Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2006, 22:30   #861
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1598301][quote=Foreigner;1598284][quote=labyrinth;1598271]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
[/b]
Ja, aan geneesheren.
Wat impliceert dat, als iemand werkelijk uit zijn lijden verlost moet worden en jij de enige bent om dat te doen, je afhaakt en betrokkene laat lijden tot hij eigener beweging de pijp aan Maarten geeft. Je zegt immers dat je niet kunt doden? Jij bent echt laf!

Laatst gewijzigd door Foreigner : 26 maart 2006 om 22:30.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:30   #862
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598297]

Dat heet begrip voor het lijden van anderen. In sommige zeer zeldzame gevallen heet dat moord, maar dat valt dan niet meer onder de benoeming euthanasie.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 26 maart 2006 om 22:39.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:39   #863
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598305][quote=labyrinth;1598301][quote=Foreigner;1598284]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Wat impliceert dat, als iemand werkelijk uit zijn lijden verlost moet worden en jij de enige bent om dat te doen, je afhaakt en betrokkene laat lijden tot hij eigener beweging de pijp aan Maarten geeft. Je zegt immers dat je niet kunt doden? Jij bent echt laf!
Als er niemand is maar dan ook niemand is om het beroepsmatig te doen en die persoon lijdt onmenselijk en onherroepelijk en vraagt er werkelijk om, ja dan zou ik het misschien wel willen kunnen maar of ik het ook zou kunnen hangt af van talrijke faktoren die ik misschien niet volledig in handen heb.
Dus soldaten zijn enigzins moedig omdat ze kunnen doden, is het dat wat je wou horen Foreigner ? Maar soldaten hebben ook de neiging zichzelf te overtreffen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 22:49   #864
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1598306]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

Dat heet bergrip voor het lijden van anderen. In sommige zeer zeldzame gevallen heet dat moord, maar dat valt dan niet meer onder de benoeming euthanasie.
Wat zal die lijder blij zijn met jou 'begrip'.
In een modern land als Belgie met al zijn medische en sociale voorzieningen bestaat er helemaal geen noodzaak tot euthanasie. En als iemand al een eind aan zijn leven wil maken, waar iedereen toe gerechtigd is, dan is er altijd nog de pil en het glaasje water of de knop om gif in de baxter te brengen. Ieder die het leven van een ander beeindigt is een moordenaar, hoe je het verhaal ook wendt of keert.
Hoe rot het jou ook in de oren klinkt (mij ook trouwens): De staat is het enige instituut dat over leven en dood beschikt. Daartoe bestaat een hele rits wetgevingen. Dat is de wet die de landsverdediging regelt en het wetboek van Strafrecht. In de huidige euthanasiewet is niet opgenomen dat nutteloze ouderen gedood mogen worden. In de praktijk blijkt dit echter wel te gebeuren. Dat maakt die wet immoreel omdat ze er het achterpoortje toe verschaft. Met het aanvaarden van die wet heeft de volksvertegenwoordiging een zware last op zich genomen en is ze mede schuldig aan elke, op die wijze, gepleegde moord.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2006, 23:28   #865
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=labyrinth;1598331][quote=Foreigner;1598305][quote=labyrinth;1598301]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

Als er niemand is maar dan ook niemand is om het beroepsmatig te doen en die persoon lijdt onmenselijk en onherroepelijk en vraagt er werkelijk om, ja dan zou ik het misschien wel willen kunnen maar of ik het ook zou kunnen hangt af van talrijke faktoren die ik misschien niet volledig in handen heb.
Dus soldaten zijn enigzins moedig omdat ze kunnen doden, is het dat wat je wou horen Foreigner ? Maar soldaten hebben ook de neiging zichzelf te overtreffen.
Waarom betrek je militairen bij deze discussie? We hebben het over wat jij als 'normale' euthanasie ziet.

Het voert me een beetje te ver om hier een lesje toegepaste militaire psychologie op te hangen, maar ik wil je toch een paar dingen duidelijk maken.

Tot de Krim oorlog was het gebruikelijk dat, na een strijd, enkele militairen over het slagveld trokken en de zwaar gewonden uit hun lijden verlosten d.m.v. wat het genadeschot wordt genoemd. We spreken nu over een tijd dat de militairen nog van ijzer en de geweren van hout waren. Toch waren velen mentaal niet in staat dat noodzakelijke werk te doen. Hoewel een weigering om het te doen als lafheid werd aangemerkt had men er wel begrip voor. Florence Nightingale en Henri Dunant waren de eersten die de verschrikkelijke gevolgen van die man tegen man gevechten trachtten te verminderen door na afloop van de strijd hulp te bieden. Maar ook zij moesten de keuze maken tussen de vele gewonden die nog wel een overlevingskans hadden bij verzorging en wie niet.
Soldaten doden niet per definitie om te doden. Ze doden of verwonden om zelf te overleven en rekenen erop dat ze beter getraind zijn en beter opgewassen tegen hun taak.
Heden ten dage doden militairen ook bij gevechten. Dat zijn echter zelden nog lijf aan lijf gevechten. Wat je als tankschutter door je visier ziet is exact hetzelfde als wat een puber ziet op zijn spelletjescomputer. Zelfs het beeld dat hij ziet als hij raak schiet is hetzelfde. Het enige verschil is dat die puber niets anders doet dan een beeldje produceren en die tankschutter doodt werkelijk de bemanning van die andere tank. Hetzelfde geldt voor de fuselier met zijn geweer, de mitrailleurschutter en de piloot van die F-16, Mig-23. Ze zien in de verte slechts een poppetje vallen. Daar is geen moed voor nodig, Sterker nog, virtueel hebben ze dat al regelmatig op hun spelcomputer gedaan. Dus ik wil, en heb er ook niet om gevraagd, niet horen dat militairen dapperden zijn dan burgers. Ik kan van elke gezonde en gezond denkende jongeman een militair maken. Hij leert dan militaire tactiek op het niveau waarop hij zal opereren en de bijbehorende skills om effectief te zijn. Dat heeft uiteraard niets met moed of euthanasie te maken zoals je wel laat doorschemeren. De moed, of het lef, of het vertrouwen in zijn kwaliteiten om te overleven en zijn taak uit te voeren komen pas in bijzondere situaties aan de orde. Dat was o.a. die Amerikaanse soldaat op een plein in een stadje in Irak die, tegen de regels van alle gezond verstand in probeerde om zijn neergeschoten makker naar een dekking te slepen. Hij moet wel geweten hebben dat hij het niet zou overleven maar bleef aan zijn makker trekken tot hij zelf werd neergeschoten. Kennelijk was zijn loyaliteit en kameraadschap sterker dan zijn militaire gezonde verstand. Maar zelfs dat was geen moed maar eerlijk 'buddyship'. Moed was die andere Amerikaanse soldaat die, eveneens tegen de regels van elk gezond verstand, onder vuur van een paar van die moslim moordenaars uit zijn dekking kwam, de straat oprende en een gewond (Iraaks) kind uit de kogelregen haalde. En misschien was dat ook geen moed maar een blijk van Universele Liefde.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 01:59   #866
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Foreigner,

Ik kan me goed vinden in wat u beweert. Maar toch wringt er iets. Als euthanasie in Belgie zo wordt toegepast als u beweert deugt er iets niet. Maar op de man af: Als u een (reeds stervende) geliefde ondraaglijke pijnen ziet lijden die niet te verhelpen zouden zijn, ook niet met goede palliatieve zorg, wat zou u doen? Bent u dan niet bereid in te grijpen?

Ik zal u zeggen: Ik wel. De wet maakt dan niets meer uit. Ik zou zelfs voor de rechter willen verschijnen wegens moordaanklacht. Sterker nog: Al zouden ze me veroordelen zou ik het nog doen.

@ Labyrinth,
U bazelt. 30% is een veel te hoog aantal om op deze wijze te sterven. Uw gehak op militairen is stuitend. U mag zich wel bedenken dat de vrijheden die u nu heeft zijn bereikt door inzet van militairen.
Uw opmerkingen over 'nederlandse toestanden'' begrijp ik werkelijk niet. Serieus niet. Tenzij uit een hiaat in de Universele liefde.
In discussies als deze heeft zo'n opmerking ook geen zin. Maar als wel, bereid u dan voor op vragen over: Cools, Bende van Nijvel, Dutroux (an sich, zijn ontsnapping, zijn tijd voordat hij werd voorgeleid, de tijd voordat hij werd voorgeleid) Dioxine, Coca Cola, BHV, De Koning, de kroonprins, de taalwetten, Zaventem, Eddy Wally, PS-functionarissen, nog meer corrupte PS-functionarissen, nog veel meer corrupte PS-functionarissen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 07:26   #867
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Zogauw er wetten gemaakt worden, eender over wat, worden ze gebruikt én misbruikt. Het is aan onszelf om ze enkel te gebruiken en niet te misbruiken.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:03   #868
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598408][quote=labyrinth;1598331][quote=Foreigner;1598305]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Waarom betrek je militairen bij deze discussie? We hebben het over wat jij als 'normale' euthanasie ziet.

Het voert me een beetje te ver om hier een lesje toegepaste militaire psychologie op te hangen, maar ik wil je toch een paar dingen duidelijk maken.

Tot de Krim oorlog was het gebruikelijk dat, na een strijd, enkele militairen over het slagveld trokken en de zwaar gewonden uit hun lijden verlosten d.m.v. wat het genadeschot wordt genoemd. We spreken nu over een tijd dat de militairen nog van ijzer en de geweren van hout waren. Toch waren velen mentaal niet in staat dat noodzakelijke werk te doen. Hoewel een weigering om het te doen als lafheid werd aangemerkt had men er wel begrip voor. Florence Nightingale en Henri Dunant waren de eersten die de verschrikkelijke gevolgen van die man tegen man gevechten trachtten te verminderen door na afloop van de strijd hulp te bieden. Maar ook zij moesten de keuze maken tussen de vele gewonden die nog wel een overlevingskans hadden bij verzorging en wie niet.
Soldaten doden niet per definitie om te doden. Ze doden of verwonden om zelf te overleven en rekenen erop dat ze beter getraind zijn en beter opgewassen tegen hun taak.
Heden ten dage doden militairen ook bij gevechten. Dat zijn echter zelden nog lijf aan lijf gevechten. Wat je als tankschutter door je visier ziet is exact hetzelfde als wat een puber ziet op zijn spelletjescomputer. Zelfs het beeld dat hij ziet als hij raak schiet is hetzelfde. Het enige verschil is dat die puber niets anders doet dan een beeldje produceren en die tankschutter doodt werkelijk de bemanning van die andere tank. Hetzelfde geldt voor de fuselier met zijn geweer, de mitrailleurschutter en de piloot van die F-16, Mig-23. Ze zien in de verte slechts een poppetje vallen. Daar is geen moed voor nodig, Sterker nog, virtueel hebben ze dat al regelmatig op hun spelcomputer gedaan. Dus ik wil, en heb er ook niet om gevraagd, niet horen dat militairen dapperden zijn dan burgers. Ik kan van elke gezonde en gezond denkende jongeman een militair maken. Hij leert dan militaire tactiek op het niveau waarop hij zal opereren en de bijbehorende skills om effectief te zijn. Dat heeft uiteraard niets met moed of euthanasie te maken zoals je wel laat doorschemeren. De moed, of het lef, of het vertrouwen in zijn kwaliteiten om te overleven en zijn taak uit te voeren komen pas in bijzondere situaties aan de orde. Dat was o.a. die Amerikaanse soldaat op een plein in een stadje in Irak die, tegen de regels van alle gezond verstand in probeerde om zijn neergeschoten makker naar een dekking te slepen. Hij moet wel geweten hebben dat hij het niet zou overleven maar bleef aan zijn makker trekken tot hij zelf werd neergeschoten. Kennelijk was zijn loyaliteit en kameraadschap sterker dan zijn militaire gezonde verstand. Maar zelfs dat was geen moed maar eerlijk 'buddyship'. Moed was die andere Amerikaanse soldaat die, eveneens tegen de regels van elk gezond verstand, onder vuur van een paar van die moslim moordenaars uit zijn dekking kwam, de straat oprende en een gewond (Iraaks) kind uit de kogelregen haalde. En misschien was dat ook geen moed maar een blijk van Universele Liefde.
Dank je voor die uitleg. Ik heb er heel wat aan.
En ja, waarschijnlijk was het redden van dat kind universele liefde, net zoals euthanasie universele liefde is. Ik denk te weten dat de patiënt zelf een eerste medicijn moet innemen en dat men dan een injectie geeft. De patiënt beslist dus zelf.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:17   #869
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
net zoals euthanasie universele liefde is. Ik denk te weten dat de patiënt zelf een eerste medicijn moet innemen en dat men dan een injectie geeft. De patiënt beslist dus zelf.
Ongelooflijk hoe jij tegen alle feiten in blijft vasthouden aan je roze droomwereldje. [SIZE=3]30 pct van alle bejaarden krijgt een spuitje "met een instemming van de familie", hoor je? [/SIZE]Een universeel liefdesspuitje, als het ware, en niemand die er naar kraait. D�*t is de realiteit die jouw Nuremberg-wet heeft mogelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door Egidius : 27 maart 2006 om 09:18.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:22   #870
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598354][quote=labyrinth;1598306]

Citaat:
Wat zal die lijder blij zijn met jou 'begrip'.
In een modern land als Belgie met al zijn medische en sociale voorzieningen bestaat er helemaal geen noodzaak tot euthanasie
.
Denkt u dat ? Die medische en sociale voorzieningen heten vooral morfine als pijnbestrijding, ijlen en gedurende dagen sterven van honger en dorst. De patiënt heeft er niets aan dat het zo lang duurt, de familieleden ook niet want het is een hel voor de nabestaanden een geliefd persoon zo te zien zonder ook maar iets te kunnen doen. Sommige ziekenhuizen zijn menselijker dan anderen, ze rekken het leven niet onnodig, maar er zijn ook ziekenhuizen die vooral aan het comfort van hun eigen rekening of ethiek denken. En dan mag die daar gerust enige tijd liggen roepen tot hij niet meer kan roepen.
Dat is de realiteit en al de rest is fabeltjeskrant.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 maart 2006 om 09:25.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:28   #871
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Die medische en sociale voorzieningen heten vooral morfine als pijnbestrijding, ijlen en gedurende dagen sterven van honger en dorst. De patiënt heeft er niets aan dat het zo lang duurt, de familieleden ook niet want het is een hel voor de nabestaanden een geliefd persoon zo te zien zonder ook maar iets te kunnen doen. Sommige ziekenhuizen zijn menselijker dan anderen, ze rekken het leven niet onnodig, maar er zijn ook ziekenhuizen die vooral aan het comfort van hun eigen rekening of ethiek denken. En dan mag die daar gerust enige tijd liggen roepen..... spijtig genoeg.
Wat dacht je van een pro-actief beleid waarbij potentiële pijnlijders opgespoord worden en preventief afgemaakt worden? Misschien kunnen we dat bij de geboorte al vaststellen of, beter nog, voor de geboorte met een vruchtwaterpunctie. Dan kan de pijnlijder-in-spe tijdig geaborteerd worden (nog zo'n paars wondermiddel), wordt de familie veel overlast bespaard en wint de overheid pakken geld.

Laatst gewijzigd door Egidius : 27 maart 2006 om 09:29.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:34   #872
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote=Foreigner;1598354]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

In de huidige euthanasiewet is niet opgenomen dat nutteloze ouderen gedood mogen worden. In de praktijk blijkt dit echter wel te gebeuren. Dat maakt die wet immoreel omdat ze er het achterpoortje toe verschaft. Met het aanvaarden van die wet heeft de volksvertegenwoordiging een zware last op zich genomen en is ze mede schuldig aan elke, op die wijze, gepleegde moord.
Dat vind ik een heel zware beschuldiging. Ik denk dat elk ziekenhuis zich eerder schuldig maakt aan het onnodig rekken van het leven van terminale zieken dan aan het verkorten van hun leven. Al was het maar uit eigen belang. Dit getuigt werkelijk van kortzichtigheid.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:37   #873
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat vind ik een heel zware beschuldiging.
Straffer nog: het bestaat niet, Laby. Sluit je ogen en hoop dat er in jouw familie niemand gevonden wordt die bereid is te tekenen voor jouw universeel liefdesspuitje.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:45   #874
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Wat dacht je van een pro-actief beleid waarbij potentiële pijnlijders opgespoord worden en preventief afgemaakt worden? Misschien kunnen we dat bij de geboorte al vaststellen of, beter nog, voor de geboorte met een vruchtwaterpunctie. Dan kan de pijnlijder-in-spe tijdig geaborteerd worden (nog zo'n paars wondermiddel), wordt de familie veel overlast bespaard en wint de overheid pakken geld.
Wat kan je toch soms eenzijdig zijn Egidius.
Voortaan dus geen begeleiding meer bij de zwangerschap, geen opsporing van eventuele afwijkingen bij de foetus. We laten gewoon de natuur zijn gang gaan...... Wel dan moet je nooit nog antibiotica nemen of geopereerd worden, of een bril dragen want dat is niet wat de natuur voor jou heeft weggelegd.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:45   #875
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist daarom.
Jullie standpunten passen wonderwel bij elkaar.
Mag ik je erop wijzen dat het standpunt over de splitsing van België
mijn mening lijnrecht tegenover die van Laby staat ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:46   #876
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je bedoelt, waar allochtonen en linksen de handen in mekaar slaan om rechtse volksfiguren te vermoorden ?
Waar haalt u de link tussen linksen en allochtonen in de Nederlandse politiek ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:47   #877
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Voortaan dus geen begeleiding meer bij de zwangerschap, geen opsporing van eventuele afwijkingen bij de foetus.
Ik zat dus juist hé? Je wil echt potentiële pijnlijders al voor de geboorte opsporen en preventief euthanasiëren?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:47   #878
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Straffer nog: het bestaat niet, Laby. Sluit je ogen en hoop dat er in jouw familie niemand gevonden wordt die bereid is te tekenen voor jouw universeel liefdesspuitje.
Die kans was waarschijnlijk groter voor de wet dan na de wet.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:50   #879
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Universele liefde eindigt waar euthanasie begint.
Wat een wereldvreemde uitspraak.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2006, 09:53   #880
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Ik zat dus juist hé? Je wil echt potentiële pijnlijders al voor de geboorte opsporen en preventief euthanasiëren?
Dat gebeurt gewoon al een hele tijd. Hiervoor dient o.a. zwangerschapsbegeleiding tijdens de eerste maanden. Om te zien of alles normaal verloopt. Wordt er iets vastgesteld dan hebben de ouders steeds de keuze...... Dat vind ik rechtvaardig. De ouders beslissen, niet de dokter of de maatschappij. Ik ga me niet over hun keuze uitspreken want dat is persoonlijk.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be