Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2019, 13:46   #861
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben als ‘Leuvenaar’ de grootste netto betaler van België. Nochtans klaag ik niet over het geld dat andere ‘regio’s’ van mij krijgen.
Ik deel mijn ‘rijkdom’ graag met minder bedeelden, of ze nu uit Antwerpen zijn of uit Durbuy.
Zo hoort het. Of onze bijdrages nu gebruikt worden voor een Antwerpse uitkeringstrekker te helpen of eentje uit Durbuy speelt niet de minste rol.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 13:57   #862
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben als ‘Leuvenaar’ de grootste netto betaler van België. Nochtans klaag ik niet over het geld dat andere ‘regio’s’ van mij krijgen.
Ik deel mijn ‘rijkdom’ graag met minder bedeelden, of ze nu uit Antwerpen zijn of uit Durbuy.
Ook met die in Bangladesh ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:04   #863
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ook met die in Bangladesh ?
Bangladesh hoort niet tot onze Belgische Natie.
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 14:18   #864
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat mij vooral opvalt, telkens ik in Leuven kom, is hoe vuil Leuven wel is.
Ja zeg Jan kan niet overal tegelijk kuisen. Hij is momenteel nog bezig in Molenbeek. Wanneer het daar is opgekuist gaat hij naar Leuven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 november 2019 om 14:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:04   #865
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De electorale groep in Vlaanderen die daar -partijpolitiek gemeten- van wakker ligt daalde in 2019 met 8 zetels en maar liefst 280.000 kiezers.
De kiezer lag blijkbaar veel meer wakker van de dreiging van de makak die het Blok hem heeft aangepraat, met gratis medewerking van Theo Francken.

Ik ben heel erg verrast en ontgoocheld door de amateuristische wijze dat tacticus BDW toeliet om door Bourgeois zijn hele plan te laten kelderen in zegge en schrijve 4 weken...
Maandenlang werken richting regeringsdeelname, en dan EP geprepensioneerde kabouter Plop-Bourgeois de boel naar de filistijnen laten helpen... ongezien.
De electorale groep in Vlaanderen die het huidige bestuur van la Belgique kotsbeu zijn is, gisteren op de franstalige TV gehoord, volgens de laatste peilingen 47%... en dat sluit jouw mond totaal...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:11   #866
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ik ben inderdaad erkende invalide +66% na 5000RAD Hodgkin gebied bestralingen voor hoofd/hals kanker in 1983 >prehistorie bestraling-kanker behandeling, waardoor ik in feite medisch wonder ben dat ik nog leef!

U vroeg naar mijn bijdrage:
Van af mijn 15 jaar heb ik verschillende seizoenen gedaan bij slager aan de kust en goed verdiend, was wel om 5 uur beginnen en soms tot 23 uur werken! Heb legerdienst voldaan als soldaat milicien bij elitetroepen, bataljon van de koning 1974 ( toen dit land nog opbouwend bezig was).

Heb nadien uit het niets groothandel in Vleeswaren, kaas en conserven opgestart. Tot ik in 1983 door kanker uitgeschakeld werd.

Omdat de mutualiteit CM stelde dat ik dood moest zijn en mij niet als invalide wou ondanks ik wel erkend was door het RIZIV werd zodoende statuut-loos. processen tegen CM duurde tot 1997 waar met medisch wetenschappelijke bewijzen mijn invaliditeit van +66% bewezen werd!!!

>>> Niet zelfstandig, géén werknemer, NIET OCMW en dus ook aan de ziekenkas als invalide.
Papa staat stelde mij rentenier terwijl ik lam in UZ Pelenberg lag moest ik in 1984 toen een BMW 520 met alles er op 400.000Bf kosten 1.600.000Bf belastingen betalen en 80.000Bf RMZ per kwartaal…… Ik herhaal ik lag toen lam in UZ PELENBERG!

3 X inval gehad van BBI omdat ze weigerden te geloven dat ik betaalde en leefde van geld van mijn spaarboek!!! Terwijl ik al van de eerste keer toestemming had gegeven dat ze tealletijde mijn bank rekening mochten controleren tot op heden!!!!

Om te overleven heb ik toen mini job aangenomen als pompbediende … daar ik in komma ging op dat werk moest ik ook dat opgeven! Om te bewijzen dat ik wel degelijk in komma ging>>> onbetaald 1 maand gewerkt/klusjesman voor OCMW waarbij ik toen verschillende keren in komma ben gegaan!!

Gelet op mijn onmogelijke situatie kan ik stellen dat niemand, ik herhaal niemand van al die zogezegd hulpverleners mij geholpen heeft, ze mij alle maal het beste wensten en ik kon op rotten! De rekening hebben ze mij allemaal gestuurd!! Dus geen hulp maar wel extra kosten!!

Pas na uitspaar in 1997 met mededeling wat voorbij is is voorbij ( jaren lange uitkering van het RIZIV heeft CM in hun eigen zakken gehouden)
>>> uitkering verkregen van CM >>> tot vorig jaar minder dan het levens minimum... Dus daar zal de schuldenberg van dit land niet door ontstaan zijn!!!

Advocaat en rechts kosten enz. enz. enz. werden steeds met de hoogste kosten barema verrekend omdat ik als rentenier (zonder statuut) vermeld stond!!!

Hopend dat je geen dag moet ervaren wat ik jaren heb moeten doorstaan

>>> Maar Waar haal je het recht om mij persoonlijk aan te vallen omdat ik schrijf wat je blijkbaar niet bevalt, omdat ik verwijs naar massa’s geld verdampende mistoestanden in dit sjoemel merk België!

Dus ja, ik denk dat ik mijn mening mag geven over het parasiterende omgekocht kiesvee dat voornamelijk de oorzaak is van de mega schuldenberg!!

Al vraag ik mij soms af waarom ik bezorgd zou zijn om de medemens.....Terwijl iedereen mij jaren heeft laten stikken
Luister niet naar hem, met hetzelfde gemak kun je stellen dat hij meer dan waarschijnlijk ook zelf aan het infuus ligt... het infuus dan van de zichzelf en hun vriendjes goed bedienende profiteurs die om aan de slag te kunnen blijven allerlei nutteloze jobs, meestal overbetaald, aan de staat blijven op poten zetten, waar de echte verdieners zich krom voor moeten werken...
Die dus, kort gezegd, de staatskas leegzuigen...
En dan hier maar uit de hoogte komen doen...
Ik zie echt geen enkele reden waarom die grafdelvers uit de hoogte denken te mogen doen...
Bekijk la Belgique en indien je ervoor bent en indien je wil dat dat zo verder draait, hewel je zou jezelf beter uit terechte schaamte drie meters onder de grond begraven ipv hier zinloze woorden te komen kramen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:14   #867
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus in jouw ogen is de VB kiezer een Vlaams nationalist ? Diegenen die ik ken die stemmen VB opdat ze tegen de makakken zijn Ikke zen teige de vremde en de zwette .....voor de rest spreken die overal waar het kan braafjes Frans en supporteren die voor de Rode Duivels als geen ander en hangen als eersten hun Belgische vlaggen aan hun gevel.
Stel eens de vraag aan de gemiddelde VB kiezer wat Vlaams nationalisme betekent .....
De gemiddelde VB kiezer interesseert zich geen fluit aan politiek.....die stemt gewoon tegen de zwetten
En de gemiddelde VB kiezer is van oordeel dat men voor alles en iedereen strenger moet zijn ....behalve wanneer hij zelf iets uitspookt dat niet kan want voor die ene keer dat Hij te rap reed of voor die 5 pinten die Hij teveel op had achter het stuur.
Dan vindt hij alle boetes en straffen opeens veel te streng.Ze moeten iedereen streng straffen maar niet aan hem of aan zijn naasten. Dat is de echte VB kiezer.
Mooi, dus volgens jou weet de Vlaming niets... Maar één ding weet hij en met de dag beter en beter en dat is dat la Belgique hem leegzuigt...

Dat weten is genoeg, vlaams nationalisme of niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:16   #868
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit zijn je woorden uit #774 :



Ik zei, en ik herhaal hierbij, dat het volkomen misplaatst en extreem hypocriet is als de ene uitkeringstrekker de andere gaat verdacht maken en hem als een profiteur in groepsverband wil framen.
Maar Pandareus, jij doet toch niets anders dan iedereen waarvan je nog maar vermoed dat hij misschien ook wat trekt van de staat hooghartig het zwijgen op te leggen...

En als je het wil hebben over profiteurs in groepsverband dan zie je het heel juist wat de francofonie betreft want ze profiteren in groepsverband...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:20   #869
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben als ‘Leuvenaar’ de grootste netto betaler van België. Nochtans klaag ik niet over het geld dat andere ‘regio’s’ van mij krijgen.
Ik deel mijn ‘rijkdom’ graag met minder bedeelden, of ze nu uit Antwerpen zijn of uit Durbuy.
Neen, neen, want jij bent zoals alle Belgicisten er rotsvast van overtuigd dat Vlaanderen en Vlamingen iets vies is...
En jij steekt bovendien je kop in het zand door te weigeren de toekomstperspectieven van een Belgique dat draait zoals het nu draait te bezien...

Jij bent zelfs vreselijk egoïstisch want jij denkt, ik nu en 'après nous les mouches'...

Een regering is er om een volk toekomstperspectieven te geven en als ze dat niet meer kan, door eigen gefaal, stapt ze het beter af...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:25   #870
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo hoort het. Of onze bijdrages nu gebruikt worden voor een Antwerpse uitkeringstrekker te helpen of eentje uit Durbuy speelt niet de minste rol.
En het speelt in tegendeel sociaal enorm verkeerd als, omdat je in Durbuy woont, je zonder problemen levenslang mag gaan stempelen en je daarop nog een wettig pensioen opbouwt..., maar een Antwerpse uitkeringstrekker van de dop wordt gegooid omdat hij zogezegd niet genoeg inspanningen zou doen om werk te vinden...

Inderdaad de wetten aan weerszijde van de taalgrens zijn dezelfde... de uitvoering ervan alles behalve...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:26   #871
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bangladesh hoort niet tot onze Belgische Natie.
Hun immigranten dan niet???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:28   #872
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het centrale doel van de nieuwe regering volgens magnette: de werkzaamheidsgraad vergroten.

Eens kijken hoe de NVA zich hier tegenover gaat verweren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 15:29   #873
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het centrale doel van de nieuwe regering volgens magnette: de werkzaamheidsgraad vergroten.

Eens kijken hoe de NVA zich hier tegenover gaat verweren.
Dat riedeltje zegt de PS als veertig jaar... Wie gelooft die mensen nog???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:03   #874
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het centrale doel van de nieuwe regering volgens magnette: de werkzaamheidsgraad vergroten.

Eens kijken hoe de NVA zich hier tegenover gaat verweren.
Ik heb het niet gevolgd, maar eerlijk gezegd, een Waalse PS-er die "de werkzaamheidsgraad wil verhogen" ? Is dat zo een beetje als Kim van Noord-Korea die het democratische gehalte van de VN wil verhogen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:02   #875
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hun immigranten dan niet???
Als die in België verblijven en aan de wettelijke vereisten voldoen kunnen zij uiteraard ook op mijn interpersoonlijke solidariteit rekenen.
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:08   #876
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus in jouw ogen is de VB kiezer een Vlaams nationalist ? Diegenen die ik ken die stemmen VB opdat ze tegen de makakken zijn Ikke zen teige de vremde en de zwette .....voor de rest spreken die overal waar het kan braafjes Frans en supporteren die voor de Rode Duivels als geen ander en hangen als eersten hun Belgische vlaggen aan hun gevel.
Stel eens de vraag aan de gemiddelde VB kiezer wat Vlaams nationalisme betekent .....
De gemiddelde VB kiezer interesseert zich geen fluit aan politiek.....die stemt gewoon tegen de zwetten
En de gemiddelde VB kiezer is van oordeel dat men voor alles en iedereen strenger moet zijn ....behalve wanneer hij zelf iets uitspookt dat niet kan want voor die ene keer dat Hij te rap reed of voor die 5 pinten die Hij teveel op had achter het stuur.
Dan vindt hij alle boetes en straffen opeens veel te streng.Ze moeten iedereen streng straffen maar niet aan hem of aan zijn naasten. Dat is de echte VB kiezer.
Ik laat dat karikaturaal opstelletje voor uw rekening. Maar ik wel even uw aandacht erop vestigen dat de massale aangroei van het VB komt van voormalige stemmers 1) uit de trado-partijen en 2) uit N-VA. Mochten die allemaal beantwoorden aan het tragi-komisch beeld dat jij hier met vette penseelstreken hebt neergeklad dan is het kiezerskorps van die verliezende partijen van hoogst bedenkelijke gehalte. Ik vrees dat jij wat teveel besmet bent met het Brussels misprijzen voor alles wat met Vlaanderen te maken heeft.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 november 2019 om 18:09.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:13   #877
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik laat dat karikaturaal opstelletje voor uw rekening. Maar ik wel even uw aandacht erop vestigen dat de massale aangroei van het VB komt van voormalige stemmers 1) uit de trado-partijen en 2) uit N-VA. Mochten die allemaal beantwoorden aan het tragi-komisch beeld dat jij hier met vette penseelstreken hebt neergeklad dan is het kiezerskorps van die verliezende partijen van hoogst bedenkelijke gehalte. Ik vrees dat jij wat teveel besmet bent met het Brussels misprijzen voor alles wat met Vlaanderen te maken heeft.
Nope het VB kreeg NVA stemmers (de anti-makaken) terug en de NVA snoepte wat kiezers af van VLD en CD&V.
__________________
Op de vraag hoe Rousseau bij zijn café terechtkwam, reageert Misja ontwijkend. … Maar laat ons zeggen dat we een bruin café zijn en geen zwart.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240606_96305829
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:14   #878
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het centrale doel van de nieuwe regering volgens magnette: de werkzaamheidsgraad vergroten.

Eens kijken hoe de NVA zich hier tegenover gaat verweren.
Jaja, met een derde of vierde editie van hun fameus "Marshall" plan en er bovenop nog eens een "retour du coeur" van 8 miljard euro. En avant la musique! C'est la Flandre qui paye. On est quand-même tous en Belgique n'est-ce-pas?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:27   #879
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nope het VB kreeg NVA stemmers (de anti-makaken) terug en de NVA snoepte wat kiezers af van VLD en CD&V.
copy-paste analyse van VRT.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 18:31   #880
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.548
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nope het VB kreeg NVA stemmers (de anti-makaken) terug en de NVA snoepte wat kiezers af van VLD en CD&V.
Nee, nee Dadeeke, de aangroei van het VB kwam evenzeer vanuit de trado's. Het VB heeft veel meer gewonnen dan N-VA heeft verloren.
Je moet niet proberen het schilderij te "retoucheren".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be