Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mogen mannen op de tribune tijdens apartheidszwemmen?
NEEN, apart is apart en die kaffers moeten buiten 6 12,50%
NEEN, ze komen enkel om onze prachtlijven te begluren 5 10,42%
JAWEL, zwemmen is een sport en ze mogen komen kijken 7 14,58%
JAWEL, als men privé wil zwemmen moet men maar privé zwembad afhuren 30 62,50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2011, 12:41   #861
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Ik voel me als man absoluut niet beledigd door de uitspraken van Alice.
Ik begrijp wel, dat indien jij aan man bent waarvoor alice haar uitspraak terecht is, jij je niet beledigd voelt.
Citaat:
Ik voel me als mens en als man wel zwaar beledigd door oa. jouw uitspraken in dit topic.
Welke uitspraken?
Graag met citaat en link.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 13:30   #862
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik begrijp wel, dat indien jij aan man bent waarvoor alice haar uitspraak terecht is, jij je niet beledigd voelt.
En nou in begrijpbaar Nederlands graag.

Citaat:
Welke uitspraken?
Graag met citaat en link.
Elke uitspraak van je in dit topic waar je discriminatie van mannen goedpraat. Discriminatie van mannen op grond van religieuze apartheid en segregatie. Die jij en die paar medestanders van jou dan goed proberen te praten. Oa. door te gaan ijlen over mannelijke voyeurs. Door te gaan ijlen over ladies nights. Door te gaan ijlen over gescheiden internaten. Door te gaan ijlen over privacy in een openbaar zwembad. Door te gaan pleiten voor de rechten van die Turkse moslimvrouwen. En daardoor tegelijk tegen de rechten van de autochtone mannen te pleiten. En nog wel een paar van zulke dingen meer.

En de kern van de zaak is heel simpel. Mannen worden geweigerd in een openbaar omdat een groepje Turkse vrouwen vanwege hun moslimgeloof vinden dat mannen er niet mogen zijn. Mannen die daar al jaren zwemmen. Die eerst het zwembad uitgejaagd werden vanwege dat moslimgeloof. En die later zelfs van de openbare tribune gejaagd werden. Terwijl hun vrouwen daar aan het zwemmen waren welteverstaan.

Iemand die zich links noemt verdedigt zulke dingen niet. Dingen die ongelijkheid bevorderen. Die segregatie bevorderen. En dat is precies wat jij in dit topic aan het doen bent.
Daarom voel ik met niet alleen als mens en man door jouw uitspraken beledigd. En die van je medestanders natuurlijk. Maar als links iemand voel ik me ook beledigd door jullie verraad van het linkse gelijkheidsideaal.
Misschien denken jullie wel dat jullie goed bezig zijn met jullie zgn. "positieve" gediscrimineer van die Turkse zwembadmevrouwen. Maar dan hebben jullie niet in de gaten dat jullie daarmee anderen "negatief" discrimineren. Laat dat nou eens goed doordringen!
Oud 16 februari 2011, 13:39   #863
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En nou in begrijpbaar Nederlands graag.
Ok, in voor jouw begrijpbaar Nederlands.

Als jij je niet beledigd voelt door alice haar uitspraak :"( mannen pissen steevast de bril onder, vandaar!)", betekent dit wellicht dat die uitspraak klopt voor jouw.

Citaat:
Elke uitspraak van je in dit topic waar je discriminatie van mannen goedpraat. Discriminatie van mannen op grond van religieuze apartheid en segregatie.
Ik praat discriminatie van mannen, op grond van religieuze apartheid en segregatie; niet goed.
Waar lees jij dat?
Graag citaat met link. Je kan dat blijkbaar niet geven.
Oud 16 februari 2011, 13:51   #864
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Als jij je niet beledigd voelt door alice haar uitspraak :"( mannen pissen steevast de bril onder, vandaar!)", betekent dit wellicht dat die uitspraak klopt voor jouw.

Ik praat discriminatie van mannen, op grond van religieuze apartheid en segregatie; niet goed.
Waar lees jij dat?
Je steunt wel discriminatie van mannen, op grond van puriteinse clichés en vooroordelen dat mannen per definitie perverse gluurders zijn door een algemene privacy regel toe te staan op basis van geslacht..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 14:07   #865
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Er staat toch niet dat alle mannen dat doen? Dus ik voel me er ook niet over aangesproken. De uitspraak klopt ook niet voor mij. Maar het is wel zo dat veel mannen nou eenmaal de wc bril onderpissen. Vaak omdat vrouwen de wc bril niet omhoog doen als ze zelf gepist hebben. Maar da's allemaal offtopic.

Citaat:
Waar lees jij dat?
Ik heb je net uitgelegd waarom en hoe en wat. Wat je verder hier weggelaten hebt trouwens. Ik ga dat niet nog eens herhalen. Ik heb geen zin in om nog eens aan jou 6 x hetzelfde uit te leggen.
Oud 16 februari 2011, 14:08   #866
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je steunt wel discriminatie van mannen, op grond van puriteinse clichés en vooroordelen dat mannen per definitie perverse gluurders zijn door een algemene privacy regel toe te staan op basis van geslacht..
Neen.
Graag citaat met link.
Oud 16 februari 2011, 14:11   #867
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb je net uitgelegd waarom en hoe en wat. Wat je verder hier weggelaten hebt trouwens. Ik ga dat niet nog eens herhalen. Ik heb geen zin in om nog eens aan jou 6 x hetzelfde uit te leggen.
Uiteraard laat ik je uitleg weg. Die staat bol van leugens.
Daarom vraag ik je citaat met link. Maar dat kan je uiteraard niet geven.
Leugens kan je niet aantonen, hé.
Oud 16 februari 2011, 14:23   #868
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Uiteraard laat ik je uitleg weg. Die staat bol van leugens.
Daarom vraag ik je citaat met link. Maar dat kan je uiteraard niet geven.
Leugens kan je niet aantonen, hé.
Na mijn 1e discussie met jou kreeg ik mijn twijfels. Ik ben toen meteen door meerdere mensen voor jou gewaarschuwd. Maar ik geef graag mensen een 2e kans. Jou ook. Had ik hier beter niet kunnen doen. Want nou blijkt dat die mensen die mij waarschuwden gewoon gelijk hadden.

Toedeloekie artisjok!
Oud 16 februari 2011, 14:30   #869
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Na mijn 1e discussie met jou kreeg ik mijn twijfels. Ik ben toen meteen door meerdere mensen voor jou gewaarschuwd. Maar ik geef graag mensen een 2e kans. Jou ook. Had ik hier beter niet kunnen doen. Want nou blijkt dat die mensen die mij waarschuwden gewoon gelijk hadden.
Hebben ze je niet gewaarschuwd dat ik een citaat met link durf vragen.

Citaat:
Toedeloekie artisjok!
Dat had ik zo ongeveer verwacht.
Je schrijft leugens en kan dus niet één post met link geven.
Je staat blok.
Oud 16 februari 2011, 14:55   #870
Nidstang
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Hebben ze je niet gewaarschuwd dat ik een citaat met link durf vragen.
Ze hebben me zelfs gewaarschuwd dat jij zelfs naar een link durft te vragen om aan te tonen dat 1 + 1 = 2. Of naar een link om aan te tonen dat water nat is. En de paus katholiek.

Citaat:
Dat had ik zo ongeveer verwacht.
Je schrijft leugens en kan dus niet één post met link geven.
Je staat blok.
Jij vindt leugens wel een mooi woordje he?

En ik sta echt niet blok hoor. Ik heb alleen geen zin om moeite te gaan doen voor iets dat duidelijk te zien is voor alle mensen die dit topic gevolgd hebben. Die mensen mogen zelf oordelen. Ik heb mijn mening gevormd op grond van jouw postings in dit topic. En uit die postings van jou maak ik op dat jij duidelijk voor segregatie bent. En voor ongelijkheid. Dat jij denkt dat je heel progressief en vooruitstrevend bent. Terwijl je juist reactionaire dingen steunt in de praktijk.
En als dat niet zo is dan moet jij je maar eens duidelijker uitdrukken. Ipv. leugens te gaan krijsen. Dan ga je maar bij jezelf te rade over hoe je jouw boodschap duidelijker over kan brengen. Zodat die niet verkeerd kan worden begrepen. Maar van mij hoeft dat al niet meer. Ik ben klaar met jou.
Oud 16 februari 2011, 15:13   #871
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben me zelfs gewaarschuwd dat jij zelfs naar een link durft te vragen om aan te tonen dat 1 + 1 = 2. Of naar een link om aan te tonen dat water nat is. En de paus katholiek.
Daar vergissen ze zich in.

Citaat:

En ik sta echt niet blok hoor. Ik heb alleen geen zin om moeite te gaan doen voor iets dat duidelijk te zien is voor alle mensen die dit topic gevolgd hebben. Die mensen mogen zelf oordelen. Ik heb mijn mening gevormd op grond van jouw postings in dit topic. En uit die postings van jou maak ik op dat jij duidelijk voor segregatie bent. En voor ongelijkheid. Dat jij denkt dat je heel progressief en vooruitstrevend bent. Terwijl je juist reactionaire dingen steunt in de praktijk.
En als dat niet zo is dan moet jij je maar eens duidelijker uitdrukken. Ipv. leugens te gaan krijsen. Dan ga je maar bij jezelf te rade over hoe je jouw boodschap duidelijker over kan brengen. Zodat die niet verkeerd kan worden begrepen. Maar van mij hoeft dat al niet meer. Ik ben klaar met jou.
Als het zo duidelijk te zien is, moet je toch tenminste één post kunnen geven.
Oud 16 februari 2011, 15:48   #872
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:

En ik sta echt niet blok hoor. Ik heb alleen geen zin om moeite te gaan doen voor iets dat duidelijk te zien is voor alle mensen die dit topic gevolgd hebben. Die mensen mogen zelf oordelen. Ik heb mijn mening gevormd op grond van jouw postings in dit topic. En uit die postings van jou maak ik op dat jij duidelijk voor segregatie bent. En voor ongelijkheid. Dat jij denkt dat je heel progressief en vooruitstrevend bent. Terwijl je juist reactionaire dingen steunt in de praktijk. En als dat niet zo is dan moet jij je maar eens duidelijker uitdrukken. Ipv. leugens te gaan krijsen. Dan ga je maar bij jezelf te rade over hoe je jouw boodschap duidelijker over kan brengen. Zodat die niet verkeerd kan worden begrepen. Maar van mij hoeft dat al niet meer. Ik ben klaar met jou.
Ik deel je analyse. Dat mens moet dringend gaan nadenken over de waarden waar zij voor staat. Zum kotsen!
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 16:17   #873
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Ik deel je analyse. Dat mens moet dringend gaan nadenken over de waarden waar zij voor staat. Zum kotsen!
Jij was op ook zoek naar een post om je leugens aan te tonen.
Misschien kan je samen zoeken.
Oud 16 februari 2011, 18:49   #874
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij was op ook zoek naar een post om je leugens aan te tonen.
Misschien kan je samen zoeken.
Wat bazel je nu ? Liegen is duidelijk your way of life. Niet de mijne. Probeer maar eens een andere tactiek uit om je sexisme en haat voor andersdenkenden aan de man te brengen want je trolmethoden zijn iets te doorzichtig.
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 19:23   #875
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
zoveel spagaat vind ik er niet aan.
het ene totalitaire regime dat alles oplegt van boven af (nemen we het kremlin even) met verplichting tot uitroeiing van andersdenkenden.
tegenover het andere totalitaire regime dat alles oplegt van boven af (laten we ene Allah nemen) met verplichting tot uitroeiing van andersdenkenden.
En dan vergeten we even dat ge hier op dit forum hetzelfde nastreeft.
Oud 16 februari 2011, 19:28   #876
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Wat bazel je nu ? Liegen is duidelijk your way of life. Niet de mijne. Probeer maar eens een andere tactiek uit om je sexisme en haat voor andersdenkenden aan de man te brengen want je trolmethoden zijn iets te doorzichtig.
2x
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 19:35   #877
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En uit die postings van jou maak ik op dat jij duidelijk voor segregatie bent. En voor ongelijkheid.
Dat is inderdaad een leugen.
Anders kan ik het niet noemen.
Oud 16 februari 2011, 19:40   #878
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is inderdaad een leugen.
Anders kan ik het niet noemen.
Zo zijn we dat gewoon van de rechtse rakkers, liegen en zever verkopen en als ze zich genomen voelen gaan ze een potje schelden.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 19:42   #879
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
2x

De tribune juichers (fans) zijn ook weer van de partij.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2011, 19:43   #880
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet over de hele lijn.
Zoals Wisord al terecht opmerkte zijn er gescheiden mannen en vrouwentoiletten, zijn er gescheiden mannen en vrouwen kleedkamers in sporthallen.

Vrijheid van gelijkheid betekent ook dat vrouwen en mannen even gelijk over hun eigen leefwereld kunnen oordelen, en dat betekent ook dat ze niet kunnen gedwongen worden tot een bepaalde mening.

Misschien komen die gescheiden kleedkamers en toiletten in de toekomst te vervallen, maar zolang er bij mannen en vrouwen vraag naar is, is het aan de samenleving om daar aan te voldoen.

Het is een balans tussen het aanpassen van het individu aan de samenleving en het aanpassen van de samenleving aan het individu.

Zowel het denken in de ene extremistische richting als de andere is verkeerd imho.

En dat is nu net wat gij doet.
U houdt u nu bewust van den domme, gescheiden toiletten zijn verplicht bij wet, wat niet wil zeggen dat de ruimtes waar ze deel van uitmaken, sporthal, horeca of andere zaken niet vrij toegankelijk zijn voor mannen en vrouwen.

Wie dwingt wie tot en " bepaalde mening"? Al gehoord over emancipatie? Vrouwen en mannen maken beiden deel uit van alle publieke ruimtes, dat accepteren hoort bij het gedachtengoed van DEZE samenleving, ervoor ijveren dat dit in vraag wordt gesteld is pas een bepaalde mening opleggen, aan en vrije en seculiere samenleving waar religie niet bepaald hoe mensen met mekaar omgaan; wilt u dit niet zo houden?
Ik wel!
Natuurlijk komt de vraag naar gescheiden toiletten of kleedkamers niet te vervallen, zoalng ze deel uitmaken van publieke ruimtes die WEL VOOR MANNEN EN VROUWEN VRIJ TOEGANKELIJK IS!
Wat is dat toch met jullie?
Dat heeft totaal niets met extremisme te maken maar wel met gelijkheid van man en vrouw, het is eerder extremistisch deze in vraag te stellen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be