Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 15:47   #881
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
U liegt dus als u zegt : "Mijn religie spreekt de wet niet tegen en de wet spreekt de religie niet tegen".
Ik lieg niet tijdens deze vredevolle maand Ramadan

Even uitleggen: Mijn religie komt op de eerste plaats. Binnen mijn religie ben ik verplicht mij te houden aan de wetten van het land waarin ik leef als deze niet in tegenstrijd zijn met de islamitische voorschriften. Ik vind dat de Belgische wet niet tegen mijn islamitische voorschriften ingaat en dat is nu net de reden waarom ik me houdt aan de Belgische wet. Duidelijk? Of maak ik even een tekening voor jou?

Citaat:
Om terug te komen op de topic van deze thread, beschouw ik u om deze redenen een bewijs van 'overlast door moslims'.
Waarom ben ik een bewijs van 'overlast door moslims'? Omdat ik mn islam boven uw wetten stel? Lees mn reactie nog eens goed door, hopelijk zul je mijn punt begrijpen

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 15 augustus 2010 om 15:54.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 15:51   #882
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Neen suqar de islam boven alles en iedereen plaatsen is niet je recht. De sharia valt onder islam en deze mag je niet in zijn geheel boven de hier geldende wetten etc. plaatsen.
fout; het is verplicht volgens de sharia om je aan de wet van het land te houden, tenzij dat echt in strijd is met de islam (wat in europa niet het geval is). Bovendien kan de sharia alleen van kracht zijn in landen met een islamitische bevolking (dus nog een 30tal jaartje wachten ).
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 15:54   #883
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Jouw houding is in feite een contradictio in terminus suqar, dat besef je toch wel hoop ik? Je kan niet EN de hier geldende wetten respecteren EN de islam boven alles plaatsen. Als je van mening bent dat de islam nooit onze wetten tegenspreken dat betwijfel ik dat je ooit een koran gelezen hebt.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 15:57   #884
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik lieg niet tijdens deze vredevolle maand Ramadan

Even uitleggen: Mijn religie komt op de eerste plaats. Binnen mijn religie ben ik verplicht mij te houden aan de wetten van het land waarin ik leef als deze niet in tegenstrijd zijn met de islamitische voorschriften. Ik vind dat de Belgische wet niet tegen mijn islamitische voorschriften ingaat en dat is nu net de reden waarom ik me houdt aan de Belgische wet. Duidelijk? Of maak ik even een tekening voor jou?

Waarom ben ik een bewijst van 'overlast door moslims'? Omdat ik mn islam boven uw wetten stel? Lees mn reactie nog eens goed door, hopelijk zul je mijn punt begrijpen
Ik begrijp uw punt helemaal niet. Wat u hier schrijft deugt niet. Die als is er voor mij te veel aan. Wie zich probeert te integereren in dit land moet zeggen: ik verplicht mij te houden aan de wetten van het land waarin ik leef ook indien deze in tegenstrijd zijn met de islamitische voorschriften.

Zoniet beschouw ik u een overlast in deze maatschappij. Sterker nog: strafbaar.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 15:57   #885
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
fout; het is verplicht volgens de sharia om je aan de wet van het land te houden, tenzij dat echt in strijd is met de islam (wat in europa niet het geval is). Bovendien kan de sharia alleen van kracht zijn in landen met een islamitische bevolking (dus nog een 30tal jaartje wachten ).
30tal jaartjes wachten?
Oud 15 augustus 2010, 15:58   #886
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dan mag je ook niet schrijven: "De islam komt voor mij boven alles". Die zin betekent dat de islam voorrang krijgt op de wetten.
Jawel dat mag wel. Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen. De islam is een persoonlijk denkkader dat in een seculiere maatschappij zoals de onze geen bemoeienisen moet dulden van de staat, laat staan van medeburgers zoals u. Wat komt op de eerste plaats van een politiek geëngageerde katholiek; de bijbel of de wet? Wrslk de bijbel maar dat behoort dus tot de privésfeer en gaat u dus eveneens niets aan.
Oud 15 augustus 2010, 16:00   #887
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Het gaat ons weldegelijk aan wanneer burgers op basis van een veredelde verhalenbundel denken dat wat daarin staat boven de heir geldende wetten staat.
Oud 15 augustus 2010, 16:01   #888
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw punt helemaal niet. Wat u hier schrijft deugt niet. Die als is er voor mij te veel aan. Wie zich probeert te integereren in dit land moet zeggen: ik verplicht mij te houden aan de wetten van het land waarin ik leef ook indien deze in tegenstrijd zijn met de islamitische voorschriften.

Zoniet beschouw ik u een overlast in deze maatschappij. Sterker nog: strafbaar.
Neen, ik pas me aan, aan de wetten van het land indien deze mijn islamitische voorschriften niet tegenspreken. Je wilt het dus echt niet begrijpen hé?

Strafbaar? Hoezo? Hoe zou jij me straffen?
Oud 15 augustus 2010, 16:01   #889
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel dat mag wel. Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen. De islam is een persoonlijk denkkader dat in een seculiere maatschappij zoals de onze geen bemoeienisen moet dulden van de staat, laat staan van medeburgers zoals u. Wat komt op de eerste plaats van een politiek geëngageerde katholiek; de bijbel of de wet? Wrslk de bijbel maar dat behoort dus tot de privésfeer en gaat u dus eveneens niets aan.
Het openhouden van moskeeën valt onder het EVRM. Echter, de meest politiek geëngageerde katholiek moet toch respecteren dat homo's mogen trouwen, dat abortus en euthanasie toegelaten is en dat er geen kruisbeelden hangen in rechtzalen. Anders kom je al snel in een situatie terecht waarin mensen vanuit het heilige gelijk dokters in abortusklinieken afknallen, zoals in de VS.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:01   #890
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
30tal jaartjes wachten?
sorry 20 tal (meerderheid van de hoofdstad bxl is in 2030 moslim)
Oud 15 augustus 2010, 16:02   #891
Steve_M

Standaard

Citaat:
sorry 20 tal (meerderheid van de hoofdstad bxl is in 2030 moslim)
Als je er vanuit gaat dat er bij die groep geen secularisering plaatsvindt. Wat ik durf te betwijfelen.
Oud 15 augustus 2010, 16:02   #892
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het gaat ons weldegelijk aan wanneer burgers op basis van een veredelde verhalenbundel denken dat wat daarin staat boven de heir geldende wetten staat.
Hulpa nog ene die leest wat hij wilt lezen.

De belgische wet spreekt de islamitische wet niet tegen en omgekeerd net hetzelfde spelletje. Wat is jouw probleem dus?
Oud 15 augustus 2010, 16:05   #893
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Suqar verwijder eerst de balk uit je eigen oog vooralleer je op mij begint. Moslim! schrijft "Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen." en lijkt van mening dat het ons niets aangaat als ze deze mening toegedaan zijn (dat dit normaal si voor hen). Oh ja, even een willekeurig vraagje, hoeveel vrouwen mag een man nu weer trouwen volgens de koran (aannemende dat hij het mentaal, financiëel etc. aankan)? De uitspraak dat de belgische wet en de sharia elkaar niet tegenspreken is in feite al onzin (belgische wet => schijding kerk en staat, sharia is juist het omgekeerde, kerk is de staat) end an negeer je nog dat als dat conflict er al niet is dat dit er wel kan komen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 15 augustus 2010 om 16:06.
Oud 15 augustus 2010, 16:07   #894
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hulpa nog ene die leest wat hij wilt lezen.

De belgische wet spreekt de islamitische wet niet tegen en omgekeerd net hetzelfde spelletje. Wat is jouw probleem dus?
Wat niet is, kan nog komen. En dan is de hamvraag: stelt u in zo'n geval de naleving van de sharia boven de naleving van de seculiere Belgische wetten?

Een simpele vraag die eenvoudig met 'ja' of 'nee' beantwoord kan worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:07   #895
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het openhouden van moskeeën valt onder het EVRM. Echter, de meest politiek geëngageerde katholiek moet toch respecteren dat homo's mogen trouwen, dat abortus en euthanasie toegelaten is en dat er geen kruisbeelden hangen in rechtzalen. Anders kom je al snel in een situatie terecht waarin mensen vanuit het heilige gelijk dokters in abortusklinieken afknallen, zoals in de VS.
Dat is niet anders voor de politiek geëngageere moslim, maar hij mag zijn persoonlijke overtuiging hebben zoals iedereen.
Oud 15 augustus 2010, 16:10   #896
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als je er vanuit gaat dat er bij die groep geen secularisering plaatsvindt. Wat ik durf te betwijfelen.
Dat is het net moslims zijn perfect seculier, tis dus een steriel debat. (20 jaartjes voor meerderheid moslim is niet voor sharia invoeren dus).
Oud 15 augustus 2010, 16:15   #897
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat niet is, kan nog komen. En dan is de hamvraag: stelt u in zo'n geval de naleving van de sharia boven de naleving van de seculiere Belgische wetten?

Een simpele vraag die eenvoudig met 'ja' of 'nee' beantwoord kan worden.
Neen. Maar ik heb het niet over de sharia, ik sprak over de islamitische voorschriften. Een groot verschil!
Oud 15 augustus 2010, 16:15   #898
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat is niet anders voor de politiek geëngageere moslim, maar hij mag zijn persoonlijke overtuiging hebben zoals iedereen.
Juist, maar mijn voorbeelden zijn misschien ongelukkig gekozen, aangezien het in die gevallen gaat om vrijheden die door de wet worden gegarandeerd. Dan kan een individuele moslim inderdaad aan die vrijheid verzaken, zodat h/zij de regels van zijn/haar geloof volgt en tegelijk de wet niet overtreedt. Anders wordt het wanneer de koran (of de bijbel, of de thora voor mijn part) zaken oplegt die in strijd zijn met de wet. Want op dat moment wordt die moslim gedwongen om te kiezen. Neem vrouwenbesnijdenis: natuurlijk zijn er veel moslims (in België wellicht een ruime meerderheid) die daar niet aan meedoen. Maar er zijn er even goed die het hun plicht vinden. Nochtans voorziet de Belgische wet verzwaarde straffen voor genitale verminking. Dan lijkt mij dat toch te botsen. En hun verdediging is dan net dezelfde: de religieuze wetten gaan boven de burgerlijke.
Oud 15 augustus 2010, 16:20   #899
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Suqar verwijder eerst de balk uit je eigen oog vooralleer je op mij begint. Moslim! schrijft "Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen." en lijkt van mening dat het ons niets aangaat als ze deze mening toegedaan zijn (dat dit normaal si voor hen). Oh ja, even een willekeurig vraagje, hoeveel vrouwen mag een man nu weer trouwen volgens de koran (aannemende dat hij het mentaal, financiëel etc. aankan)? De uitspraak dat de belgische wet en de sharia elkaar niet tegenspreken is in feite al onzin (belgische wet => schijding kerk en staat, sharia is juist het omgekeerde, kerk is de staat) end an negeer je nog dat als dat conflict er al niet is dat dit er wel kan komen.
Denk je dat joden niet clandestien zouden gaan bidden mss? Het gaat om staatsinmening in de religieuze overtuiging wat niet haalbaar is in een democratie zolang we de wet daarbij niet overtreden wordt (dus geen polygamie). Als de overheid plots het EVRM met de voeten treedt dan zullen we niet meegaan met die trend en onze vrijheid niet opgeven voor die wetten. Het gaat om de belangrijkste geloofsdaden, je moet geen islamitische staatstructuur eisen. Sharia hoeft niet strijdig te zijn met scheiding van kerk en staat, is dat ook meestal niet geweest, het is nota bene pas sinds 1978 dat in iran de scheiding van kerk en staat is opgeheven en dit was niet zo sinds de 8ste eeuw, in de soenietische wereld is er altijd vrij weinig staatsinmenging geweest in religieuze aangelegenheden en vise versa, ook al omdat er gewoon geen kerkelijke instelling is.
Oud 15 augustus 2010, 16:28   #900
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jawel dat mag wel. Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen. De islam is een persoonlijk denkkader dat in een seculiere maatschappij zoals de onze geen bemoeienisen moet dulden van de staat, laat staan van medeburgers zoals u.
Moest het enkel en alleen een 'persoonlijk denkkader' zijn dan heb ik daar geen probleem mee, zolang u de wet niet overtreedt in uw doen en laten. Maar als uw doen en laten de wetten overtreedt, dan bent u strafbaar.
Tussen haakjes: respecteert u wel het 'persoonlijk denkkader' van niet-moslims? Als iemand op straat zou gaan roepen dat Allah een kloot is dan moet u dat respecteren want persoonlijk denkkader + vrije meningsuiting. Of voelt u zich dan op uw teentjes getrapt?

Citaat:
Wat komt op de eerste plaats van een politiek geëngageerde katholiek; de bijbel of de wet? Wrslk de bijbel maar dat behoort dus tot de privésfeer en gaat u dus eveneens niets aan.
Bijbel??? Vergeet het. Politiek geëngageerde katholiek mag, zolang hij zich aan de wetten houdt, dus zijn godsdienst niet boven de wetten stelt zoals jij wél doet.

Een politiek geëngageerde katholiek behoort tot de privésfeer????
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be