![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#862 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, door een bende niet beter wetende grijsaards...
![]() |
#863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is de monarchie ook 'legaal' maar niet democratisch.
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat je niettemin niet tegenhouden om de twee derde meerderheid te vinden die nodig is om Belgique opnieuw te unitariseren, hoor! Nu de Vlaams-nationalisten op sterven na dood zijn moet dat zeker lukken.
![]() |
![]() |
#865 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#866 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo kan je de handelingen van de PS wél legaal gaan noemen als je die lijn doortrekt. Conclusie: ook de monarchie in België is illegaal, los van het feit dat ze niet eens democratisch is!
![]() |
![]() |
#867 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het koninghuis is legaal, maar ondemocratisch...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
|
![]() Voor een advocaat heb je echt wel niet veel kennis van grondwetswijzigingen...
![]() |
#870 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een meerderheid der Belgen het koningshuis wil, is het én legaal, én democratisch.
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vermits dat referendum er nooit geweest is.....
![]() |
![]() |
#872 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 23 juni 2006 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde kan het natuurlijk zijn dat de monarchie een soort relict is dat geen enkele politieke macht meer heeft en wel een zekere legitimiteit heeft ontvangen. Dit is evenwel een andere discussie dan het inherente democratische gehalte van de monarchie op zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
|
![]() Hij is toch jurist?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de·mo·cra·tisch (bn.) 1 volgens de, als van een democratie <=> ondemocratisch de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën) 1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen 2 staat waarin het volk regeert Besluit: aangezien de koning niet gekozen is uit eigen gelederen, is de monarchie dus ondemocratisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je uw besluit herzien.
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard, maar dan moet wel het volk regeren middels directe democratie, wat niet het geval is in de huidige staatsvorm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
|
![]() Citaat:
![]() Effe serieus... Uw denkfout is dat democratie, eenmaal geïnstalleerd eindeloos is. Dat is het dus niet. Als een volk op democratische wijze beslist die democratie ten grave te dragen, is het geen democratie meer. Het nieuwe regime zal zich wel legitimeren aan die voormalige democratie, maar is er zelf geen meer. Er is een historisch voorbeeld hiervan, zij het dan wel met particratie en dat kent u maar al te goed: ![]() Daar werd met de democratische/particratische instrumenten de macht gegeven aan de aanhangers van de snor. Zeggen dat de snorreaanhangers democraten waren is de waarheid lichtjes geweld aandoen ![]() Als men op democratische manier beslist een niet-verkozen staatshoofd op de troon te zetten (OK, hij is dan wel verkozen, maar zijn nazaten niet, ieder individu is verantwoordelijk voor zichzelf), is dat staatshoofd nog niet democratisch.
![]() |
![]() |
#879 |
|
![]() Overigens is dit een veronderstelling. Je kan evengoed het tegendeel veronderstellen...
![]() |
#880 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pas op hé, ik zeg niet dat het onjuist is, alleen dat ge goed moet weten wat de gevolgen zijn van die redenering. [Toevoeging: ik zie dat Tantist me voor geweest is met hetzelfde idee maar dan veel elokwenter...] Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |