![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
243 | 55,86% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
192 | 44,14% |
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Banneling
|
![]() Neen, het principe 'eigen volk eerst' zou de progressie in dit land zwaar afremmen. Als men dan ook altijd het 'eigen volk' boven 'de meest bekwame(n)' gaat selecteren, dan zal dit land, vooral op economisch vlak, (blijven) worden gedomineerd door buitenlanders. Tja, eigen schuld, dikke bult.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#863 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Eigen volk eerst? Zijn dat de werknemers of de werkgevers, dat eigen volk?
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen volk eerst kan je natuurlijk op twee manieren opnemen. Ik denk dat dit nooit de eerste prioriteit mag zijn. Niet in de negatieve of in de positieve zin.
![]() |
![]() |
#865 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Franse regering verdedigt in eerste plaats de belangen van Frankrijk. Andere landen verdedigen eveneens in eerste plaats de eigen belangen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat men helemaal geen rekening moet houden met anderen. Het nederlandstalig onderwijs is van het beste ter wereld. Onze productiviteit ook. Het ziet er dus nog niet naar uit dat wij in 't kort gaan gedomineerd worden door buitenlanders. Waar ik me meer zorg over maak: massale ongecontroleerde immigratie van ongeschoolden, dikwijls zonder taalkennis. Velen verlaten aldus de school zonder diploma. Daar moet dringend iets aan gebeuren! En niet aan het in vraag stellen van 'Eigen Volk eerst' dat bijna overal ter wereld en bijna door iedereen in eigen kring of in eigen land toegepast wordt. Daar wil ik graag aan toevoegen dat nieuwkomers die mee onze maatschappij helpen opbouwen voor mij integraal deel uitmaken van 'Eigen Volk'
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 19 januari 2008 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Minister
|
![]() "Eigen volk"... dat zijn de partijgenoten en zeunekes en dochterkes die men een schoon jobke wil geven. De anderen moeten van de macht en de vetpotten worden gehouden!
![]() |
#867 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() in dat geval ben ik geen voorstander van eigen volk eerst
![]() |
#868 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In andere gevallen dus wel?
![]() |
#869 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of hanteer jij de slogan 'Mijn Klasse Alleen'?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 19 januari 2008 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | ||||||
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of denkt u dat het effectiever is gezamelijke belangen te verdedigen? Citaat:
en daarna naar het belang pas van iedereen gaat zien. Een voorbeeld: Een vriend vraagt je om te komen schilderen, hij heeft voor jou ook reeds hetzelfde gedaan, jij hebt meer zin om te luieren... Primeert je eigen belang dan? Citaat:
Weet u op welk buitenlands model deze gebaseerd zijn? Citaat:
en wordt het belang van het eigen volk daar niet zogezegd door aangetast? Citaat:
Binnen één land leven, een nationaliteit, de klasse waartoe je behoort, je vriendengroep,enz.?
![]() |
![]() |
#871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een voorbeeld:
Citaat:
Door toe te geven aan je behoefte om te luieren dien je je eigen belang niet. Je vriend zal immers niet lang je vriend blijven in die omstandigheden.
![]() |
![]() |
#872 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en iedereen mag werknemer zijn.
![]() |
![]() |
#873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#874 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is het dan plots wel moreel om dat te doen?
![]() |
![]() |
#875 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zouden het niet eerder die zogenaamde anti-racisten zijn die zonder blikken of blozen vreemdelingen naar hier halen, die vinden dat men van vreemde culturen kan, mag en moet leren zo vertellen ze toch. Die de brave hardwerkende autochtoon een schuld wil aan praten door zoals hier door u neergepent. Maar dat deze anti-racisten in werkelijkheid de racisten, profiteurs en uitbuiters zijn niet alleen van de vreemdelingen maar ook van het 'eigen volk' want deze moge genieten van de overlast dat het denkbeeld van de anti-racist met zich meebrengt. Want deze anti-racisten willen centjes verdienen aan die vreemdelingen als werkkracht of als huurder van hun krotten. Want dat racisten vreemdelingen naar hier zouden halen voor wat dan ook, spreekt zichzelf tegen nietwaar of misschien in uw wereld niet. De fruitteelt kan misschien eens beroep doen op 'onze' werklozen. Zoals vroeger de boeren in tijd van nood beroep konden doen op onze milicien's. Maar misschien wat moeilijk met het 'zwartwerk', zou toch kunnen niet. Of gebeurt dat niet in die sector ![]()
![]() |
![]() |
#876 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zouden het niet eerder die zogenaamde anti-racisten zijn die zonder blikken of blozen vreemdelingen naar hier halen, die vinden dat men van vreemde culturen kan, mag en moet leren zo vertellen ze toch. Die de brave hardwerkende autochtoon een schuld wil aan praten door zoals hier door u neergepent. Maar dat deze anti-racisten in werkelijkheid de racisten, profiteurs en uitbuiters zijn niet alleen van de vreemdelingen maar ook van het 'eigen volk' want deze moge genieten van de overlast dat het denkbeeld van de anti-racist met zich meebrengt. Want deze anti-racisten willen centjes verdienen aan die vreemdelingen als werkkracht of als huurder van hun krotten. Want dat racisten vreemdelingen naar hier zouden halen voor wat dan ook, spreekt zichzelf tegen nietwaar of misschien in uw wereld niet. De fruitteelt kan misschien eens beroep doen op 'onze' werklozen. Zoals vroeger de boeren in tijd van nood beroep konden doen op onze milicien's. Maar misschien wat moeilijk met het 'zwartwerk', zou toch kunnen niet. Of gebeurt dat niet in die sector ![]()
![]() |
![]() |
#877 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Dus vrienden waarmee ik me verbonden voel in vriedschap en waarmee ik een gemeesnschappelijk kenmerken heb vb. taal, opvattingen, studeerrichting, enz. zijn een volk?
![]() |
#878 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zal ons eens eventjes komen uitleggen wat propaganda is...
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 19 januari 2008 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet in zulke bewoordingen, 'eigen volk eerst' klinkt mij extreemrechts in de oren. Wel ben ik tegen positieve discriminatie, tegen het in andere talen dan het Nederlands leveren van overheidsmededelingen aan burgers en voor de doorbreking van de politieke correctheid die nog steeds af en toe in de Nederlandse politiek aanwezig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Banneling
|
![]() Eigen volk eerst is de normaalste zaak van de wereld.punt.
|
![]() |
![]() |