![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar niet voor die man. Citaat:
ALS ( dus dat moet dan al 101% vaststaan) het om sabotage ging dan kan je enkel stellen dat er een schuldige is .... ergens ... niet meer dan datte ( Je kan zelfs niet stellen dat het om moord gaat ) Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg die hele zaak eigenlijk niet, maar kan iemand me zeggen waarom dit absoluut geen zelfmoord kan geweest zijn?
![]() |
#863 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het gerechterlijk verleden in de states? Ik moet iets gemist hebben, maar wat heeft ze daar gedaan? Citaat:
Hebben ze zich te veel gefixeerd op Ait Oud of niet? Feit is dat het vaststaat dat hij loog dat hij er niet geweest was, want hij was er geweest. Dan heb je ook nog het feit dat de meisjes zijn verkracht en dat er pollen in zijn onderbroek zitten. Pollen kunnen voorkomen op je schoen, op je broek, op je pull, maar in je onderbroek? Wat hebben we bij Clottemans qua leugens? Ze loog over een brief (of telefoontjes, ik weet het niet vanbuiten), van enkele jaren geleden. Als je weet dat Clottemans het gedaan heeft, kunnen zulke dingen als aanwijzing dienen om de zaak beter te begrijpen. Maar ik zie zelf geen verband tussen beide 'events' (kan even niet komen op het goede Nederlandse equivalent van dit woord, in fysica spreken we van events). Clottemans loog ook over het feit dat ze verdwaald was en die pilot chute toen vond. Dat dit nonsens is, vermoedt iedereen wel. Maar dan nog zie ikzelf niet het verband in tussen het vinden van de pilot chute en het plegen van de moord. Uit het onderzoek is gebleken dat ze de pilot chute zou moeten kunnen zien gevallen hebben (wat een zinconstructie, maar goed), maar misschien durfde ze dat niet toe te geven. Uit het vinden van de pilot chute zou ikzelf afleiden dat Clottemans aangedaan is door de moord, dat ze het niet uit haar hoofd kon zetten, dat ze op zoek is gegaan om het onderzoek te helpen (klinkt waarschijnlijk eufemistisch voor degene die haar schuldig achten), ... Maar in concreto zie ik geen reden waarom een moordenaar die pilot chute zou zoeken. (Ik zie ook geen reden waarom hij deze niét zou zoeken, ik beschouw het gewoon opnieuw als twee niet afhankelijke events, onafhankelijk van de rol van EC in de misdaad) Citaat:
Op basis van de 'feiten' (hier het gedane forensisch onderzoek) vind ik dan ook dat er meer connectie te vinden is tussen Ait Oud en die meisjes (de pollen, het onderbroek, de échte plaats delict) dan tussen Clottemans en Van Doren (geen zekerheid waar gesaboteerd, noch wanneer gesaboteerd, noch door wie gesaboteerd, noch het motief van de sabotering, ...) Overigens, tijdens het schrijven van deze tekst moest ik plots denken aan een aflevering van Baantjer. In [i]een[/I aflevering was er ook een 'moord' gepleegd, en het slachtoffer had zelfs het zelfmoord zo voorbereid dat hij/zij op voorhand al de 'dader' zat zwart te maken en subtiel hier en daar hints naar de dader te verspreiden. De Cock en Vledder hebben ook alle hints gevolgd en het is maar in de allerlaatste minuut geweest dat ze (door een detail, het had iets te maken met de bank) ontdekten dat het zelfmoord en geen moord was. Ik heb geen idee in welk seizoen deze aflevering was, maar als ik mij niet vergis is de moord gepleegd in een sauna. In ieder geval, een aanrader voor degene die overtuigd zijn van Clottemans' schuld.
![]() |
![]() |
#865 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vledder en De Cock als bewijsmateriaal in een rechtzaak
![]()
![]() |
#866 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volg jij misschien de draad ook eens...zie hier misschien even Ze heeft er over lange termijn ( met af en aan ) op sporadische basis mee.... een soort gelegenheidspartner dus. Een man die btw er nog verscheidene andere 'liefjes' op nahield. Nu zit ik natuurlijk niet in dat mens (EC) haar hoofd ... wie weet was ze om één of andere reden toch meer jaloers of zag ze in dit liefje een grotere bedreiging dan in al de rest terwijl ze haar hoop gesteld had op wat anders in de toekomst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het me niet kan overtuigen ... ga jij het me dan uitleggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zijn doorgaans wel hevig overtuigd van EC's onschuld. Misschien moet je eerst wat kennis opdoen over de zaak vooraleer je komt meediscussieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast beslis je niet om zelfmoord te plegen op enkele seconden. De evolutie tot het zelfmoord plegen neemt (normaal gezien) toch enkele weken/maanden/jaren in beslag, en meestal is er bij zelfmoord een afscheidsbrief, of heeft de persoon naar zelfmoord gegoogeld, of gebeld naar de zelfmoordlijn, gesproken met een vriend/vriendin/minnaar over zelfmoord, ... Geen enkele van deze elementen is (voor zover ik weet uit de pers althans, zelfs geen idee of ze ernaar gezocht hebben) gevonden in het onderzoek. Ik ben wel geen psycholoog, maar de enige persoonlijkheid waarbij ik mij kan voorstellen dat iemand zo zelfmoord pleegt (zonder ook maar iets van signaal te geven), is een enorm introvert, op het autistische af, persoon. Aan de omschrijvingen van EVD denk ik eerder dat EVD een extraverte persoon was, maar da's maar mijn psychologisch instinct.
![]() |
![]() |
#870 |
Europees Commissaris
|
![]() Achzo, jij kent alle details ? Ben je misschien zelf onderzoeker in deze zaak?
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nog geen enkel scenario gelanceerd ... en heb meermaals de nadruk erop gelegd dat ik net alle opties open laat. Blijkbaar weet jij weer beter ... misschien moet je maar eens vragen om moderator te worden dan kan je de draad sluiten wegens 'uitgemaakte zaak' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik ga zeker mijn tijd niet meer steken in jou uit te leggen waarom de zee nat is. Ik heb belangrijker dingen te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Europees Commissaris
|
![]() EC heeft meer redenen om EVD te haten dan eender wie? Geef eens statistieken van wie het meeste moorden pleegt? De bedrogen man of de seksrivaal?
![]() |
#875 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je datte ? Laatst gewijzigd door praha : 9 oktober 2010 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In m'n vroegere buurt woonde zo een jongeman. Stond op vrijdagavond nog te feesten en vrienden en plezier te maken, zoals gewoonlijk, en de zaterdag hing hij zichzelf op aan de zolderbalk. En dat is geen alleenstaand geval. Geen afscheidsbrief, niets. Er is toen trouwens ook onderzocht of het niet om moord kon gaan, maar men heeft toen besloten dat het zelfmoord was. Citaat:
zelf dood + iemand anders de vernieling in.
![]() |
![]() |
#877 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel dat ze nu het meeste hield van Somers, dan zou ze toch wel een erg groot risico (als het ware 33% kans) nemen door zelfmoord te plegen en haar meest geliefde ervoor te laten opdraaien, niet?
![]() |
![]() |
#879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#880 |
Europees Commissaris
|
![]() In de veronderstelling dat het zelfmoord is, moet ze er blijkbaar toch wel nog over nagedacht hebben als de parachute al gesaboteerd was. Daarnaast heeft ze tijdens de val wanhopig proberen haar parachute openen. Of dat het gevolg is van 'reflexen', weet ik niet, maar het houdt geen steek (in een helder denkende situatie) om je parachute te willen openen als je weet dat die niet meer werkt
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 9 oktober 2010 om 02:02. |
![]() |
![]() |