![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Even uitleggen: Mijn religie komt op de eerste plaats. Binnen mijn religie ben ik verplicht mij te houden aan de wetten van het land waarin ik leef als deze niet in tegenstrijd zijn met de islamitische voorschriften. Ik vind dat de Belgische wet niet tegen mijn islamitische voorschriften ingaat en dat is nu net de reden waarom ik me houdt aan de Belgische wet. Duidelijk? Of maak ik even een tekening voor jou? Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 15 augustus 2010 om 15:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Minister-President
|
![]() Jouw houding is in feite een contradictio in terminus suqar, dat besef je toch wel hoop ik? Je kan niet EN de hier geldende wetten respecteren EN de islam boven alles plaatsen. Als je van mening bent dat de islam nooit onze wetten tegenspreken dat betwijfel ik dat je ooit een koran gelezen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoniet beschouw ik u een overlast in deze maatschappij. Sterker nog: strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#886 |
Parlementslid
|
![]() Jawel dat mag wel. Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen. De islam is een persoonlijk denkkader dat in een seculiere maatschappij zoals de onze geen bemoeienisen moet dulden van de staat, laat staan van medeburgers zoals u. Wat komt op de eerste plaats van een politiek geëngageerde katholiek; de bijbel of de wet? Wrslk de bijbel maar dat behoort dus tot de privésfeer en gaat u dus eveneens niets aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 |
Minister-President
|
![]() Het gaat ons weldegelijk aan wanneer burgers op basis van een veredelde verhalenbundel denken dat wat daarin staat boven de heir geldende wetten staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 | ||
|
![]() Citaat:
Strafbaar? Hoezo? Hoe zou jij me straffen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#891 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#892 | ||
|
![]() Citaat:
De belgische wet spreekt de islamitische wet niet tegen en omgekeerd net hetzelfde spelletje. Wat is jouw probleem dus?
![]() |
![]() |
![]() |
#893 |
Minister-President
|
![]() Suqar verwijder eerst de balk uit je eigen oog vooralleer je op mij begint. Moslim! schrijft "Als er dus vb een wet zou komen dat alle moskeeen moeten sluiten (wat niet gaat gebeuren) dan zouden we volgens de sharia de wet wel mogen overtreden en clandestien moskeeen openen." en lijkt van mening dat het ons niets aangaat als ze deze mening toegedaan zijn (dat dit normaal si voor hen). Oh ja, even een willekeurig vraagje, hoeveel vrouwen mag een man nu weer trouwen volgens de koran (aannemende dat hij het mentaal, financiëel etc. aankan)? De uitspraak dat de belgische wet en de sharia elkaar niet tegenspreken is in feite al onzin (belgische wet => schijding kerk en staat, sharia is juist het omgekeerde, kerk is de staat) end an negeer je nog dat als dat conflict er al niet is dat dit er wel kan komen.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 15 augustus 2010 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een simpele vraag die eenvoudig met 'ja' of 'nee' beantwoord kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#896 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#897 | |
|
![]() Neen. Maar ik heb het niet over de sharia, ik sprak over de islamitische voorschriften. Een groot verschil!
![]() |
![]() |
![]() |
#898 |
|
![]() Juist, maar mijn voorbeelden zijn misschien ongelukkig gekozen, aangezien het in die gevallen gaat om vrijheden die door de wet worden gegarandeerd. Dan kan een individuele moslim inderdaad aan die vrijheid verzaken, zodat h/zij de regels van zijn/haar geloof volgt en tegelijk de wet niet overtreedt. Anders wordt het wanneer de koran (of de bijbel, of de thora voor mijn part) zaken oplegt die in strijd zijn met de wet. Want op dat moment wordt die moslim gedwongen om te kiezen. Neem vrouwenbesnijdenis: natuurlijk zijn er veel moslims (in België wellicht een ruime meerderheid) die daar niet aan meedoen. Maar er zijn er even goed die het hun plicht vinden. Nochtans voorziet de Belgische wet verzwaarde straffen voor genitale verminking. Dan lijkt mij dat toch te botsen. En hun verdediging is dan net dezelfde: de religieuze wetten gaan boven de burgerlijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#899 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#900 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes: respecteert u wel het 'persoonlijk denkkader' van niet-moslims? Als iemand op straat zou gaan roepen dat Allah een kloot is dan moet u dat respecteren want persoonlijk denkkader + vrije meningsuiting. Of voelt u zich dan op uw teentjes getrapt? Citaat:
Een politiek geëngageerde katholiek behoort tot de privésfeer???? |
||
![]() |
![]() |