![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar ze hebben niet graag dat het document te Nederlands gericht is, wat het was. als ik nu de poll zou organiseren, zal je een héél andere uitslag krijgen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juli 2009 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat onze vlaams nationalisten Beatrix, Maxima en de rest van dat zootje op de troon willen ? En de Nederlanders zullen nooit zonder dat zootje verder willen. Pat stelling dus..... het wordt niks. Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 juli 2009 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fijn, je hebt een punt. Maar nu het volgende. De enquête die Shadowke geplaatst heeft, is gericht aan Belgen zoals jij. In principe ben ik dus op vreemde bodem. Het valt mij dan ook erg mee dat niet alle Belgen massaal neen hebben gestemd. Ik noem dit dus een morele overwinning, te vergelijken met een uitschakeling na gelijk spel in de Champions League. En, eerlijk is eerlijk, we hebben rekening gehouden met (te grote) bezwaren tegen punten uit ons document. Die hebben wij dan ook fijntjes aangepast aan de couleur locale. Is dat niet heel fideel van ons? Nou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie zegt dat enkel Vlaams-nationalisten te vinden zijn voor dit idee? En wie ben jij om aan te nemen dat menselijke ideeën statisch blijven? Het Nederlands koningshuis zou volgens mij nog de meeste steun genieten bij de pure a-nationalisten.
![]() |
#885 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heikelste punt echter is jullie Koningshuis. Nederlanders staan daar heel erg achter en de vlamingen willen er niets meer van weten, niet van ons eigen koningshuis en niets van Oranje. Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 juli 2009 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar zit het grote probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beatrix en haar familie zooitje? Waaraan heeft zij deze beschimping te danken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Ja hoor, heel erg fideel van U - voor wanneer hebben jullie een datum geprikt voor de 'coup'? (zal wel wreed moeilijk worden met 17 vóór en 17 tegen stemmers - en 1 die het niet weet ... ) ![]() -Op al mijn andere vragen heb ik trouwens ook nog steeds geen antwoord gehad.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#889 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#890 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Oranje Monarchie is echt niet waar ze dan op zouden zitten wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#891 |
Europees Commissaris
|
![]() Henri1, dat van dat (Oranje-)koningshuis valt nog heel erg te bezien. Kijk eens naar het pragmatische voorstel van Pelgrim eerder vanavond. Ik kan een heel eind daarmee uit de voeten. Jij ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#892 | |
|
![]() Citaat:
- nix coup ![]() - welke vragen sdx? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders en Oranje zijn onafscheidelijk. Vlamingen en Oranje tegenpolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 |
|
![]() ah kdenk dat sommige vlamingen meer voor de oranje's zijn. ze zijn sympathieker en levendiger dan de stijve frankofone coburg'ers.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 juli 2009 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo zijn Vlamingen ook slim genoeg in te zien dat hun reputatie in Nederland tot een dieptepunt zou zakken indien zij verantwoordelijk zouden zijn voor het kapotmaken van hun koninklijke traditie. Uiteraard is het ook zo dat men niet zomaar in zee wil gaan met een nieuwe partner. Ik heb weet van mensen die zich closer met Nederlanders voelen dan met Walen en Brusselaren, maar die een staatvorming met Nederland te drastisch beschouwen, ook al vinden ze het principe een leuk idee.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 juli 2009 om 22:55. Reden: Vlamingen = Walen en Brusselaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#897 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | |
|
![]() Citaat:
De enige optie zal zijn als Vlaanderen ZELF besluit dat de Oranjes een geschikt staatshoofd zouden kunnen zijn. Willen jullie dat niet, dan kies je toch lekker iemand anders? Ons geen probleem hoor. En Nederland zal zijn eigen beslissing daarover maken, en die valt voorlopig inderdaad nog positief uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#899 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#900 | |