Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2005, 11:28   #861
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

hihi!
zelden zulke slechte tegenargumenten gehoord van u, Superstaaf!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Die mag je uitschruwelen zoveel en zo vaak je wil.
Dat belet niemand jou, zelfs geen Waal.
Niemand belet mij dat inderdaad. Uw punt zijnde.. ?
Je weet wel, een overtuiging, namelijk volksnationalisme, wil komaf maken met kunstmatige volksvreemde en identiteitsloze staten!

Citaat:
Heb je daar last van?
Ik heb evenveel last van de politieke maffia in Vlaanderen.
sinds wanneer moet je 'last' van iets hebben om het als argument te gebruiken?
Ik heb enkel 'last' van iets als het mij fysiek schade toebrengt, bijvoorbeeld pijn bezorgt.
Het corrupte clubje van Di Rupo is het brein achter heel de Belgische politiek, of denk jij soms dat Verhofstadt geen marionet is achter Rood Wallonië?

Citaat:
Zwak argument.
Oplossingen daarvoor zijn evegoed binnen een Belgsich kader te verzinnen.
ja, maar niet in het huidige politiek klimaat. Wederom, dit heeft te maken met de Waalse inmengingen vanuit hogerhand, die wij NIET kunnen vermijden met ons soort 'politici' dat geldgewin, postjes, en macht als hoogste goed handhaaft.

Citaat:
De meeste anti-monarchisten zijn gewoon nijdig voor de halve € die de monarchie hen jaarlijks kost.
Een vermomd geldzak-argument dus.
'de meeste anti-monarchisten'? vanwaar deze uit de lucht gegrepen aanname? Gewoon nonsens zou ik zeggen. Ik ben tegen het principe van ERFOPVOLGING, tegen de 'blauwbloedigen', het is ondemocratisch (niet verkiesbaar), ze kunnen niet vervangen worden als ze incapabel zijn (prins Filip), en tegelijkertijd kan het meest-gebruikte pro-argument (namelijk, ze beoefenen geen echte macht meer) ook als contra gebruikt worden (wat ik hier nu doe): waarom is het nog langer nuttig?

Citaat:
Een grove veralgemening.
Wat houdt de Vlaamse regering trouwens tegen om rechts te besturen?
de Vlaamse regering is niks waard, ze heeft zichzelf gemuilkorfd! alle besluiten die enige impact hebben worden op federaal niveau genomen.

Citaat:
Nog meer geldzakargumenten?
die zijn er uiteraard, maar zoals eerder gesteld vind ik die nutteloos.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 11:28   #862
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer niemand een schuldgevoel aan te praten.
Ik toon aan dat de geldzak zowat het enige argument is voor splitsing.
Maar de flaminganten vergeten dat wat goed lijkt voor hun geldzak, wel eens heel slecht zou kunnen uitdraaien voor vele andere Vlamingen.
Blijkbaar zijn die laatsten toch in de meerderheid. Anders zou het al lang misgelopen zijn................
Er zijn hopen andere argumenten gegeven maar ik kan er ook niets aan doen dat jij ze liever niet ziet.

De meerderheid waar jij het over hebt begint het nu pas stilaan in de eigen geldzak te voelen. Dat, maar ook die andere argumenten verklaren waarom de roep om splitsing nooit zo hard geklonken heeft dan de laatste twee jaar.

Maar ook dat zie je natuurlijk liever niet wegens je eigen geldzakargument.
Oud 24 augustus 2005, 11:47   #863
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vermomd geldzak-argument dus.
Het beste dus. Iedereen is er gevoelig voor, ook Staaf. Laten we ons daar dus maar complexloos op concentreren.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 11:56   #864
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Het beste dus. Iedereen is er gevoelig voor, ook Staaf. Laten we ons daar dus maar complexloos op concentreren.

Egidius
Precies.

Het gaat niet op ons voor egoisten te verslijten als de enige reden om Belgique in stand te houden het geldzakargument van de Walen is.
Oud 24 augustus 2005, 14:02   #865
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Dat de gedwongen transfers van Vlaanderen naar het PS-Wallonië moeten stoppen!
Gedwongen solidariteit is diefstal!
Vlaamse centen in Vlaamse handen!
Als de Walen een samenleving willen gebaseerd op profitariaat, dan moeten ze dat maar zelf betalen!
Blijkbaar heeft u de onderstaande posting niet gelezen, speciaal voor U post ik hem nogmaals. Wat is de reactie van BUB hierop? "Vlaming betaal verder en zwijg???
Jullie kunnen nog 1000 keer de belgische kleuren op jullie blote kont schilderen daarmee verdwijnen de belgische onrechtvaardigheden niet.
Over de historische contekst van de ijzerwake is het eveneens oorverdovend stil bij de BUB-ers: het onrecht dat de Vlaamse soldaten werd aangedaan aan het ijzerfront. Of was het enkel de bedoeling om even het nieuws te halen op de kap van een succesvolle Vlaamse manifestatie?

TRANSFERS: GELDSTROOM BEDRAAGT 7% VLAAMS BNP

Eind oktober 2004 maakte de Vlaamse regering de resultaten bekend van de ABAFIM-studie over de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel. Het voormalige kabinet van minister-president Bart Somers hield deze resultaten lang verborgen onder druk van Elio Di Rupo en zijn marionet Guy Verhofstadt. Onze studiedienst analyseerde de studie en kwam tot vrij indrukwekkende bevindingen over de jaarlijkse financiële stroom naar de Franstaligen.

Sociale zekerheid

De vier traditionele sectoren van de sociale zekerheid, waarvan Vlaanderen 64 procent financiert, zijn samen goed voor een geldstroom van 3,74 miljard euro:

• Gezondheidszorg: 1,24 miljard euro
  • Kinderbijslagen: 0,34 miljard euro
  • Arbeidsmarktuitgaven: 1,23 miljard euro
  • Pensioenen: 0,93 miljard euro
Volgens cijfers van het RIZIV zou in de gezondheidszorg het overheidsverbruik per hoofd van de bevolking in Vlaanderen niet veel lager liggen dan in Brussel en Wallonië en de geldstroom dus volledig te wijten zijn aan de relatief hoge Vlaamse bijdrage in de financiering. Men kan zich bij die informatie echter vragen stellen. 21 procent van die cijfers over de overheidsuitgaven is immers niet traceerbaar en kan niet toegewezen worden aan één van de gewesten. Ook een meer gedetailleerd onderzoek van de gezondheidszorg toont aan dat het overheidsverbruik per hoofd in Brussel en Wallonië wel degelijk fors hoger ligt dan in Vlaanderen.

De sector ‘arbeidsmarktuitgaven’ omvat de werkloosheidsuitkeringen, loopbaanonderbrekingen en brugpensioenen. In deze sector zijn de overdrachten zowel een gevolg van de disproportioneel hoge Vlaamse bijdrage – 64 procent t.o.v. een bevolkingsaandeel van 58 procent - als van het disproportioneel lage verbruik. Vlaanderen heeft een aandeel van minder dan 50 procent in de totale Belgische massa werkloosheidsuitkeringen.

7 % van het Vlaamse BNP

De transfer in de federale begroting bedraagt 1,52 miljard euro. Die transfer is gelijk aan het verschil tussen de som die Vlaanderen bijdraagt in de federale ontvangsten en de som die het ervoor terugkrijgt in de vorm van federale uitgaven. Ook ten gevolge van de financieringswijze van de gemeenschappen en de gewesten ontstaat een overdracht vanuit Vlaanderen. Volgens de ABAFIM-studie bereikte die financiële stroom in 2003 een grootteorde van 1,3 miljard euro.

Doordat Vlaanderen mee intresten betaalt op schuld die door Franstalig België of ten behoeven van Franstalig België is gemaakt ontstaat eveneens een geldstroom. De K.U.Leuven schatte deze jaarlijkse overdracht op ongeveer 4,5 miljard euro. Ook op de overdrachten uit het verleden – geld dat Wallonië eigenlijk aan Vlaanderen zou moeten terugbetalen – kunnen intresten aangerekend worden. De Universiteit Antwerpen (UA) raamt deze intresten op overdrachten uit het verleden op 1,6 miljard euro.

Omwille van de bondigheid laten we hier de geldstromen in de autonome overheidsbedrijven, in de Europese structuurfondsen, in het verkeersboetefonds en in de legercompensaties buiten beschouwing.

De totale overdracht van Vlaanderen aan de Franstaligen bedraagt meer dan 12,68 miljard euro per jaar. De Vlamingen verliezen op deze manier 7 % van hun BNP. Dit is een afdracht van meer dan 2 100 euro of 84 714 BEF per Vlaming per jaar, allicht de hoogste afdracht aan een andere gemeenschap, waar ook ter wereld. Het is zeker hoger dan wat de West-Duitsers afdragen aan het voormalige Oost-Duitsland.

Solidariteit met andere naties moet kunnen, maar dan op voorwaarde dat ze vrijwillig en doorzichtig is. De huidige gedwongen solidariteit van de Vlamingen met de Franstaligen is eigenlijk niets anders dan een regelrechte diefstal. Niemand is gebaat bij deze afbraak van het Vlaamse dynamisme. Ook de Walen profiteren op langere termijn niet van de grote jaarlijkse geldstroom vanuit Vlaanderen. Welk volk heeft immers ooit al iets gewonnen bij een aangeleerde hulpeloosheid van zijn onderdanen?

Uw theorie volgend moet zowat elk land ter wereld worden opgesplitst, want overal zijn er wel transfers. Uw theorie is dus pure idiotie.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 14:03   #866
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

"Het is zeker hoger dan wat de West-Duitsers afdragen aan het voormalige Oost-Duitsland."

En nog liegen ook. Die naar O-D is drie keer hoger.
Oud 24 augustus 2005, 14:11   #867
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
"Het is zeker hoger dan wat de West-Duitsers afdragen aan het voormalige Oost-Duitsland."

Niet procentueel gezien hanske. U speelt weer met cijferkens die kant nog wal raken he!
De transfer naar Oost Duitsland bedragen nog geen 3%.
Die naar wallonie meer dan 7%.
Dat zijn de juiste cijferkens.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 14:20   #868
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

In dit geval zijn het transfers die al 175 jaar duren. Daarvoor bestaat een betere definitie: [size=3]Kolonisering van Vlaanderen!...[/size]
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 14:22   #869
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
hihi!
zelden zulke slechte tegenargumenten gehoord van u, Superstaaf!
't Is niet omdat ze u onaangenaam in de oren klinken dat ze niet deugen.

Citaat:
Niemand belet mij dat inderdaad. Uw punt zijnde.. ?

Je weet wel, een overtuiging, namelijk volksnationalisme, wil komaf maken met kunstmatige volksvreemde en identiteitsloze staten!
Uw autoritaire gedachtengoed moogt ge verspreiden en verkondigen.
Daar is dus België geen beletsel voor.

Wat het uitvoeren betreft: in een democratisch land, behoort het meerderheidsbeginsel te spelen. Wat jij een 'kunstmatige volksvreemde en identiteitsloze staat' vindt, kan voor anderen best meevallen.
Gelieve dus eerst eens na te gaan of er een democratische meerderheid te vinden is voor uw snode splitsingsplannen.

Citaat:
sinds wanneer moet je 'last' van iets hebben om het als argument te gebruiken?
Als je van België geen last hebt, moet je het niet willen opdoeken zonder democratisch mandaat.

Citaat:
Ik heb enkel 'last' van iets als het mij fysiek schade toebrengt, bijvoorbeeld pijn bezorgt.
Doet ons Belgische land u dan fysiek tekort?
Neen?
Blijf er dan met uw fikken af.

Citaat:
Het corrupte clubje van Di Rupo is het brein achter heel de Belgische politiek, of denk jij soms dat Verhofstadt geen marionet is achter Rood Wallonië?
Blijkbaar zijn beiden door voldoende kiezers gewenst.
Je moet je kunnen neerleggen bij de wil van de meerderheid.

Citaat:
Ik ben tegen het principe van ERFOPVOLGING, tegen de 'blauwbloedigen', het is ondemocratisch (niet verkiesbaar), ze kunnen niet vervangen worden als ze incapabel zijn (prins Filip), en tegelijkertijd kan het meest-gebruikte pro-argument (namelijk, ze beoefenen geen echte macht meer) ook als contra gebruikt worden (wat ik hier nu doe): waarom is het nog langer nuttig?
De monarchie zou wmb het beste volledig uit het beslissingsproces gehaald worden om die reden.
Maar opdoeken hoeft niet. Evenmin als andere culturele instellingen.

Citaat:
de Vlaamse regering is niks waard, ze heeft zichzelf gemuilkorfd! alle besluiten die enige impact hebben worden op federaal niveau genomen.
Voil�*.
Streef er dan naar om dit overbodige geldverslindende orgaan op te doeken.

Citaat:
die zijn er uiteraard, maar zoals eerder gesteld vind ik die nutteloos.
Dan schiet er echt niet veel meer over.
Oud 24 augustus 2005, 14:28   #870
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
In dit geval zijn het transfers die al 175 jaar duren. Daarvoor bestaat een betere definitie: [size=3]Kolonisering van Vlaanderen!...[/size]
Ach ja de Walen vinden toch dat alles hier van hen is.
Oud 24 augustus 2005, 14:35   #871
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Even rekenen: hoeveel inwonders telt West-Duitsland? Je komt er niet met 18 miljoen hoor. (6 milj. Vlamingen x 3)
En Oost-Duitsland is meer dan 3x groter ook dan Wallonië.
Zie je niet hoe de Vlamingen zich laten misbruiken? Zo niet, dan doe je voor mij met de Walen mee en ben je een grote collaborateur.
Oud 24 augustus 2005, 14:41   #872
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je lijkt wel een even groot liegebeest als Di Rupo en van Cau. Beiden houden die tot op vandaag vol dat de transfers ooit van Wallonië naar Vlaanderen liepen.

Jouw hoogmoedige soort vergeet echter één ding: dat de tijd dat jullie Vlaanderen jullie leugens konden wijsmaken voorgoed voorbij is.
Oud 24 augustus 2005, 14:44   #873
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De monarchie zou wmb het beste volledig uit het beslissingsproces gehaald worden om die reden.
We zullen maar niet raden naar de reden, zeker?
Oud 24 augustus 2005, 14:47   #874
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Zeker, maar A (het ongaangenaam in de oren klinken) is hier wel het gevolg van B (het niet deugen)

Citaat:
In tegendeel, voor autoritair gedachtengoed, tegen het welzijn van de bevolking in, is België hier zelfs "indispensable"

Citaat:
Wat het uitvoeren betreft: in een democratisch land, behoort het meerderheidsbeginsel te spelen.
Allemaal goed en wel als je weet dat in België het electorale gewicht van mijn medeburgers die hier in vogelvlucht 7km verder wonen 20% groter is dan het mijne enkel en aalleen omdat zij een andere taal spreken...

Citaat:
Wat jij een 'kunstmatige volksvreemde en identiteitsloze staat' vindt, kan voor anderen best meevallen.
Inderdaad! Voor diegenen wiens stem één vijfde meer waard is dan de andere zal dat zeker meevallen.
Het zullen ook ongetwijfeld die groep bevoorrechten zijn die bij hoog en bij laag blijven beweren dat dat nog democratisch is ook...

Citaat:
Gelieve dus eerst eens na te gaan of er een democratische meerderheid te vinden is voor uw snode splitsingsplannen.
Een échte democratische meerderheid of een Belgische die duidelijk antidemocratisch is?

Citaat:
Als je van België geen last hebt, moet je het niet willen opdoeken zonder democratisch mandaat.
En de cirkel is rond...België vervalst de spelregels maar kan enkel worden afgeschaft via dezelfde spelregels.
En �* propos: ik heb enorm last van België al was het maar omdat ik mijn kinderen een democratisch land toewens.

Citaat:
Ja hoor, door de halve wagen die ik per jaar moet afstaan aan die (zelfverklaarde) übermenschen die 20% meer democratisch gewicht hebben heb ik niet de financiële slagkracht om solidair te zijn met mijn kansarme, zieke, werkloze, achtergestelde buren.
Het zijn trouwens die mensen die eerder zullen sterven omdat zij zich niet de geneeskundige en andere zorgen kunnen permiteren waarop zij normaal solidairgewijs zouden moeten recht hebben naargelang hun bijdragen toen ze nog konden werken.

Citaat:
Neen?

Ja dus en democratiseren (= splitsen) die handel.

Citaat:
Een Belgische meerderheid of een democratische?
Zie hierboven.

Citaat:

Voor zover ze zich ten allen tijde laten bezichtigen (bijvoorbeeld in het SMAK) en wekelijkse spreekbeurten (mét tolk uiteraard voor de vlaamse luisteraars) houden (bijvoorbeeld in het paleis van schone kunsten)tijdens door de burger te bepalen openingsuren kan ik mij daarbij aansluiten.
Hun goederen behoren uiteraard toe aan diegenen die er met hun bloed generaties lang hebben voor betaald.

Citaat:
Voil�*.
Volledig akkoord!
Maak van onze gewestregering onze nationale Vlaamse regering.

[size=1]PS:Sorry Ambi dat ik in jouw plaats antwoordde hier maar ik kon het echt niet laten...[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Fieseler on 24-08-2005 at 15:57
Reason:
--------------------------------

[quote]
Citaat:
Zeker, maar A (het ongaangenaam in de oren klinken) is hier wel het gevolg van B (het niet deugen)

Citaat:
In tegendeel, voor autoritair gedachtengoed, tegen het welzijn van de bevolking in, is België hier zelfs "indispensable"

Citaat:
Wat het uitvoeren betreft: in een democratisch land, behoort het meerderheidsbeginsel te spelen.
Allemaal goed en wel als je weet dat in België het electorale gewicht van mijn medeburgers die hier in vogelvlucht 7km verder wonen 20% groter is dan het mijne enkel en aalleen omdat zij een andere taal spreken...

Citaat:
Wat jij een 'kunstmatige volksvreemde en identiteitsloze staat' vindt, kan voor anderen best meevallen.
Inderdaad! Voor diegenen wiens stem één vijfde meer waard is dan de andere zal dat zeker meevallen.
Het zullen ook ongetwijfeld die groep bevoorrechten zijn die bij hoog en bij laag blijven beweren dat dat nog democratisch is ook...

Citaat:
Een échte democratische meerderheid of een Belgische die duidelijk antidemocratisch is?

Citaat:
En de cirkel is rond...België vervalst de spelregels maar kan enkel worden afgeschaft via dezelfde spelregels.
En �* propos: ik heb enorm last van België al was het maar omdat ik mijn kinderen een democratisch land toewens.

Citaat:
Ja hoor, door de halve wagen die ik per jaar moet afstaan aan die (zelfverklaarde) übermenschen die 20% meer democratisch gewicht hebben heb ik niet de financiële slagkracht om solidair te zijn met mijn kansarme, zieke, werkloze, achtergestelde buren.
Het zijn trouwens die mensen die eerder zullen sterven omdat zij zich niet de geneeskundige en andere zorgen kunnen permiteren waarop zij normaal solidairgewijs zouden moeten recht hebben naargelang hun bijdragen toen ze nog konden werken.

Citaat:
Neen?

Citaat:
Zie hierboven.

Citaat:

Voor zover ze zich ten allen tijde laten bezichtigen (bijvoorbeeld in het SMAK) en wekelijkse spreekbeurten (mét tolk uiteraard voor de vlaamse luisteraars) houden (bijvoorbeeld in het paleis van schone kunsten)tijdens door de burger te bepalen openingsuren kan ik mij daarbij aansluiten.
Hun goederen behoren uiteraard toe aan diegenen die er met hun bloed generaties lang hebben voor betaald.

Citaat:
Voil�*.
Volledig akkoord!

[size=1]PS:Sorry Ambi dat ik in jouw plaats antwoordde hier maar ik kon het echt niet laten...[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote]
Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Het zullen ook ongetwijfeld die groep zijn die bij hoog en bij laag blijven beweren dat dat nog democratisch is ook...

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Ja hoor, door de halve wagen die ik per jaar moet afstaan aan die (zelfverklaarde) übermenschen die 20% meer democratisch gewicht hebben heb ik niet de financiële slachkracht om solidair te zijn met mijn kansarme, zieke, werkloze, achtergestelde buren.
Het zijn trouwens die mensen die zullen sterven omdat zij zich niet de geneeskundige zorgen kunnen permiteren waarop zij normaal zouden moeten recht hebben naargelang hun bijdragen toen ze nog konden werken.

Citaat:
Neen?

Citaat:
Zie hierboven.

Citaat:

Voor zover ze zich ten allens tijde laten bezichtigen (bijvoorbeeld in het SMAK) en wekelijkse toespraken houden (bijvoorbeeld in het paleis van schone kunsten)tijdens door de burger te bepalen openingsuren kan ik mij daarbij aansluiten.

Citaat:
Voil�*.
Volledig akkoord!

[size=1]PS:Sorry Ambi dat ik in jouw plaats antwoordde hier maar ik kon het echt niet laten...[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 augustus 2005 om 14:57.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 14:52   #875
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
[size=1]PS:Sorry Ambi dat ik in jouw plaats antwoordde hier maar ik kon het echt niet laten...[/size]
8)
hihi

goed gedaan, vlieger
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 16:01   #876
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alleen maar goed?

Schitterend gedaan vind ik dat!
Oud 24 augustus 2005, 16:47   #877
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Dat is al op bepaalde gebieden meer dan goed. Ik ben begonnen in het boek van LPB maar is nogal zwaar. De film idem dito; heb hem op tv al wel gezien, maar toen ik hem in oktober 2004 kocht heb ik hem nog niet helemaal kunnen uitzien omdat ik altijd begon te brullen tegen die Bazen (is en klinkt idioot, maarja)

Wat die man allemaal niet heeft moeten meemaken, broodroof, laster, eerroof omdat hij a)Vlaamstalig was en b)tegen de heersende Waals klasse was.

175 jaar belgië, er is niéts maar dan ook niéts veranderd. (in de slechte zin. )
Ik heb het boek van den Boon in februari van dit jaar gelezen.
Een prachtig werk.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 18:25   #878
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Niet procentueel gezien hanske. U speelt weer met cijferkens die kant nog wal raken he!
De transfer naar Oost Duitsland bedragen nog geen 3%.
Die naar wallonie meer dan 7%.
Dat zijn de juiste cijferkens.
Bron?

Procentueel gezien is het drie keer meer in Duitsland (bron: Reuters).
Oud 24 augustus 2005, 19:13   #879
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=1]PS:Sorry Ambi dat ik in jouw plaats antwoordde hier maar ik kon het echt niet laten...[/size]
Het democratische deficit van België, zal ik niet ontkennen.
Maar daarom breek je een land niet af.
Omwille van een lekkende kraan, laat je je villa ook niet platwalsen.
Niets laat uitschijnen dat het er in uw Vlaams republiekske democratischer zal aan toegaan. Geen enkele van de huidige Vlaamse politici gaat voor meer (directe) democratie. Zelfs de eertijdse voorstander van referenda, SPIRIT, gaat het uit zijn programma schrappen...........

Uw halve auto is uiteraard het geldzak-argument, maar dat had je ook zo wel door.[edit]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 24-08-2005 at 20:14
Reason:

Citaat:
Niets laat uitschijnen dat het er in uw Vlaams republiekske democratischer zal aan toegaan. Geen enkele van de huidige Vlaamse politici gaat voor meer (directe) democratie. Zelfs de eertijdse voorstander van referenda, SPIRIT, gaat het uit zijn programma schrappen...........

Uw halve auto is uiteraard het geldzak-argument, maar dat had je ook zo wel door.[/size]

[size=1]After edit by Supe®Staaf on 24-08-2005 at 20:13
Reason:

Citaat:
Niets laat uitschijnen dat het er in uw Vlaams republiekske democratischer zal aan toegaan. Geen enkele van de huidige Vlaamse politici gaat voor meer (directe) democratie. Zelfs de eertijdse voorstander van referenda SPIRIT gaat het uit zijn programma schrappen...........

Uw halve auto is uiteraard het geldzak-argument, maar dat had je ook zo wel door.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Niets laat uitschijnen dat het er in uw Vlaams republiekske democratischer zal aan toegaan. Geen enkele van de huidige Vlaamse politici gaat voor meer (directe) democratie. Zelfs de eertijdse voorstander van referenda SPIRIT gaat het uit zijn programma schrappen...........

[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 augustus 2005 om 19:14.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 19:15   #880
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw halve auto is uiteraard het geldzak-argument, maar dat had je ook zo wel door.
Een een uitermate goed argument ook, dat het voortreffelijk doet in de publieke opinie. Elk jaar een halve auto! Verder op hameren dus, zie ondermeer www.belgiantransfers.org.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be