Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 15:07   #861
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom ? Die Vlaamse huisvrouwen spreken in het Westland Shopping center onder elkaar Vlaams.Als het hun beurt is om te bestellen doen ze dat in het Frans (Leonidas winkel 2 weken geleden )....Terwijl ze inpakken bestel ik....Uiteraard in het Nederlands....en ja hoor het Franstalige meisje bediend me zonder problemen en staat me keurig te woord in het NL...ik vraag dan met een glimlach aan die vrouwen waarom ze eigenlijk Frans willen spreken tegen de winkeljuffrouw ? De lafaards gaan dan af als een gieter !
De Vlaming is een lafaard als het op taalgebied aankomt.....U heeft geen taalbewustzijn en het is gewoon jullie eigen fout.....je mag nog honderd jaar op VB en NVA stemmen....er zal niks veranderen.....als je toch perse Frans wil blijven broebelen opdat je te laf bent om je eigen taal te spreken ! Een Vlaming is een onderkruiper...en kan nog veel leren van pakweg een Ier !
Vriendelijk verzoek alléén voor jezelf te spreken. Ik heb mijn volledige beroepsloopbaan in Brussel doorgebracht en buiten het werk nooit Frans gesproken, zoals vele van mijn vrienden. Geen Nederlands, geen centen was mijn motto.

Veel Vlamingen spreken inderdaad hun beste Frans in Brussel. Maar zijn het daarom lafaards zoals jij beweert? Geenszins. Die brave huisvrouwtjes waarover je het hebt zullen wel geen politiek bewuste huisvrouwen geweest zijn maar gewone vrouwen.

Het feit dat je hier de consequente Vlaming komt uithangen maakt geen enkele indruk op mij. De meeste van jouw berichten spreken dit flagrant tegen. Feitelijk ben je een overtuigde belgicist. Je goed recht, maar kom er dan ook voor uit en hang de hypocriet niet uit.

Trouwens, na de volgende verkiezingen worden de Arabische talen toonaangevend in Brussel. Nu al stonden op de lijsten van de PS bijna geen belgen meer. Begin maar al te studeren, ik laat inmiddels Brussel volledig links liggen. Genoeg ruzie gemaakt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be