![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2009 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed dat je jaren zal moeten zoeken om één pro-abortusgroepering te vinden. Je verwart waarschijnlijk(intentioneel?) met pro-choice.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Nee hoor. Ideologische verschillen zie ik als geen reden om niet meer te spreken met mensen.
![]() |
#867 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien dat dat wel ergens verscholen zit als ge op de juiste links klikt, maar "pro-choice" is hier duidelijk een eufemisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://shakenbaby.net En er blijven er zéér veel met een handicap voortleven. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2009 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
Minister
|
![]() Er lopen volgens mij wel meer losgeslagen individuen rond hoor in onze maatschappij die niet altijd de juiste bedoelingen hebben. Heb jij de krant al eens opengeslagen of het nieuws bekeken. Elke dag wel iemand die door begint te flippen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien ligt dat wel aan het feit dat we in een maatschappij leven waarin je je hoofd niet links of rechts meer mag draaien zonder een of andere wet te overtreden.
![]() |
#871 |
|
![]() En tegelijkertijd heeft geen enkele bevolking in de gehele geschiedenis zoveel rechten gehad als de dag van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Minister
|
![]() Hela Kamiel, niet overdrijven! Zo slecht is Bert Ansio nu ook niet!
![]() |
#873 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je paard gedood wordt, krijg je wel meer van de verzekering dan wanneer je kind gedood wordt.
![]() |
![]() |
#874 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn echter minder rechten dan wat despoten zich in de geschiedenis hebben toegeëigend, zoals het recht om bij de gratie god's iemand in een vergeetput te gooien, te laten martelen of doden. Het zijn minder rechten dan die van pausen die zich het recht voorbehielden andersdenkenden op te stoken of van leenheren die zich de oogst en bezittingen van boeren toeëigenden. Daar staat tegenover dat er tegen al onze rechten regelmatig of occasioneel inbreuken plaatsvinden die soms wel en soms niet gesanctioneerd worden. Want waar blijven bijvoorbeeld de unalienable rights van de gedode kinderen en hun ouders? Rechten zijn maar van belang in de mate waarin je ze kan doen gelden, zoniet is het cosmic dust of gunsten. Maar nog relevanter lijkt mij de discrepantie tussen die abstracte rechten en de dagelijkse realiteit van vele mensen. Je kan al je rechten hebben, maar als je geen andere optie hebt dan elke dag om 5u30 opstaan, je op een overvolle trein begeven naar een fysiek uitputtende en mentaal steriliserende job waarmee je dan maandelijks nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen, dan zijn die rechten theoretische concepten die in de praktijk geen reet uitmaken. Rechten zijn dus geen garantie op welzijn zoals ook welvaart dat niet is. De mens is een kuddedier. Als hij de indruk heeft niet tot een (zelfgekozen) kudde te behoren, zal hij dat duidelijk maken aan de kudde. Bijvoorbeeld door de jongen uit de kudde aan te vallen. Op zo'n moment neemt de kudde notie van zijn bestaan. Mogelijk was dat het opzet. Het is in ieder geval gelukt: zelfs ik heb nu een mening over de jongeman.
![]() |
![]() |
![]() |
#875 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die rechten ...daar trekken ze zich bij ons nog niet zoveel van aan hoor.
Plichten daar komt het op neer.
![]() |
#876 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn er dan wel bijzonder weinig in verhouding tot wie de dans niet ontspringt.
![]() |
#879 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die onderzoekjes die gaan niet toegeven dat er iets mis is met onze chaotische hectische samenleving. Die zullen wel iets anders naar voor schuiven dan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit doet echter geen afbreuk aan de vele rechten van de burgen heden ten dage. Citaat:
Dan heb ik toch liever het huidige werkritme. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |