Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2010, 11:32   #881
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Vindt u het zelf ook niet een beetje zielig dat u nu zelfs Pirenne als leugenaar moet neerzetten om uw anti-Ollandse-gelijk te halen?
Zie bovenstaand antwoord.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:44   #882
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Och, Svennies, om die laatste stuiptrekkingen van de belgicistjes maak ik mij echt niet druk, hoor. Daarop reageren zou nog te veel eer voor hen zijn.

Ik beschouw dit soort oproepen als paniekvoetbal. De negentigste minuut tikt namelijk langzaam weg met een negatief doelsaldo.
Inderdaad Ernst,ik woon hier kortbij het dierenpark Planckendael ...
En wéét U dat dit park zich inspant met het huisvesten én kweken van verscheidende bedreigde soorten...

Misschien moet ik daar maar eens gaan informeren of ze geen nieuw perk kunnen installeren voor het huisvesten van de meest bedreigde soort in België...

De belgicist met name.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:48   #883
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe kort van memorie sommigen hier toch kunnen zijn. En vooral hoe ongeloofwaardig. Nu voeren deze 'zoekers naar de waarheid' Pirenne aan als de grote historicus en redder uit de nood. Edoch, wanneer Pirenne dingen schrijft die niet in hun kraam passen, dan luidt steevast hun parool dat men Pirenne volstrekt moet negeren omdat Pirenne toch maar een 'notoire belgicist' is. Of hoe een dubbeltje toch rollen kan.

Wie kan die mensen nu nog ernstig nemen? Niemand.

Ze zouden beter een kijkje gaan nemen op een op andere kerktoren. Want daar komen ze gegarandeerd hun evenbeeld tegen.


De windhaan.


___
Net zoals U dus nu doet....

En dan de anderen maar gaan verwijten...

[system modus on] kronkel,kronkel ,kronkel [system modus off]
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:50   #884
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad Ernst,ik woon hier kortbij het dierenpark Planckendael ...
En wéét U dat dit park zich inspant met het huisvesten én kweken van verscheidende bedreigde soorten...

Misschien moet ik daar maar eens gaan informeren of ze geen nieuw perk kunnen installeren voor het huisvesten van de meest bedreigde soort in België...

De belgicist met name.....
Wellicht kan een preparateur zich toeleggen op het opzetten van zo'n exemplaar. Er is nog plek naast de dodo ...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:53   #885
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen. En dat weet u ook. Uw materiaal is niet significant maar politiek gekleurd. U zou het boek 'De helden van 1830' eens moeten lezen over hoe de Belgische staat de geschiedschrijving vervalste naarmate de politieke windrichting veranderde.

Voor neutrale cijfers over die periode moet u toch echt terecht bij Duitse, Engelse of Franse bronnen. De Belgische bronnen zijn teveel besmet en de Nederlandse gelooft u toch niet.
Als er ooit een geschiedenis werd vervalst, dan is het toch deze van de calvinistische Republiek. Zeker weten! Maar, elk land bij zijn onafhankelijkheidstrijd heeft zijn mythes en straffe verhalen. Ook België dus. En dit is tevens lange tijd het geval geweest over Willem I en de Oranjes. Maar tegenwoordig vindt er een duidelijke 'defenestratie' plaats van uw koningshuis. Het werd dan ook tijd.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2010 om 12:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:54   #886
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe kort van memorie sommigen hier toch kunnen zijn. En vooral hoe ongeloofwaardig. Nu voeren deze 'zoekers naar de waarheid' Pirenne aan als de grote historicus en redder uit de nood. Edoch, wanneer Pirenne dingen schrijft die niet in hun kraam passen, dan luidt steevast hun parool dat men Pirenne volstrekt moet negeren omdat Pirenne toch maar een 'notoire belgicist' is. Of hoe een dubbeltje toch rollen kan.
Bent u in uw kuif gepikt? Kom, wij helpen u zoeken naar de historische waarheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:57   #887
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Bent u in uw kuif gepikt? Kom, wij helpen u zoeken naar de historische waarheid.
U zoeken naar de historische waarheid? Laat me niet lachen. U zoekt gewoon tevergeefs naar een fictief grootnederland.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 11:57   #888
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar tegenwoordig vindt er een duidelijke defenestratie plaats van uw koningshuis. Het werd dan ook tijd.
Uit het raam gooien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:00   #889
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Uit het raam gooien?
Inderdaad, symbolisch dan. Kijk maar eens naar 'de Troon'. De Oranjes worden op een ostentatieve manier naar buiten gesmeten,recht door het raam zelfs zou ik zo zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2010 om 12:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:06   #890
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zoeken naar de historische waarheid? Laat me niet lachen. U zoekt gewoon tevergeefs naar een fictief grootnederland.
Fictief? U neemt uw fantasie voor werkelijkheid, meneer!

Het wonderlijke feit is dat de Nederlands-Vlaamse integratie, terwijl wij ons beraden en onze vragen stellen, vanzelf voortschrijdt. Mevrouw J. Baartmans-van den Boogaart, voormalig voorzitter van het ANV, heeft het enige tijd geleden al eens op een andere wijze onder woorden gebracht:

Citaat:
"Als de overheid in beide landen, op centraal en op regionaal niveau en zelfs op gemeentelijk niveau, aan de grens, bezig is de samenwerking en integratie reëel gestalte te geven, dan is het gewoon overbodig dat particuliere verenigingen zich daarmee verder inlaten. Zij kunnen zich beter op andere aspecten toeleggen dan op degene die de overheid meestal geruisloos doorvoert. Denk maar aan de GENT-akkoorden, aan wat in het kader van de Euregio’s wordt gepresteerd, aan de Open Universiteit ook."
Het ziet ernaar uit dat mevrouw Baartmans een overschot van gelijk krijgt. Eén voorbeeld nog: de (onvolledige) universitaire vestigingen in Maastricht en in Hasselt-Diepenbeek zijn aan het fuseren. Een droom, die tijdens de oprichting van beide instellingen begon te leven, namelijk één grensoverschrijdende universiteit van Nederland en Vlaanderen, van beide Limburgen, wordt bewaarheid.

Nu is er nauwelijks een dossier te bedenken dat ondanks de logica van het concept en de voor de hand liggende wetenschappelijke en administratieve ontwikkelingen die regelrecht op een fusie afstevenden, geboycot, tegengewerkt, afgevoerd en afgezworen is geweest. Op grond van de meest ondenkbare particularistische, patriottische, xenofobe en andere beslist onwetenschappelijke argumenten heeft men de voor de hand liggende samenwerking en fusie, nu eens in Noord, dan weer in Zuid, gedurende bijna dertig jaar weten tegen te houden.

De gemeenschappelijke Limburgse universiteit komt er nu toch, onder invloed van de Europese ontwikkelingen allicht, "vanzelf", gewoon als logisch uitvloeisel van een feitelijke situatie die niet meer genegeerd kan worden: twee universitaire instellingen in eenzelfde taalgebied, op vijfentwintig kilometer van elkaar, bovendien in grote mate complementair, behoren niet allebei tot parallelle universiteiten uit te groeien maar behoren samen te gaan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:10   #891
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Fictief? U neemt uw fantasie voor werkelijkheid, meneer!

Het wonderlijke feit is dat de Nederlands-Vlaamse integratie, terwijl wij ons beraden en onze vragen stellen, vanzelf voortschrijdt. Mevrouw J. Baartmans-van den Boogaart, voormalig voorzitter van het ANV, heeft het enige tijd geleden al eens op een andere wijze onder woorden gebracht:



Het ziet ernaar uit dat mevrouw Baartmans een overschot van gelijk krijgt. Eén voorbeeld nog: de (onvolledige) universitaire vestigingen in Maastricht en in Hasselt-Diepenbeek zijn aan het fuseren. Een droom, die tijdens de oprichting van beide instellingen begon te leven, namelijk één grensoverschrijdende universiteit van Nederland en Vlaanderen, van beide Limburgen, wordt bewaarheid.

Nu is er nauwelijks een dossier te bedenken dat ondanks de logica van het concept en de voor de hand liggende wetenschappelijke en administratieve ontwikkelingen die regelrecht op een fusie afstevenden, geboycot, tegengewerkt, afgevoerd en afgezworen is geweest. Op grond van de meest ondenkbare particularistische, patriottische, xenofobe en andere beslist onwetenschappelijke argumenten heeft men de voor de hand liggende samenwerking en fusie, nu eens in Noord, dan weer in Zuid, gedurende bijna dertig jaar weten tegen te houden.

De gemeenschappelijke Limburgse universiteit komt er nu toch, onder invloed van de Europese ontwikkelingen allicht, "vanzelf", gewoon als logisch uitvloeisel van een feitelijke situatie die niet meer genegeerd kan worden: twee universitaire instellingen in eenzelfde taalgebied, op vijfentwintig kilometer van elkaar, bovendien in grote mate complementair, behoren niet allebei tot parallelle universiteiten uit te groeien maar behoren samen te gaan.
Ja dat zal wel. Een kinderhand is vlug gevuld. Zeker als ze tevergeefs moet wachten. Ik heb niets tegen een samenwerking met Nederlands Limburg. Ten onrechte werden wij immers gescheiden in 1839 en dit door de halstarrigheid van uw Willem I die zich een slechte verliezer toonde.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:14   #892
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad, symbolisch dan. Kijk maar eens naar 'de Troon'. De Oranjes worden op een ostentatieve manier naar buiten gesmeten,recht door het raam zelfs zou ik zo zeggen.
U zou het een soort demasqué kunnen noemen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:21   #893
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
U zou het een soort demasqué kunnen noemen.
Niets te 'démasqué'. Die 'démasqués' bevinden zich enkel in uw brein.En voor mijn part mogen de Limburgen ook met Luik en Aken gaan samenwerken . In die streken voel ik me ook thuis.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:45   #894
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Bent u in uw kuif gepikt? Kom, wij helpen u zoeken naar de historische waarheid.
Neen, hij kan misschien wel in zijn gat gebeten zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:50   #895
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niets te 'démasqué'. Die 'démasqués' bevinden zich enkel in uw brein.En voor mijn part mogen de Limburgen ook met Luik en Aken gaan samenwerken . In die streken voel ik me ook thuis.
Overal, behalve in Nederland ...

Dat liedje kennen we intussen wel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 12:53   #896
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen, hij kan misschien wel in zijn gat gebeten zijn.
Voel jij wat hij voelt? In dat geval dekt jouw uitdrukking de lading, want het zat hem zéker niet lekker.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 14:41   #897
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad Ernst,ik woon hier kortbij het dierenpark Planckendael ...
En wéét U dat dit park zich inspant met het huisvesten én kweken van verscheidende bedreigde soorten...

Misschien moet ik daar maar eens gaan informeren of ze geen nieuw perk kunnen installeren voor het huisvesten van de meest bedreigde soort in België...

De belgicist met name.....
Te laat! Er is al huisvesting voorzien in Bokrijk, in "Oud België". Blauw kieltje, rode bolletjes halsdoek, pijpje, er is werkelijk gedacht aan alles. Alleen voederen is niet toegestaan, je mag wel een centje leggen in de schaal : denk aan ons.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 15:31   #898
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Te laat! Er is al huisvesting voorzien in Bokrijk, in "Oud België". Blauw kieltje, rode bolletjes halsdoek, pijpje, er is werkelijk gedacht aan alles. Alleen voederen is niet toegestaan, je mag wel een centje leggen in de schaal : denk aan ons.
Bokrijk is iets om fier over te zijn, niet om mee te spotten. Uw voorouders hebben meer dan waarschijnlijk in zo'n huizeken gewoond. Wie zijn voorouders verloochent, verloochent zichzelve.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 21:48   #899
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Niets offtopic. Ik heb het recht te zeggen dat dit achterhoedegevechten zijn. Alle actoren van de gebeurtenissen van 1830 zijn dood en begraven en er heeft niemand meer onder te lijden.

Daarentegen heeft Indonesië zich nog steeds niet hersteld van de tijd dat Multatuli uitriep "De Javaan wordt mishandeld!"
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 23:55   #900
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niets offtopic. Ik heb het recht te zeggen dat dit achterhoedegevechten zijn. Alle actoren van de gebeurtenissen van 1830 zijn dood en begraven en er heeft niemand meer onder te lijden.
Natuurlijk heeft u het recht dat te zeggen maar het zijn helaas geen achterhoedegevechten.
Als mensen met goede argumentie bepleiten dat Nederland en Vlaanderen meer bestuurlijk moeten samenwerken dan wordt als enige tegenargumentie aangehaald:
1. Wij willen geen kroketten eten;
2. De Ollanders hebben ons 15 jaar onderdrukt en vertrapt, dat willen we niet nog een keer.
Tegen de domheid van 1. valt weinig te doen. Maar 2. berust op foutieve informatie uit Belgische schoolboekjes en kan eenvoudig weersproken worden.
Niet dat het veel uitmaakt. Sommigen, zoals system, zijn zelfs bereid hun Belgicistische geschiedkundigen te verraden zolang zij daarmee hun haat maar kunnen tentoonspreiden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Daarentegen heeft Indonesië zich nog steeds niet hersteld van de tijd dat Multatuli uitriep "De Javaan wordt mishandeld!"
Dat is waar maar het is niet het onderwerp van deze draad.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be