Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2014, 11:36   #861
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Als je die sci-fi boeken van je mag geloven zal "Israël", dat toen nog niet bestond aangezien ze aan het vluchten waren voor de Egyptenaren niet meer bestaan dan uit een paar 100 man.
ALS ze al ooit uit Egypte gevlucht zijn en ALS Mozes al ooit echt zou bestaan hebben.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 11:39   #862
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escobar Pablo Bekijk bericht
Dat de evolutie vandaag nog steeds niet wordt erkent door sommigen, kan ik maar niet begrijpen.
Ik ondernam al eens een poging, maar het lukte me niet. Ik kan mij niet verplaatsen in de gedachtegang van zo een persoon.
Tja, als je gebrainwashed wordt van in de wieg en "aangepast" onderwijs krijgt.....

Laatst gewijzigd door Miauw! : 2 juni 2014 om 11:40.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 11:45   #863
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escobar Pablo Bekijk bericht
Ik ben ook katholiek opgevoed. Nu, vanaf mijn tien jaar, hield dat op. Ik 'geloofde' die onzin niet langer ...

Het lijkt mij eerder een combinatie van opvoeding enerzijds; en beperkte hersenactiviteit anderzijds.
Hier van 't zelfde: eerst geloofde ik niet meer in de klokken van Rome, dan niet meer in Sinterklaas, dus "God" was gewoon de volgende logische stap. Maar gelukkig werden WIJ tenminste, zelfs op de katholieke scholen, niet zodanig gebrainwasht dat we bij wijze van spreken het licht van de zon zouden ontkennen.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 11:54   #864
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
We zijn sowieso verwant met de vis en banaan, dat is gewoon zo omdat we dat zien in DNA en de foetus die nog kieuwen heeft. Meer dan bewijs genoeg.

Waarom? da's een heel andere vraag, waarom leven we? Waarom gaat een kind dood?
lol nix verwant met banaanman. waarom geloof je dat nu weer? begrijp je wel wat je leest nadat je het overschrijft? verder zeg je dat het fossielenverslag overgangen toont. ja idd bij verwanten zoals in de homo groep. maar welke fossielen heb ik gemist die jouw geloof staven? Het museum brengt raad zeker? 😜
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 11:55   #865
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Hier van 't zelfde: eerst geloofde ik niet meer in de klokken van Rome, dan niet meer in Sinterklaas, dus "God" was gewoon de volgende logische stap. Maar gelukkig werden WIJ tenminste, zelfs op de katholieke scholen, niet zodanig gebrainwasht dat we bij wijze van spreken het licht van de zon zouden ontkennen.
Dat is nu eens kut en krachtig gezegd se!
Zelfs het gezegde "Hij had de kok wel horen fluiten maar wist niet waar de lepel hing" gaat hier niet op.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 12:01   #866
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Eldredge, N. and Tattersall, I., The Myths of Human Evolution, 1982, p. 163
Gould, Stephen J., "Is a New and General Theory of Evolution Emerging?," 1982, p. 140
Opkomst genetica: 1997
Menselijk genoom: 2003.
Kortom: Je boekjes zijn wel erg oud en in tegenstelling to religie, gaat de (academische) mens wél vooruit.
Maar daar stoor je je toch al niet aan gezien je een boekje van ruim 1000 jaar oud, ook serieus neemt.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!

Laatst gewijzigd door microwezen : 2 juni 2014 om 12:03.
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 12:44   #867
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Er is geen tweede religie met een claim van een openbaring van God aan miljoenen mensen.
Zo'n claim is controlleerbaar, en kan daarom niet vervalst worden.
pics or it didn't happen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 13:00   #868
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
lol nix verwant met banaanman. waarom geloof je dat nu weer?
Heeft nul de botten met geloof te maken, maar is de logica zelve.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 13:03   #869
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
pics or it didn't happen
Of toch al minstens eens zeggen onder welke farao of tijdens welke dynastie dit alles zogezegd gebeurd is.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 13:57   #870
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Als je die sci-fi boeken van je mag geloven zal "Israël", dat toen nog niet bestond aangezien ze aan het vluchten waren voor de Egyptenaren niet meer bestaan dan uit een paar 100 man.
Bs'd

Na de uittocht uit Egypte werd de Torah gegeven op de berg Sinaï, en de Torah vermeld ons dat er toen 600.000 volwassen mannen waren. Tel daar 600.000 vrouwen bij op, en dan de kinderen, dan kom je op een volk van miljoenen mensen tot wie God sprak.

"Want vraag toch naar de dagen van het verleden, van vóór uw tijd, sinds de dag dat God de mens op de aarde schiep; en vraag van het ene einde des hemels tot het andere, of er zo iets groots is gebeurd of iets dergelijks is gehoord. Heeft ooit een volk een goddelijke stem gehoord, sprekende uit het midden van het vuur, zoals gij die gehoord hebt, en het leven behouden? Of heeft ooit een god beproefd te komen om zich een volk te nemen uit het midden van een ander volk, door beproevingen, door tekenen, door wonderen en strijd, met een sterke hand en een uitgestrekte arm en met grote verschrikkingen, zoals J-H-W-H, uw God, om uwentwil dit alles in Egypte voor uw ogen gedaan heeft? Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve Hij."
Deut 4:32-35
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 13:58   #871
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Of toch al minstens eens zeggen onder welke farao of tijdens welke dynastie dit alles zogezegd gebeurd is.
Die vraag zal wel onbeantwoord blijven bij de believers.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 13:58   #872
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Daarom dat ik een pleitbezorger ben voor het afschaffen van het verzuilde onderwijs. Onderwijs moet mijns inziens georganiseerd worden door de overheid, met een groter aandeel voor wetenschap en vrij van religieus onderricht.
Bs'd

Dat hebben ze in Rusland en China geprobeerd, maar dat was toch geen succes.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:06   #873
Miauw!
Europees Commissaris
 
Miauw!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2014
Berichten: 6.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Na de uittocht uit Egypte werd de Torah gegeven op de berg Sinaï, en de Torah vermeld ons dat er toen 600.000 volwassen mannen waren. Tel daar 600.000 vrouwen bij op, en dan de kinderen, dan kom je op een volk van miljoenen mensen tot wie God sprak.
Jij hebt er duidelijk nooit van gehoord dat je getallen in oude geschriften met een héle dikke korrel zout moet nemen! Zelfs met veel recentere Griekse geschriften moet je nog oppassen met het "vertalen" van getallen. Niet alleen door verschillende interpretaties van getalnotaties, ook door fouten bij het overschrijven. Zeker met extra nullen moet je oppassen.
Is er misschien nog iémand die gelooft dat Methusalem écht 969 jaar werd?
Of dat Sara een zoon baarde op 90-jarige leeftijd?

Laatst gewijzigd door Miauw! : 2 juni 2014 om 14:07.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:09   #874
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Nee. Maar blijkbaar maak jij verschil tussen de dode atomen en levende atomen. Jij komt immers met de "Dus nu evolueert niet alleen leven, maar ook dode materie.' opmerking.
Dus moet er verschil zijn in dode atomen en levende atomen.
Bs'd

Fout. Er is een verschil tussen dode objecten en levende.

Citaat:
Raar dat we in CERN daar nooit enig verschil hebben kunnen vinden.
Ach, er is zoveel wat daar niet gevonden kan worden.

Citaat:
Natuurlijk.
Als je het uitstekend kan ontwerpen kan je een hoop verbeteren.
Blinde darm er uit, de zenuw van het strottenhoofd niet via de borstkas laten lopen (dat loopt-ie ook bij een giraffe, 7 meter zinloze opvulling in die nek) de zenuwen van het oog niet VOOR en DOOR het netvlies laten lopen (blinde vlek) en zo kan ik nog wel even door gaan.
Je bent niet eens in staat om het organisme volledig te begrijpen, laat staan dat je zoiets kan maken, maar je denkt wel dat je het even kan verbeteren??

Citaat:
Dat is gewoon een kwestie van tijd. 10 jaar geleden was je erg blij met een 640*480 foto. Tegenwoordig filmen we al in 6K resolutie en een camera van 570 megapixels gebruiken we in telescopen.
Nee, dan onze crappy ogen:
Zo crappy, maar de wetenschap is niet in staat om een blinde te laten zien.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:12   #875
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
ALS ze al ooit uit Egypte gevlucht zijn en ALS Mozes al ooit echt zou bestaan hebben.
Bs'd

Over de uittocht: https://sites.google.com/site/bergzion/uittocht-1
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:14   #876
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Opkomst genetica: 1997
Menselijk genoom: 2003.
Kortom: Je boekjes zijn wel erg oud en in tegenstelling to religie, gaat de (academische) mens wél vooruit.
Maar daar stoor je je toch al niet aan gezien je een boekje van ruim 1000 jaar oud, ook serieus neemt.
Bs'd

Het zou meer indruk maken als je wat vooruitgang in de paleontologie zou laten zien. Want genetica en het genoom dat heeft natuurlijk niks met het fossielenverslag te maken.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:18   #877
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Zo crappy, maar de wetenschap is niet in staat om een blinde te laten zien.
Wordt aan gewerkt:
http://www.cbsnews.com/news/new-tech...back-to-blind/
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:23   #878
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Want genetica en het genoom dat heeft natuurlijk niks met het fossielenverslag te maken.
Wat verkoop jij toch voor ontzettende zever?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:23   #879
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Na de uittocht uit Egypte werd de Torah gegeven op de berg Sinaï, en de Torah vermeld ons dat er toen 600.000 volwassen mannen waren. Tel daar 600.000 vrouwen bij op, en dan de kinderen, dan kom je op een volk van miljoenen mensen tot wie God sprak.

"Want vraag toch naar de dagen van het verleden, van vóór uw tijd, sinds de dag dat God de mens op de aarde schiep; en vraag van het ene einde des hemels tot het andere, of er zo iets groots is gebeurd of iets dergelijks is gehoord. Heeft ooit een volk een goddelijke stem gehoord, sprekende uit het midden van het vuur, zoals gij die gehoord hebt, en het leven behouden? Of heeft ooit een god beproefd te komen om zich een volk te nemen uit het midden van een ander volk, door beproevingen, door tekenen, door wonderen en strijd, met een sterke hand en een uitgestrekte arm en met grote verschrikkingen, zoals J-H-W-H, uw God, om uwentwil dit alles in Egypte voor uw ogen gedaan heeft? Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H de enige God is, er is geen ander behalve Hij."
Deut 4:32-35
1.200.000 man? Te beginnen met een paar 100? Zelfs na 40 jaar rondzwerven in de woestijn kan een volk nooit zo explosief groeien van enkele 100 naar 1.200.000. En hoe voedt je in godsnaam 1 miljoen man in een woestijn? Hoeveel liter water per dag consumeert zo'n massa volk? Hoeveel tonnen voedsel?

En kom ni af met dat manna gezever, want dat is lachwekkend...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2014, 14:45   #880
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escobar Pablo Bekijk bericht
Ik ben ook katholiek opgevoed. Nu, vanaf mijn tien jaar, hield dat op. Ik 'geloofde' die onzin niet langer ...

Het lijkt mij eerder een combinatie van opvoeding enerzijds; en beperkte hersenactiviteit anderzijds.
Antitheïst ?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be