![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 |
Schepen
|
![]() Ik zeg alleen dat het vooralsnog niet gedaan is met de crisis. Iets anders is of binnenkort de "endgame" losbarst, wat dat dan ook precies moge zijn.
![]() |
#882 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is de € irreversibel en het EU-project ook. De politieke wil is te groot om het te aborteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is zo ongeveer even zinnig als zeggen dat een chronische ziekte geen echte ziekte is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En politieke wil is leuk, maar er is ook nog zoiets als economische realiteit.
![]() |
![]() |
#885 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Hou je vast, voor wat er in de pijp zit. Meerderheidsbeslissingen ipv unanieme, Europees leger, eurobonds, rechtstreeks verkozen President, meer macht aan het rechtstreeks verkozen parlement, collectief buitenlands beleid, etc etc. Een tweede parlement voor de €-landen... De EU is een schitterend, moedig dapper en verstrekkend politiek project met visie voor de toekomst en zet zich verder. De grote wereldproblemen noodzaken grote politieke entiteiten. Het zou wel kunnen, dat de UK eruit moet. Die eilanders zijn te nationalistisch ultraliberaal en de lakei van de VS. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;6332355]
Citaat:
Ja, dat blijkt wel uit wat er in Griekenland en Spanje bijv. gebeurt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 |
Schepen
|
![]() Kun je mss wat meer vertellen over wie die speculanten zijn?
![]() |
#889 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Johan Van Overtveldt van Knack is er ook een van. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk wel bizar dat we een permanente crisis tot institutie zouden moeten verheffen.
Even zinnig als stellen dat we allemaal maar beter chronisch ziek zouden worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#891 |
Banneling
|
![]() Beter permanente crisis dan eenmalig endgame. Zo zit er tenminste schot in de zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#892 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Daarbij, afhankelijk van wat de endgame inhoudt, zou die bespoedigd of verergerd kunnen worden door de door jou geschetste ontwikkelingen.
![]() |
![]() |
#893 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als die endgame de permanente crisis eindelijk stopzet mag ze snel komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht eerder aan een definitieve uitroeiing van het kankergezwel.
Te beginnen met de eurocratische kankeraars in Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#896 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#897 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat verstandige woorden betreft hoef jij anderen geen les te spellen, het enige dat jij kan zeggen is "meer Europa meer Europa" maar deftige argumenten krijgen we er nooit bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 |
Banneling
|
![]() De draad is lang genoeg met argumenten en ontwikkelingen. Jij kan alleen klein-links-nationalistisch krijten (naast P-Aatjes bij gebrek aan argumenten). Dat is een zielige doodgeboorte.
Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#899 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, er zijn geen argumenten en "ontwikkelingen". Uw argumenten komen steevast op hetzelfde neer: we zijn in permanente crisis (je omschrijft die "permanente crisis" zelfs nooit, je zegt het maar gewoon) en om dat op te lossen moeten we die crisis institutionaliseren (zonder uitleg te geven hoe en waarom we dat zouden moeten doen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#900 |
Schepen
|
![]() 'T is mss een idee om te beschrijven wat de crisis nu precies inhoudt and waar die door veroorzaakt is. Daaruit kan dan een eventuele aanpak volgen, en die kan dan weer vergeleken worden met wat de EU momenteel doet.
Als voorzetje: ik zou zeggen dat een belangrijk deel van de crisis is dat een aantal landen een flink begrotingstekort heeft, gekoppeld aan een hoge tot heel hoge schuld. Hierdoor is men bang dat die landen het geleende geld in de toekomst wellicht niet terugbetalen. Als compensatie voor dit veronderstelde hogere risico vraagt men een hogere rente. Hierdoor wordt het aangaan van nieuwe schuld en hernieuwen van oude schuld steeds kostbaarder, en zelfs onhoudbaar. De vraag is nu: hoe dit op te lossen?