Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 14:06   #861
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Het is voor jou misschien een hobby die 9/11 obsessie, maar een Amerikaanse prof die zijn regering ervan beschuldigd om 3000 Amerikanen te hebben vermoordt, dat is geen lachertje. Er staat de doodstraf op hoogverraard weet je?

Recht op vrije meningsuiting?
Naar mijn weten geen doden voor deze mening geteld..

Als dat hoogverraad is.. dan zijn we niet ver af van een dictatuur mijn beste.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:06   #862
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Er waren wel beelden van de brandende WTC 1, nog van voor de inslag in WTC 2.
Hij heeft, zoals miljoenen andere mensen, die beelden gezien. En dus zegt hij: "ik heb gezien dat er een vliegtuig in het WTC is gevlogen".
Wel, exodus, ik ook. Ik heb dat thuis op die dag ook gezien. Niet het inslaan van het vliegtuig zelf, maar dat er een vliegtuig in WTC 1 is gevlogen.
Daarom dat hij de andere keer zei:

Citaat:
Anyway, I was sitting there, and my Chief of Staff -- well, first of all, when we walked into the classroom, I had seen this plane fly into the first building. There was a TV set on
Als hij het zou gezien hebben aan de brandende toren dat er een vliegtuig ingevlogen was zou hij het anders gezegd hebben. Iedereen die een beetje van Engels kent ziet dit.

En dan nog, als hij zegt "i saw an airplane hit the building is het niet zeker dat hij bedoeld "i saw (that)". Je zegt dat alleen maar omdat jij denkt dat het niet anders kan.

Laatst gewijzigd door exodus : 15 september 2006 om 14:11.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:17   #863
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Daarom dat hij de andere keer zei:

Als hij het zou gezien hebben aan de brandende toren dat er een vliegtuig ingevlogen was zou hij het anders gezegd hebben. Iedereen die een beetje van Engels kent ziet dit.

En dan nog, als hij zegt "i saw an airplane hit the building is het niet zeker dat hij bedoeld "i saw (that)". Je zegt dat alleen maar omdat jij denkt dat het niet anders kan.
Misschien mag ik me er even mee bemoeien.

Citaat:
THE PRESIDENT: Thank you, Jordan. Well, Jordan, you're not going to believe what state I was in when I heard about the terrorist attack. I was in Florida. And my Chief of Staff, Andy Card -- actually, I was in a classroom talking about a reading program that works. I was sitting outside the classroom waiting to go in, and I saw an airplane hit the tower -- the TV was obviously on. And I used to fly, myself, and I said, well, there's one terrible pilot. I said, it must have been a horrible accident.

But I was whisked off there, I didn't have much time to think about it. And I was sitting in the classroom, and Andy Card, my Chief of Staff, who is sitting over here, walked in and said, "A second plane has hit the tower, America is under attack."
'I saw an airplane hit the tower' kan evengoed betekenen: Ik zag dat een vliegtuig de toren had geraakt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:17   #864
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg dit vooral omdat de hypothese dat ze een speciaal geheim TV-kanaal voor Bush zouden inrichten zodat hij de inslag van het eerste vliegtuig rechtstreeks zou kunnen zien potsierlijk is!
(Een leuke bijkomstigheid: tel eens hoeveel mensen bij dit totaal nutteloos sub-complot betrokken zijn. )

En dan vind je deze "smoking gun" terug op de website van ... het Witte Huis!

Hoe dom kunnen argumenten zijn.

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 september 2006 om 14:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:22   #865
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik zeg dit vooral omdat de hypothese dat ze een speciaal geheim TV-kanaal voor Bush zouden inrichten zodat hij de inslag van het eerste vliegtuig rechtstreeks zou kunnen zien potsierlijk is!
(Een leuke bijkomstigheid: tel eens hoeveel mensen bij dit totaal nutteloos sub-complot betrokken zijn. )

En dan vind je deze "smoking gun" terug op de website van ... het Witte Huis!

Hoe dom kunnen argumenten zijn.
Allemaal goed en wel en bla bla bla. Op mijn laatste argument ga je niet meer in, heb je het nu zelf door?

Laatst gewijzigd door exodus : 15 september 2006 om 14:22.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:23   #866
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Misschien mag ik me er even mee bemoeien.

'I saw an airplane hit the tower' kan evengoed betekenen: Ik zag dat een vliegtuig de toren had geraakt.
Ja, maar dit niet hé:

Citaat:
Anyway, I was sitting there, and my Chief of Staff -- well, first of all, when we walked into the classroom, I had seen this plane fly into the first building. There was a TV set on
Oud 15 september 2006, 14:27   #867
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ja, maar dit niet hé:
Als je het mij indertijd zou hebben gevraagd had ik ook gezegd dat ik het vliegtuig had zien binnenvliegen in het eerste gebouw. En eigenlijk heb ik dat ook. Iedereen weet dat het een vliegtuig is én je ziet de ravage. Het is overdrachtelijk bedoeld. Je hebt de gebeurtenis gezien en meegemaakt.

Let wel: Het was geen ooggetuigeverslag in een politieverhoor. Maar gewone retoriek in een speech.

In je onschuld zeg je dit soort dingen. Niet wetende dat je woorden later nog eens op een goudschaaltje worden gewogen op zoek naar 'een clou'.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 15 september 2006 om 14:29.
Oud 15 september 2006, 14:30   #868
Kaal
Minister-President

Standaard

Je kan toch niets afleiden uit wat Bush in die video zegt. Hij krijgt een vraag van een kind. Hij is een beetje verrast en zijn anwtoord is nogal ongestructureerd.

Citaat:
... I was in Florida and my chief of staff Andy Card ....
... actually I was in a classroom talking about a reading program ... that works ... and euh... it euh ...I'd ... I was sitting outside the classroom waiting to go in and I saw an airplane hit the tower .... on TV ... TV was obviously on.
Edit : de hertog heeft hierboven perfect verwoordt wat ik wou zeggen. Ik heb mijn eigen langdradige en verwarde uitleg dan maar uitgewist

Laatst gewijzigd door Kaal : 15 september 2006 om 14:32.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:32   #869
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja, maar dit niet hé:
Eén opmerking.
Als ik het goed heb begrepen stond die TV in het klaslokaal. Dus al de aanwezige leerlingen, leerkrachten, staf van de school, journalisten, enz hebben die inslag samen met Bush gezien één dag voor ze op de officiele TV zijn getoond. En toch zegt niemand 's anderendaags: 'Wat een oudbakken rommel, dat heb ik al gisteren gezien.'
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 14:34   #870
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Je kan toch niets afleiden uit wat Bush in die video zegt. Hij krijgt een vraag van een kind. Hij is een beetje verrast en zijn anwtoord is nogal ongestructureerd.

Edit : de hertog heeft hierboven perfect verwoordt wat ik wou zeggen. Ik heb mijn eigen langdradige en verwarde uitleg dan maar uitgewist
Ik vond nu juist dat jij het beter uitlegde. Jammer van je verdwenen post. In ieder geval: We zijn het eens.
Oud 15 september 2006, 14:35   #871
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Eén opmerking.
Als ik het goed heb begrepen stond die TV in het klaslokaal. Dus al de aanwezige leerlingen, leerkrachten, staf van de school, journalisten, enz hebben die inslag samen met Bush gezien één dag voor ze op de officiele TV zijn getoond. En toch zegt niemand 's anderendaags: 'Wat een oudbakken rommel, dat heb ik al gisteren gezien.'
Neen, Bush zegt letterlijk dat hij de inslag heeft gezien op TV voordat hij de klas inging. Dat is uiteraard de dag zelf, op 11 september dus.

Laatst gewijzigd door Kaal : 15 september 2006 om 14:37.
Oud 15 september 2006, 14:36   #872
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel en bla bla bla. Op mijn laatste argument ga je niet meer in, heb je het nu zelf door?
Argument noem je zoiets?

Op mijn "bla bla bla" ga jij overigens niet in. Nooit eigenlijk.

Ik zie inmiddels dat anderen op jouw "argument" al hebben gereageerd.

Een typisch voorbeeld van overinterpretatie, waardeloos als argument.

(Damn, hoeveel posts weer over deze zever. )
Oud 15 september 2006, 14:39   #873
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat hij zegt op die video. Ik heb de transcriptie hoger gepost en die is natuurlijk veel meer verward en voor interpretatie vatbaar dan wat jij hier serveert.
Oud 15 september 2006, 14:42   #874
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als je het mij indertijd zou hebben gevraagd had ik ook gezegd dat ik het vliegtuig had zien binnenvliegen in het eerste gebouw. En eigenlijk heb ik dat ook. Iedereen weet dat het een vliegtuig is én je ziet de ravage. Het is overdrachtelijk bedoeld. Je hebt de gebeurtenis gezien en meegemaakt.

Let wel: Het was geen ooggetuigeverslag in een politieverhoor. Maar gewone retoriek in een speech.

In je onschuld zeg je dit soort dingen. Niet wetende dat je woorden later nog eens op een goudschaaltje worden gewogen op zoek naar 'een clou'.
Ah, het is nu dat. Jij legt het zo uit en Firestone negeert het... man toch.
Oud 15 september 2006, 14:43   #875
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat is niet wat hij zegt op die video. Ik heb de transcriptie hoger gepost en die is natuurlijk veel meer verward en voor interpretatie vatbaar dan wat jij hier serveert.
Het heeft dat ook gezegd, maar dat was op een ander moment.
Oud 15 september 2006, 14:45   #876
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
Recht op vrije meningsuiting?
Naar mijn weten geen doden voor deze mening geteld..

Als dat hoogverraad is.. dan zijn we niet ver af van een dictatuur mijn beste.
BUSH heeft hoogverraad gepleegd (indien 9/11 echt een inside job is). Je hebt me verkeerd begrepen.

Laatst gewijzigd door Kaal : 15 september 2006 om 14:45.
Oud 15 september 2006, 14:46   #877
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het heeft dat ook gezegd, maar dat was op een ander moment.
Oh ok.
Oud 15 september 2006, 14:48   #878
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Volgens mij negeert Firestone het om de reden die ik opgeef en die ze zelf trouwens ook noemt: overinterpretatie.

Voor de rest heeft ze ook een punt. Als een onderwerp uit en te na onderzocht is en de conclusie is duidelijk zou het mooi zijn als het van het lijstje werd gestreept. Maar nee, weken nadat een onderwerp naar de prullebak is verwezen zie je het ineens weer opduiken om het opnieuw te gaan herkauwen.
Dat is okay als er nieuwe feiten worden aangedragen maar zo niet...bwaaah.
Oud 15 september 2006, 14:50   #879
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij negeert volledig de tegenargumenten.

Leg eens uit wat er volgend jou gebeurd is, wie daarbij betrokken was, waarom ze dat gedaan hebben, waarom Bush daar herhaaldelijk over spreekt, en waarom dat gewoon op de website van het Witte Huis staat.

Dat doe je niet, omdat de uitleg te belachelijk zou klinken.
Je zal waarschijnlijk zeggen dat je niet weet waarom, dat je niet weet wie, en dat mensen hun mond wel eens voorbij praten.
Echt een pracht van een bewijs, exodus!

Mijn antwoord op jouw argument is eenvoudig: overinterpreteer niet elk woord, Bush is immers geen taalpurist (understatement of the year).

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 september 2006 om 14:53.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 15:12   #880
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Shocking election-theft testimony

Ik mag toch hopen dat dit een hoax is?
Neenee,dit is echt.Zoek het maar eens verder uit.Hij zegt bovendien dat hij er een privédetective opgezet heeft en dat die hem gemeld had dat het spoor helemaal tot aan de top leidde.Dit heeft hij verklaard met een leugendetector en hij is geslaagd.De privédetective pleegde twee weken later zelfmoord...

(dit is een paar weken terug in de NWO draad geweest)

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 15 september 2006 om 15:12.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be