![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#842 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik meen wel één fout te lezen in je betoog. Je zegt dat het zorggedrag van homo's ten voordele van de groep is waarin zij leven. Volgens de meest aanvaarde stroming binnen de evolutieleer is dat een ongeldige stelling, aangezien een gen nooit geselecteerd wordt op basis van zijn nut voor de groep, maar alleen op basis van zijn capaciteit om zichzelf (het gen dus) te doen voorbestaan. Jouw argumentatie zou dus alleen opgaan als kan worden aangetoond dat het zorggedrag systematisch ten goede komt aan dragers van datzelfde gen, en hun kansen op voortplanting verhoogt (door bijvoorbeeld hun levensverwachting te rekken). Met andere woorden, alleen als dat zorggedrag systematisch ten goede komt aan zeer dichte verwanten (ouders, broers en zussen), kan het wetenschappelijk steek houden. (Zorggedrag voor adoptiekinderen bijvoorbeeld telt dus niet mee.) Naar ik weet is dat laatste vooralsnog niet aangetoond, en dus nog steeds een hypothese, maar jij weet misschien meer?
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet voortgeven, en de gemeenschappelijke genenpoel verzwakken. De natuur filtert die "slechte" genen dus uit door van de dragers homos te maken. Logisch toch ? Ik zie in elk geval nergens in mijn omgeving homos zich bekommeren om de kinderen van hun broers en zussen ? Toch niet meer als andere -gewone- nonkels en tantes? Dus uw bewering klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
|
![]() Nogmaals: ik wacht op gefundeerde argumenten. Om een hele theorie gebaseerd op empirisch onderzoek af te kraken is er net iets meer nog dan populaire uitspraken klakkeloos na te kraaien.
![]() |
![]() |
#845 | ||
|
![]() Citaat:
Een causaal verband lijkt me straf. Een correlatie is nog mogelijk. Eén en ander neemt niet weg dat men er momenteel van uit gaat dat de belangrijkste basis voor de ontwikkeling naar seksualiteit wordt gelegd in de eerste vijf levensjaren (te beginnen vanaf de conceptie), om niet te zeggen dat men dan denkt dat je geaardheid vanaf dat moment definitief is vastgelegd. Net zoals onder Freuds en onderzoekers na hem insinueerden... Citaat:
Het verband is anders: hoe meer oudere broers, hoe meer kans op homoseksualiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af waarom jullie op het gezwets van die trol blijven ingaan...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
|
![]() Er zijn drie mensen die hetzelfde idee hebben geuit, ze mogen zich allemaal aangesproken voelen.
![]()
![]() |
![]() |
#848 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#851 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#853 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door forumspook : 30 december 2007 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
‘Homofilie kun je zien als een onnatuurlijke neiging, waarmee sommigen geboren kunnen zijn. Maar je kunt er wel mee leren omgaan, zodat je niet aan die neiging toegeeft.’ En ja, dat zijn allemaal dommeriken en trollen, daar bij Opus Dei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#856 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En waar is je homo-avatar opeens naartoe snulpy? Ik vond het nu net zo moedig van je dat je eindelijk openlijk voor je gevoelens uitkwam. Maar blijkbaar ben je terug in de kast gekropen.
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hey, jij moet dadelijk naar Geert Hoste schrijven. Jij wordt zeker en vast dadelijk aangenomen om zijn volgende show te schrijven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#859 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Weer nen homo thread,ba
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er zullen er nog vele volgen. Heb je daar een probleem mee?
![]() |
![]() |