Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2009, 22:27   #861
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Inlevingsvermogen is omgekeerd everedig met het verschil in ras, cultuur, en afstand.
Klopt,

In Zimbabwe geven ze (terecht) geen reet om wat er hier gebeurt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:29   #862
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Zimbabwe geven ze (terecht) geen reet om wat er hier gebeurt.
In Zimbabwe geven ze zelfs geen reet om Zimbabwezen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:32   #863
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
U bent een walgelijk, verachtelijk persoon.
Bijkomend; proficiat. U bent zowat de enige persoon die enige persoon die er is in geslaagd op mijn negeerlijst te komen vanwege een complete afkeer die ik voel.
Doe me een plezier en zet mij er aub bij, Metternichske

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2009 om 22:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:42   #864
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
De pro-abortus mensen denken er ook zo over. Zijn dat dan ook allemaal psychopaten?

Of wordt die prut op het moment van de geboorte op magische wijze een lief babytje?
Ik vermoed dat je jaren zal moeten zoeken om één pro-abortusgroepering te vinden. Je verwart waarschijnlijk(intentioneel?) met pro-choice.
Oud 25 januari 2009, 22:45   #865
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Er is nog altijd 1000 keer meer kans dat een kind de dode hoek van een vrachtwagen tegenkomt dan eender welke psychopaat.
Of dat 't in een ongeluk sterft omdat mama of papa de kindergordeltjes niet nodig of zo "wreed" vindt.
Oud 25 januari 2009, 22:46   #866
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Doe me een plezier en zet mij er aub bij, Metternichske
Nee hoor. Ideologische verschillen zie ik als geen reden om niet meer te spreken met mensen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:46   #867
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vermoed dat je jaren zal moeten zoeken om één pro-abortusgroepering te vinden. Je verwart waarschijnlijk(intentioneel?) met pro-choice.
Op de voorpagina van Planned Parenthood vind ik wel "Learn about abortion methods and how to get abortion services." maar geen woord over adoptie.

Misschien dat dat wel ergens verscholen zit als ge op de juiste links klikt, maar "pro-choice" is hier duidelijk een eufemisme.
Oud 25 januari 2009, 22:51   #868
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Er sterven heel wat kinderen omdat ze dooreengeschud worden door de ouders of oppas die doordraaien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shaken_baby-syndroomhttp://aboutshakenbaby.com/
http://shakenbaby.net
En er blijven er zéér veel met een handicap voortleven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2009 om 22:52.
Oud 25 januari 2009, 22:52   #869
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zo af en toe duikt er een losgeslagen indvidu op en hop, meteen ligt dat aan onze opvoeding, ons onderwijs, onze kinderen en onze normen en waarden...
Er lopen volgens mij wel meer losgeslagen individuen rond hoor in onze maatschappij die niet altijd de juiste bedoelingen hebben. Heb jij de krant al eens opengeslagen of het nieuws bekeken. Elke dag wel iemand die door begint te flippen.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 22:57   #870
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Er lopen volgens mij wel meer losgeslagen individuen rond hoor in onze maatschappij die niet altijd de juiste bedoelingen hebben. Heb jij de krant al eens opengeslagen of het nieuws bekeken. Elke dag wel iemand die door begint te flippen.
Misschien ligt dat wel aan het feit dat we in een maatschappij leven waarin je je hoofd niet links of rechts meer mag draaien zonder een of andere wet te overtreden.
Oud 25 januari 2009, 23:02   #871
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ligt dat wel aan het feit dat we in een maatschappij leven waarin je je hoofd niet links of rechts meer mag draaien zonder een of andere wet te overtreden.
En tegelijkertijd heeft geen enkele bevolking in de gehele geschiedenis zoveel rechten gehad als de dag van vandaag.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:03   #872
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Hela Kamiel, niet overdrijven! Zo slecht is Bert Ansio nu ook niet!
Oud 25 januari 2009, 23:07   #873
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als je toch paarden en babies wil vergelijken, maak dan een aparte thread, en ik zal met veel plezier je alle virtuele hoeken laten zien.
Als je paard gedood wordt, krijg je wel meer van de verzekering dan wanneer je kind gedood wordt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:19   #874
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tegelijkertijd heeft geen enkele bevolking in de gehele geschiedenis zoveel rechten gehad als de dag van vandaag.
Dat is betwistbaar. Er zijn basisrechten, zoals de onschendbaarheid of integriteit van de persoon, of op leven of arbeid en huisvesting, onderwijs, vrije meningsuiting, vrijheid van godsdienst en die optelsom is meer dan wat (de meeste) mensen ooit hebben gehad. In die zin heb je gelijk.
Het zijn echter minder rechten dan wat despoten zich in de geschiedenis hebben toegeëigend, zoals het recht om bij de gratie god's iemand in een vergeetput te gooien, te laten martelen of doden. Het zijn minder rechten dan die van pausen die zich het recht voorbehielden andersdenkenden op te stoken of van leenheren die zich de oogst en bezittingen van boeren toeëigenden.

Daar staat tegenover dat er tegen al onze rechten regelmatig of occasioneel inbreuken plaatsvinden die soms wel en soms niet gesanctioneerd worden. Want waar blijven bijvoorbeeld de unalienable rights van de gedode kinderen en hun ouders?

Rechten zijn maar van belang in de mate waarin je ze kan doen gelden, zoniet is het cosmic dust of gunsten.

Maar nog relevanter lijkt mij de discrepantie tussen die abstracte rechten en de dagelijkse realiteit van vele mensen. Je kan al je rechten hebben, maar als je geen andere optie hebt dan elke dag om 5u30 opstaan, je op een overvolle trein begeven naar een fysiek uitputtende en mentaal steriliserende job waarmee je dan maandelijks nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen, dan zijn die rechten theoretische concepten die in de praktijk geen reet uitmaken.

Rechten zijn dus geen garantie op welzijn zoals ook welvaart dat niet is. De mens is een kuddedier. Als hij de indruk heeft niet tot een (zelfgekozen) kudde te behoren, zal hij dat duidelijk maken aan de kudde. Bijvoorbeeld door de jongen uit de kudde aan te vallen. Op zo'n moment neemt de kudde notie van zijn bestaan. Mogelijk was dat het opzet. Het is in ieder geval gelukt: zelfs ik heb nu een mening over de jongeman.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:20   #875
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die rechten ...daar trekken ze zich bij ons nog niet zoveel van aan hoor.
Plichten daar komt het op neer.
Oud 25 januari 2009, 23:25   #876
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je kan al je rechten hebben, maar als je geen andere optie hebt dan elke dag om 5u30 opstaan, je op een overvolle trein begeven naar een fysiek uitputtende en mentaal steriliserende job waarmee je dan maandelijks nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen, dan zijn die rechten theoretische concepten die in de praktijk geen reet uitmaken.
Tiens, had jij geen sinecure bij Boutmans?
Oud 25 januari 2009, 23:25   #877
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die rechten ...daar trekken ze zich bij ons nog niet zoveel van aan hoor.
Plichten daar komt het op neer.
Ik denk dat een heleboel criminelen - die onlangs de dans ontsprongen zijn - daar geheel anders over denken.
Oud 25 januari 2009, 23:30   #878
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een heleboel criminelen - die onlangs de dans ontsprongen zijn - daar geheel anders over denken.
Dat zijn er dan wel bijzonder weinig in verhouding tot wie de dans niet ontspringt.
Oud 25 januari 2009, 23:37   #879
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je bedoelt dat dit de oorzaak is van deze tragedie, dan wacht ik op de uitslag van het onderzoek voor ik me een mening hieromtrent vorm.
Ja bon, wacht jij maar op die onderzoekjes, maar ik doe dat niet omdat ik nuchter genoeg ben om zelf eens na te gaan hoe het komt dat mensen meer en meer beginnen gaan door te flippen.

Die onderzoekjes die gaan niet toegeven dat er iets mis is met onze chaotische hectische samenleving. Die zullen wel iets anders naar voor schuiven dan dat.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 23:37   #880
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het zijn echter minder rechten dan wat despoten zich in de geschiedenis hebben toegeëigend, zoals het recht om bij de gratie god's iemand in een vergeetput te gooien, te laten martelen of doden. Het zijn minder rechten dan die van pausen die zich het recht voorbehielden andersdenkenden op te stoken of van leenheren die zich de oogst en bezittingen van boeren toeëigenden.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Dat dergelijke toestanden in onze maatschappij niet meer bestaan, is toch goed ? Meer rechten voor de burgers ?

Citaat:
Daar staat tegenover dat er tegen al onze rechten regelmatig of occasioneel inbreuken plaatsvinden die soms wel en soms niet gesanctioneerd worden.
Perfectie bestaat niet, inbreuken, grote en kleine, zullen er altijd zijn. En in hoeverre ze gesanctioneerd zullen worden, is nog maar de vraag.

Dit doet echter geen afbreuk aan de vele rechten van de burgen heden ten dage.

Citaat:
Maar nog relevanter lijkt mij de discrepantie tussen die abstracte rechten en de dagelijkse realiteit van vele mensen. Je kan al je rechten hebben, maar als je geen andere optie hebt dan elke dag om 5u30 opstaan, je op een overvolle trein begeven naar een fysiek uitputtende en mentaal steriliserende job waarmee je dan maandelijks nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen, dan zijn die rechten theoretische concepten die in de praktijk geen reet uitmaken.
Denk je dat het vroeger beter was ? Toen men in de baron zijn hof mocht krabben tot men er bij neer viel, winter en zomer, dag en nacht (bij wijze van spreken) ? En men de wapens mocht opnemen omdat hun heer ruzie had met zijn neef over een stuk jachtgrond ?

Dan heb ik toch liever het huidige werkritme.
Citaat:
Op zo'n moment neemt de kudde notie van zijn bestaan. Mogelijk was dat het opzet. Het is in ieder geval gelukt: zelfs ik heb nu een mening over de jongeman.
Je begeeft je op het terrein van pure speculatie. Het motief van de dader is nog niet gekend - tot zover een geschift iemand een motief nodig heeft - dus we weten niet waarom hij zo gehandeld heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be