Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2012, 18:19   #861
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Galileo heeft tijdens zijn leven nooit erkenning gehad en belandde zelfs bijna op de brandstapel.
Misschien moet je voor jezelf eens de vraag stellen....
Zou je Galileo (mbt tot ) beschrijven als een gelovige of eerder een wetenschapper ?
En lag dat ontbreken van erkenning tijdens zijn leven aan een wetenschappelijke commune of eerder aan 't feit van een wereldbeeld sterk geïndoctrineerd en gecontroleerd door een geloof ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 18:25   #862
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Een definitie van de ziel geven is onmogelijk. Wat is een ziel? Is de de essentie van de persoon die verdergaat naar het fysische leven? Of is de het grotere zelf, wat ook bestaat.

Soms wordt het grotere zelf ziel genoemd.

Probleem is dat dit bijna niet te definieren valt. Je grotere zelf is de entiteit die bestaat uit alle voorgaande en toekomstige incarnaties. Als je je samenvoegt met je hogere zelf, dan ben je je tegelijk bewust van je identiteit en de identiteit die je hogere zelf is, die alle personaliteiten omvat die je ooit bent geweest en zal zijn. Dit is zeer moeilijk voor te stellen en te definieren tenzij je het zelf ervaren hebt zoals sommigen doen.
zéér juist exodus ... allez ik bedoel dat wat allemaal mogelijks aan die ziel toegeschreven wordt.

En is het nu aan de wetenschap om aan te tonen ( op straffe van onherroepleijk falen ) dat iets waar ze zelf geen oordeel over heeft ( en enkel tot het domein van het rijk der fabels behoort ) te gaan onderozeken en vinden ?
Want dat was wel hét argument van Fred
Oud 1 maart 2012, 18:26   #863
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Heb daar een een documentaire over gezien.
Oud 1 maart 2012, 18:33   #864
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Error Bekijk bericht
Mensen van de overheid die een zwart kostuum dragen? Echt?
Ja écht... het is zelfs zo dat door de alientechnologie de nwo erin geslaagd is zwarte textiel verf te maken
Oud 1 maart 2012, 18:35   #865
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Error Bekijk bericht
Omdat enkel DAAR de krachtlijnen van Gracklor samenkomen en de reptilians dit veld niet kunnen penetreren
juist ja... vanwege die schop ( ik bemerk het nu pas ) ... die werkt als kooi van Faraday
Oud 1 maart 2012, 22:08   #866
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogofSirius Bekijk bericht
ohhhhhh ok je was dus even erg erg erg onduidelijk.
Misschien net omdat ge steeds denkt in termen van het bovennatuurlijke

Citaat:
jij toch ook?
Ah ja ?
Beweerde ik dan wat ?

Citaat:
en hoe jong was je nu?
stomme opmerking... beetje ongelukkig poging om op de man spelen... leeftijd is een mogelijke indicatie maar slechts een zéér vage

Ik durf er zelfs mijn hand voor in het vuur steken dat ik ouder ben dan jij.
Maar dan ga je me dat misschien weer aanrekenen ?

Laatst gewijzigd door praha : 1 maart 2012 om 22:08.
Oud 2 maart 2012, 01:21   #867
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogofSirius Bekijk bericht
het 'bovennatuurlijke' bestaat niet eens. Het zijn gebeurtenissen die men
nog niet kan plaatsen ...
Ja okay... het kind moet gewoon een naam hebben

Citaat:
...omdat 'men' (lees wetenschappers) en nog geen juist kader voor hebben en alles wat buiten hun kader valt heet opeens "boven natuurlijk' begrijp me goed ik zeg niet dat deze zaken er niet zijn, ze zijn er in overvloed: ESp, telepathie, psychokinese, remote vieuwing, distance healing,
helderziend en voelendheid. Vermogens die we ooit hadden maar nu allemaal terug zullen komen. gewoon effe wachten dus.
Heel leuke hypothese maar dan ook niet meer dan dat.
Buiten het feit dat er tot op heden niks tastbaars is en we maar af moeten op he woord van anderen faalt het ergens ( daarom is het niet automatisch onwaar... begrijp me goed ) door zijn zelfbedruipendheid... er is nergens een openingspiste denkbaar die maakt dat je een mogelijkheid geboden krijgt het tegendeel te gaan aantonen.
In dat opzicht verschilt het dus nergens als een stellig dat blauwe smurfen ook zouden bestaan.

Citaat:
Je reactietje hierop is veelzeggend .
idd ... zeer veelzeggend
Ik beoordeel niemand louter omwille van hun leeftijd.
Dat hoeft ook niet en vaak komt het zelfs erg verrassend uit.

Citaat:
Waar ben je toch zo bang voor? En als je echt zo veel ouder ben, ja dan weet ik het niet. Ziet er dan niet best uit denk ik.
Ziede wel dat je het zou aanwenden en dan staat er nog niet eens een concreet getal op

Laatst gewijzigd door praha : 2 maart 2012 om 01:24.
Oud 2 maart 2012, 07:04   #868
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAt is inderdaad wat er gebeurd. Niet door alle aliens uiteraard.

De aliens die ons gebruiken als "brandstof" zijn de wat door sommigen de zogenaamde reptielen worden genoemd. Ze manipuleren onze perceptie van wat mogelijk is, en gebruiken ons als energiebron. Geen fysische energie maar onze emotionele en mentale energie. Ze willen ons in een staat van afgescheidenheid houden, wat lagere emoties teweegbrengt en voeden zich op lagere emoties. Daaraan geen gebrek momenteel op aarde, mede ook door hun toedoen.

We staan inderdaad niet aan de top van de voedselketen. De meeste mensen beseffen dit uiteraard niet dat het zo diep gaat. De beste slaaf is de slaaf die niet beseft dat hij een slaaf is.
Oud 2 maart 2012, 07:21   #869
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het boven-natuurlijke staat boven de natuur. Het is datgene wat er voor zorgt dat alles groeit en bloeit en leeft en beweegt. Anders was er enkel levenloze inhoudsloze materie of misschien zelfs dat nog niet.
Aan leven is niets onnatuurlijks.

Citaat:
Dit boven-natuurlijke bestaat niet volgens de wetenschap want ze kunnen het (nog?) niet meten. Maar mijn gezond verstand zegt mij dat het bestaat.
Dat kan.
Citaat:
Het uwe zegt u dat ook
Dit is interessant.
Waarom denkt ge dat het gezond verstand van een ander uw mening moet volgen?
Mijn gezond verstand zegt dat goden in de vorm die gij hier naar voor brengt niet bestaan.

Citaat:
Maar er komt verandering: is het niet de wetenschap zelf die nu aan het ontdekken is dat er zoiets als 'donkere materie' moet bestaan? Want anders klopt het plaatje niet. Pas op, ze noemen het 'donkere materie' omdat ze het niet kunnen meten, noch zien. Dus de wetenschap zelf gelooft wel degelijk in het onzichtbare en (voorlopig) onmeetbare. Onzichtbare maar werkzame krachten dus.
We kennen al eeuwen onzichtbare werkbare krachten.
Zwaartekracht en magnetisme bijvoorbeeld.
Niets bovennatuurlijks daar.

Maar die krachten zijn, net zoals die van de nog niet ontdekte ontbrekende materie in het heelal berekenbaar, meetbaar en/of kunnen zichtbaar gemaakt worden.

Bij de bovennatuurlijke zaken waarvan hier sprake echter niet.
Is het onmogelijk?
Nee, maar de onwaarschijnlijkheid maakt dat het op dit moment niet nuttig is om er enige geloofwaardigheid aan toe te kennen.
Oud 2 maart 2012, 07:27   #870
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik zal mijn wereldbeeld nooit aanpassen, waarom zou ik? Wat stoort u zo aan mijn wereldbeeld?
En dan verwijt ge anderen van niet buiten de lijntjes te denken?
Oud 2 maart 2012, 10:08   #871
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij vrij goed in een ander zijn plaats stellen. En ik besef dat ik het beter heb dan veel anderen. En ik zou hen dat dus ook willen gunnen. Met meerderwaardigheid heeft dat niks te maken hoor.
'k ben niet akkoord met die redenering. Vinden dat u het beter hebt dan een ander is wel degelijk een meerwaardigheidsgevoel. U kent die ander niet en u weet niet hoe het leven beleefd wordt door iemand die bijvoorbeeld met de voeten schrijft omdat de handen niet voorhanden zijn.

Citaat:
Neen, natuurlijk niet. Maar als je zo door redeneert, dan moeten we nu stoppen met evolueren en enkel vasthouden aan wat reeds bewezen is.

Fred.
in tegendeel. Wie enkel vasthoudt aan zijn eigen fantasie zal niet evolueren. Wie in communicatie durft te treden met de omgeving om fantasie te toesten aan waarneming evolueert. Dat is net de hoofdreden van onze evolutie wij blijven niet steken in eigen gedachten, wij houden niet vast aan achterhaalde ideeën, wij verijken elkanders gedachten en passen onze beelden aan naarmate wij meer begrijpen over hetgeen we fantaseren en waarnemen.
Durven veranderen is essentieel voor evolutie.

Laatst gewijzigd door the_dude : 2 maart 2012 om 10:08.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 10:22   #872
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Natuurlijk, men in black, black helicopters : allemaal uit het kleine donkere universum van de paranoide CT's waar geen zonnestraal ooit binnengeraakt.
En als er dan een parodie op dergelijke theorien wordt gemaakt is dat blijkbaar enkel brandstof op het vuur van het geloof.
Hoe de slang toch in zijn eigen staart kan bijten, nietwaar?

Trouwens in Vlaanderen heb je een aantal locaties die 'De Nekker' of 'Nekkersput' of 'Nekkerspoel' noemen.
Enig idee waar dat vandaan komt?
Van Nikker, Man in Black dus, of ook wel 'duivel'.
De Nekkersput was een kuil waar volgens het volksgeloof een 'duivel' woonde en die vermeden moest worden.
Idem met Nekkerspoel, een poel met een nekker erin.

Verhalen om kinderen bang te maken van gevaarlijke plaatsen (modderpoelen, moerassige bodems, onstabiele kuilen in de grond) dat is blijven voortleven in volkscultuur.
Maar jouw eventuele verklaring is uiteraard veel geloofwaardiger.
U vergeet the Man in the Black pyjama, a worthy ennemy
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 10:33   #873
giserke
Banneling

Standaard

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 10:39   #874
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
'k ben niet akkoord met die redenering. Vinden dat u het beter hebt dan een ander is wel degelijk een meerwaardigheidsgevoel. U kent die ander niet en u weet niet hoe het leven beleefd wordt door iemand die bijvoorbeeld met de voeten schrijft omdat de handen niet voorhanden zijn.
Niet akkoord, als je zegt "ik vind dat ik het goed heb ivm veel anderen" wil niet zeggen, "ik ben beter dan de anderen" Beter af zijn kan wel, maar dat is geen meerwaardigheidsgevoel, omdat dit te maken heeft met welstellen.

Citaat:
in tegendeel. Wie enkel vasthoudt aan zijn eigen fantasie zal niet evolueren. Wie in communicatie durft te treden met de omgeving om fantasie te toesten aan waarneming evolueert. Dat is net de hoofdreden van onze evolutie wij blijven niet steken in eigen gedachten, wij houden niet vast aan achterhaalde ideeën, wij verijken elkanders gedachten en passen onze beelden aan naarmate wij meer begrijpen over hetgeen we fantaseren en waarnemen.
Op zich juist, maar ik snap de link niet met "wel stellen"

Laatst gewijzigd door giserke : 2 maart 2012 om 10:39.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 11:11   #875
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

We kunnen de reptilians verslaan.

Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:51   #876
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dit is interessant.
Waarom denkt ge dat het gezond verstand van een ander uw mening moet volgen?
Mijn gezond verstand zegt dat goden in de vorm die gij hier naar voor brengt niet bestaan.
En dan heb je gelijk want ik geloof helemaal niet in goden. Ik geloof in God.

Citaat:
We kennen al eeuwen onzichtbare werkbare krachten.
Zwaartekracht en magnetisme bijvoorbeeld.
Niets bovennatuurlijks daar.
Maar we weten nog steeds niet wat het is.

Citaat:
Maar die krachten zijn, net zoals die van de nog niet ontdekte ontbrekende materie in het heelal berekenbaar, meetbaar en/of kunnen zichtbaar gemaakt worden.
Die krachten zelf kunnen niet zichtbaar gemaakt worden, maar men kan wel inderdaad de gevolgen van die krachten meten en waarnemen.

Citaat:
Bij de bovennatuurlijke zaken waarvan hier sprake echter niet.
Toch wel: iemand krijgt een BDE en dat verandert gans zijn leven. Dat is iets wat je kunt waarnemen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:54   #877
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Maar het is nu net de wetenschap die zich hardnekkig blijft vastklampen aan het idee dat alles vanzelf is ontstaan. En die iedereen die anders denkt verkettert.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 15:59   #878
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De wetenschap en haar aanhangers zijn verblind door de fysische realiteit, ze denken dat het het enige is dat er bestaat.

Lees hier wat een hogere bewustzijnsvorm hierover te zeggen heeft;

Citaat:
You are like children with a game, and you think that the game is played by everyone. Physical life is not the rule. Identity and consciousness existed long before your earth was formed. You suppose that any personality must appear in physical terms. Consciousness is the force behind matter, and it forms many other realities besides the physical one. It is, again, your own viewpoint that is presently so limited that it seems to you that physical reality is the rule and mode of existence.

The source and power of your present consciousness has never been physical, and where I am, many are not even aware that such a physical system exists.

The physical system is an illusion, but you must accept it and from your viewpoint try to understand the realities that exist beyond it.

You cannot objectify the inner portions of your own identity, and therefore you do not perceive them. So much of your energy is used in the physical productions that you cannot afford to perceive any reality but your own.

Like children playing with blocks, you focus your attention on the physical blocks. The physical blocks appear very real to you when you dwell within their perspective. Other shapes and forms that you could perceive, you do not. Even in explaining other realities, I must use the words "shapes" and "forms" or you would not understand me.

Your idea of progress is building larger blocks, and yet one day you will put aside your "children's toys."

The human race is a stage through which various forms of consciousness travel... Yours is a training system for emerging consciousness. Before you can be allowed into systems of reality that are more extensive and open, you must first learn to handle energy and see through physical materialization, the concrete result of thought and emotion.

When you leave the physical system after reincarnations, you have learned the lesson and you are literally no longer a member of the human race, for you elect to leave it. Only the conscious self dwells within it in any case, and other portions of your identity dwell simultaneously within other training systems. In more advanced systems, thoughts and emotions are automatically and immediately translated into action, into whatever approximation of matter there exists. Therefore, the lessons must be taught and learned well.

The responsibility for creation must be clearly understood. To some extent you are in a soundproof and isolated room. Hate creates destruction in that "room" and until the lessons are learned, destruction follows destruction... In the terms of other systems, that kind of destruction does not exist - but you believe that it does, and the agonies of dying are sorely felt. It is not that you must be taught not to destroy, for destruction does not actually exist. It is that you must be trained to create responsibly.

The weapons of destruction are the obvious things that you see. The counterparts are not so evident, and yet it is the counterparts that are important: the self-discipline learned, the control, the compassion that is finally aroused, and that final and last lesson - the positive desire for creativity and love over destruction and hatred. When this is learned, the cycle is finished.

The training will serve you for existence in a variety of interrelated systems. If the sorrows and agonies within your system were not felt as real, the lesson would not be learned.

Laatst gewijzigd door exodus : 2 maart 2012 om 15:59.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 16:01   #879
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar het is nu net de wetenschap die zich hardnekkig blijft vastklampen aan het idee dat alles vanzelf is ontstaan. En die iedereen die anders denkt verkettert.

Fred.
Neen, wij verketteren mensen die met ontestbare ideeën afkomen om ze vervolgens als een beter alternatief voor te stellen. Mensen die ondefinieerbare concepten in het leven roepen en deze proberen te gebruiken als bewijs, en dan kwaad doen tegen anderen als ze dezelfde tactiek gebruiken.

Research naar abiogenese is volop bezig en maakt goede vorderingen, maar dat moeten wij allemaal laten vallen omdat de ziel niet te definiëren is.
Oud 2 maart 2012, 16:06   #880
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetenschap en haar aanhangers zijn verblind door de fysische realiteit, ze denken dat het het enige is dat er bestaat.
Ben je d'r weer met die circulaire ?

Neen dat zijn ze niet en dat is keer aangetoond... daar waar het overduidelijk is dat diegenen dia dat 'argument' hanteren er net wel een zeer starre houding op na houden

Citaat:
Lees hier wat een hogere bewustzijnsvorm hierover te zeggen heeft;
wauw....de zoveelste bloemlezing... nu vallen m'n oogkleppen er echt wel af hoor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be