Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2024, 11:10   #861
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat meer naar de achtergrond ligt is blauwer. Dat wisten de oude Vlaamse meesters reeds. De voorgrond heeft meer details, meer saturatie, warmere kleuren, meer contrast.
Kijk, dat is waar, maar dat zou willen zeggen dat die achtergrond HEEL VER VERWIJDERD IS en de voorgrond HEEL DICHTBIJ. Ik ben gaan kijken waar die foto vandaan komt.

Van arret sur image:

Citaat:
Reste un doute tout de même : trop belle pour être vraie. Et si c'était un deep fake, un montage ? Il n'y aurait rien de plus facile. Alors se retrouve aisément la légende : soldates israéliennes ?* la frontière de Gaza. La photo est signée "Associated Press", comme celle de Rosenthal. Le photographe s'appelle Tsafrir Abayov.
Hier dus:

https://www.instagram.com/tsafrir_ph...1tnoVrv/?hl=fr

Zou met een telelens genomen zijn:
Citaat:
FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS.
Dat is dus eigenaardig, want een telelens verkleint juist het contrast tussen "voorgrond" en "achtergrond" want beide zijn ver weg.

Het is ook grappig dat die fotograaf daar staat, juist als die dames zich filmen en dat die daar verder geen ambras mee heeft.

Ik blijf er dus moeite mee hebben dat die foto echt is.

Maar als het toch waar is dat die echt is, dan is het gewoon HEEL MOOI.

Het toont het enthousiasme van het Israelische leger, de goeien ambiance, en het toont aan dat ze er flink werk van maken om de Palestijn een ferm pak slaag te geven. Prachtig ! Misschien zijn de Israeli's toch niet de mietjes die ik dacht dat ze waren en gaan ze er toch deftiger tegenaan dan ik vreesde.

Maar bij het zoeken naar die beelden stelde ik toch tot mijn afgrijnzen vast dat er nogal wat mensen rondlopen die NIET STAAN TE JUICHEN voor opgesmoorde Palestijn. Nou moe, maak dat mee ! Wie is er nu geen voorstander van opgesmoorde Palestijn

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2024 om 11:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 11:40   #862
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, dat is waar, maar dat zou willen zeggen dat die achtergrond HEEL VER VERWIJDERD IS en de voorgrond HEEL DICHTBIJ. Ik ben gaan kijken waar die foto vandaan komt.

Van arret sur image:

Hier dus:

https://www.instagram.com/tsafrir_ph...1tnoVrv/?hl=fr

Zou met een telelens genomen zijn:

Dat is dus eigenaardig, want een telelens verkleint juist het contrast tussen "voorgrond" en "achtergrond" want beide zijn ver weg.

Het is ook grappig dat die fotograaf daar staat, juist als die dames zich filmen en dat die daar verder geen ambras mee heeft.

Ik blijf er dus moeite mee hebben dat die foto echt is.

Maar als het toch waar is dat die echt is, dan is het gewoon HEEL MOOI.

Het toont het enthousiasme van het Israelische leger, de goeien ambiance, en het toont aan dat ze er flink werk van maken om de Palestijn een ferm pak slaag te geven. Prachtig ! Misschien zijn de Israeli's toch niet de mietjes die ik dacht dat ze waren en gaan ze er toch deftiger tegenaan dan ik vreesde.

Maar bij het zoeken naar die beelden stelde ik toch tot mijn afgrijnzen vast dat er nogal wat mensen rondlopen die NIET STAAN TE JUICHEN voor opgesmoorde Palestijn. Nou moe, maak dat mee ! Wie is er nu geen voorstander van opgesmoorde Palestijn
Lijkt me gewoon een zeer mooie foto, er zijn er nog uit dezelfde serie

https://www.instagram.com/tsafrir_photoj/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 13:19   #863
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hoe stelt u zich dat concreet voor, dat Israël 3.000 Hamas-terroristen uit Gaza gaat ontvoeren zonder verdere schade aan te richten?
3000? In 2006 hebben 440.000 mensen deze organisatie aan de macht gebracht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2024, 17:36   #864
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U levert geen bewijs dat de foto niet authentiek zou zijn. Patrick toonde zojuist ook al niet veel van kleurentheorie te kennen.
Hoe kan ik een negatief bewijzen?

U kan totaal niet aantonen dat die foto geen shop is.
En uw palmares op dat vlak geven u geen voordeel van de twijfel.
Oud 28 februari 2024, 17:01   #865
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou prachtig zijn mocht het waar zijn, maar het is duidelijk een montage he. Je merkt dat aan het verschil in kleur contrast tussen de voorgrond en de achtergrond. Amateurwerk.
Echt onzin , ik kan die foto zo maken , gewoon met achtergrond blur. standaard werk.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 17:04   #866
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hangt er vanaf of de lens op 100 mm of 400 mm stond , of ergens daartussenin.

Citaat:

De meerderheid van de wereldbevolking.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2024, 17:06   #867
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Echt onzin , ik kan die foto zo maken , gewoon met achtergrond blur. standaard werk.
Waarom zou u een "blur" effect gebruiken bij een foto die zo rauw en onbewerkt mogelijk moet zijn om de volledige "inslag" te hebben....
Geniaal.
Oud 28 februari 2024, 17:06   #868
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een wereld van halve garen he.
Oud 28 februari 2024, 17:09   #869
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hangt er vanaf of de lens op 100 mm of 400 mm stond , of ergens daartussenin.
Hangt er van af hoe de vervaldatum is naar uw goesting.

Citaat:
Bewijst nog maar eens dat de hoofdmoot van de mensen alleen maar goed eten in stront veranderen.
Oud 28 februari 2024, 17:16   #870
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat natuurlijk ook mogelijk is, bij zeer sterke vergroting, is dat die achtergrond ENORM VER WEG is en die gewoon dichterbij lijkt door een sterke telelens.

Het gegeven dat die voorgrond met die dames helemaal geen "nevel" effect heeft, en die achtergrond wel, wil gewoon zeggen dat de afstand van de fotograaf tot die dames veel en veel kleiner is, dan de afstand tot die achtergrond.
Gezien wij een foto interpreteren als "met een normaal oog gezien" lijkt het erop dat die vrouwen op, zeg maar, 30 meter zijn, en die achtergrond op 100 meter of zo. Het lijkt er dus op dat die vrouwen heel dicht bij die achtergrond zitten. Maar mocht dat waar zijn (vandaar mijn opmerking) dan zou de neveligheid van die vrouwen een derde moeten bedragen van die achtergrond, en dat is duidelijk niet zo.

Met een tele objectief is het echter mogelijk dat die vrouwen op 300 meter waren, en die achtergrond op 5 kilometer of zo. Voor die vrouwen is die achtergrond dan heel ver weg. Maar we krijgen de indruk dat ze er helemaal door omgeven zijn.

Niettemin lijkt mij de eenvoudigste verklaring toch dat dit een montage is. Het enorme verschil tussen helderheid en kleurencontrast tussen achtergrond en voorgrond lijkt mij gewoon dat die voorgrond op een achtergrond werd geplakt.

Er zijn veel andere dingen die niet kloppen. Bijvoorbeeld de schaal. Als je naar die opening kijkt in het gebouw in het midden, bovenaan de foto, dan zie je daar een gat dat ongeveer overeenkomt met een verdieping. In het midden zie je zelfs een soort deur. Welnu, dat is ongeveer 3 keer zo klein als de grootte van die vrouw die de foto neemt. Wat wil zeggen dat het 3 keer zo ver zou moeten zijn van de fotograaf als waar die vrouw staat. Maar dat klopt niet in het beeld. Dat moet stukken verder weg zijn.
Oud 28 februari 2024, 17:54   #871
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat natuurlijk ook mogelijk is, bij zeer sterke vergroting, is dat die achtergrond ENORM VER WEG is en die gewoon dichterbij lijkt door een sterke telelens..
Inderdaad, die dames stonden gewoon op een heuvel en de achtergrond is ver weg, die staat niet op hun selfie. Het is de lens die dit effect geeft.
Oud 1 maart 2024, 06:43   #872
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Zionists Use Food-Baits To Attract And Kill Starving Civilians

Citaat:
The Zionist occupation forces send food into the northern Gaza strip to then kill starving Palestinians who try to collect it...

Laatst gewijzigd door Bach : 1 maart 2024 om 06:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 07:25   #873
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 1 maart 2024, 07:28   #874
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De framing in dat artikel is zo ridikuul dat er kan getwijfeld worden aan de verstandelijke vermogens van hen die denken dat daar ook maar één iemand inloopt.
Oud 1 maart 2024, 07:29   #875
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn interpretatie. Een door Israël doorgelaten konvooi met voedsel en medicijnen werd woestijnroversgewijs poletarisch herverdeeld, maar enkele kapitalistische elementen tussen de woestijnrovers gebruikten meer geweld om alles voor zichzelf te houden.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 maart 2024 om 07:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 07:40   #876
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL, OMG, WTF, enzoverder

Dat is me een staaltje framing zeg, what the hell.
Oud 1 maart 2024, 07:42   #877
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De framing in dat artikel is zo ridikuul dat er kan getwijfeld worden aan de verstandelijke vermogens van hen die denken dat daar ook maar één iemand inloopt.
Het is zo extreem dat je debiel moet zijn om zoiets ernstigs te nemen, maar iemand heeft dat dus wel geschreven, de jodenhaat moet enorm zijn. Of is dit een grap in de zin van “hoe ver kunnen we dit krom trekken?”.
Oud 1 maart 2024, 07:43   #878
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem is dat Israel slechts juiste dingen doet per ongeluk he. En daardoor is het klunzig afgewerkt.

Ze hadden beter voedsel met glasscherven uitgedeeld in plaats van soldaten wildweg laten te schieten niewaar
Oud 1 maart 2024, 07:47   #879
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat Israel slechts juiste dingen doet per ongeluk he. En daardoor is het klunzig afgewerkt.

Ze hadden beter voedsel met glasscherven uitgedeeld in plaats van soldaten wildweg laten te schieten niewaar
Of toch minstens vrouwelijke hormonen in het eten mengen, dan worden de mannen rustiger en de vrouwen onvruchtbaar, niets dan winst.
Oud 1 maart 2024, 07:53   #880
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Of toch minstens vrouwelijke hormonen in het eten mengen, dan worden de mannen rustiger en de vrouwen onvruchtbaar, niets dan winst.
Gooi er genoeg hormonen doorheen, dan krijgen die mannen tieten. Als dat geen schande is...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be