![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() geen eetcultuur dus,maar een amerikaanse snackcultuur van vetzakkerij
Laatst gewijzigd door Nvalid : 21 april 2013 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan te bedenken, dat de kroket oorspronkelijk Frans is. Verder eet ik wel graag op zijn tijd eens een kroket, maar houd ik absoluut niet van snacks uit de muur. Heineken wordt soms zelfs in Nederland verguisd, maar zo slecht is het nu ook weer niet, het dochtermerk Amstel is bijvoorbeeld (naar mijn mening) al slechter. Daarbij wil ik ook wel weer herhalen, dat Heineken en Stella Artois beiden geen geniale pilseners zijn.
De Brabantse, om precies te zijn Oost Brabantse pilsen ers zijn Bavaria & Dommelsch, toegegeven ook ik vind het bier, vernoemd naar de Brabantse veroveraar van Limburg ![]() Wat betreft 'Hollandisering' daar merk ik weinig van, er is een mate van 'Nederlandisering', maar sommigen hier schijnen niet te begrijpen, dat er juist ook in Nederland, binnen een vorm van eenheid, ook juist regionale verscheidenheid is; kortom we geven het niet graag toe, maar daarin verschillen we weinig van de Fransen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
|
![]() Citaat:
U stelt namelijk dat wij geen eetcultuur hebben. U moet dus welhaast een zeer ruime ervaring opgedaan hebben om dit te kunnen stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#867 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en werd ook aangenaam verrast dat de kaaskopppen zelf eveneens toegaven dat ze geen eetcultuur hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
|
![]() Eh, hoe zit het dan met die frietkots in België? Snap hem al ... met Vlaamse frieten dineer je en met Hollandse friet is je maag rap en goedkoop gevuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
|
![]() Om heel eerlijk te zijn ... geloof er geen bliksem van. Een Vlaming die een Hollander nog eerder onder de groene zoden zou zien liggen zie ik niet gezellig tafelen bij een Hollander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op campings overal in Europa ka je vaststellen wat de nederlandse pot zoal schaft. Meestal zijn het gebakken uien, gebakken uien, gebakken uien of gebakken uien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
Minister-President
|
![]() Wij hebben geen pretenties op dit gebied, zoals jullie Belgen. Op wereldschaal stelt de Belgische keuken ook niet zoveel voor. Als ik een top 10 zou moeten maken dan komen daar geen typisch Belgische gerechten in terecht. Geef mij maar de Italiaanse keuken. En ook veel Aziatische keuken zijn beter dan de Belgische/Franse keuken. Maar daarom vergelijken jullie ook altijd zo graag met Nederland. Dan stelt jullie keuken tenminste nog wat voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 april 2013 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Banneling
|
![]() Shadowke heeft er in ieder geval een. Tenminste dat schijnt zo te zijn. Hij heeft een vaste standplaats op het strand van Scheveningen. Iedereen ken hem daar en hij voelt zich een ware Nederlander alhoewel de inwoners van Scheveningen wanneer ze hem zien hem steevast begroeten met : 'ah daar hebben we de Belg'.
Laatst gewijzigd door system : 21 april 2013 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |