Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 november 2007, 10:58   #861
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig toch dat de cijfers nadien maar blijven groeien...
Neen, ze groeien niet, ze stellen zich bij in functie van de meest recente gegevens. In begin zei ik 24.000 (begin van de namiddag van de betoging), toen 34.000 en nu zeker tussen de 35.000 en 40.000. En het zal zo iets geweest zijn vermits de politie het aantal op 35.000 schat. En de politie schat meestal laag. U hebt blijkbaar soms wel moeite de cijfers bij te stellen. Maar ik begrijp dit. Deze cijfers doen u niet springen van vreugde natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 11:03.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 11:07   #862
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, ze groeien niet, ze stellen zich bij in functie van de meest recente gegevens. In begin zei ik 24.000 (begin van de namiddag van de betoging), toen 34.000 en nu zeker tussen de 35.000 en 40.000. En het zal zo iets geweest zijn vermits de politie het aantal op 35.000 schat. En de politie schat meestal laag. U hebt blijkbaar soms wel moeite de cijfers bij te stellen. Maar ik begrijp dit. Deze cijfers doen u niet springen van vreugde natuurlijk.
Zelfs al waren het er 50.000, dan is dat nog niks in vergelijking met het JAARLIJKS terugkerende "gordelen", een beweging die is ingesteld om het Vlaamse karakter van de Vlaamse rand rond Brussel te benadrukken.
Je begrijpt dus toch wel dat we met je cijfers eigenlijk eens hard lachen!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 11:09   #863
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zelfs al waren het er 50.000, dan is dat nog niks in vergelijking met het JAARLIJKS terugkerende "gordelen", een beweging die is ingesteld om het Vlaamse karakter van de Vlaamse rand rond Brussel te benadrukken.
Je begrijpt dus toch wel dat we met je cijfers eigenlijk eens hard lachen!
U denkt toch niet dat al de mensen die komen 'gordelen' dit doen om Vlaamsgezinde motieven. Als u dit denkt dan bent u naïef. Dit jaar waren er zelfs franstaligen bij.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 11:14   #864
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
U denkt toch niet dat al de mensen die komen 'gordelen' dit doen om Vlaamsgezinde motieven. Als u dit denkt dan bent u naïef. Dit jaar waren er zelfs franstaligen bij.
Ja, mijn FR vrouw heeft ook al gevraagd of ik niet wilde meedoen aan de gordel; maar ik heb al leeuwen genoeg gezien.
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 11:17   #865
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En al die kinderen/scouts op de solidariteitsmars kwamen op straat omdat ze tegen het "vlaams nationalisme" zijn?
sjarel is offline  
Oud 25 november 2007, 11:19   #866
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
En al die kinderen/scouts op de solidariteitsmars kwamen op straat omdat ze tegen het "vlaams nationalisme" zijn?
Ik heb deze keer niet zoveel scouts gezien. Vorige 2 keren wel.
Was u er ook?
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 11:20   #867
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En u denkt toch niet dat dit de enige mars is waar jeugdigen worden 'gemobiliseerd' door verenigingen die er belang bij hebben. De jeugd wordt altijd of toch zeer vaak gemanipuleerd en aangezet om toch maar aanwezig te zijn in betogingen en diezelfde jeugd heeft als laatste door dat ze gemanipuleerd worden.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 11:22.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 11:29   #868
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, mij laat het echt wel koud of er nu honderd, duizend, twintigduizend of veertigduizend dan wel honderdduizend deelnemers waren. Alleen stel ik vast dat de nieuwsbronnen het steeds over 35 000 hebben, terwijl we nadien steeds groeiende cijfers zien. Hans I - u weet wel, die superbelgicist - had het zelfs over 100 000 deelnemers.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 november 2007, 11:32   #869
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb deze keer niet zoveel scouts gezien. Vorige 2 keren wel.
Was u er ook?
Op die mars? Uiteraard niet.
(Terwijl voor mij Belgie echt niet hoeft te splitsen : een confederale staat lijkt mij ook wel goed)
sjarel is offline  
Oud 25 november 2007, 11:34   #870
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, de mensen doen dit even hard om Vlaamsgezinde motieven, als diegenen die meeliepen in de mars voor België dit deden om Belgische motieven.
Bij die massa zit inderdaad altijd een gedeelte meelopers. Alleen is die massa nogal wat groter bij de gordel, en daar heb je niet van terug.

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 11:37   #871
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En u denkt toch niet dat dit de enige mars is waar jeugdigen worden 'gemobiliseerd' door verenigingen die er belang bij hebben. De jeugd wordt altijd of toch zeer vaak gemanipuleerd en aangezet om toch maar aanwezig te zijn in betogingen en diezelfde jeugd heeft als laatste door dat ze gemanipuleerd worden.
Mooi dat u het toegeeft, dan kunnen we de cijfers herinterpreteren en het aantal gemotiveerde betogers was dus beduidend minder dan 30.000.
sjarel is offline  
Oud 25 november 2007, 11:40   #872
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de mensen doen dit even hard om Vlaamsgezinde motieven, als diegenen die meeliepen in de mars voor België dit deden om Belgische motieven.
Bij die massa zit inderdaad altijd een gedeelte meelopers. Alleen is die massa nogal wat groter bij de gordel, en daar heb je niet van terug.
De meeste mensen gordelen om de sport, niet wegens de politiek. Een gezellige gezinsuitstap. Er zullen ook mensen zijn die dit uit politieke motieven doen. Maar volgens mij maken die steeds een kleiner percentage uit. Niet te vergelijken met het eerste 'gordelen'. Dat waren politiek gemotiveerde mensen. Nu kan men zich vragen stellen als men weet dat ook franstaligen mee beginnen te doen. Het oorpsronkelijke doel is aan het verwateren. Is ook een normaal fenomeen, een normale evolutie.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 11:42   #873
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi dat u het toegeeft, dan kunnen we de cijfers herinterpreteren en het aantal gemotiveerde betogers was dus beduidend minder dan 30.000.
Dan 35.000 bedoelt u. Ja, natuurlijk. Er zullen zeker mensen bij geweest die zijn gaan betogen omdat de vrouw of de man ging. Of de kinderen meegingen omdat de ouders gingen of de jeugdorganistie meedeed, enz. Dat is altijd zo in een betoging.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 11:43.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 11:44   #874
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste mensen gordelen om de sport, niet wegens de politiek. Een gezellige gezinsuitstap. Er zullen ook mensen zijn die dit uit politieke motieven doen. Maar volgens mij maken die steeds een kleiner percentage uit. Niet te vergelijken met het eerste 'gordelen'. Dat waren politiek gemotiveerde mensen. Nu kan men zich vragen stellen als men weet dat ook franstaligen mee beginnen te doen. Het oorpsronkelijke doel is aan het verwateren. Is ook een normaal fenomeen, een normale evolutie.
Natuurlijk is dat zo aan Vlaamse kant. Alleen is het merkwaardig dat men het aan Franstalige kant heel anders opvat: nog steeds wordt het als een provocatie aanzien. Daarom ook dat het Brussels Gewest en de Brusselse burgemeesters het voorstel van Anciaux afketsten, nl. toen hij voorstelde om de Gordel ook een parcours te laten maken door hartje Brussel. Wat een gehuil en getier was dat toen aan Franstalige kant...!
Oud 25 november 2007, 11:44   #875
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Raar dat andere "sport"evenementen niet diezelfde massa trekken...
spartel maar verder ja

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 11:47   #876
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op die mars? Uiteraard niet.
(Terwijl voor mij Belgie echt niet hoeft te splitsen : een confederale staat lijkt mij ook wel goed)
De walen willen daar immers niet van weten, in een confederale staat gaat er geen Vlaams geld naar de Walen. Het zal Belgie blijven of het zal een onafhankelijk Vlaanderen zijn.

Wie denkt dat het anders zal lopen kent (in mijn opinie dan) niets van Belgische politiek.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 25 november 2007 om 11:48.
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 11:50   #877
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zo aan Vlaamse kant. Alleen is het merkwaardig dat men het aan Franstalige kant heel anders opvat: nog steeds wordt het als een provocatie aanzien. Daarom ook dat het Brussels Gewest en de Brusselse burgemeesters het voorstel van Anciaux afketsten, nl. toen hij voorstelde om de Gordel ook een parcours te laten maken door hartje Brussel. Wat een gehuil en getier was dat toen aan Franstalige kant...!
Door bepaalde Franstaligen als een provocatie aanzien. Door Mangain en enkel Brusselse PS-ers. Maar wat stellen die in feite voor. Wel moeten de Franstaligen gaan beseffen dat het tijd wordt dat zij in 'la capitale', Nederlands moeten gaan spreken. En ik bespeur ook een verbetering want ik kom regelmatig in Brussel. Maar in de Brusselse hospitalen is het nog altijd bedroevend. Hun argument is: we vinden geen tweetalige verpleegsters en verplegers...
system is offline  
Oud 25 november 2007, 11:52   #878
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nu kan men zich vragen stellen als men weet dat ook franstaligen mee beginnen te doen.
Franstaligen? Dat kunnen we NIET hebben! :horror: op Vlaemsche grond, onze kinderzieltjes komen bezoedelen zekers? "Schild en vriend, wat Wals is valsch is.. euh hoe was 't nu ook weer?
filosoof is offline  
Oud 25 november 2007, 11:57   #879
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door bepaalde Franstaligen als een provocatie aanzien. Door Mangain en enkel Brusselse PS-ers. Maar wat stellen die in feite voor. Wel moeten de Franstaligen gaan beseffen dat het tijd wordt dat zij in 'la capitale', Nederlands moeten gaan spreken. En ik bespeur ook een verbetering want ik kom regelmatig in Brussel. Maar in de Brusselse hospitalen is het nog altijd bedroevend. Hun argument is: we vinden geen tweetalige verpleegsters en verplegers...
Sla de Franstalige pers open en je merkt onmiddellijk wat de negatieve benadering t.o.v. de Gordel vrij algemeen is in Franstalig België.
Oud 25 november 2007, 12:00   #880
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar dat andere "sport"evenementen niet diezelfde massa trekken...
spartel maar verder ja
Welke 'andere' sportevenementen?

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 12:01.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be