![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de hoge eneergieprijzen, zijn er indexaanpassingen geweest, waardoor de loonkost voor de elekriciteits-opwekking met 2%+2%+2% gestegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Inderdaad, ik rekende alleen door wat aardgas-elektriciteit kost vanuit de kost van aardgas. Alle andere operationele kosten (opex) zoals lonen van operatoren zijn niet inbegrepen, de finale kost zal (met inbegrip van de afschrijving van de centrale) nog pakken hoger liggen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwijs ik met enige graagte naar een draadje dat ik opgestart had in de rubriek "buitenland"
Draadje #303 'leerde' Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 februari 2022 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brengt record kernfusie onuitputtelijke energie dichterbij?
Uit de tekst: Citaat:
Zou het haalbaar zijn of is het wachten op Godot?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige manier waarop we op een redelijk tempo vooruitgang zouden kunnen boeken met kernfusie, is het bekijken als een Manhattan Project op wereldschaal.
Oftewel, budgetten zo duizelingwekkend hoog dat we iedereen op ratsoenen gaan moeten zetten.
![]() |
#846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grote doorbraak: gaan we naar elektriciteitscentrales die ons via kernfusie van energie voorzien?
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#848 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht men het zover krijgen dat er totaal geen afval meer zou bij komen kijken dan zou dat een goede zaak zijn maar uw vraag is meer dan terecht: wat is géén afval???
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag liever, wat is afval. Want, met genoeg energie kan je van alles grondstof maken.
![]() |
#850 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kernfusie kost nog steeds 10 X meer energie dan er uit kan gehaald worden. En niemand weet of men de hitte die kernfusie opwekt, ook onder controle kan houden bij industrieel gebruikt. Want die ligt zelfs hoger dan de hitte in onze zon. Laatst gewijzigd door Jantje : 15 februari 2022 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zouden ze iets geleerd hebben van 2016? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/02...bel-1-2575018/ Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2022 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2022 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar wat ik in De Afspraak allemaal heb vernomen betreffende het al dan niet openhouden van kerncentrales, zullen "Tinneke en haar tuinkabouters" mogen inbinden...................of Vivaldi verlaten.
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MR wil dat Van der Straeten plan B ‘onmiddellijk’ voorbereidt ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2022 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groenen meer en meer geïsoleerd over kernuitstap: druk om centrales open te houden neemt fors toe
Het lijkt mij toch nog steeds de beste optie om de kerncentrales nog open te houden dit gekoppeld zijnde aan verder onderzoek van hoe men zo een centrale nog kan verbeteren qua minder afval maken en dergelijke. Val ik even terug op dat er al centrales zijn die voor een 'groot' deel hun eigen afval zelf terug 'opeten' Afval etende centrales
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Europees Commissaris
|
![]() Geloof je nu zelf dat OVLD of CD&V het gaan riskeren om Vivaldi te laten vallen? Alexander die nu naar de kiezer trekt? Terwijl ondertussen de kerncentrales toch gesloten worden, wegens geen parlement dat de bestaande wet op tijd kan wijzigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Staatssecretaris
|
![]() Kerncentrales met alle problemen van kernafval of aardgascentrales die in toekomst kunnen omgebouwd worden naar ander soort gas.
Heb er eens over nagedacht en ja voor mij ook het laatste. Maar wel nog tijdelijk 2 kerncentrales behouden. Binnen 20 jaar is er kernfusie en dan nu nog nieuwe kerncentrales bouwen?? Laatst gewijzigd door Deo : 17 februari 2022 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De uitstoot van gassen na de verbranding van het aardgas, is zeker en vast afval. Het is niet omdat het in de lucht weggeblazen en met de wind meegevoerd wordt, dat het er niet is ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |