Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2020, 16:48   #861
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind het ook grotesk en neerbuigend hoe Europeanen de domme Amerikanen willen opleggen hoe ze moeten stemmen en hoe ze moeten leven en hoe ze moeten denken.
Er wordt de Amerikanen helemaal niets opgelegd. Maar je kan je toch een mening vormen over iets? Het zijn trouwens doorgaans trump-aanhangers die bij mij pogen te achterhalen wat mijn politieke voorkeur is. Persoonlijk heb ik geen behoefte om met Okies over politiek te discussieren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 17:11   #862
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gratis bestaat niet, iemand moet betalen. Daarom passeert het niet in de US, men is gewoon zich vrij te verzekeren en of via het loon met al dan niet een tussenkomst van de werkgever. Wat universal basic income betreft ben ik niet mee. In praktijk bestaan er minimum lonen in elke Amerikaanse staat. Of spreekt ge zo van een "inkomen" dat iedereen geld krijgt om niets te doen?

Ik vind het ook grotesk en neerbuigend hoe Europeanen de domme Amerikanen willen opleggen hoe ze moeten stemmen en hoe ze moeten leven en hoe ze moeten denken.
Toch bestaat gratis. Er wordt meer en meer geld bijgedrukt. Alles en iedereen gaat in de schulden. Om destijds Griekenland te redden gaat van 5 procent naar Grieken. Resterende 95 procent naar de banken die een compleet land overgeleverd hebben aan schuldenarij. Recent is gebleken, na regeringswissel dat Suriname compleet tot in de nek in de schulden zit. Geloof mij ; die banken die een dergelijk bananenrepubliek de afgrond (mee) hebben geduwd krijgen hun geld heus wel. Zoniet dan kunnen ze altijd nog bij papa aankloppen, centrale banken van Amerika of Europa, om wederom de geldpers aan te doen en hun kasrerves aante vullen. Ondertussen gaat de geldontwaarding maar door en vragen tweeverdieners zich af waarom ze niet meer uitkomen. Zonde want dat bijgedrukt geld zou beter in de vorm naar basisinkomen kunnen gaan ipv re te over rente, iedereen schuld, afbetalen, etc. Het huidige systeem leidt nergens toe.

Misschien tijd om het om te draaien en fonds op te zetten die wordt beheerd door de massa. Die zelf kan bepalen waar het gedrukte geld heen gaat. Ter goede orde, geldgroei is na 2008 exponentieel. Veel meer dan groei Globaal BNP.

Betreft Amerika en ge opmerking dat Amerikanen zelf mogen bepalen op wie ze stemmen geef ik ge groot gelijk. Het verbaast mij alleen dat Hollywood sterren eerder bereid zijn hun eigen kinderen te scalperen dan tegen de wil wet van grote bankiers en multinationals, die weer overheden in handen hebben, aan te schoppen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 september 2020 om 17:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 18:06   #863
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er wordt de Amerikanen helemaal niets opgelegd. Maar je kan je toch een mening vormen over iets? Het zijn trouwens doorgaans trump-aanhangers die bij mij pogen te achterhalen wat mijn politieke voorkeur is. Persoonlijk heb ik geen behoefte om met Okies over politiek te discussieren.
De media ook en vooral in Europa en België, men moet maar naar VTM of VRT kijken, is zo partijdig als wat. Die denken dat ze een roeping hebben om hun dagelijkse emmer etter over Trump te ledigen. Nogmaals Trump is ook mijn idool niet, temeer ik zoveel mogelijk voor vrije wereldhandel ben. Maar het is een Republikein en ik ben compleet partijdig.
Biden zal trouwens maar een gewillige handpop zijn als hij ooit verkozen wordt en dat kunnen zware verrassingen betekenen. Vooral wat oorlogsvoering betreft, Trump is zonder twijfel op wereldvlak de meest vreedzame na-oorlogse Amerikaanse president.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 18:24   #864
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De media ook en vooral in Europa en België, men moet maar naar VTM of VRT kijken, is zo partijdig als wat. Die denken dat ze een roeping hebben om hun dagelijkse emmer etter over Trump te ledigen.
Gewoon zeggen dat Trump liegt telkens als hij liegt (en dat is inderdaad een dagtaak) is blijkbaar voldoende om partijdig genoemd te worden.

Waar gaat de wereld naartoe?

https://www.hln.be/showbizz/vrt-corr...aakt~ace2f0df/

Citaat:
Het liep volgens Björn - die enkele jaren eerder nog hoofdredacteur was van ‘Het Journaal’ - uit de hand toen hij officieel Amerikacorrespondent werd. “’Je bent een Trumphater’, kreeg en krijg ik al vier jaar geregeld horen en te lezen. ‘Je bent een linkse klootzak, een marxist, een stalinist’, kreeg ik te horen en te lezen. ‘Je liegt erop los’, kreeg ik van Vlaamse Trumpfans toegeslingerd. Wat is er toch de laatste jaren gebeurd met de onwrikbare feiten, de ontegensprekelijke cijfers en waarheden? Waarom worden zoveel mensen ongelukkig van de waarheid? Waarom worden ze boos als ik zeg dat Trump liegt? Is dat subjectief? Niet neutraal? (...) Als neutrale journalist is het mijn plicht om zonder zwachtels te zeggen als iets niet klopt of een aanfluiting is van de waarheid. (...) De waarheid is mijn maatstaf, hoe pijnlijk die ook is, voor wie dan ook.”
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 18:59   #865
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Toch bestaat gratis. Er wordt meer en meer geld bijgedrukt. Alles en iedereen gaat in de schulden. Om destijds Griekenland te redden gaat van 5 procent naar Grieken. Resterende 95 procent naar de banken die een compleet land overgeleverd hebben aan schuldenarij. Recent is gebleken, na regeringswissel dat Suriname compleet tot in de nek in de schulden zit. Geloof mij ; die banken die een dergelijk bananenrepubliek de afgrond (mee) hebben geduwd krijgen hun geld heus wel. Zoniet dan kunnen ze altijd nog bij papa aankloppen, centrale banken van Amerika of Europa, om wederom de geldpers aan te doen en hun kasrerves aante vullen. Ondertussen gaat de geldontwaarding maar door en vragen tweeverdieners zich af waarom ze niet meer uitkomen. Zonde want dat bijgedrukt geld zou beter in de vorm naar basisinkomen kunnen gaan ipv re te over rente, iedereen schuld, afbetalen, etc. Het huidige systeem leidt nergens toe.

Misschien tijd om het om te draaien en fonds op te zetten die wordt beheerd door de massa. Die zelf kan bepalen waar het gedrukte geld heen gaat. Ter goede orde, geldgroei is na 2008 exponentieel. Veel meer dan groei Globaal BNP.

Betreft Amerika en ge opmerking dat Amerikanen zelf mogen bepalen op wie ze stemmen geef ik ge groot gelijk. Het verbaast mij alleen dat Hollywood sterren eerder bereid zijn hun eigen kinderen te scalperen dan tegen de wil wet van grote bankiers en multinationals, die weer overheden in handen hebben, aan te schoppen.
Suriname leende vooral bij andere landen met allerhande nationale eigendommen als onderpand, niet echt aan banken tenzij dan de binnenlandse banken die ze onder controle hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 19:03   #866
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Gewoon zeggen dat Trump liegt telkens als hij liegt (en dat is inderdaad een dagtaak) is blijkbaar voldoende om partijdig genoemd te worden.
In dat opzicht is Trump een rasechte politieker. Maar het gaat daar niet om, het is een Republikein en het is mijn smeerlap.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 19:13   #867
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, Trump is misschien een van de weinige politiekers die weinig liegt. Hij zegt gewoon heel veel foute dingen. Maar ik weet niet van hoeveel van die dingen hij echt weet dat ze fout zijn. Eigenaardig zeggen de meeste andere politiekers ook heel veel foute dingen, maar mijn vermoeden bestaat dat sommigen daarvan soms weten dat het mis is.

In elk geval heeft "feitelijk juiste uitspraken doen" maar heel weinig met de job van een politicus te maken, dus zie ik zelfs niet in waarom dat ter berde gebracht wordt. Men zou evengoed kunnen praten over de logische coherentie van charmezangers of zo. Heeft niks met hun job te maken.

Politici moeten verkiezingen winnen, en mandaten binnenhalen. DAT is hun job. Daarvoor moeten ze de woorden uitspreken die nodig zijn om die verkiezingen te winnen en die mandaten binnen te rijven. Een politicus moet gewoon die dingen zeggen die maken dat hij verkiezingen wint. Meer moet hij niet doen. Of dat nu komt door juiste of foute dingen te zeggen heeft daarbij niet echt veel belang. Het kan een strategie zijn om juiste dingen te zeggen, maar het is ook niet meer dan dat: een strategie. Of dat een goeie of een slechte is, zal enkel maar afhangen of hij daardoor verkozen geraakt of niet, en mandaten binnenhaalt of niet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 september 2020 om 19:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 04:29   #868
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar gaat de wereld naartoe?

https://www.hln.be/showbizz/vrt-corr...aakt~ace2f0df/
Bjorn een neutrale journalist.

Kun je iemand die zich enkel nog bezig houdt met eenzijdige propaganda eigenlijk nog een journalist noemen?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 07:43   #869
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, Trump is misschien een van de weinige politiekers die weinig liegt.
Dat is een leugen

Laatst gewijzigd door JBM : 3 september 2020 om 07:44.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 07:48   #870
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat opzicht is Trump een rasechte politieker. Maar het gaat daar niet om, het is een Republikein en het is mijn smeerlap.
Wel, dat is tenminste eerlijk. Alhoewel ik niet weet of hij eigenlijk wel republikein is, eerder Republican In Name Only...
Oud 3 september 2020, 07:49   #871
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Bjorn een neutrale journalist.

Kun je iemand die zich enkel nog bezig houdt met eenzijdige propaganda eigenlijk nog een journalist noemen?
YMMV.
Wat / wie is voor jou een neutrale journalist?
Oud 3 september 2020, 07:59   #872
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dat is een leugen
Om te liegen moet je de waarheid kennen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 18:42   #873
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal moeilijk worden voor de Biden campagne zich duidelijk te distancieren van de uitwassen van de BLM campagne....Het moet echter NU,IN DUIDELIJKE WOORDEN,zonder poco-zever,gebeuren.

Zoniet heeft de Trump-campagne straks prachtige munitie.

Het wangedrag van wat politieagenten hier en daar,iets wat door justitie zou moeten aangepakt worden (tiens...dit komt me plots bekend voor...hmmmm) resulteert op al te veel plaatsen op het loslaten van het rapalje met als gevolg het "verbouwen" van het straatmeubilair en de verdere vernietiging van kleine ondernemingen.....En de feitelijke onmogelijkheid voor de politiekorpsen(meestal serieuze welmenende mensen mag ik aannemen) om nog politiewerk te doen in bepaalde wijken.

Dat BLM-rapalje zijn bloedzuigende parasieten,good luck voor diegene die ze in de pels heeft zitten.

Een "progressieve" presidentscampagne begeleid met beelden van brandende steden....het lijkt me geen sterk merk....en het is niet aan te wrijven aan de tegenstander. (zelfverklaarde Trump aanhangers verbouwen geen binnensteden)

Die BLM's zijn ook serieuze rascisten overigens.....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 september 2020 om 18:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 18:46   #874
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Helaas lijken zowel Trump als Biden de rellen, vernielingen en quasi wetteloosheid als argument te willen aangrijpen voor hun respectieve campagnes. Met zin voor verantwoordelijkheid heeft dit weinig te maken. Plat opportunisme op kap vd Amerikaanse burger die zoals gewoonlijk slachtoffer is van al die geweldplegingen en vernielingen.

Het lijkt bij momenten alsof de stoottroepen van de SA eerst het pad moeten gaan effenen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 september 2020 om 18:47.
Oud 3 september 2020, 18:48   #875
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die BLM's zijn ook serieuze rascisten overigens.....
No kidding. Ze zouden beter hun naam veranderen in OBLM (Only Black Lives Matter).

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 september 2020 om 18:48.
Oud 3 september 2020, 21:44   #876
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
No kidding. Ze zouden beter hun naam veranderen in OBLM (Only Black Lives Matter).
Only black lives killed by police matter, de meeste zwarte slachtoffers worden gedood door zwarten maar dat interesset ze niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 21:26   #877
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Hij begint nu wel echt de pedalen te verliezen. https://www.zerohedge.com/political/...eprompter-cues
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 22:39   #878
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Biden Scripted Questions - Woman Goes Off Script - 'You need the truth'
https://youtu.be/WEfJYIdCjmE

Laatst gewijzigd door SDX : 4 september 2020 om 22:40.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 23:01   #879
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"I was told to go off this paper but I can't. We need the truth."
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2020, 04:45   #880
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Hij begint nu wel echt de pedalen te verliezen. https://www.zerohedge.com/political/...eprompter-cues
Ze kunnen mischien een digitale versie van Biden programmeren. Je zou het verschil niet eens merken bij dit soort speeches recht in de camera.

Opvallend is dat Biden's overduidelijke cognitieve achteruitgang zowat compleet buiten de main stream media gehouden wordt ondertussen dat elke blunder van Trump wel getoond wordt. Ook op de VRT. Je hoeft geen Trump fan te zijn om niet te willen belazerd worden als je "het nieuws" bekijkt. Nochtans is dit een constante geworden. Anti Trump, anti China en anti Rusland propaganda gaan er hand in hand. En het ergste is dat er hier een oorlogsagenda gevolgd wordt onder het mom van mensenrechten. Die VRT journalisten hebben niet eens door in welk spel ze meespelen. Ze zijn dan ook hand picked om bepaalde OPINIES te hebben, een bepaalde wereldvisie die niet verschilt van het ridicule, gemene en dodelijke goeden tegen slechten, oost tegen west, dictatuur tegen democratie, discours dat we sinds WO2 te horen krijgen.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 september 2020 om 04:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be