Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2015, 20:37   #861
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Kijk eens in de spiegel. Dat helpt.
Ik kanker niet. Ik wil gewoon een ernstige discussie over Onkelinx. U startte de draad. Maar u wijkt regelmatig af.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 20:40   #862
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik kanker niet. Ik wil gewoon een ernstige discussie over Onkelinx. U startte de draad. Maar u wijkt regelmatig af.
Ik denk dat ik nergens afgeweken ben, dat ik steeds ingegaan ben op vragen en opmerkingen van jouw vrienden. Ik laat hen niet graag in de kou staan, weetje? Ze hebben het tegenwoordig al zo kwaad.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 20:42   #863
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik nergens afgeweken ben, dat ik steeds ingegaan ben op vragen en opmerkingen van jouw vrienden. Ik laat hen niet graag in de kou staan, weetje? Ze hebben het tegenwoordig al zo kwaad.
Jaja , leg het maar uit.
Oud 3 mei 2015, 22:36   #864
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe noem jij iemand die er Hollandermoppen over meeuwen en tomatensoep bij sleurt maar anderen verwijt dat ze off topic gaan?
Oud 3 mei 2015, 22:41   #865
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Pontifex heeft zijn spiegelbeeld afgepakt.

Met zéér ernstige gevolgen.

Citaat:
Hadden ze op dit forum nog maar wat meer mensen zoals System. Dan zou het niet afgegleden zijn tot een ondermaats forum zoals het nu is. Dieptegang is er niet meer. Alleen wat loze verwijten. Een diepgaande discussie zit er niet meer in. Alle degelijke forummers en debaters zijn weg. Meestal (niet altijd) door verklikking door de Vlaams-nationalisten of omdat ze het toch maar minnetjes vonden.

Nu, let wel, Face-book geeft ook interessante mogelijkheden tot discussie. Ik beperk mijn tussenkomsten dan ook tot het strikte minimum. Een één van dees dagen: foetsi. En zaag dan maar wat verder onder mekaar over hoe slecht Steve Stevaert toch maar was.

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=52
Oud 4 mei 2015, 07:58   #866
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het afschaffen ven Nederlandstalig onderwijs heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Pardon? Er is altijd Nederlandstalig onderwijs in Brussel geweest. Sterker nog, het heeft nu zoveel aantrek dat de scholen eivol zitten. En dat Nederlandstalige ouders klagen dat er teveel anderstalige leerlingen zijn. Men moet weten wat men wil. Als Nederlands een prominenter plaats moet hebben in Brussel, zal dat via onder meer scholen moeten gaan. Dan moet men niet klagen dat er veel Franstalige en anderstalige kinderen in de klas zitten.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 12:30   #867
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Pontifex heeft zijn spiegelbeeld afgepakt.
Er zijn dan ook heel wat klachten over de genaamde Pontifex. Vooral over zijn botte en arrogante manier van antwoorden. Typisch 'hollandse' stijl. Want Pontifex is dan ook effectief een Hollander. Die de Belgische mentaliteit en onze manier van discussiëren niet helemaal vat. Veel posters hebben ook afgehaakt omwille van zijn arbitraire beslissingen.

Het mag eens gezegd worden.
Oud 4 mei 2015, 12:38   #868
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn dan ook heel wat klachten over de genaamde Pontifex. Vooral over zijn botte en arrogante manier van antwoorden. Typisch 'hollandse' stijl. Want Pontifex is dan ook effectief een Hollander. Die de Belgische mentaliteit en onze manier van discussiëren niet helemaal vat. Veel posters hebben ook afgehaakt omwille van zijn arbitraire beslissingen.

Ik zou het zelfs in uw signature plaatsen moest ik in uw plaats zijn.
Oud 4 mei 2015, 13:05   #869
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Pardon? Er is altijd Nederlandstalig onderwijs in Brussel geweest. Sterker nog, het heeft nu zoveel aantrek dat de scholen eivol zitten. En dat Nederlandstalige ouders klagen dat er teveel anderstalige leerlingen zijn. Men moet weten wat men wil. Als Nederlands een prominenter plaats moet hebben in Brussel, zal dat via onder meer scholen moeten gaan. Dan moet men niet klagen dat er veel Franstalige en anderstalige kinderen in de klas zitten.
Het is zelfs zeer goed nieuws dat zoveel Franstaligen en anderstaligen naar Nederlandstalige scholen gaan. Na hun studies zal hun kennis van het Nederlands perfect zijn. Ze zullen de opportuniteit naar Vlaanderen te komen werken en dit in de twee grootste landstalen. Het is toch zeer goed nieuws!
Ik begrijp helemaal niet hoe men kan klagen over het feit dat zoveel anderstaligen naar Vlaamse scholen gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 13:35   #870
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is zelfs zeer goed nieuws dat zoveel Franstaligen en anderstaligen naar Nederlandstalige scholen gaan. Na hun studies zal hun kennis van het Nederlands perfect zijn.
Het zullen zelfs gewoon betere mensen worden.

Citaat:
Ze zullen de opportuniteit naar Vlaanderen te komen werken en dit in de twee grootste landstalen. Het is toch zeer goed nieuws!
Ik begrijp helemaal niet hoe men kan klagen over het feit dat zoveel anderstaligen naar Vlaamse scholen gaan.
Maar waarom de kans aan zich voorbij laten gaan om die kennis als taalmissionarissen verder te delen in het franstalig taalgebied?
En na enkele generaties kunnen we zo eindelijk één natie worden.
Oud 4 mei 2015, 14:02   #871
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zelfs zeer goed nieuws dat zoveel Franstaligen en anderstaligen naar Nederlandstalige scholen gaan. Na hun studies zal hun kennis van het Nederlands perfect zijn. Ze zullen de opportuniteit naar Vlaanderen te komen werken en dit in de twee grootste landstalen. Het is toch zeer goed nieuws!
Ik ook niet. Maar velen sturen erop aan die leerlingen te weren. "Het niveau zakt", je kent dat soort argumenten.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 14:06   #872
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na hun studies zal hun kennis van het Nederlands allesbehalve perfect zijn, zeker niet als ze thuis nooit Nederlands spreken en nadien niet meer in contact komen met Nederlandstaligen.
Oud 4 mei 2015, 14:57   #873
Spitting Image
Banneling

Standaard

Wat heeft dit nu weer allemaal te maken met de opa van Laurette tenzij je wilt bewijzen dat Nederlandssprekenden in dit land gemakkelijk de switch kunnen maken en francofoon, ja zelfs francofiel worden op korte tijd zoals met de familie Onckelinckx gebeurd is. Ze hebben zich zonder moeite 'aangepast' aan de streek waarnaar ze gevlucht zijn. Franstaligen die zich in Vlaams-Brabantkomen vestigen vertikken het om de omgekeerde beweging te maken. Die vinden zich daar te goed voor. Was dat de bedoeling en de link met opa Onckelinckx?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 16:59   #874
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zegt eigenlijk: als gevolg van de pamperpolitiek van de PS zijn de Walen lui geworden.
Er zijn er die van Walen geen hope pet ophebben. Niks nieuws onder de zon.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 17:00   #875
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jouw partij is toch een rechtstreekse erfgenaam van opa Onkelinx zijn partij?
Wat is me dat nu...
Touché.
Oud 4 mei 2015, 17:01   #876
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En er zijn er ook velen die onterecht buiten-gebonjourd werden.
Oud 4 mei 2015, 17:59   #877
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En er zijn er ook velen die onterecht buiten-gebonjourd werden.
hollande zal vast wel al een nieuwe nick hebben.
Oud 4 mei 2015, 18:40   #878
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ja zeg, genoeg gezeverd nu over
Bijgevoegde afbeelding(e)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 18:46   #879
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Pardon? Er is altijd Nederlandstalig onderwijs in Brussel geweest.
WTF?

U bent economisch met de waarheid, zoals men dat zegt.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2015, 18:48   #880
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
En Enghien, begot. Met hoevelen waren ze 'binnengevallen'?
Edingen.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be