![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet toch zelf wel dat dat een website vol kolder en fake news is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#864 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het programma van de PS niet spoort met dat van de PS bestrijdt geen mier. Maar dat er beterweters zijn die het normaal vinden dat de stemmen van 600.000 PS-kiezers meer recht geven op machtsdeelname dan die van 2 miljoen Vlaams-nationalisten is fascistische prietpraat.
![]() |
#865 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoveel jaar geleden werd André Cools, een Waals PS politicus, gewoon koelbloedig vermoord. Ik herinner mij dat er in de Voerstreek nog geschoten werd door Happarts knokploegen. Als priesters zich aan kinderen vergrepen, dan werd dat onder de mat geveegd, "meneer pastoor doet zoiets niet". Homorechten bestonden niet, vrouwen moesten ook nog een inhaalbeweging maken. In mijn kindertijd werd aan kinderen die gepest werd vooral gezegd dat ze maar meer voor zichzelf moesten opkomen. Als er een bus op skireis een ongeval meemaakte dan werd er aan die kinderen die het overleefden gezegd dat ze het zich niet teveel moesten aantrekken, die psychologische hulp die er vandaag de dag is, was er niet. We zijn dus op heel veel punten wel degelijk vooruit gegaan.
![]() |
![]() |
#866 |
|
![]() Ik beschouw dat wel als hoogstaander dan simplistische mannen in ieder jaar dezelfde pakjes die met wat appelsienen gooien, of halfnaakte vrouwen die de samba dansen.
![]() |
#867 | |
|
![]() Citaat:
Nu, dit blijft onder de noemer vallen van smaken en kleuren waarover men niet twist. Het is niet aan jou om uit te maken wat goede en slechte smaak is.
![]() |
![]() |
#868 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij een wereldtentoonstelling in 1958, maar ik had, gelukkig, niet het geluk om getuige te zijn van de evolutie van het IQ van de Belgische elite. Citaat:
![]() |
![]() |
#869 | |
|
![]() Citaat:
Tel die 3 samen, dan zit je aan 24,8+18,5+5,3 = 48,6% van de Vlaamse stemmen... Ja, ik noem dat spugen op de Vlamingen. Tot voor kort wilde hij zelfs paars-groen zonder CD&V proberen, daarmee sloot hij 24,8+18,5+15,4+5,3 = 64% van de Vlaamse stemmen uit... Als men in Franstalig België het normaal vindt om de eerste 2 of zelfs eerste 3 partijen aan Vlaamse kant gewoon uit te sluiten, dan heb je wel een communautair probleem.
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#871 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Staatssecretaris
|
![]() Het carnaval in Binche of ook Stavelot bijvoorbeeld is dan wel traditioneler. Maar het zijn ook maar gewoon zuip feesten waarbij de stedelingen na enkele dagen ‘s morgens nog zat over het plein kruipen. En ik spreek uit ervaring, zelf meerdere jaren mee gedaan aan het feestgedruis. Moest er overdag werken maar in de avond was ik vrij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.standaard.be/cnt/dmf20190301_04220142
Bijna 150 jaar traditie die op de schop moest. Waarom? Omdat het niet fatsoenlijk is of omdat de normen over wat fatsoen is zodanig veranderd zijn dat je van Tavek en co geen scheet meer mag laten zonder dat je als onfatsoenlijk, racist, marginaal en wat nog allemaal versleten wordt? Je drinkt op de voetbal bier uit een beker --> Marginaal, want je zou beter eens naar de koning Elisabeth wedstrijd gaan kijken. Je lacht met een 30 jaar oude Jodenmop --> Racist en antisemiet Bier drinken uit bekers op Aalst carnaval? --> Alle bovenstaande zaken samen en je zou beter eens naar het Waalse verdraagzame Binche gaan om daar langs het parcours coupkes champagne te drinken. Maar niet te veel natuurlijk of je bent misschien een verborgen marginaal. Het is wel cynisch om te moeten vaststellen dat elitair links in het kwadraat doet, waar ze mensen met een andere mening van beschuldigen. Namelijk vooroordelen bevestigen, mensen in hokjes duwen en ze eigenlijk gewoon allemaal bestempelen als minderwaardig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik niet vind kunnen is dat gij uw bachanaal gebruik als excuus voor racisme en antisemitisme. Dat is alles. Vind ge mij elitair links ? Ok, ge hebt al door dat ik dat niet zo heel erg vind hé. Ik ben niet zo voor die pensée unique die maar stelt dat we carnaval leuk moeten vinden, dat we voetbalfans moeten moeten zijn, dat we "volks" moeten zijn....ik ben eigenlijk bijzonder ongevoelig voor die populaire druk vanuit de maatschappij. Carnaval is iets dat hier in het Maasland u door de strot naar binnen wordt geduwd. Ik heb er een hekel aan. Mag het even ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#877 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Modewoordje. Kritiek op wat de NVA of het VB goed vindt is ongepast. Doe je dat, volgt meteen de aanval op de persoon. In real life, en op dit forum door de partijsoldaten. En de partijlijn van de NVA = de mening van cafepraters gecombineerd met social media trollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Banneling
|
![]() Jaja, zeg het maar "voel je je dan beter dan cafepraters" ?
Ja. Laatst gewijzigd door Tavek : 28 februari 2020 om 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 28 februari 2020 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel debatten moet ik hier samenvatten waar jullie objectieve cijfers & wetenschappelijke onderbouwing van de tafel vegen in ruil voor inderdaad cafepraat en social media trollerigheid ? Zetelverdeling vergeten gisteren ? Thuistaal in het onderwijs ? Wereldvreemde rechters ? Klimaatdebat ? .... Met Yolanda van Camp en Theo Francken op kop. De lijst is lang hoor. Als jullie steevast kiezen voor het buikgevoel ipv de cijfers, kies ik er voor om jullie te bestempelen als toogpraat verkondigers. De dingen zijn zoals ze zijn. |
|
![]() |
![]() |