![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8861 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8862 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet even bewusteloos gegaan zijn… Het zal een 'technologische N-I grens zijn…. DE backstop hangt samen met een verplicht verblijf in de customs union. Daar zijn ze met een No Deal vanaf…. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 maart 2019 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8863 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het niet helemaal, wat is het probleem van een backstop in N-Ierland en wat kan de EU hiermee dwingend verplichten aan de UK? Wat houd een backstop in, in het geval van een no deal Brexit? "Barnier warned the British government that the Irish backstop, under which Northern Ireland would stay in the single market and the customs union, would continue to form the basis of the EU’s policy to avoid a hard border on the island of Ireland even in the event of a no-deal Brexit." Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 27 maart 2019 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8864 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp de verwoording ook niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8866 |
Banneling
|
![]() Dat ze dus eerst weer in de customs union moeten komen?
Kan ik nauwelijks aannemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8867 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, een customs union kan een voorstel zijn langs EU kant. Of een speciaal statuut voor N-I. Of een technologische oplossing. Maw, exact dezelfde onderhandelingen dan ze zouden hebben met May's akkoord. Wat wel zeker is, is dat de Britten daar bijlange nog niet van af zijn als ze nog zaken willen doen met de EU, dat is wat Barnier hun stelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"“In all scenarios, the Good Friday agreement will continue to apply,” he said, describing it as the “line to follow”. “The UK will remain a co-guarantor of that agreement and uphold it in spirit and letter … There will be no hard border. “We have to respect the single market, our single market, and it is out of respect for the British internal market. There will have to be checks somewhere. We must intelligently find a solution that limits the damage caused by this decision and do that as soon as possible.”" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8869 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8870 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8871 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het VK is een souverein land en de grens tussen Ierland en Noord Ierland is er gewoon. Wat ze inderdaad wel kunnen is eender welke toekomstige onderhandeling tss het VK en Europa conditioneel maken van de backstop. En zonder zicht op een handelsakkoord met Europa zal het de VK niet goed vergaan vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8872 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8873 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat denkt ge dat dat betekent ? Het betekent natuurlijk niet dat de EU een backstop kan opdringen aan de UK (tenzij misschien voor een internationaal hof of zo). Het betekent dat de EU politiek daarop gebaseerd blijft. Maw, ELKE relatie met de UK, direct of indirect, zal daar nog steeds door gedicteerd worden. Natuurlijk is de afwezigheid van relatie daar niet door gedicteerd, zoveel is duidelijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2019 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8874 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan het ook anders bekijken: de EU wil nog altijd een oplossing uitwerken voor die grens. Dus alles wat de Britten voorstellen dat zin heeft, en dat dus OOK aangenomen zou geweest zijn in het kader van May's akkoord, kan natuurlijk nog altijd bekeken worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2019 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8875 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There will have to be checks somewhere." Het verschil met de May-deal is dat de UK dit nu zelf mag uitwerken zonder vast te zitten in een customs union. "“In all scenarios, the Good Friday agreement will continue to apply,” he said, describing it as the “line to follow”. “The UK will remain a co-guarantor of that agreement and uphold it in spirit and letter … There will be no hard border. “We have to respect the single market, our single market, and it is out of respect for the British internal market. There will have to be checks somewhere. We must intelligently find a solution that limits the damage caused by this decision and do that as soon as possible.”" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8876 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
even if no formal deal can be reached on trade and security arrangements. https://www.theguardian.com/politics...rexit-backstop De EU wou ze vastbinden in een customs union hiervoor maar het kan ook zonder, wat ik hier al heel de tijd zeg. Die controles gaan dan elders gebeuren, waarschijnlijk in de havens en die gaan over tijd technisch uitgewerkt worden zodat er geen practische grens komt tussen Noord-ierland en Engeland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu wil May nog steeds die deal doorduwen en wil er zelfs voor opstappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8879 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfde beest, andere naam. Ondertussen heeft Theresa haar hoofd als PM aangeboden. Kijken wie bijt (of hakt of zaagt ...) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |