![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenderde van de bevolking is NIET mee gegaan in de absurditeit van de virocratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8642 |
Minister-President
|
![]() De angst moet er in blijven.
De wereld heeft lang de hoop gevestigd op groepsimmuniteit, dat op de een of andere manier de kracht van het virus zou afnemen als genoeg mensen immuun werden. Maar het virus zal blijven muteren.” Nee dat hebben ze dus niet gedaan. Ze hebben van het eerste moment gezegd dat groepsimmuniteit niet bestond en daarvoor ellenlange lockdown toegepast. Nu komen ze er achter dat ze eigenlijk een hoop mutaties aan het kweken waren en nu willen ze daar een draai aan geven. https://www.hln.be/wetenschap/who-wa...nnen~a29b6d6f/ Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 29 december 2020 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zou al een mooi begin zijn, al is het wel een derde te weinig, eigenlijk ![]() Wat die 'sommige platformen' betreft: ik gebruik eigenlijk zo goed als uitsluitend dit forum voor iets diepgaandere discussies. FB is er voor de verjaardagswensen, en Messenger om afspraken te maken voor real life ontmoetingen, en niet veel meer dan dat. What's App wordt mij door verschillende kennissen en vriend(inn)en aangeraden omdat er méér mee kan worden gedaan dan met Messenger. Die drie laatste samen gebruik ik echter niet méér dan pakweg 10% van mijn tijd 'on line'. En ik probeer steeds minstens 80% van de dag 'off grid' te blijven, maar dat lukt niet altijd. En nu ik nog nauwelijks mensen in levenden lijve kan ontmoeten, laat staan bij mij thuis uitnodigen, is het 'off line' blijven moeilijk geworden. Gelukkig is er het forum. Welk(e) ander(e) platform(en) zou u aanraden? Een vriend suggereerde onlangs "Bumble". Het klonk interessant, maar ik ben er nog niet toe gekomen méér informatie te zoeken. Kent u dat? Zo ja, wat denkt u ervan? Vriendelijke groet, "djimi"
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het muteren zou ongetwijfeld ook zo plaatsvinden, maar het is inderdaad héél waarschijnlijk dat 'de maatregelen' het proces gestimuleerd/versneld hebben. Ik moest bij het lezen van uw bijdrage onwillekeurig denken aan "The Sorcerer's Apprentice", fragment van de originele "Fantasia"-tekenfilm van Walt Disney. Ik krijg het beeld van het gezicht van De Heer TV-Expert-Viroloog Van Ranst, Marc in de plaats van dat van Mickey Mouse niet meer uit m'n hoofd. Het zal hem leren ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snachts bidden ze dan dat de aanstaande vaccins inderdaad effectief zullen zijn,zoniet ziet hun toekomst er NIET goed uit.....Uiteindelijk wordt ook afgerekend,en politici zullen geen beste vrienden blijken te zijn.... Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2020 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8649 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of vaccins ook werken tegen mutaties, weten we nog steeds niet. Of vaccins maken dat iemand het virus niet meer kan doorgeven, weten we ook niet. Ik vraag me af wat dit uiteindelijk gaat doen met onze economie, en onze welvaartsstaat. De staat gooit met geld, maar uiteindelijk moet er wel een rekening komen. Wat is eigenlijk het worst case scenario? Wat zouden bijvoorbeeld nog 3 jaren en 6 lockdowns met België doen? We moeten er niet vanuit gaan, maar ik vraag het me wel af. Vooral ook ivm de vastgoedmarkt
![]() |
![]() |
#8650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat u niet doen. Het is gezonder om de regels te overtreden uiteindelijk, raar maar waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8652 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk niet het resultaat die ze willen, dus liever wat rekken en laten verspreiden via de oude bevolking, veel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8654 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De toekomst van de coronafascisten ziet er niet rooskleurig uit.
Bijltjesdag enzo, hoe eerder hoe liever.
![]() |
#8655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongeren zien de toekomst zeer rooskleurig in. Ze maken kindjes bij de vleet. https://www.demorgen.be/nieuws/babyb...iten~b7eb8594/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2020 om 04:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8659 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 30 december 2020 om 07:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet gezonder om de regels te overtreden. Lichamelijk is er niets gezonder dan je volledig afsluiten van elk contact. Je kan zelfs stellen dat er geen veiligere plaats is dan midden om zee, waar je alles zelf kweekt, als het over besmettingen gaat. Maar geestelijk heeft de mens, als kuddedier contacten nodig. De stelling klopt echter wel in het afremmen van de ontwikkeling en mutatie van een virus. Een virus heeft namelijke een gastheer nodig om te kunnen muteren en zich te vermenigvuldigen. Als de virusvariant geen vatbare gastheer meer heeft, is die virusvariant gedomd te verdwijnen. Als de virusvariant die snel al zijn mogelijke vatbare gastheren besmet kan niet snel genoeg muteren naar een variant die de weerstand van zijn gastheren kan omzeilen. En dan is de virusvariant verplicht te verdwijnen of te muteren naar een variant die kan overleven op andere gastheren. De stelling is dus, dat als je niet een een glazen kastje wil opgesloten worden, je moet zorgen zo snel en zo veel mogelijk weerstand tegen zo veel mogelijke vira en bacteriën te ontwikkelen. De stelling is, als je de maatschappij niet wil voor eeuwig opsluiten en het aantal slachtoffers wil beperken, je moet zorgen dat er gemeenschappelijke weerstand is. Dat is trouwens ook de doelstelling van vaccinatie, gemeenschappelijke weerstand ontwikkelen zodat er geen vatbare gastheren meer zijn en de virusvariant zich niet maar kan versprijden. |
|
![]() |
![]() |