![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De huidige toestand is trouwens geen argument tegen een andere nog niet bestaande toestand. 500 jaar geleden was er nergens ter wereld een staat met algemeen enkelvoudig stemrecht (allé, ik ben geen historicus, dus Lombas of zo moet mij maar corrigeren). Hoe zou dat gekomen zijn? Citaat:
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 3 april 2008 om 19:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een beetje zoals ik moet hopen dat ik nog een pensioen krijg in ruil voor jarenlange bijdragen?
![]() |
#863 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik quote die uitspraak hier even zodat je het zeker niet vergeet, want ik begrijp (of beter: hoop niet te begrijpen) waar je naartoe wilt. Ik hoop vooral dat het geen poging is om een vergelijking te maken. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik het goed begrijp ben jij eigenlijk in de eerste plaats democraat, die dan liberaal zou stemmen. Zoiets?
Laatst gewijzigd door Casca : 3 april 2008 om 20:22. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kijk alleen al maar eens naar hoeveel steun en aandacht zo'n mensen heden ten dage al krijgen. Wat moet dat dan wel niet zijn in een samenleving waar de helft van het inkomen niet plotsklaps magisch verdwijnt?
![]() |
#867 | |
|
![]() Citaat:
Het excuus is dat het volgens jullie diefstal is, wat natuurlijk een vergelijking is die nergens op slaat. Maar goed. Ik zal jullie denkpiste proberen te volgen. Hier en daar zeggen sommigen eerlijk dat ze niet willen dat hun geld zomaar gebruikt wordt voor één of ander doeleinde waar ze mogelijk niet achter staan. Maar jullie veronderstellen dan wel dat, als jullie de volledige som krijgen, er spontaan méér dan de helft van het inkomen wordt weggegeven? Wel, sta me toe dat nogal contradictionair te vinden. Gezien hier vaak genoeg is gezegd dat jullie het schandalig vinden dat de helft van het inkomen naar de overheid gaat, kan ik me moeilijk voorstellen dat jullie wel staan te springen om jullie geld vrijwillig weg te geven als het niet door de overheid "gestolen" wordt? Sta me toe dan de conclusie te maken dat het heel weinig met vrijwillig- en onvrijwilligheid te doen heeft. Maar dat dat gewoon een concept is, een theorie. Die, zoals jullie het voorstellen, de praktijk niets veranderd. Volgens jullie zouden mensen namelijk toch nog steeds bereidwillig evenveel of zelfs meer van hun inkomen afstaan dan ze nu doen via ons georganiseerde belastingssysteem. ![]() Jullie moeten het hier niet mee eens zijn. Maar het zou leuk zijn als jullie op z'n minst proberen de achterdochtigheid en gereserveerdheid van de niet-libertariërs te begrijpen en liefst ook nog voldoende te kunnen wegwerken alvorens te staan roepen dat ze duidelijk onvoldoende intellectuele capaciteiten hebben om jullie standpunten te begrijpen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 april 2008 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en gij hebt dat aangetoont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, privébedrijven maken nu éénmaal graag winst om de zaak draaiende te houden enzo. De (Belgische) overheid is het niet gewoon om zaken vanuit een rendabiliteitsperspectief te observeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid is onwerkbaar, klaar en duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de ene 'minder' sterfelijk dan de ander? Volgens mij hebben ze beide middelen nodig om te overleven. Is de ene verantwoordelijk voor het leven van de ander? Natuurlijk niet. De arme sloeber is nu eenmaal arm; daar heft de bankdirecteur geen 'oorzaak' in, natuurlijk. (Tenzij, natuurlijk, als de bankdirecteur, bijvoorbeeld, die arme sloeber heeft afgedreigd of iets dergelijks. Maar dat soort duidelijke zaken van onrecht negeren we natuurlijk.) De arme sloeber heeft nu zijn rechten; eigendomsrecht over zichzelf en de capaciteit tot arbeid. Is hij gedwongen om te werken? Neen, daar hij zelf een keuze mag maken om, met zijn eigen middelen, zijn eigen doelen na te streven. Als hij weinig middelen hééft, raad ik hem aan om eerst middelen te vergaren door, bijvoorbeeld, te werken. Ik zie geen reden waarom die bedelaar ineens een principieel recht zou hebben op het geld van die bankdirecteur. Snap je? Die arme sloeber heeft de vrijheid te sterven - omdat hij nu eenmaal; zoals alle mensen ter wereld, sterfelijk is. Maar hij heeft ook de vrijheid om te gaan werken, bij die bankdirecteur, bijvoorbeeld. In ieder geval moét er toch wel degelijk iemand werken, anders gaat iedereen dood, vrees ik. Enfin, is dat duidelijk? De sterfelijkheid van de mens definieren als 'geweld', is de hele notie van 'geweld' oneer aandoen. (Ofja, je mag dat 'geweld' noemen, maar het is geen 'onrecht'. Anders zou de natuur 'onrechtmatig' zijn, per definitie - daar alle mensen sterfelijk zijn. En ik denk toch eerder dat de natuur a-moreel is en dat daar niets 'recht' of 'onrecht' aan is.) Jij mag vinden dat dat 'onrecht' is en jij mag dan gerust zelf jou inzetten voor die arme sloeber - ik wil zelfs helpen. Maar wat wij niet mogen, is iemand anders dwingen die arme sloeber te 'helpen'. Verder is niemand verantwoordelijkheid voor het feit dat andere mensen sterfelijk zijn - mensen zijn dat nu eenmaal. Er kan dan ook niemand gestraft worden voor het gegeven dat die mensen sterfelijk zijn - wat je zou doen als jij vindt dat je geld van anderen mag trommelen. Is dat zowat duidelijk? [quote]Ik probeerde je iets duidelijk te maken ... Namelijk: terug naar af. Is 'nieuw' altijd 'beter'? 'k heb onlangs een voorstel gehoord om oude mensen vanaf hun 70 neer te schieten. Citaat:
![]() In ieder geval; wat voor ene lullig woord is dat nu, 'bewijs'. Kijk en eke rond in uwen vriendenkring; wie van diemensen verdenk je dat ze niét zouden geven om iemand zonder armen én benen. Ik stel voor dat je die mensen als vrienden dumpt - het zijn monsters.
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een man komt naar jou toe, elke maand, en eist x percentage van je loon. Indien je het niét geeft, beland je in de cel - of moet je een groter deel van je loon afstaan. Hoe noem jij dit? Liefdadigheid? Citaat:
Maar jij mag dat blijven steunen, hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of denk je soms dat je dat hiermee gedaan hebt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 4 april 2008 om 06:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() /me gaat akkoord met vorige 2 posts
![]() |
#878 |
|
![]() het komt me over dat in een libertaristische maatschappij nogal veel achter de feiten aan wordt gelopen.
ik vraag me eigenlijk af: stel het volgende in een libertaristische maatschappij ontwikkel ik een artificiële sweetener die ook nog eens gewicht doet verliezen. Gigantisch populair op korte tijd, een groot financieel succes. 15-20 jaar later begint het te dagen dat er wat problemen mee zijn. Een onderzoeker die het geld bijeengebedeld heeft bij een aantal "concerned citizens" constateert dat die sweetener kanker veroorzaakt bij jarenlang gebruik. Een epidemie van kanker, veel doden, rechtzaken. Vijgen na pasen, want dood is dood. ander vraagje: hoe zou het CFC-probleem in een libertaristische maatschappij aangepakt worden? CFC breekt de ozonlaag af, maar dat is vooral aan de polen, en niemand heeft er in eerste instantie last van (tast zijn eigendom in eerste instantie niet direct aan). Moet je dan op de goodwill rekenen van "het individu" om geen CFC meer te gebruiken?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#880 |
|
![]() het verbod op het gebruik van CFCs?
de noodzakelijkheid van een toxicologisch dossier?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |