Jambon niet de fenomenale communicatieblunder had begaan om te zeggen dat hij nog nooit van die zaak had gehoord, had hij het grootste deel van de heisa kunnen vermijden. Uiteraard zitten in het parlement verschillende mensen die voldoende redenen hebben om de N-VA aan te vallen zodra ze daar een kans toe zien. Wel, denk dan even na voor je iets zegt, en geef ze die kans niet. |
|
![]() |
![]() |