Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2022, 16:50   #861
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die verpleegsters werken in VERSCHILLENDE grote Londense klinieken.
Ik stel helemaal NIETS !!!
Jij beweert dat ik dat ZOU stellen. Onjuist.
Ach, zo voert Jan nu eenmaal discussie. Is misschien dat de leeftijd? Of coronamoeheid? Mensen reageren minder logisch, komt wel weer goed.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 16:50   #862
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een kromme redenering. Waren die maatregels nodig of niet?
Nee, die waren nergens nodig voor. Zeker niet in 2021, als men de ouderen gevaccineerd had, dus vanaf april of zo.

Trouwens OP DIT OGENBLIK is geen enkele maatregel nodig, want omikron is een gewone winterverkoudheid. Waar vaccinatie op zijn best een beetje voor comfort zorgt, tenminste als je ze al gehad hebt, want omicron is meestal, voor jonge mensen, zelfs minder lastig dan de gevolgen van het vaccin.

Met omicron heb je een lopende neus, met het vaccin lig je met 40 graden in uw bed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2022 om 16:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 16:52   #863
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een kromme redenering. Waren die maatregels nodig of niet? Ik denk van wel maar achteraf hadden zaken mogelijk beter gekund. Je leert voor een volgende keer. Los daarvan is er de factor die wij bepalen, hoe we als bevolking met de pandemie omgaan. Daar gaat de discussie over. Bij de zaak blijven hoor!
Neen, bepaalde maatregelen waren niet nodig. Zelfs bij Van Ranst begint het ondertussen te dagen. U weet toch dat hij enkele dagen geleden verklaarde dat de scherpe lockdowns van 2020 eigenlijk een slechte beslissing waren... Of verwerpt u nu de inzichten van Van Ranst?

"... er is de factor die wij bepalen, hoe we als bevolking met de pandemie omgaan". Er was helemaal niets van die aard. De regering heeft eigenhandig beslist en door een pandemiewet zelfs de parlementaire democratie buiten spel gezet. Laat staan dat het volk als dusdanig een daadwerkelijk inbreng had in het beslissingsproces. De bevolking kon slechts ondergaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 16:52   #864
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een kromme redenering. Waren die maatregels nodig of niet? Ik denk van wel maar achteraf hadden zaken mogelijk beter gekund. Je leert voor een volgende keer. Los daarvan is er de factor die wij bepalen, hoe we als bevolking met de pandemie omgaan. Daar gaat de discussie over. Bij de zaak blijven hoor!
Neen, bepaalde maatregelen waren niet nodig. Zelfs bij Van Ranst begint het ondertussen te dagen. U weet toch dat hij enkele dagen geleden verklaarde dat de scherpe lockdowns van 2020 eigenlijk een slechte beslissing waren... Of verwerpt u nu de inzichten van Van Ranst?

"... er is de factor die wij bepalen, hoe we als bevolking met de pandemie omgaan". Er was helemaal niets van die aard. De regering heeft eigenhandig beslist en door een pandemiewet zelfs de parlementaire democratie buiten spel gezet. Laat staan dat het volk als dusdanig een daadwerkelijk inbreng had in het beslissingsproces. De bevolking kon slechts ondergaan.
Oud 22 januari 2022, 16:53   #865
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat stel jij wel. Vermits jij tegenspreekt dat het in de UK veel vlotter verlopen is dan hier, terwijl de plotjes toch evident zijn:

Het probleem met een bende totaal ongeinformeerde zeveraars is dat men hier keer op keer de bronnen die voor iedereen toegankelijk zijn, moet aanhalen, en 5 minuten later, omdat ze weer een propaganda stukje op de radio hebben gehoord, zijn ze weeral vergeten dat die officiele bronnen iets anders aangaven.

Kijk naar deze officiele cijfers, en zeg nu nog eens dat het in de UK veel minder vlot is gegaan dan in Belgie. Omdat uw verpleegster U dat aan de telefoon heeft gezegd.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(61).png‎
Bekeken: 161
Grootte:  445,0 KB
ID: 115636  

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2022 om 16:54.
Oud 22 januari 2022, 16:54   #866
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dan beperkt het zich tot een anekdotisch verhaaltje. U gaat trouwens de vraag uit de weg: "Zijn de officiële Britse cijfers dan onjuist?"

Ja of neen?
Oud 22 januari 2022, 16:54   #867
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dan beperkt het zich tot een anekdotisch verhaaltje. U gaat trouwens de vraag uit de weg: "Zijn de officiële Britse cijfers dan onjuist?"

Ja of neen?
Oud 22 januari 2022, 16:55   #868
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk kan ik het, want ik deed het al. En neen, de kleefstof plakt niet meer. Het sprookje over de vaccins als middel om groepsimmuniteit te kweken, en daardoor het virus uit te bannen... klopt niet.

Anders verneem ik graag hoe het toch komt dat de vierde golf zo ongenadig toesloeg in de provincie waar ik woon? De provincie met de hoogste vaccinatiegraad. Ook de provincie met heel wat ziekenhuisopnames, waarvan de meerderheid weldegelijk gevaccineerden waren.
Maar is er iets mis met u vandaag? Want u reageert steeds op zaken die nergens staan. HET GAAT NIET OM GROEPSIMMUNITEIT WANT HET VACCIN MAAKT NIET IMMUUM.
Het verminderd risico's. En als gevolg kan een virus dan minder circuleren.
Allé zo moeilijk is dit toch niet?
Oud 22 januari 2022, 16:56   #869
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hallo? Ik stel langs geen kanten wat jij beweert, maar stelde juist in vraag. Leer lezen maatje!
Oud 22 januari 2022, 16:57   #870
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is er iets mis met u vandaag? Want u reageert steeds op zaken die nergens staan. HET GAAT NIET OM GROEPSIMMUNITEIT WANT HET VACCIN MAAKT NIET IMMUUM.
Goed. Dus is er geen collectief effect.

Citaat:
Nee, het is gewoon niet waar. En als er geen groepsimmuniteit is, maar het vaccin "remt" een beetje, dan is dat gewoon UITSTEL van besmetting, geen VERMIJDEN. Enkel groepsimmuniteit kan definitief het ding stoppen. Alles wat remt, stelt enkel maar uit.

Maar het remt niet eens. Dat is nu toch al enorm veel keer aangegeven ?

Gevaccineerden (niet, geboosten) lopen er MEER BESMET BIJ dan niet-gevaccineerden.
Oud 22 januari 2022, 16:58   #871
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O jawel, beste alice, het gaat weldegelijk om die stelling, want heel het vaccinatieprogramma werd vanuit die optiek opgezet.

Weet u dat die kwakkel zelfs nog altijd op de officiële website van de Vlaamse overheid staat? Leest u mee? In het bijzonder de laatste zin?

Citaat:
Iedereen die in België gedomicilieerd is, krijgt de kans om zich gratis te laten vaccineren tegen COVID-19. Omdat er niet meteen voor iedereen vaccins beschikbaar waren, zijn er prioritaire groepen bepaald op basis van wetenschappelijke adviezen en een maatschappelijk debat. De doelstelling is om meer dan 70% van de bevolking en liefst iedereen te vaccineren om zo groepsimmuniteit te bereiken.
https://www.laatjevaccineren.be/covi...aar-en-wanneer
Oud 22 januari 2022, 16:59   #872
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo? Ik stel langs geen kanten wat jij beweert, maar stelde juist in vraag. Leer lezen maatje!
Wat stelde u juist in vraag? De inzichten van Van Ranst?
Oud 22 januari 2022, 16:59   #873
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze morgen op Radio 1: de meeste IZ bedden zijn bezet door niet-gevaccineerden. Liegen ze op Radio 1 ?
Waarschijnlijk wel, de gevaccineerden zijn verantwoordelijk voor het meest aantal IC opnames. Dat zegt niet alles natuurlijk want we weten niet hoe lang die patienten daar liggen.

Het verschil is wel klein, gemiddeld aantal opnames per dag: 9,7 niet gevaccineerden tegen 10,7 gevaccineerden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 17:00   #874
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het remt niet eens. Dat is nu toch al enorm veel keer aangegeven ?

Gevaccineerden (niet, geboosten) lopen er MEER BESMET BIJ dan niet-gevaccineerden.
Beste patrickve, misschien moet u nog eens die infografiek geven waaruit blijkt dat het grootst aantal besmettingen zich juist voordeed in de provincies en gemeenten met een heel hoge vaccinatiegraad.
Oud 22 januari 2022, 17:02   #875
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja of neen?
JIJ beweert dat ik zou stellen dat de Britse cijfers onjuist zijn.
Wil je nog eens # 850 lezen ?
Jouw bewering is onjuist.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 17:04   #876
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JIJ beweert dat ik zou stellen dat de Britse cijfers onjuist zijn.
Wil je nog eens # 850 lezen ?
Jouw bewering is onjuist.
Ik stel een vraag. U antwoord er niet op. Als u het niet beweert, dan moet het het antwoord toch een makkie zijn?!

Citaat:
"Ja, de officiële cijfers van het VK zijn correct."
Klaar. Gedaan. Afgerond.
Oud 22 januari 2022, 17:05   #877
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat altijd om groepsimmuniteit, is namelijk onvermijdelijk.
Remmen helpt niet om daar te geraken, vaccins kennelijk ook niet veel, wel om de zwakkeren en ouderen te beschermen tegen zware ziektes, tot nu.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Ergo loslaten en enkel wie het nodig heeft vaccineren.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 22 januari 2022 om 17:06.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 17:07   #878
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk, beste alice, dit schreef u aan het begin van de discussie. Hierin geeft u aan dat we afmoeten van de maatregelen en dat vaccinatie de oplossing is. U schrijft hier letterlijk: "omdat je dan minder kans hebt om corona op te lopen en door te geven"...

Dat is dus een eerste stap: het zogenaamd verwerven van groepsimmuniteit. U schrijft het gewoon in andere woorden, maar daar gaat het over. Ik mag toch aannemen dat u zelf begrijpt wat u schrijft, nietwaar?!

Citaat:
De overheid heeft nooit eerder zoveel maatregels opgelegd, die zo'n impact had op je hele persoonlijke bestaan! Daar wil ik vanaf.

En dat heeft de meeste kans van slagen wanneer mensen zich vaccineren.
Omdat je dan minder kans hebt om corona op te lopen, door te geven en zo ziek te worden dat je gebruik moet maken van het gezondheid systeem.
Oud 22 januari 2022, 17:10   #879
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel een vraag. U antwoord er niet op. Als u het niet beweert, dan moet het het antwoord toch een makkie zijn?!

Klaar. Gedaan. Afgerond.
Ter herhaling: ik bewéér NIETS.
Jij beweert iets.
Dat is mijn antwoord.
(lees nogmaals uw eigen tekst op p.850...)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 17:19   #880
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ter herhaling: ik bewéér NIETS.
Jij beweert iets.
Dat is mijn antwoord.
(lees nogmaals uw eigen tekst op p.850...)
U beweert wel iets

Citaat:
Onjuist: een kennis van ons woont in Engeland en heeft het tegenovergestelde aan de lijve ondervonden.
Nu heeft patrickve een officieel infografiek getoond waaruit juist het omgekeerde blijkt: in België waren de opnames enorm hoog en in het VK niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be