Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2012, 12:59   #881
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri Bekijk bericht
.
U blijft poneren dat ze gaan lopen zijn.

Wij weten beter, hij is op de smerigst mogelijke manier door de Noord-Belgische collaborateurs buitengepest omdat pottenkijkers in de Arco en Ethias-keuken niet welkom waren.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 13:02   #882
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niets van dat. Dit is helemaal je fantasie die op hol slaat. Ik heb nergens ook maar 1 citaat uit het boek gedaan.
Dus jij haalt zonder enige relevantie voor je post een boek aan waarvan je dan ook nog verwacht dat iedereen het gaat lezen voor hij op jou irrelevante beweringen mag reageren? Rare manier van discussiëren hoor.

Citaat:
De feiten die het boek verhaalt dateren van voor je aangehaalde uitspraken van Caroline Gennez.
Feiten, verzinsels, uitvluchten? Wie zal het zeggen. Je moet echt al heel ver weg zijn vooraleer je iemand als Johan Vandelanotte vertrouwt op zijn woord.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 14:55   #883
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Wie zijn "wij", mijnheer Henri? Die twee man en een paardenkop die hier gewoon wat komen trollen? Quantité négligéable om het in uw geliefde taal te zeggen.
De meerderheid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 16:56   #884
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dus jij haalt zonder enige relevantie voor je post een boek aan waarvan je dan ook nog verwacht dat iedereen het gaat lezen voor hij op jou irrelevante beweringen mag reageren? Rare manier van discussiëren hoor.

Feiten, verzinsels, uitvluchten? Wie zal het zeggen. Je moet echt al heel ver weg zijn vooraleer je iemand als Johan Vandelanotte vertrouwt op zijn woord.
Ik vertrouw Johan Van Delanotte niet op zijn woord. Uit de gezamenlijke persvoorstelling van het boek door hem met Bart De Wever kan je toch afleiden dat deze laatste al zijn voorbehoud heeft geuit over de inhoud.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 18:35   #885
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U blijft poneren dat ze gewipt zijn.

Wij weten beter, hij is afgedropen als een dief in de nacht met zij staart tussen zijn benen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 18:41   #886
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het boek van Van Delanotte heeft een voorwoord van Bart De Wever en ze hebben het gezamenlijk in pers voorgesteld. Dat houdt dus ook in dat ze beide de inhoud van het boek in grote lijnen bijtreden.

Wat geschiedkundigen er over schrijven zal altijd gekleurd zijn door de nuances van de overwinnaars. Daarom is het interessanter om zo dicht mogelijk bij de bron te gaan.
Dat houdt dat helemaal niet in.
Dat houdt enkel in dat er een zeker mate van wederzijds respect is voor elkaars standpunten. Marc Reynebeau heeft het voorwoord geschreven van een van de boekjes van Bart De Wever. Denkt u nu dat Marc Reynebeau het in grote lijnen eens is met de inhoud van het boekje ? Ik dacht het niet. Er staats zelfs expliciet in het voorwoord dat dit niet het geval is.

Er zijn nu bijvoorbeeld veel meer details bekend over het zinken van de Titanic dan pakweg een klein jaar na de feiten. Geschiedkundigen zijn niet allemaal zo gekleurd zoals u beweert. En als er voldoende tijd over gaat worden sommige zaken zelfs door overwinnaars makkelijker toegegeven. Er zijn zelfs minder fraaie details bekend van de geallieerden in WOII. Zoals het keihard beliegen van de Polen door Churchil. De aanval op de Franse marine door de Britten, ...
Oud 15 april 2012, 18:43   #887
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De meerderheid.
Welke meerderheid. Uw schijnbare meerderheid lijkt mij meer en meer op een minderheid te lijken.
Oud 15 april 2012, 18:55   #888
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat houdt dat helemaal niet in.
Dat houdt enkel in dat er een zeker mate van wederzijds respect is voor elkaars standpunten. Marc Reynebeau heeft het voorwoord geschreven van een van de boekjes van Bart De Wever. Denkt u nu dat Marc Reynebeau het in grote lijnen eens is met de inhoud van het boekje ? Ik dacht het niet. Er staats zelfs expliciet in het voorwoord dat dit niet het geval is.
In dat geval is Marc Reynebeau wel eens met de accuraatheid van de boeken waar hij het voorwoord van schrijft.

Citaat:
Er zijn nu bijvoorbeeld veel meer details bekend over het zinken van de Titanic dan pakweg een klein jaar na de feiten. Geschiedkundigen zijn niet allemaal zo gekleurd zoals u beweert. En als er voldoende tijd over gaat worden sommige zaken zelfs door overwinnaars makkelijker toegegeven. Er zijn zelfs minder fraaie details bekend van de geallieerden in WOII. Zoals het keihard beliegen van de Polen door Churchil. De aanval op de Franse marine door de Britten, ...
Wat is je punt ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 15 april 2012, 19:01   #889
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Er is maar één reden waarom N-VA gedumpt is: ARCO - DEXIA.
Punt uit.
Denk je nu echt dat ze hiervoor bij de N-VA niet voor beducht waren ?

Oud 15 april 2012, 19:16   #890
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke meerderheid. Uw schijnbare meerderheid lijkt mij meer en meer op een minderheid te lijken.
Laat ons de verkiezingen maar afschaffen. We vormen dan een regering op basis van peilingen ?
Oud 15 april 2012, 19:18   #891
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat geval is Marc Reynebeau wel eens met de accuraatheid van de boeken waar hij het voorwoord van schrijft.

Wat is je punt ?
Ik geef antwoord op uw post. Een beetje vergeetachtig ?
Eerst moet men het in grote lijnen eens zijn met de inhoud van het boek, nu is het ineens alleen nog met de accuraatheid ?
Wat is het nu in feite ?
Ik heb de indruk dat u het zelf allemaal niet zo goed weet.
Oud 15 april 2012, 19:23   #892
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ze hiervoor bij de N-VA niet voor beducht waren ?
Beducht, misschien wel, verantwoordelijk, neen.
En ik vermoed dat de gevestigde partijen die er wel voor verantwoordelijk zijn verdomd goed weten/wisten waar het scheef zit/zat, en het niet naar buiten mag/mocht komen.
Oud 15 april 2012, 19:23   #893
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons de verkiezingen maar afschaffen. We vormen dan een regering op basis van peilingen ?
Laat ons trollen met nietszeggende posts afschaffen. Dat lijkt me al ruim voldoende.
Oud 15 april 2012, 19:25   #894
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons trollen met nietszeggende posts afschaffen. Dat lijkt me al ruim voldoende.
Daar kwam hetgeen u poneerde in wezen op neer.
Of gaat u nu weer kronkelen ?
Oud 15 april 2012, 19:29   #895
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kwam hetgeen u poneerde in wezen op neer.
Of gaat u nu weer kronkelen ?
Als u conclusies gaat trekken dan kunnen we daar best niet al teveel belang aan hechten. Vooral als ze op niets gebaseerd zijn. Ik heb het niet over verkiezingen gehad noch over peilingen.
Daar begint u wel over als bij de komende peiling blijkt dat N-VA 1 procentje verliest dan denkt u dat de val is ingezet
Oud 15 april 2012, 19:29   #896
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef antwoord op uw post. Een beetje vergeetachtig ?
Eerst moet men het in grote lijnen eens zijn met de inhoud van het boek, nu is het ineens alleen nog met de accuraatheid ?
Wat is het nu in feite ?
Ik heb de indruk dat u het zelf allemaal niet zo goed weet.
Bedankt voor je vraag tot verduidelijking.

Ik probeer het misverstand uit te klaren. Het is niet omdat als je een voorwoord schrijft van een boek je de standpunten die hierin worden weergegeven onderschrijft. Je onderschrijft wel ergens de accuraatheid van het boek.

Oud 15 april 2012, 19:32   #897
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beducht, misschien wel, verantwoordelijk, neen.
En ik vermoed dat de gevestigde partijen die er wel voor verantwoordelijk zijn verdomd goed weten/wisten waar het scheef zit/zat, en het niet naar buiten mag/mocht komen.
Na het doorbreken van het wereldrecord formatiegesprekken is heel de politieke klasse verantwoordelijkheid. Welke politieke partijen heeft de gesprekken nu weer geblokkeerd door eerst enkel en alleen over BHV en dergelijke akkoorden te willen sluiten ?

Oud 15 april 2012, 19:34   #898
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het boek van Van Delanotte heeft een voorwoord van Bart De Wever en ze hebben het gezamenlijk in pers voorgesteld. Dat houdt dus ook in dat ze beide de inhoud van het boek in grote lijnen bijtreden.

Wat geschiedkundigen er over schrijven zal altijd gekleurd zijn door de nuances van de overwinnaars. Daarom is het interessanter om zo dicht mogelijk bij de bron te gaan.
Citaat:
Bedankt voor je vraag tot verduidelijking.

Ik probeer het misverstand uit te klaren. Het is niet omdat als je een voorwoord schrijft van een boek je de standpunten die hierin worden weergegeven onderschrijft. Je onderschrijft wel ergens de accuraatheid van het boek.
Uw eerste post was dus niet juist ?
U begrijpt toch dat uw tweede post iets heel anders zegt dan de eerste.
Trouwens als het een politiek boek betreft, dan gaat het vooral over meningen en misschien ideologieën. Dus degene die het voorwoord schrijft van een boek is verplicht een grondige studie te doen van die accuratesse van dat boek ? Ik denk het niet. Maar hier kan ik uw punt al iets beter begrijpen. Ik denk gewoon dat het uit respect is van politicus tot politicus.
Oud 15 april 2012, 19:38   #899
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Na het doorbreken van het wereldrecord formatiegesprekken is heel de politieke klasse verantwoordelijkheid. Welke politieke partijen heeft de gesprekken nu weer geblokkeerd door eerst enkel en alleen over BHV en dergelijke akkoorden te willen sluiten ?
U weet niet wat verantwoordelijkheid betekent blijkbaar. Niet verwonderlijk omdat de huidige politici niet anders doen dan zeggen dat ze hun verantwoordelijkheid opnemen om ze vervolgens te ontlopen.
Getuige : Wie is er nu verantwoordelijk gesteld voor het probleem Dexia ?
Waar is die parlementaire onderzoekscommissie ?
Als N-VA nog deel zou uitmaken van de regering, geloof me vrij die commissie zou eer zijn. En Groen zou die ook eisen. Evenals nu maar dan in oppositierol. Maar in die rol zijn ze nu eenmaal makkelijker opzij te zetten. Vandaar dat ze er ook niet bijmochten.
Het past allemaal perfect in het plaatje.
Oud 15 april 2012, 19:40   #900
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw eerste post was dus niet juist ?
U begrijpt toch dat uw tweede post iets heel anders zegt dan de eerste.
Trouwens als het een politiek boek betreft, dan gaat het vooral over meningen en misschien ideologieën. Dus degene die het voorwoord schrijft van een boek is verplicht een grondige studie te doen van die accuratesse van dat boek ? Ik denk het niet. Maar hier kan ik uw punt al iets beter begrijpen. Ik denk gewoon dat het uit respect is van politicus tot politicus.
Ik heb het toch nergens over het onderschrijven van standpunten ? In het geval van het boek van Johan Van Denelanotte is een relaas van de onderhandelingen waar Bart De Wever en de N-VA een betrokken partij was. Bart De Wever heeft het dus wel degelijk doorgenomen voor het naar de druk is gegaan, anders had hij nooit akkoord gegaan met het plaatsen van een voorwoord in het boek. Als hij fundamentele zaken op te merken had over de accuraatheid dan had hij dit wel gedaan bij de gezamenlijke persvoorstelling.

Ik weet niet juist wat jij juist begrijpt onder de noemer "respect van politicus tot politicus". Bedoel je daar hetzelfde soort respect dat Bart De Wever koestert ten aanzien van Filip De Winter ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 april 2012 om 19:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be