Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2010, 20:03   #881
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Kom kom, het is nu niet dat die Kim Geybels ook maar enige bekendheid had. Misschien bij mensen die de politiek wat volgen: "ah, is dat die niet met haar te korte kleren?". Tegen volgend jaar weet niemand nog wie Kim Geybels was. Als ze zich nu wat koest houdt, dan komt die wel nog tevoorschijn. Als ze nu natuurlijk nog wat show gaat verkopen met een advocaat daarentegen ...
Ze zal haar advocaat in elk geval nodig hebben, want ze is naar aanleiding van haar eigen verklaringen, met onmiddellijke ingang geschorst als arts voor 30 dagen en de schorsing kan verlengd of zelfs levenslang worden, na een gronding onderzoek door de nodige juridische instanties.

Voor hen die dachten dat het om een banaliteit gaat, een arts kan niet geschorst worden zonder grondige reden en zware medische of juridische blunder. En bij een juridische blunder moeten er nog machtsmisbruik en/of deontologische fouten zijn gemaakt om het beroep als arts niet meer (tijdelijk of levenslang) te mogen uitvoeren. Zelfs een pedofiel-arts mag blijven werken als arts voor volwassenen, na betrapt te zijn geweest op heterdaad van het verkrachten van een -12 jarige.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke
Het gaat om wiet en sos .. niet om heroïne, volgens mij is het nog steeds in de privesfeer gebeurd en heeft daar dus niemand zaken mee. Ik kan best begrijpen dat u het wenst af te breken als je al zoveel miserie gezien hebt ermee, maar daar gaat het helemaal niet om in deze.
Wiet is veel minder onschuldig dan men denkt.
Wiet brengt veel meer schade aan in de hersenen, het zenuwstelsel en andere organen dan de meeste mensen denken.
Schade die NOOIT meer hersteld kan worden.

Daarnaast maakt wiet het de gebruiker onmogelijk nog normaal te functioneren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 20:07   #882
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Kleine zieke makrelen worden blijkbaar gemakkelijker gedumpd door de NVA dan grotere sluwere en witteboordere exemplaren.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 3 september 2010 om 20:07.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 20:17   #883
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, die Hilde Sabbe is gewoon teleurgesteld dat Geybels is buitengekegeld voor de onvermijdelijke sekstape aan het licht is gekomen. Nu hebben ze eens een potentiële bron voor schandaaltjes (en bijbehorende riooljournalistiek) en dan vliegt die buiten. Ik begrijp haar frustraties.

EDIT: daarnaast zijn er natuurlijk nog 73 andere senatoren die beter een echte job zouden zoeken, dit geheel terzijde.
Lap, alweer koffievlekken op m'n computerscherm!

Steve_M, beste vriend, ik vrees dat ik je toch ooit op m'n negeer-lijst ga moeten zetten
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 20:18   #884
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kleine zieke makrelen worden blijkbaar gemakkelijker gedumpd door de NVA dan grotere sluwere en witteboordere exemplaren.
klopt
82 dagen heeft mij ook te lang geduurd

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 september 2010 om 20:19.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:09   #885
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Lees eens wat de partij zelf zegt in hun statuten....
En haar nu laten vallen als een baksteen??
Men laat haar niet vallen als een baksteen.
Ze kan enkel geen senator meer zijn tijdens deze legislatuur.

Persoonlijk sta ik achter deze beslissing van de nva. En ik zeg dat als kiezer van de nva.

Wat de ziekenhuisdirectie doet, zou in het belang van de patienten moeten zijn.


Verder moeten we niet teveel zeveren omtrent haar inkomen. Ik weet het niet van buiten, maar ze wordt nog enige tijd doorbetaald door de senaat.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:18   #886
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.129
Standaard

Kan ze niet als onafhankelijke zetelen? Ze kan nu de boeg omgooien en beginnen ijveren voor de legalisatie van drugs en de bestrijding van puriteinse waarden. Komaan Kim, keer deze tegenslag om naar winst. Die 40.000 voorkeurstemmen van de nationalisten ben je kwijt maar met deze nieuwe programmapunten haal je het dubbel binnen bij minder preutse kiezers!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:20   #887
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men laat haar niet vallen als een baksteen.
Ze kan enkel geen senator meer zijn tijdens deze legislatuur.

Persoonlijk sta ik achter deze beslissing van de nva. En ik zeg dat als kiezer van de nva.

Wat de ziekenhuisdirectie doet, zou in het belang van de patienten moeten zijn.


Verder moeten we niet teveel zeveren omtrent haar inkomen. Ik weet het niet van buiten, maar ze wordt nog enige tijd doorbetaald door de senaat.
Ze word de volle legislatuur doorbetaald en de volle die ontslagperiode van de senaat( deze ontvangen tot 2 jaar na het opheffen van hun legislatuur een senaatsvergoeding)

Ze heeft dus nog ruim 4 tot 6 jaar een verzekerd inkomen als senator. Ze heeft immers enkel ontslag genomen en is niet ontzet uit haar ambt als senator.

Trouwens ook het ziekenhuis moet haar blijven verder betalen, want ze is enkel geschorst en niet ontslagen. Dat kan pas na een onderzoek en uitspraak van de raad der artsen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:21   #888
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde
 
Europese Vlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 894
Standaard

Ik denk dat dit het beste is voor beide partijen (NVA & Kim), doordat de situatie nu snel wordt afgehandeld wordt vermeden dat de media de zaak verder opensmeert en uitspit. En een mediaschandaal is iets dat iedere politieke partij kan missen als kiespijn, nu is het direct in de kiem gesmoort.


Stel dat Kim senator was gebleven, dan hadden de media nu ipv een paar dagen er wekenlang over bericht en daarbij ook haar hele privéleven nog meer bloot gelegd dan nu al het geval is. En dan had ze hoogstwaarschijnlijk zowiso moeten opstappen door de druk van de media en de publieke opinie (NVA heeft ook een nogal ouderwetse achterban), resultaat: beiden zijn nog slechter af.



Ook kan de NVA haar achteraf nog altijd een nieuwe positie geven (als de media-aandacht wegebt), geen kat die er dan zal naar kraaien dat ze in het verleden een stommiteit had uitgestoken.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 3 september 2010 om 21:23.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:21   #889
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Kan ze niet als onafhankelijke zetelen? Ze kan nu de boeg omgooien en beginnen ijveren voor de legalisatie van drugs en de bestrijding van puriteinse waarden. Komaan Kim, keer deze tegenslag om naar winst. Die 40.000 voorkeurstemmen van de nationalisten ben je kwijt maar met deze nieuwe programmapunten haal je het dubbel binnen bij minder preutse kiezers!
Dat zou kunnen. Theoretisch.

Maar onmiddellijk na haar ontslag heeft ze gezegd dat ze volkomen achter de principes van de nva stond, en er achter blijft staan ....

Daar staat ge nu met uw wilde dromen over legaal drugsgebruik hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:23   #890
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Kan ze niet als onafhankelijke zetelen? Ze kan nu de boeg omgooien en beginnen ijveren voor de legalisatie van drugs en de bestrijding van puriteinse waarden. Komaan Kim, keer deze tegenslag om naar winst. Die 40.000 voorkeurstemmen van de nationalisten ben je kwijt maar met deze nieuwe programmapunten haal je het dubbel binnen bij minder preutse kiezers!
Nee, ze kan niet als onafhankelijke zetelen, want ze stond niet op een verkiesbare plaats op de lijst, waardoor ze niet directverkozen is en is eigenlijk enkel in de senaat geraakt omdat Dewever voldoende voorkeurstemmen had en er zeer veel lijststemmen waren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:25   #891
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

in het kader van het kader van het betrouwbare en cleane imago van de vna moet rotte appel geybeles er terecht uit
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:30   #892
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zou kunnen. Theoretisch.

Maar onmiddellijk na haar ontslag heeft ze gezegd dat ze volkomen achter de principes van de nva stond, en er achter blijft staan ....

Daar staat ge nu met uw wilde dromen over legaal drugsgebruik hé.
De pot op met wat ze toen gezegd heeft. Het dutske was de kluts kwijt en de NVA-top zal haar die dingen wel ingefluisterd hebben. Trouwens mag je als politieker je princiepes veranderen. Ik heb de laatste 20 jaar niets anders gezien in vooral de Vlaamse politiek. Waarom zou Kim dat dan niet mogen doen? Verdorie, dat meisje heeft degelijke coaching nodig. Ik moet haar misschien eens een mailke sturen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 21:32   #893
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De pot op met wat ze toen gezegd heeft. Het dutske was de kluts kwijt en de NVA-top zal haar die dingen wel ingefluisterd hebben. Trouwens mag je als politieker je princiepes veranderen. Ik heb de laatste 20 jaar niets anders gezien in vooral de Vlaamse politiek. Waarom zou Kim dat dan niet mogen doen? Verdorie, dat meisje heeft degelijke coaching nodig. Ik moet haar misschien eens een mailke sturen.
zielige vent!
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 01:14   #894
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warren G Bekijk bericht
Ik ben Belg!

Misschien is België wel kunstmatig ineengestoken, kan best zijn...
Maar na 150 jaar....
Maar ja als 'taal' nog steeds een barrière is.....

En ik zie het nut van dat separatisme echt niet in... (meer kosten)
Volgens mij weet die dikzak dat zelf ook... daarom vertrouw ik hem
niet!

Vergeet niet dat België één van de beste landen ter wereld is! En Vlaanderen nog NIKS bewezen heeft!

Waarom al deze separatistische 'zever'?
Van de politici kan ik het nog begrijpen, die zijn uit op vet betaalde postjes maar de gewone mensen???
Erg...
daar is de bub weer ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:06   #895
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht


Goed gij! Een politieker die dat durft, die zien we toch nóóit meer terug in de politieke arena!

Nee, die hoogstens nog minister worden
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:16   #896
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waarom zou NVA niet goed gestructureerd zijn? Omdat ze plots mensen aanwerven? Ze hebben zelfs een heuze aanwerfpolitiek om mensen aan te werven, dat noem ik wél goed gestructureerd.
Nee, de N-VA is op dit moment niet goed gesturctureerd. Dit kan ook bijna niet. De vaste medewerkers lopen op de tippen van hun tenen om alles in goede banen te leiden. Ik doe mijn hoed af voor deze mensen, sommigen hebben amper verlof kunnen nemen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 4 september 2010 om 07:16.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:17   #897
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat lijkt me teveel pastoorspraat.

Ik zie het eer zo: je kent het partijprogramma en de partij-standpunten over de dinges.
Zondig je daar tegen op een manier die er over is ... dan is het bingo.

Uiteindelijk is het de kiezer die zal oordelen.
Mocht ze vb. terug opkomen bij volgende verkiezingen ...

Zou de ziekenhuisdirectie haar nog vertrouwen: stel je voor dat ze high toekomt op haar dienst voor een spoedgeval. 'k Zou wel eens door haar geopereerd willen worden, maar dan wel met een kans om er heelhuids uit te komen.
Ik vind dat deze feiten voor jou de uitgelezen kans is om je visie op drugs/drugsgebruikers eens wat bij te stellen.
Blijkbaar liggen ze toch niet allemaal in de goot.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2010 om 07:25.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:20   #898
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, zelfs als ze niet zelf gebruikt is ze als arts en politica zwaar in de fout gegaan.

Als politica heeft ze gewoon misbruik gemaakt van wetten in het buitenland en een omstreden gedoogbeleid misbruikt om aan drug te geraken.
Terwijl elke politicus in Vlaanderen Nederland vraagt om eindelijk te stoppen met drug te aanvaarden en de koffieshops langst de grenen te sluiten, is madam de docteur even over de grens gewipt om er drugs te gaan kopen voor haar gehuwde minnaar met kinderen.

Ze stond tijdens de verkiezingen op een plaats waar ze enkel als opvulling dienst deed en is door het succes van de N-VA in de senaat geraakt.
Waar ze zich vanaf dag één als een onaangespaste gedroeg.

De uitspraak dat niemand enige opmerkingen moet maken over het feit dat ze drug ging kopen in Nederland, waar softdrug gedoogd worden, want dat ze daarmee niets illegaal deed maakt haar als arts een onmogelijk persoon binnen de politiek.

Terwijl artsen bijna dagelijks moeten vechten om mensen met een overdosis te redden en er jaarlijk miljoen Euro's belastinggeld worden uitgegeven aan drugspreventie, gaat zij als ARTS en POLITICA even verkondingen dat er niets verkeerd aan is om drugs te gaan halen in Nederland.

Ze heeft nu in Thailand haar gat verbrand en moet maar op de blaren zitten.
Ik hoop dat ze niet enkel haar job als senator kwiijt is, maar na haar dreiging met advocaten om toch senator te kunnen blijven ook haar job binnen de N-VA en haar job als arts.
Kim heeft geen job binnen de N-VA.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:23   #899
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken dat ze te veel verdienen, dat heeft ook niets te maken dat onze regering het geld langs alle kanten buiten gooit. Ook heb ik gezegt dat "NIETS" het andere uiterste is. NIet genoeg naar wat ze verdienen. Dat ze na al die jaren de senaat willen afschaffen...dat is ook zomaar uit de lucht gegrepen zekers. Maar erna...wie gaat al die vast benoemde ambtenaren betalen en wat gaan die dan doen?

Los daarvan...onze regering draait al jaren niet.

Alles loopt stillaan in het 100 en ze krijgen niets opgelost. Snelheidscamera's zetten dat kunnen ze nog ja.

Het geld voor onderhoud van de wegen is op, pensioenen kunnen niet betaald worden, ziekenzorg is te duur, scholen staan achter op onderhoud, te weinig scholen, te weinig gevangenissen, nergens zoveel steuntrekkers, azielzoekers in hotels,... alle grote problemen blijven gewoon. En waarom. Omdat het geld opgesmost is en omdat er niemand echte goede beslissingen neemt welke uitgevoerd kunnen worden. Maar een sjieke brug bouwen in Antwerpen en de voetbal naar hier halen, ja daar kunnen we weer wat geld aan opsmossen.
Belgie is 1 van de dichtstbevolkte landen en heeft zowat de grootste belastingsdruk...en toch is het geld op?
Dat kan je nergens verkocht krijgen als goed bestuur.

Zoals ik ook al zei, de mandaten...crimineel is dat...maja, enkel zei beslissen dat het blijft duren.
Over elke vastbenoemde ambtenaren heb je het?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 07:24   #900
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Lees eens wat de partij zelf zegt in hun statuten....
En haar nu laten vallen als een baksteen??
Wat schrijft de partij in haar statuten?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be