Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2016, 07:59   #881
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij begreep uw opmerking niet Jan.

Zoveel is duidelijk.
Er steekt echt iets bij u hé man? Komaan wat scheelt er?
Misschien kan ik u opbeuren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 08:01   #882
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En dat is een non argument.
Precies.

Niet met een oudere wagen willen rijden omdat de verstevigingsbalk in uw deur uit staal is en niet uit aluminium of magnesium is redelijk absurd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 08:23   #883
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Precies.

Niet met een oudere wagen willen rijden omdat de verstevigingsbalk in uw deur uit staal is en niet uit aluminium of magnesium is redelijk absurd.
Als je alle factoren combineert (hoger gewicht, minder efficiente motor, enz...) dan is jouw "makkelijk te repareren wagen" een inefficiente wagen die veel verbruikt en erg onveilig is.

Ik rij daar inderdaad niet mee.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 08:28   #884
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zou best kunnen wat je daar zegt.
Nochtans zijn er argumenten die wijzen op een juiste aanpak.
5 jaar op rij aan de eindmeet.
Dat is ook de bedoeling van een 24 uur wedstrijd. Dat we zelfs eens op het podium hebben mogen finishen is een mooie extra.

Ook mooi was de enorme impactbestendigheid van mijn ontwerp.
Dit was na Blanchimont aan +240 km/uur. ( 5 weken later stonden we opnieuw aan de start )

Nu, wat ontwerpleer betreft, beetje geduld. We spelen opnieuw met wat moois. De fiscus blokkeert alles nog een beetje maar dat zal niet zo lang meer duren.

En met wat ben jij zoal bezig Tavec? Achterkleppen van Peugeot in kunststof? Geeft dat voldoening aan het leven?
Ik optimaliseer de valentie electronen concentratie in een unit cell van de rock salt structuur van carbonitrides om de hardheid te verhogen zonder de microstructuur aan te passen. Ik doe dat onderzoek vooral via rontgenanalyses en EPMA analyses.

Het is niet omdat ik om wat bij te verdienen wat FEA heb gedaan op een auto onderdeel, dat ik dat mijn hele leven doe.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 12:00   #885
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je alle factoren combineert (hoger gewicht, minder efficiente motor, enz...) dan is jouw "makkelijk te repareren wagen" een inefficiente wagen die veel verbruikt en erg onveilig is.

Ik rij daar inderdaad niet mee.
Leeggewicht Volkswagen Golf 1: 750kg/805kg
Leeggewicht Volkswagen Golf 7: 1205kg/1472kg

En dat gewicht met al uw moderne materialen.
Dus uw stelling van 'hoger gewicht' gaat al niet op.

Dan even terug naar die efficiënte motor van vandaag.
Aan de motor zelf is weinig veranderd. Een grote vooruitgang was/is het motormanagement en daar moet je echt niet de technologie van de laatste jaren bijhalen. En onveilig? Gebruik je verstand, rij een beetje normaal en geef de anderen de ruimte om een fout te maken. Zo blijft ook een motorrijder/fietser/voetganger in leven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 12:02   #886
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik optimaliseer de valentie electronen concentratie in een unit cell van de rock salt structuur van carbonitrides om de hardheid te verhogen zonder de microstructuur aan te passen. Ik doe dat onderzoek vooral via rontgenanalyses en EPMA analyses.
En geeft dat voldoening in het leven?
Het lijkt mij nogal een saaie boel.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 14:23   #887
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En geeft dat voldoening in het leven?
Het lijkt mij nogal een saaie boel.
De creatie van gloednieuwe materialen lijkt me in ieder geval interessanter dan wat roest van autos te schrapen....mij kunnen ze niet vervangen door een polierrobot in ieder geval.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 15:11   #888
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik optimaliseer de valentie electronen concentratie in een unit cell van de rock salt structuur van carbonitrides om de hardheid te verhogen zonder de microstructuur aan te passen. Ik doe dat onderzoek vooral via rontgenanalyses en EPMA analyses.

Het is niet omdat ik om wat bij te verdienen wat FEA heb gedaan op een auto onderdeel, dat ik dat mijn hele leven doe.
En? Kun je daar Caterpillar mee open houden?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 15:20   #889
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
En? Kun je daar Caterpillar mee open houden?
ASML wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 22:27   #890
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De creatie van gloednieuwe materialen lijkt me in ieder geval interessanter dan wat roest van autos te schrapen....mij kunnen ze niet vervangen door een polierrobot in ieder geval.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik zou ook niet graag in de plaats staan van iemand die roest van wagens schraapt. Zou je daarmee eigenlijk je boterham kunnen verdienen? Op de autokeuring doen ze dat. Ik geloof wel om beurt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 23:02   #891
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ASML wel.
Met meer dan 26.000 berichten op een politiek forum - vaak tijdens de werkuren- ben jij ontegensprekelijk de waardevolle wetenschapper die zwaar wordt betaald door een multinational.

Op u zal ASML wel niet blijven draaien...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 23:21   #892
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Met meer dan 26.000 berichten op een politiek forum - vaak tijdens de werkuren- ben jij ontegensprekelijk de waardevolle wetenschapper die zwaar wordt betaald door een multinational.

Op u zal ASML wel niet blijven draaien...
Ik werk niet voor ASML.

En wat is het toch met doppers, dat ze niet begrijpen dat veel mensen niet afgerekend worden op hun uurtjes, maar op hun prestaties ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 23:22   #893
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

PS Johan, jij post ongeveer evenveel als mij op dit forum. Dus wat zegt dat over jou ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 00:29   #894
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet geen wagens zonder ABS, EPS, enz....

Dat zijn belangrijke zaken in een modern voertuig die het veel beter maken als een oude blikken doos.
Leren rijden en dan weet je dat je zonder die hulpmiddelen minder brokken zal maken. Maar ik geef toe dat mijn dagelijkse wagen ook bomvol elektronica zit. Een trend die nu eenmaal normaal is geworden. Maar het maakt de wagen er wel niet beter op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem is dat die mannen hun expertisedomein zien veranderen van mechanica naar electronica, tot zelfs software.

En van die dingen hebben ze geen kaas gegeten. Hun weerstand tegen Tesla's (en EV's in het algemeen) kan je vooral zien in die context. Een Tesla lijkt meer op een gsm dan op een oude klassieke wagen. En dat maakt hun werkloos...
Ik ben beter in elektronica dan in mechanica. Zelfs de vrij nieuwe technieken. En een GSM is een wegwerpproduct dus daar moet je niets voor kennen. Maar ik moet ook niet constant weten wat er in de wereld om gaat of welk weer het 5000 kilometer verder is. En als ik iemand moet kunnen bereiken dan bel ik die persoon wel. Ik hoef geen snapchat, whatsapp of andere yuppiesoftware.

Feit is wel dat die oude klassieke wagens meer en meer gewild zijn. En werkloos? Toevallig een hobby waar enorm veel geld mee verdient kan worden. Dit jaar alleen al heb ik negen young-, oldtimers en 1 quasi nieuwe verkocht. Met telkens een prijskaartje vanaf 135000 euro. En een winst van enkele duizenden tot eentje van 50000 euro op (991 GT3RS). Toch niet slecht om werkloos te worden en als hobby (en vooral belastingvrij).
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 08:25   #895
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
PS Johan, jij post ongeveer evenveel als mij op dit forum. Dus wat zegt dat over jou ?
Dat ik voorlopig toch niet veel anders te doen heb.
De fiscus heeft me al 7 jaar in een wachtkamer geparkeerd en ze zijn van oordeel dat de heropstart van ons normaal leven best nog wat mag wachten.
Nu, fier ben ik niet op mijn aanwezigheid hier, - moest ik geen verhaal te vertellen hebben dat elke Belg aanbelangt dan was ik op dit forum nooit aanbeland. Techniek is wat me interesseert en dit is niet echt het forum waar je daarover kan discussiëren. De mensen die de ervaring hebben om over die dingen te praten zijn hier dun gezaaid. Akkoord, je hebt er die veel lezen en denken dat ze het weten, maar dat is toch niet echt hetzelfde.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 08:27   #896
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
- maar op hun prestaties ?
Bedoel je daarmee aantal reacties op een forum of de inhoud ervan?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 08:34   #897
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Feit is wel dat die oude klassieke wagens meer en meer gewild zijn. En werkloos? Toevallig een hobby waar enorm veel geld mee verdient kan worden. Dit jaar alleen al heb ik negen young-, oldtimers en 1 quasi nieuwe verkocht. Met telkens een prijskaartje vanaf 135000 euro. En een winst van enkele duizenden tot eentje van 50000 euro op (991 GT3RS). Toch niet slecht om werkloos te worden en als hobby (en vooral belastingvrij).
Wel, als je iets staan hebt waar niemand nog de vakmanschap voor heeft om het ding te herstellen dan laat je maar wat weten.
Wel vanaf oktober pas. Als je graag wat herstelrapporten doorneemt van restauraties dan stuur je maar een PM.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2016, 08:47   #898
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Leren rijden en dan weet je dat je zonder die hulpmiddelen minder brokken zal maken.
Al die hulpmiddelen keren zich TEGEN de verkeersveiligheid.
Tijdens mijn periode als piloot op de testbaan van Lommel (Ford) heb ik veel van die nieuwe systemen mogen uitproberen.
Om de voorzichtige chauffeur bij te staan bij een onverwacht probleem werkt het schitterend. De wildebras krijgt echter een wagen in handen waarmee je zonder ervaring de absolute zot mee kan uithangen en meestal komt die daar nog mee weg ook. Aan die 'meestal' komt vroeg of laat een einde en dan zijn de gevolgen ook zwaarder. Niet verwonderlijk gezien je veel onnozeler kan doen en sneller kan rijden voordat het verkeerd gaat.

Wie kent er nog die ophanging van Volvo die de wagen in de bocht liet leunen om een comfortabelere rit aan te bieden?
Wel, het was zo comfortabel dat de chauffeurs gewoon veel sneller door de bochten begonnen te rijden. Volvo heeft dat toen wijselijk afgevoerd.

Wie is nu het verstandigste als we het over verkeersveiligheid hebben?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 13:05   #899
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.336
Standaard

Is een Opel Ampera E een directe concurrent van Tesla model 3, of zijn het totaal verschillende E-auto´s? Oordeel zelf op het zicht...

Model 3: https://www.youtube.com/watch?v=BCoZ-MAd3uk
Bolt EV=Ampera e: https://www.wired.com/2016/09/chevro...ge-epa-rating/

na het bekijken van de video´s:
Model 3 Aerodynamisch-coefficient vermoedelijk 0,21... of quasi recordverdachtig

Bolt EV Aerodynamisch-coefficient is 0,32 of een ramp voor een E-wagen...

Citaat:
https://electrek.co/2016/08/08/chevy...cient-of-0-32/

Some were wondering how Tesla is going to achieve a range greater than the Bolt EV’s (200+ miles) with the Model 3 (215+ miles), even though the company confirmed the Model 3’s battery pack will have a smaller capacity than the Bolt EV’s 60 kWh pack. Aerodynamic performance was the main suspect and now the Bolt’s lead designer, Stuart Norris, confirms it by calling the Bolt “a disaster for aero” with a drag coefficient of 0.32.

The designer made the comment in an interview with AutoNews for a profile of GM’s South Korean design studio, where the Bolt was designed.

Norris said that the Bolt’s poor aerodynamic performance is not due to a lack of trying since the company put six full-sized versions of the Bolt through wind-tunnel testing before going pencil down on design.

AutoNews reports on the automaker’s work to improve airflow:

“To improve air flow, Norris’ design team incorporated a spoiler and sharply creased winglike canards along the tail edge of the car. Other tricks were underbody paneling, air dams and active grille shutters that close at certain speeds to streamline airflow. Designers even adjusted the radius of the A-pillar, modified the mirrors and fine-tuned tire coverage.”

At the end, GM decided to focus on cargo space and having a tall liftgate. In order to maximize range, weight reduction was taken into consideration and the Bolt ended up with several aluminum parts, including the hood, liftgate and doors.

It’s interesting to see each automaker’s approach to making a long-range electric car in the $30,000 to $40,000 range. In the case of Tesla’s Model 3, it seems that there was more of a focus on aerodynamic performance. The estimated drag coefficient is 0.21, but the vehicle’s C-pillar sits lower than the Bolt’s, which limits the options for a hatch. Though CEO Elon Musk said that the production version “fixed” the Model 3 prototype’s trunk problem.

The Bolt EV is expected to go in production in October and start arriving in the CARB markets by the end of the year.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 september 2016 om 13:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 13:42   #900
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

ze hebben beiden gemeenschappelijk dat ze veel te veel kosten voor wat ze waard zijn, hun Aerodynamisch-coefficient cijfers veranderen daar niks aan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be