![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#882 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Al blijf ik het woord ruimteschepen een vergezocht woord vinden, ik denk werkelijk dat mits een andere woorden keuze je minder controversie in de mens zou oproepen
|
|
|
|
#883 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het concept dat atomen planeten zijn met de elektronen als manen is al eerder geopperd door SF schrijvers. [amateurpsycholoog]Harrie is een average Joe zoals de rest van ons, maar met wat psychische problemen (zie eerder in deze persoonlijke draad). Hij zal op een bepaald moment de noodzaak gezien hebben om uit dit banale te willen wegvluchten, maar is niet echt intelligent genoeg om zelf een nieuw idee uit te vinden, dus heeft hij op het atoom-idee geadopteerd. Maar gezien dat niet zijn idee was heeft hij er op willen verder bouwen, en dan zijn de ruimteschepen eigenlijk de enige, nog min of meer logische richting, om uit te gaan. Omdat zijn theorie nu niet echt zo fantastisch en ingewikkeld is heeft hij voor zichzelf de illusie opgezet dat hij geniaal is en de rest dom. Dat is de enige manier om zijn theorie voor zichzelf geloofwaardig te houden. Omdat zijn theorie niet toelaat er zelf deel van uit te maken heeft hij zichzelf dan ook maar meteen gekroond tot 'verlosser' [/amateurpsycholoog]
|
|
|
|
#884 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Maar Alberto, ik spreek nu even heel los van voorgaande discussies etc...
Ik heb persoonlijk altijd aangevoeld: hoe banaler het is, hoe dichter het bij God moet staan Ik vind het wel een leuk idee dat al die kleintjes onafscheidelijk onderdeel van één grote zijn. Nu zie ik er wel geen ruimteschepen en dergelijke in. Ik denk dat veel mensen dat (nu) zo zien. Zoals ik het door mijn forum ervaring opvat, zijn er veel mensen die wel aanvoelen wat harrie zegt. Maar de manier waarop hij het brengt datgene ze aanvoelen teniet doet door een overweldigender gevoel erbij te smijten. Door zichzelf te vergoddelijken onder anderen. Persoonlijk vind ik dat niet erg, we zijn dan ook allemaal goddelijke wezens vanuit mijn oogpunt. Dat ik niet hetzelfde denk dan de wereld is me lang duidelijk geworden lol. Ik ben een apart figuur die echt RAAR omgaat met God. Daarom bekijk ik eerder Harrie's bedoeling, dan harrie's daad. Wat ik vooral van harrie wil zien, is dat hij ook weldra het goddelijke ook in anderen begint te zien. En onze donkere eigenschappen niet zo maximaliseert in zwarte hokjes. Langs een kant begrijp ik ook wel waarom hij dat zo doet, hij krijgt te kampen met felle discussies die lang niet meer to the point gericht zijn. 1 ieder verliest dan wel zo eens zijn koel. Ik vind dan ook dat niemand hier vrij van oordeel is om de eerste steen te werpen. Maar wie ben ik? Ik oordeel niet zo snel, maar tracht wel neutraal achter de schermen exact zicht te krijgen op de zaak om zo mijn stem er achteraf in te laten soezen.
|
|
|
#885 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat eerst eens zien dat je die begrijpt. Het echte bewijzen komt natuurlijk pas het allerlaatst als je de hele zaak onder de knie hebt. Dus je hebt nog heel wat te doen: als eerste je vooroordelen overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#886 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#887 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oh ja: leg zelf eerst dan maar eens uit wat volgens jou een cirkelredenering is. |
|
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of omgekeerd dan mijn intelligentie de oorzaak is van jou domme opmerkingen omdat je uiteraard niks van mijn atoomtheorie kunt begrijpen. De intelligentie kan wel de domheid vatten, maar de domheid andersom niet de intelligentie. Aldus vormen ze samen een dialectische eenheid oftewel een cirkel. Dus: de domheid wordt bewezen door de intelligentie en de intelligentie door de domheid. Wat je uitgebreider kunt beschouwen als de opvatting van de moderne wetenschap die dom is ten opzichte van mijn atoomtheorie die intelligent is. |
|
|
|
|
|
|
#889 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daar zijn we trouwens al aan begonnen. Maar jijzelf hebt waarschijnlijk nooit van de ruimtevaart gehoord. Wat ik gezien je reacties ook best kan voorstellen. DE TOEKOMST VAN HET HEELAL 1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek. 2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen. 3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen. 4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen. (Let wel: als het ons niet lukt, zal het ongetwijfeld wel aan andere beschavingen in het heelal gelukkig, want het is onwaarschijnlijk dat wij de enige levende wezens in het heelal zouden zijn.) 5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten (wordt al naarstig naar gezocht). 6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden. En we zullen al die bewoonbare planeten gaan koloniseren, dus volledig gaan bewonen en gebruiken. 7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen. 8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en kwadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur. 9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot. 10 - die macro-atomen zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken. 11 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen. 12 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz |
|
|
|
|
|
|
#890 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De moderne wetenschap ( en hun aanhang ) is volkomen autistisch en narcistisch. Ze horen niet wat een ander zegt. |
|
|
|
|
|
|
#891 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik ook zou doen, ze zullen mij besmeuren en beledigen. Kijk maar hier op het forum en vele andere fora. Citaat:
Wel is er iets mis met deze wereld. |
||
|
|
|
|
|
#892 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#893 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat des te moeilijker wordt omdat ze niet in god geloven. Er is nog maar één manier om werkelijk God te worden en dat is via het inzicht van mijn atoomtheorie. Dus om één te worden met de atoomtheorie en de microwezentjes. De rest is achterhaald. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zelf haat de mensen niet en ik heb ook waardering voor deze wereld voor wat ze is en gepresteerd heeft tot nu toe. Want zonder deze wereld zou ik mijn atoomtheorie niet hebben kunnen vinden. Maar wel zal ik me blijven verdedigen tegen alle laster en beledigingen en leugens over mij. |
|||||||
|
|
|
|
|
#894 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#895 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit was het eerste of een der beeld(en) van het atoom. http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoommodel_van_Bohr http://nl.wikipedia.org/wiki/Atoommodel_van_Rutherford [amateurpsycholoog] ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 12 mei 2010 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#896 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, dat is het niet. Er is nergens enige logica in je atoomtheorie terug te vinden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#897 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#898 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#899 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pot, ketel, zwart.
|
|
|
|
|
#900 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp